Toukokuiset2022

Meillä on huomenna ultra. Jännittää, kun aina silloin tällöin tulee vieläkin tota tuhrua pyyhittäessä. Toisaalta olo on kyllä niin huono, et kai siellä jotain on oltava. Eikä kipujakaan oo. Mut selviääpä huomenna sit. Yritän nyt vaan saada tankattua jotain, että uskallan ajella ultraan. Meinaa taju lähteä aika herkästi. Syynä varmasti toi hyperemeesi, joka ei ihan hirveesti siitä tipasta helpottanut.
 
Mä en ole vielä varannut varhaisultraan, kun odottelen, että millon pääsisin sinne äitiyspolille. Jos pääsen sinne ennen ekaa neuvolakäyntiä ja siellä ultrataan, en käy varhaisultrassa erikseen. Jos aika on myöhemmin tai ei ultrata, sitten käyn neuvolaa edeltävänä päivänä. En pysty menemään neuvolaan tietämättä, onko kohdussa elämää.
 
Meillä kans ultra 20.9. Viikko vielä pitäisi jaksaa odottaa. Mä samaistun tohon huijausoloon. Tuntuu niin oudolta luottaa tikkuun, jossa on kaksi viivaa. Tai siis ainakin kymmeneen tikkuun :D Uskon varmaan vasta ultran jälkeen. Tein kyllä tällä viikolla CB testin, jossa näkyy viikot ja se näytti 3+, eli juuri oikein. Se toi vähän luottoa :)
 
Mulla on ultra nyt tulevana torstaina sillon pitäis olla 7+1, just kun ajattelin et ehkä täs raskaudessa pääsen ilman sitä hirveetä oloa, niin tänää aamullahan se oksentaminen alkoi ja koko päivä kuvottanut et ruokaa ollut pakko vaa tunkee alas :(
Ens viikko kyllä jännittää paljon, mutta oireet viestisivät et joku on siellä kyydissä ja toivottavasti terveenä elämän alkuna. Tää väsymys ja kuvotus on ollut tnä niin omaa luokkaa. Ja jos ei syö 3h välein edes jotain tuntuu et laatta lentää :/
 
Moikka kaikille, täällä myös plussattu viikko sitten, mutta hyvin varovaisin (mutta toiveikkain) mielin vielä ollaan. Taustalla keskenmenoja, mutta toivottavasti nyt saataisiin vauva syliin asti. La joskus 18.-19.5., varhaisultraa en vielä varannut. Faceen tulisin mielellään mutta vähän myöhemmin!
 
Taitaa ehtiä joku ultraan ennen, mulla varhaisultra varattu 30.9. En kyllä tiedä miten pysyn järjissäni siihen asti

Kiinnostaisi tietää, miten te muut olette ns varmistelleet, että olette tosiaan raskaana? Mä tein kahtena peräkkäisenä aamuna apteekin testin ja molemmissa ihan selkeä plussa. Siinä kohtaa kuukautiset oli 2-3 päivää myöhässä. Ei ole ollut myöskään yhtään veristä vuotoa ja silti mietin, että pitääkö vielä käydä hakemassa joku digi tai muu testi. Vai voiko tässä nyt olla ihan rauhallisin mielin sinne kolmen viikon uä:n päähän Joku superepävarmuus päällä kun testit tehty ja silti mietin että entä jos tämä onkin joku huijaus....
Esikoisessa tein yhen testin(oli aivan selkeä ns.leffaplussa) ja menin sillä. Nyt oli kaapissa useampi testi ja aluksi viiva oli tosi vaalea(kierto tosi pitkä ja ei tietoa oviksest) niin piti myös varmistaa pari päivää ekasta "haamusta", että oliko siinä oikeasti viiva. Mutta kyllä tuntuu pitkältä aika nt-ultraan ja ei voi tietää mitä taphtuu, mutta yritän vaan elää sillä asenteella että ellei toista tietoa tule niin kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Andune
Ehkä siis koitan luottaa tähän, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan :D

