Mä venytän penniä, mies elää herroiksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kirjoitan tilanteemme, koska toivon nyt ulkopuolisen näkemystä tilanteeseen.
Eli, mieheni voitti muutama kk sitten arvasta 20t. Meillä on muutama lapsi. Hän oli innoissaan voitostaan ja hehkutti mitä kaikkea "tehdään" ylimääräisellä rahalla. Painotin koko ajan, että rahat on hänen ja et voi ostaa itselleen jotain kivaa. Muutoin ollaan oltu yhteisissä rahoissa vuosia.
No, sitten mieheni siirsi tililleni kuukauden aikana n.tuhat euroa ja sanoi, että osta mitä ikinä haluat ja monesti pyysikin tuomaan kaupasta extraa, herkkuja jne. Minä hoidan kauppareissut normaalistikkin meillä jne. Toin ja syötiin reilummin/laadukkaammin eikä laskettu joka penniä. Maksoin myös laskuja jne.
No muutama viikko sitten mieheni alkoi puhumaan, kuinka olen tuhlaillut. Itselleni en ole ostanut mitään. Katottiin tilitiedotkin, kauppaan oli mennyt reilummin, meidän kaikkien ruokaan.
Nyt mies on päättänyt, että mun pitää tuo tonni maksaa hänelle takaisin vuoden loppuun mennessä tai ottaa eron ja vie autoni (joka mulle välttämätön). Mitä ihmettä?!
Jälkeenpäin vihaan itteeni, miks otin vastaan, ei ikinä ois pitäny! Mut myöhästä katua kun paska housussa.
Ero nyt tulee joka tapauksessa ja mun on maksettava tuo tonni takaisin. Samalla se tarkoittaa, että itse syön seuraavan kerran tammikuussa ja joudun siirtää osan laskuista alkuvuoteen, jotta saan lapset ruokittua.
Samaan aikaan mies sanoo, ettei hänen voittonsa kuulu minulle millään lailla ja että maksaa kyllä omat syömisensä ja et mullehan tulee tuet lapsista.....kyllä olen samaa mieltä. Mutta hän itse alussa halusi antaa ja vähän juhlistaa voittoa kanssani.
Nyt ollaan tilanteessa, että mies vetää hampurilaisia ja miettii mitä seuraavaks ostelis itselleen ja mä oon syöny tänään 2kananmunaa ja mietin, mistä revin rahat huomiseen nakkikeittoon lapsille. Kuulostaa vitsiltä, muttei ole sitä.
Iltasin itken silmät päästäni, kun mietin tulevaa joulua. Tai sitä, kun lapsemme näki hampurilaisen kaapissa, enkä voinut sitä antaa, koska se on isin.
Itse oon aina kaikki jakanut ja antanut. Itselleni en osta koskaan muutoinkaan juuri mitään. Enkä vois ikinä tehä näin kellekkään, mitä mies tekee nyt minulle. Turhauttaa, itkettää, raivostuttaa. Miks Olin niin idiootti! Mut toinen aidosti pyysi ja sanoi, ostatko sitä ja tätä jne.....

• Vihainen
Reactions: Lispetti
No et maksa hänen lahjoittamaa tonnia takaisin. Pidät summan korvauksena kivusta ja särystä. Voimia tulevaan, pärjäät ja selviydyt kyllä!

Ps. Tuossa teidänkin tarinassa sen näkee, että raha ei tuo tullessaan onnea ja onnellisuutta vaan usein se jopa toimii erottavana tekijänä. Ja tunnistan itseni tuossa omien tienestieni yhteisestä käyttöoikeudesta ja itse tulen viimeisenä- ajattelutavasta lasteni isän käyttäessä omansa täysin vain itseensä. Se, mikä hänen on, on hänen - ei edes lapsilleen anna kuin hampaat irvessä pakon edessä. Ei aina silloinkaan.

• Tykkää
No et maksa hänen lahjoittamaa tonnia takaisin. Pidät summan korvauksena kivusta ja särystä. Voimia tulevaan, pärjäät ja selviydyt kyllä!

