esim. lannotteiden hinnat on nousseet niin paljon, että alkaa olla niin, että viljeliät ei voi niitä ostaa, koska ei ole vara
Tottakai kaikki kallistuu ja inflaatio lähtee laukalle, kun euroopan keskuspankki on syytänyt markkinoille miljardi tolkulla katteetonta rahaa.esim. lannotteiden hinnat on nousseet niin paljon, että alkaa olla niin, että viljeliät ei voi niitä ostaa, koska ei ole vara
meillä ei ole karjaa joten kerätään ruohosilput talteen kasvimaalta katteeksi. Ei tarvi myrkkyjä eikä lannoitteita kun kastemadot voi hyvin siellä silpun allaesim. lannotteiden hinnat on nousseet niin paljon, että alkaa olla niin, että viljeliät ei voi niitä ostaa, koska ei ole vara
ihan hyvin ymmärtää tuon mut ei kannata suosia lannoitepuppua.Lannoitteen hinta on noussut myös muualla ihan saman. Ja kirjoita pliis viljelijä. Jiillä.
EU...Tottakai kaikki kallistuu ja inflaatio lähtee laukalle, kun euroopan keskuspankki on syytänyt markkinoille miljardi tolkulla katteetonta rahaa.
Kasvain. Taidetaankin tarvita sian. lehmän ja hevosen kakkaa lannoitteeksi.esim. lannotteiden hinnat on nousseet niin paljon, että alkaa olla niin, että viljeliät ei voi niitä ostaa, koska ei ole vara
Mulla oli työkavereita Itä- Kanadasta ja he sanoivat, että joskus nousuvesi tuo silakkaa rantaan niin paljon, että ihmiset keräävät sitä lannoitteeksi pelloilleen.Jotenkin ihmeellistä, että ihmiskunta onnistui selviämään hengissä tuhansia vuosia ennen keinolannoitteita.
Mä taas veikkaan, että roskakalanperkeitä aletaan hyödyntää tuohon tarkoitukseen.
"Silakka eli haili (Clupea harengus membras) on Itämeressä elävä sillin alalaji."Mulla oli työkavereita Itä- Kanadasta ja he sanoivat, että joskus nousuvesi tuo silakkaa rantaan niin paljon, että ihmiset keräävät sitä lannoitteeksi pelloilleen.
Sanopa muuta.Jotenkin ihmeellistä, että ihmiskunta onnistui selviämään hengissä tuhansia vuosia ennen keinolannoitteita.
selviäis nykysinkin, jos viljeliöitä olis enemmän.Sanopa muuta.
Ok. Ne kutsuvat si"Silakka eli haili (Clupea harengus membras) on Itämeressä elävä sillin alalaji."
Vai ulottuu Itämeri ihan Kanadaan asti.
Ok, ne kutsuvat sitä nimellä ”caplin”. Se ei liene ihan sama kuin silakka."Silakka eli haili (Clupea harengus membras) on Itämeressä elävä sillin alalaji."
Vai ulottuu Itämeri ihan Kanadaan asti.
No ei sitten ole hätää...meillä ei ole karjaa joten kerätään ruohosilput talteen kasvimaalta katteeksi. Ei tarvi myrkkyjä eikä lannoitteita kun kastemadot voi hyvin siellä silpun alla
Milläs meinaat kasvatella...?ihan hyvin ymmärtää tuon mut ei kannata suosia lannoitepuppua.
Jos syöjiä olisi vähemmänselviäis nykysinkin, jos viljeliöitä olis enemmän.
Äläs nyt innostu. Varsinkin lehmät on jo muutenkin piereksineet koko universumin tärviölle.Kasvain. Taidetaankin tarvita sian. lehmän ja hevosen kakkaa lannoitteeksi.
Itse asiassa lähes kaikki lannotteisiin käytettävät fosfaatit ovat peräisin kalasta.Jotenkin ihmeellistä, että ihmiskunta onnistui selviämään hengissä tuhansia vuosia ennen keinolannoitteita.
Mä taas veikkaan, että roskakalanperkeitä aletaan hyödyntää tuohon tarkoitukseen.
Just, ja aikoinaan eteläisen Amerikan intiaanit käyttivät paljon kalla peltojensa lannoittamiseen.Mulla oli työkavereita Itä- Kanadasta ja he sanoivat, että joskus nousuvesi tuo silakkaa rantaan niin paljon, että ihmiset keräävät sitä lannoitteeksi pelloilleen.
marja pensaat, mansikat, perunatMilläs meinaat kasvatella...?
Mikään noista ei tuota satoa kovinkaan pitkään lannoittamatta.marja pensaat, mansikat, perunat
Kuitupellava et saa oman alueen siemenet
Tomaattia
fenkolia ja Vadelmanlehtiä ja suklaapiparminttua Kuivatan teeksi jo toista vuotta ja ollaan siis omavaraisia sen suhteen
Ihminen viljeli silloin lähes kaiken itse. ihmisiä oli vähemmän. Taudit, nälkä ja sodat pitivät ihmiskunnan kasvua kurissa 1800- luvulle asti.Jotenkin ihmeellistä, että ihmiskunta onnistui selviämään hengissä tuhansia vuosia ennen keinolannoitteita.
Jos on biokompostori ja jatkokomposti+ulkohyyskä sekä puulämmiteiset uunit, joista tuhka niin lannoitteet tulee kuin itsestään.Mikään noista ei tuota satoa kovinkaan pitkään lannoittamatta.