Oletteko muut antaneet työnimeä pienelle?
Luulen, että työnimi tulee sitten varhaisultran myötä jos siellä vain joku on. Tähän liittyen meillä on nyt tilanne se, että mieshän on päättänyt että meille tulee kaksoset. Kuulemma olisi hyvä kun olisi lapsiluku kerralla täynnä. Höpöttää koko ajan monikossa, että miten vauvat voi jne. Itse toivoisin kyllä ihan vain yhtä kerrallaan. Onneksi taipumus taitaa periytyä vain äidin kautta, isäni äiti kun oli kaksonen ja samaan perheeseen syntyi itse asiassa kahdet kaksoset peräkkäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Ehkä siis koitan luottaa tähän, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan :D



Luulen, että työnimi tulee sitten varhaisultran myötä jos siellä vain joku on. Tähän liittyen meillä on nyt tilanne se, että mieshän on päättänyt että meille tulee kaksoset. Kuulemma olisi hyvä kun olisi lapsiluku kerralla täynnä. Höpöttää koko ajan monikossa, että miten vauvat voi jne. Itse toivoisin kyllä ihan vain yhtä kerrallaan. Onneksi taipumus taitaa periytyä vain äidin kautta, isäni äiti kun oli kaksonen ja samaan perheeseen syntyi itse asiassa kahdet kaksoset peräkkäin.
Kaksosuus periytyy tosiaan äidin kautta, mutta tällä tarkoitetaan vain raskaana olevaa. Eli myös isäsi puolelta olet voinut saada kaksosgeenin itsellesi, äitisi ei olisi sitä voinut saada häneltä tietenkään omaan raskauteensa, mutta sinä kyllä. Kaksosuus ei periydy siis vain naisilta naisille, vaan ainoastaan naisella geeni voi toteutua raskauden aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Andune
Tervetuloa mukaan @Cataly :)

Ehkä siis koitan luottaa tähän, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan :D



Luulen, että työnimi tulee sitten varhaisultran myötä jos siellä vain joku on. Tähän liittyen meillä on nyt tilanne se, että mieshän on päättänyt että meille tulee kaksoset. Kuulemma olisi hyvä kun olisi lapsiluku kerralla täynnä. Höpöttää koko ajan monikossa, että miten vauvat voi jne. Itse toivoisin kyllä ihan vain yhtä kerrallaan. Onneksi taipumus taitaa periytyä vain äidin kautta, isäni äiti kun oli kaksonen ja samaan perheeseen syntyi itse asiassa kahdet kaksoset peräkkäin.
Kauhee, tuntuu että kommentoin siun jokaiseen viestiin :D mutta minulla on kanssa isänäiti kaksonen, ja vähän sen vuoksi jännittää, koska kuten @Ewa87 jo selittikin kaksosuus periytyy myös isän kautta tässä tapauksessa (mahdollisesti, riippuen kai siitä kumpi X isään on isoäidistä tarttunut?). Tosin nyt olen aika varma että yhtä tässä odotetaan, sikäli mikäli siellä ketään masussa, koska oireita ei ole ja hcgstä ei lääkäri mitään sanonut. Onneksi oma mies jakaa minun näkemyksen, että mielummin yksi lapsi kerrallaan, mutta anopille tämä selvisi joitakin vuosia sitten ja sehän sangen innostui ajatuksesta että meille tulisi kaksostytöt jonakin päivänä :D
 
  • Haha
Reactions: Andune
Kauhee, tuntuu että kommentoin siun jokaiseen viestiin mutta minulla on kanssa isänäiti kaksonen, ja vähän sen vuoksi jännittää, koska kuten @Ewa87 jo selittikin kaksosuus periytyy myös isän kautta tässä tapauksessa (mahdollisesti, riippuen kai siitä kumpi X isään on isoäidistä tarttunut?). Tosin nyt olen aika varma että yhtä tässä odotetaan, sikäli mikäli siellä ketään masussa, koska oireita ei ole ja hcgstä ei lääkäri mitään sanonut. Onneksi oma mies jakaa minun näkemyksen, että mielummin yksi lapsi kerrallaan, mutta anopille tämä selvisi joitakin vuosia sitten ja sehän sangen innostui ajatuksesta että meille tulisi kaksostytöt jonakin päivänä
Haha :D Oon koittanut sanoa miehelle, että ei kannata toivoa kaksosia, koska voi olla, että mulle tulee sitten myöhemmin vielä vauvakuume ja haluan kolmannen...varhaisultrassa tää toivon mukaan sitten selviää. Itse olen kyllä kaikki raajat ristissä, että sieltä löytyy vain yksi.

