Mistä kaulin jonka saa laittaa koneeseen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Etsitty on, mutta edes silikoni tai muovikaaulimia ei näköjään saa laittaa tiskikoneeseen vaan pelkkä käsinpesu.. En ymmärrä, onhan noita silikonisia leivontavälineitä vaikka mitä mutta ne sitten voi pestä koneessa

Miksi sun pitää laittaa se koneeseen? Mä vaan annan kuivahtaa ja rapsutan sitten kokkareet ja pyyhin jauhot pois.
Käytä pyöreää lasipulloa, jos on pakko pestä.

Pahin mitä sille muoviselle tai silikoniselle kaulimelle voi tapahtua koneessa on, että se menee rikki. Ei se myrkylliseksi siellä muutu. Eli jos ei kovin kallis investointi ole, niin ehkä kannattaa kokeilla konepesua ja katsoa mitä siitä tulee. Tai sitten käyt jostain rautakaupasta ostamassa pätkän ruostumatonta teräsputkea ja kaulitset sillä.

Mä oon tuon kaulimen laittanu koneeseen viimeset 10 vuotta ja oikein hyvin olen saanu sillä miestäni mätkittyä. :giggle:

Pahin mitä sille muoviselle tai silikoniselle kaulimelle voi tapahtua koneessa on, että se menee rikki. Ei se myrkylliseksi siellä muutu. Eli jos ei kovin kallis investointi ole, niin ehkä kannattaa kokeilla konepesua ja katsoa mitä siitä tulee. Tai sitten käyt jostain rautakaupasta ostamassa pätkän ruostumatonta teräsputkea ja kaulitset sillä.
Kiitos vinkistä, metalliputkella en ala kaulimaan mutta ostan jonkun edullisen ja katson miten kestää :) ihmetyttää vain miksi kaikista muista keittiövälineistä löytyy "dishwaher safe " mutta ei kaulimista!

Etkö pelkää että se imee myrkkyjä, onko puukaulin?
Puukaulin on. Myrkkyjä voi tulla, tosin se kaulimen pinta on kuiva.

Mulla on vähän ideologia että "saan tehdä omallani mitä haluan."
Tiskikoneeseen menee niin isot veitset kuin kultareunakupit - jopa mun mies vastustaa kultareunakuppien pesua tiskikoneessa. Mutta lyhytohjelma on.

Mä oon tuon kaulimen laittanu koneeseen viimeset 10 vuotta ja oikein hyvin olen saanu sillä miestäni mätkittyä.
Mätkit mitä mätkit, mutta minua ihmetyttää koko jutussa se, että miksi hitossa sitä kaulinta yleensä pitää pestä.
Eikös se pitäisi aina pitää sen verran jauhoisena, ettei siihen tartu mitään. ja jos tarttuukin, se vain hieraistaan kämmenellä puhtaaksi.
Tosin minä olen aina elänyt puukaulinten karussa maailmassa, joten en tiedä uusimmista tuulista silläkään alalla.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mätkit mitä mätkit, mutta minua ihmetyttää koko jutussa se, että miksi hitossa sitä kaulinta yleensä pitää pestä.
Eikös se pitäisi aina pitää sen verran jauhoisena, ettei siihen tartu mitään. ja jos tarttuukin, se vain hieraistaan kämmenellä puhtaaksi.
Tosin minä olen aina elänyt puukaulinten karussa maailmassa, joten en tiedä uusimmista tuulista silläkään alalla.
Jep, puukaulinta, paras kaulin ikinä, ei pestä vaan pyyhitään kuivana puhtaaksi jos jotain tarttunut. Ja sitten nää toiset tarttumattomat kaulimet pestään käsin, silikonisetkin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Lähteekö pöpöt kämmenellä? Mä varmaan näkisin kuinka bakteerit alkaa kasvaa siinä kaulimessa jos ei oo pesty kunnolla :D

Lähteekö pöpöt kämmenellä? Mä varmaan näkisin kuinka bakteerit alkaa kasvaa siinä kaulimessa jos ei oo pesty kunnolla
Suittaapi olla että näkisitkin. Kummalista vain on, ettei vuosikymmenet käytössä ollut ja kunnolla hoidettu puukaulin ota edes hometta. Turhanaikainen hygieniahysteria tappaa ihmiset paljon varmemmin kuin ne kuvitellut pöpöt.

• Tykkää
Reactions: KalaMies

Yhteistyössä