Ps. Tuossa teidänkin tarinassa sen näkee, että raha ei tuo tullessaan onnea ja onnellisuutta vaan usein se jopa toimii erottavana tekijänä. Ja tunnistan itseni tuossa omien tienestieni yhteisestä käyttöoikeudesta ja itse tulen viimeisenä- ajattelutavasta lasteni isän käyttäessä omansa täysin vain itseensä. Se, mikä hänen on, on hänen - ei edes lapsilleen anna kuin hampaat irvessä pakon edessä. Ei aina silloinkaan.
Tämäpä! En olis ikinä uskonut, että koko ihminen muuttuu näin. Pakosti mietin, että olisko kaikki hyvin, jos mies ei olis voittanukkaan mitään, ehkä. Mun on vaikea nähdä tässä sitä, miten ihminen pystyy olla noin julma, tokikin hän itse näkee asian eri tavalla. Itse jaan aina kaiken. Jos itte oisin voittanu ni yhteisiä ne rahat ois ollu.
Toi on jännä, et usein just miehet näkee lasten menot kuuluvan äidille.

• Tykkää
Terveisiä miehelle:

Vaimosi ei tietenkään maksa tonnia ja lapsi ei elä pelkillä tuilla, ruoat/harrastukset/vaatteet, hygieniatarvikkeet/koulutarvikkeet yms. ei todellakaan irtoa pelkillä lapsilisillä!!!

Kun teillä on yhteistalous ja olette yhdessä perhe niin voisi kuvitella että rakas puoliso haluaisi käyttää voiton koko perheen hyväksi tai vaikka laittaa osan summasta lasten tilille!

Mun mielestä voitto ei ole miehen vaan koko perheen! Ja tuo hampurilaisasia! Olisin ottanut hampparin ja jakanut sen lasten kesken, mies saa haistaa pitkän paskan! Jääkaapissa on talouden yhteisiä ruokia.

Ihan hirveä äijjä! Täysin Itsekäs paska!
En ikimaailmassa kehtaisi tehdä omalle puolisolleni ja lapsilleni noin! 20k on pieni raha perheestä - mies ei ansaitse teitä!

Allekirjoittanut ei juokse rahan perässä, eikä yleensäkään ota rahaa muilta vastaan - jos jostakin muutama kymppi ylimääräistä tulisi niin jakaisin sen läheisteni kanssa.

Viimeksi muokattu:
Ja vielä terveisiä miehelle!

Lapset kasvaa kieroon kun perheessä huseeraa tuollainen debiili!:mad:

Terveisiä miehelle:

Vaimosi ei tietenkään maksa tonnia ja lapsi ei elä pelkillä tuilla, ruoat/harrastukset/vaatteet, hygieniatarvikkeet/koulutarvikkeet yms. ei todellakaan irtoa pelkillä lapsilisillä!!!

Kun teillä on yhteistalous ja olette yhdessä perhe niin voisi kuvitella että rakas puoliso haluaisi käyttää voiton koko perheen hyväksi tai vaikka laittaa osan summasta lasten tilille!

Mun mielestä voitto ei ole miehen vaan koko perheen! Ja tuo hampurilaisasia! Olisin ottanut hampparin ja jakanut sen lasten kesken, mies saa haistaa pitkän paskan! Jääkaapissa on talouden yhteisiä ruokia.

Ihan hirveä äijjä! Täysin Itsekäs paska!
En ikimaailmassa kehtaisi tehdä omalle puolisolleni ja lapsilleni noin! 20k on pieni raha perheestä - mies ei ansaitse teitä!