Tästä tuli sivujuonena mieleen taas sarjassamme "muut kommentoimassa". Juttelin tuossa elokuussa mökkireissulla yhden miehen kaverin kanssa lapsihommista ja siitä, että kaksi ois kiva. Alkoi sitten ihan ihme varoittelu, että kun ei tiedä miten synnytys menee yms, että jos jotenkin traumatisoituu (?) tai voi tulla jotain muuta, että ei haluakaan enää lisää lapsia. Kyseinen henkilö on siis itse äiti.

Mutta siis, en taas ymmärrä tällaista meininkiä. En mä toki voi tietää, millaista se vanhemmuus todellisuudessa on, mutta toisaalta lähipiirissä on todella paljon lapsia, joiden kanssa oon viettänyt aikaa ja ei ole todellakaan mitään pelkkiä pumpuliunelmia lapsiperhearjesta. Ja vaikka mulla ei olisikaan mitään kokemusta, niin kai mä silti saan vapaasti haaveilla vaikka kuinka monesta lapsesta :D No, ehkä kyseiselle henkilölle oli tärkeää saada hetkensä parrasvaloissa ja jakaa neuvojaan lapsettomalle. Samaiselta tyypiltä tuli myös jos jonkinlaista muunlaista varsin vahvaa neuvoa, joista mietin, että juu, ehkä hänen tapansa ei nyt sitten kuitenkaan ole se ainoa oikea. [/avautuminen]
 
Mä en oo ikinä ymmärtänyt tota et tullaan neuvoo tai kertoo, et näin se tulee menee. Ja esikoista odottaessa sai paljon kuulla nuita. Ite yrittänyt sanoo kaikille et voin mä kertoo miten meillä meni mut sulla voi mennä kuitenkin ihan erilailla ja tärkeintä on muistaa vaan et luottaa itseensä ja vaistoihin.

si käytiin tänään esikoisen neuvolassa ja samalla se hoitaja anto ajan meille n. 2vk päähän raskauden seurantaan mu en si saanut sitä LA arviota, joten sinne asti pitää odottaa ja mietin et hirveen aikasin taas toi neuvola mut ilmeisesti taaskaan kukaan huomioi sitä et pitkä kierto...
 
  • Tykkää
Reactions: Andune
Mä en oo ikinä ymmärtänyt tota et tullaan neuvoo tai kertoo, et näin se tulee menee. Ja esikoista odottaessa sai paljon kuulla nuita. Ite yrittänyt sanoo kaikille et voin mä kertoo miten meillä meni mut sulla voi mennä kuitenkin ihan erilailla ja tärkeintä on muistaa vaan et luottaa itseensä ja vaistoihin.

si käytiin tänään esikoisen neuvolassa ja samalla se hoitaja anto ajan meille n. 2vk päähän raskauden seurantaan mu en si saanut sitä LA arviota, joten sinne asti pitää odottaa ja mietin et hirveen aikasin taas toi neuvola mut ilmeisesti taaskaan kukaan huomioi sitä et pitkä kierto...
Täysin samaa mieltä nuista kaiken maailman neuvojista. Saa sitä toki ehdottaa asioita, mutta en kanssa ymmärrä, mistä tuo oletus tulee että kaikilla menee kaikki samalla tavalla jne. Itselläkin on kolme vuotta aupairina taustalla lapsia 6kk-8v. hoitanut sillä aikaa 8h/päivä, niin koen että oma käsitys lapsiperheen arjesta on aika realistinen ja myös siitä että jokainen perhe on erilainen.. :D

