Ikean kasvispullat kova paikka setämiehille

vierailija
Ohho! Missä ne käy ruokakaupassa? Sieltäkin saa kasvispyöryköitä!

(Mitenniin toi yks suosii suomalaista, jos se on käyny Ikeassa syömässä ruotsalaisia lihapullia?)
 
Mähän olen itse setämies. Huvittaa vaan se, että aika usein jo pelkkö kasvisruokavalion mainitseminen saa jotku näkemään punaista. Itsehän varmaan seuraavan kerrankin Ikeassa syön ihan lihapullia. Mutta todennäköisesti vaimon lautaselta nappaan 2 kasvispyörykkää ihan vertailun vuoksi.

Mutta ei mua yllätä mitään, tämmöstä oli kymmenisen vuotta sitten Helsingin kaupunginvaltuustossa. Linkissä video, jossa "parhaat" kommentit kasvisruokapäivää vastaan. Moni varmaan nähnytkin:

Helsingin Kaupunginvaltuusto: Kasvisruokapäivä - YouTube
 
vierailija
Mähän olen itse setämies. Huvittaa vaan se, että aika usein jo pelkkö kasvisruokavalion mainitseminen saa jotku näkemään punaista. Itsehän varmaan seuraavan kerrankin Ikeassa syön ihan lihapullia. Mutta todennäköisesti vaimon lautaselta nappaan 2 kasvispyörykkää ihan vertailun vuoksi.

Mutta ei mua yllätä mitään, tämmöstä oli kymmenisen vuotta sitten Helsingin kaupunginvaltuustossa. Linkissä video, jossa "parhaat" kommentit kasvisruokapäivää vastaan. Moni varmaan nähnytkin:

Helsingin Kaupunginvaltuusto: Kasvisruokapäivä - YouTube
Mitäs luulet kasvisruoan ystävien tykkäävän jos heidät pakotettaisiin syömään liharuokaa kerran tai kaksi viikossa?
 
vierailija
Mähän olen itse setämies. Huvittaa vaan se, että aika usein jo pelkkö kasvisruokavalion mainitseminen saa jotku näkemään punaista. Itsehän varmaan seuraavan kerrankin Ikeassa syön ihan lihapullia. Mutta todennäköisesti vaimon lautaselta nappaan 2 kasvispyörykkää ihan vertailun vuoksi.

Mutta ei mua yllätä mitään, tämmöstä oli kymmenisen vuotta sitten Helsingin kaupunginvaltuustossa. Linkissä video, jossa "parhaat" kommentit kasvisruokapäivää vastaan. Moni varmaan nähnytkin:

Helsingin Kaupunginvaltuusto: Kasvisruokapäivä - YouTube
En ymmärtänyt oikein tuota 1.37 kohtaa. Kunka paljon oppilaiden tulisi saada vaikuttaa asioihin, joita he oppivat? :D Niinkuin et haluun oppii laskeen yhteen, mut en vähentään...?
 
vierailija
Ei setämies-sanassa mitään vikaa ole. Täytyy vain ottaa rinnalle käsite tätinainen (sellainen kukkahattuinen).
"Tätinainen" on jo olemassa. Taitaa olla vastakohta setämiehelle.

tätinainen
as0092
2.11.2018
puuma eli vanhempi naishenkilö joka hakeutuu nuorten miesten seuraan. Tätinainen voi etsiä seksiseuraa tai vakavampaa suhdetta.Tätinaisen iästä ei ole olemassa tarkkaa tietoa.
Jonkun mielestä jo kolmikymppinen nuoren kullin vonkaaja voi olla tätinainen eli puuma, toiset taas varaavat termin yli nelikymppisille.
Tätinainen on setämiehen naispuolinen vastine

Tätinainen
Sanantaja
26.10.2019
Itseään huomattavasti nuorempia henkilöitä (usein poikia tai nuoria miehiä) estottomasti omin luvin kosketteleva nainen, naishenkilö tai naisoletettu. Nipistelee, silittelee, puristelee, taputtelee tai kourii.

"Eilen joku känninen tätinainen kävi yökerhossa suoraan muniin kiinni."

Setämiehet ovat siis pissispimpin vonkaajia.
 

Yhteistyössä