Mistä saa sitruuna happoa? Ja miten sitä käytetään? taistelu tiskarin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Alkaa käymään keinot vähiin ton tiskikoneen kanssa :headwall:

Se vaan ei huuhtele noita astioita, aina on puolessa astioissa tiskiaine jäämiä ja likatahroja.
Niihin, mitä ne nyt on ne pyörivät jutut mistä sit tulee vettä, kertyy aina kökkäjä, ja niitä saa putsata kokoajan, mies on jopa kompuralla puhaltanut ne tyhjäksi. Oon pessyt tiivisteet ja suodattimet, pessyt tyhjänä ja jonkun etikka-sooda seoksen kanssa, mutta ei.

Mä oon valmis kohta lahjoittamaan ton pois kun samat astiat saa pestä ja huuhdella moneen kertaan :|

Jos viiemisenä keinona ennen huoltoa koittais tota sitruunahappoa. Niin ja saako astiat olla koneessa kun sitä laittaa?

mä menin pesemään tyhjän hillopurkin koneessa ja sit se paperinen etiketti oli siellä siipien reijissä (mistä pitäisi tulla vettä) ja joka paikassa... :( edelleenkään toinen rupeleista ei pyöri. kannattaa pyyhkiä kaikki pinnat, reunat, tiivisteiden reunat. vaikka tuosta on jo vuosi aikaa ja olen siivonnut konetta säännöllisesti, niin sitä paperia löytyi vielä kirkastelokeron kannen sisäpuolelta. :o

Apteekista saa, ja sieltä saa myös ohjeet pesukoneen/tiskikoneen puhdistukseen sitruunahapolla. Muistaakseni niin kuumalla pestiin, kuin koneella on vain mahdollista pestä ja tyhjänä tietty.

No nyt huolestuttaa, mies aikoo purkaa koko höskän niin pieniin osiin kuin sen saa, ja puhaltaa kompuralla kaiken mitä pystyy.

Tuo on sellenen, että kaikkien astioiden pitää olla suurinpiirtein puhtaita kun ne laittaa koneeseen, auta armias jos lauteselle on unohtunut muutama riisi :kieh:

KÄytännössä mä tiskaan astiat ensin käsin ja sit pistän ne koneeseen kuorruttumaan tiskiaineella :headwall:

kaupasta saa nykyään sellasta tiskikoneen-pesuainetta
joka on vahvasti sitruunaista. lukikohan siinä purnukassa että 30% puhdasta sitruunaa..
pesee koneen, kun tyhjänä käyttää
ja on valmistettu juuri sitä varten.

tosissaan kannattaa hakea apteekista sitruunahappoa ja laittaa sitä koneeseen sekä pesuainekoteloon, että ripottelee koneen pohjalle ja sit pisin ja kuumin ohjelma päälle, jos ei auta ni sit voi olla muuta vikaa kun tukos.

Yhteistyössä