Tuon jälkimmäisen vuoksi kuitenkin tämä viestin 'siteerasin', koska itsellä on päinvastainen 'kiukku' siitä että varhaisultra annettiin edellisten menkkojen alkupäivä mukaan, vaikka painotin että kierto on lyhyt (ja ovulaation perusteella olisi myöskin ollut).. Nyt on sitten ultra viikoilla 8+4 joka on minusta tosi myöhään varhaisultralle 'mutta kun tää meidän systeemi laskee 28 päivän mukaan'. Onpa varsin hieno systeemi. :/
 
  • Tykkää
Reactions: Andune
Täysin samaa mieltä nuista kaiken maailman neuvojista. Saa sitä toki ehdottaa asioita, mutta en kanssa ymmärrä, mistä tuo oletus tulee että kaikilla menee kaikki samalla tavalla jne. Itselläkin on kolme vuotta aupairina taustalla lapsia 6kk-8v. hoitanut sillä aikaa 8h/päivä, niin koen että oma käsitys lapsiperheen arjesta on aika realistinen ja myös siitä että jokainen perhe on erilainen..

Tuon jälkimmäisen vuoksi kuitenkin tämä viestin 'siteerasin', koska itsellä on päinvastainen 'kiukku' siitä että varhaisultra annettiin edellisten menkkojen alkupäivä mukaan, vaikka painotin että kierto on lyhyt (ja ovulaation perusteella olisi myöskin ollut).. Nyt on sitten ultra viikoilla 8+4 joka on minusta tosi myöhään varhaisultralle 'mutta kun tää meidän systeemi laskee 28 päivän mukaan'. Onpa varsin hieno systeemi. :/
mä en tykkää yhtään tosta 28 päivän systeemissä koska esikoisessa meille tuli monta sataa euroa maksettava siitä hyvästä. Toki meille myös sattu lääkäri joka katso niitä päiviä ja totesi aina ultrassa että niin pieni ja pitää seurata ku joku hätänyt kun pitäs olla isompi, vaikka kasvo omalla käyrällä ja kaikkee. Eikä kukaan kuunnellu ku sanoin et eikö hän ole oikean kokoinen kun ovulaatio oli näin myöhään jne. mutta ei ku se neuvolan valittu LA päivä oli henki ja elämä.
 
Moikka! Minä uskaltaudun tähän ryhmään, kun pinkki viiva tuli testiin. Ikää jo 40 v ja 4. lapsi tulossa, jos saadaan syliin saakka. Laskettu aika jossain 18-20.5 paikkeilla. Ikää on kyllä sen verran, että keskenmenoriski hirvittää... Jännä, miten tulee lähes pakonomainen tarve vertaispuheelle, heti kun plussa pärähti. Mieskään ei jaksa loputtomiin pohtia oireita ym.
 