Allekirjoittanut ei juokse rahan perässä, eikä yleensäkään ota rahaa muilta vastaan - jos jostakin muutama kymppi ylimääräistä tulisi niin jakaisin sen läheisteni kanssa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Ite nään asian juurikin näin. Mutta kaipasin just puolueetonta näkökantaa, koska tuntuu niin oudolta, että onko tässä nyt jotain mitä minä En näe/ymmärrä.
Ilmeisesti moni muukin on samaa mieltä, koska tulee väliin noita "trolli"-sutkautuksia. En juurikaan palstalla kirjoittele, eikä mulla ole mitään syytä, saati aikaa pilailla tälläsellä.
Suuri kiitos sulle. Sain vahvistusta omalle toiminnalleni. Kun ei tuo erokaan mikään helppo juttu ole. Ollaan oltu yhessä pitkästi yli 10vuotta. Eikä mies oo ikinä ollut tuollainen. Nyt tuntuu, että tuo voittoraha sokaisi ja teki miehestä sekopään. Kauheaa sanoa noin, mutta niin se on.
Mietin jo, et pitäköön nyt hauskaa, ku on rahaa ja palautuisiko meijän suhde entiselleen, kun hän on tuhlannut rahansa? Toisaalta, tää kokemus on mulle niin karu, etten tiedä pystynkö enää palamaan entiseen. Tuntuu, etten tunne yhtään enää sitä miestä, jota kuitenkin rakastan valtavasti.

Mietin jo, et pitäköön nyt hauskaa, ku on rahaa ja palautuisiko meijän suhde entiselleen, kun hän on tuhlannut rahansa? Toisaalta, tää kokemus on mulle niin karu, etten tiedä pystynkö enää palamaan entiseen. Tuntuu, etten tunne yhtään enää sitä miestä, jota kuitenkin rakastan valtavasti.
Ööö mietit jo takaisin ottamista vaikka ette ole edes eronneet. Vaikka sinä rakastat, niin miehesi ei rakasta sinua eikä näköjään lapsiakaan

Ööö mietit jo takaisin ottamista vaikka ette ole edes eronneet. Vaikka sinä rakastat, niin miehesi ei rakasta sinua eikä näköjään lapsiakaan
Niin. Meillä on yli 10vuoden suhde takana. Ei rakkaus/kiintymys katoa sormia napsauttamalla. Rakastan sitä ihmistä, joka hän ennen voittoaan oli. Myös mies sanoo kyllä rakastavansa?! Onko tää syy hajottaa perhe ja heittää melkein 15v roskiin? Etenkin kun tässä on myös lapset. Päätös ois todella helppo, jos ei olis lapsia. Lähtisin heti. Mut isä on myös lapsille tärkeä. Kuitenki pakosti mietin, kestääkö mun oma psyyke jatkaakaan. Jollain tavalla haistan hallinnan miehen käytöksessä. Esim.eilen kun lapset nukahti, mies söi ostamaansa sushia tuossa. Sai mahansa täyteen ni ähkyssä sanoi mulle, et "on täällä sullekkin, tuu syömään". Tässä kohtaa menin makkariin, ku tuli itku. Tuo tapa millä hän esitti asian. Jos ois tarjonnut mulle heti alkuun, kun itse alkoi syömään ni tilanne ois ollu eri, kun et tarjoo ku itse ei enää jaksa. En tiedä oisinko muutenkaan pystyny syömään sushia, kun tiedän, että se on myös yhden lapsemme herkku, mielummin olisin halunnut, et lapsi saa sen kuin minä tässä tilanteessa. Sit hän hoki loppuillan kuinka on tarjonnut, mut ei kelvannut ja et pitääkö hänenkin nyt alkaa itkemään, kun hälläkin on liian vähän rahaa, et itketään yhessä.
Mä en usko, et mies ois näin julma mulle tietoisesti. Jollain tavalla hän ei pysty näkemään tilannetta mun kannalta.

• Surullinen
En tiedä, onko avaaja trolli. Toivottavasti. Sitten toi palstamamma, toivoisin kans että hän on trolli, mut eipä taida olla. Ei kai semmosta skeidaa olis jaksanut 10 vuotta tönne tuutata trollina. Jotkut ihmiset ovat kuvittelevat olevansa fiksuja ja sillä itseluotamuksella sitten tuuttavat eetteriin noita mielipiteitään

Mut jos tosiaan on totta toi avaus, niin 20 000 ihan mitätön summa pitkässä juoksussa.

Mitä mies tekee työkseen? Entäs avaaja? Kiinnostaa vaan, ettö mikä on tulotaso ja tulevat elarit.

Yhteistyössä