Tervetuloa @Viiu! Mulle tää palsta on kans omanlaisensa henkireikä, koska ihanaa lukea muiden kokemuksia ja purkaa omaa mieltään, ei tarvitse kaikkea kaataa miehen niskaan. Etenkin kun tekee mieli jauhaa samoista asioista ja mies vaan sanoo, etten saa ylimiettiä asioita. Molemmilla siis kivempaa näin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla on tosi stressaava tilanne; alkoi nimittäin vuoto ja tuntuu, että se hieman yltyy vaikka vielä vaan muutamia teelusikallisia. Kaikki oireetkin loppuivat pari päivää sitten, joten on ihan sellainen olo, että tämä menee kesken. En kuvitellut, että tämä olisi näin stressaavaa, mutta kyllähän tässä itku tulee. Tiedän kyllä, että pieni verenvuoto on normaalia, mutta pelkään pahinta. Ja kauheinta on, ettei kai voi mitään tehdä, kun odotella ja toivoa parasta?! Pitäkää mulle peukkuja, että tää vuoto loppuisi :cry:
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla on tosi stressaava tilanne; alkoi nimittäin vuoto ja tuntuu, että se hieman yltyy vaikka vielä vaan muutamia teelusikallisia. Kaikki oireetkin loppuivat pari päivää sitten, joten on ihan sellainen olo, että tämä menee kesken. En kuvitellut, että tämä olisi näin stressaavaa, mutta kyllähän tässä itku tulee. Tiedän kyllä, että pieni verenvuoto on normaalia, mutta pelkään pahinta. Ja kauheinta on, ettei kai voi mitään tehdä, kun odotella ja toivoa parasta?! Pitäkää mulle peukkuja, että tää vuoto loppuisi
tsemppii❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla on tosi stressaava tilanne; alkoi nimittäin vuoto ja tuntuu, että se hieman yltyy vaikka vielä vaan muutamia teelusikallisia. Kaikki oireetkin loppuivat pari päivää sitten, joten on ihan sellainen olo, että tämä menee kesken. En kuvitellut, että tämä olisi näin stressaavaa, mutta kyllähän tässä itku tulee. Tiedän kyllä, että pieni verenvuoto on normaalia, mutta pelkään pahinta. Ja kauheinta on, ettei kai voi mitään tehdä, kun odotella ja toivoa parasta?! Pitäkää mulle peukkuja, että tää vuoto loppuisi
Voi ei :( toivottavasti jostain harmittomasta kyse. Voimia paljon. Oliko sulla varhaisultra varattuna?
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Voi ei toivottavasti jostain harmittomasta kyse. Voimia paljon. Oliko sulla varhaisultra varattuna?
Kiitos tsempeista @Gisella
Ei ole ultraa varattuna:( Olen itseasiassa lomalla ja asun ulkomailla, palataan takaisin vasta 2 viikon päästä. ja lisäksi lapsettomuusklinikalla mun asuinmaassa on 2 viikon koronakaranteeni (ei saa tulla klinikalle, jos on matkustanut ulkomailla 2 viikon sisällä - ihan ymmärrettävää).

Mies on onneksi positivinen ja googlettanut kuinka normia on alkuraskauden pieni vuoto, mutta kyllä silti pelottaa.
Onko muilla ollut vuotoa?! olisi kiva kuulla kokemuksia
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla on tosi stressaava tilanne; alkoi nimittäin vuoto ja tuntuu, että se hieman yltyy vaikka vielä vaan muutamia teelusikallisia. Kaikki oireetkin loppuivat pari päivää sitten, joten on ihan sellainen olo, että tämä menee kesken. En kuvitellut, että tämä olisi näin stressaavaa, mutta kyllähän tässä itku tulee. Tiedän kyllä, että pieni verenvuoto on normaalia, mutta pelkään pahinta. Ja kauheinta on, ettei kai voi mitään tehdä, kun odotella ja toivoa parasta?! Pitäkää mulle peukkuja, että tää vuoto loppuisi :cry:
Todellakin pidetään peukkuja <3 huoli on varmasti kova!
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Kiitos tsempeista @Gisella
Ei ole ultraa varattuna Olen itseasiassa lomalla ja asun ulkomailla, palataan takaisin vasta 2 viikon päästä. ja lisäksi lapsettomuusklinikalla mun asuinmaassa on 2 viikon koronakaranteeni (ei saa tulla klinikalle, jos on matkustanut ulkomailla 2 viikon sisällä - ihan ymmärrettävää).

Mies on onneksi positivinen ja googlettanut kuinka normia on alkuraskauden pieni vuoto, mutta kyllä silti pelottaa.
Onko muilla ollut vuotoa?! olisi kiva kuulla kokemuksia
Mulla oli esikoisesta ensin ihan kirkasta veristä vuotoa oisko ollu rv5-6 sit se muuttui rusehtavaksi tiputteluksi ja kesti rv12 asti. Ja tuolla tuo pieni mies viipattaa eli kaikki oli ok :) mulle neuvolasta vaan sanottiin niin kauan ku ei oo kipuja vuodon yhteydessä voi olla kyse jostain normaalista ja vauvalla on kaikki hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_

Yhteistyössä