Jatkoa seuraa, neljännet, viidennet jne jne
Onnea valitsemallanne tiellä, sitä te koekaniinit tarvitsette
Mihin sitä onnea tarvitsee? Minut on rokotettu jo aikoja sitten joten tiedän faktana, että rokotteesta ei ole minulle mitään haittaa. Ja tähän on turha satuilla mistään vuosien päästä ilmenevästä kuvitteellisesta ongelmasta koska lääketiede ei yksinkertaisesti toimi niin. Eli tosiaan tiedän, että minun fysiikalleni rokote ei aiheuta ongelmia.
Tiedän myös, että jos nyt saan koronan, sen vaikutukset ovat todennäköisesti pienemmät kuin olisivat ilman rokotetta. Tämäkin on ihan lääketieteellinen fakta kun niistä tykkäät. Tutkittua tietoa. Itse en missään vaiheessa koronaa pelännyt ja olen vapaasti ilman maskia täällä Itä-Helsingissä elänyt koko epidemian ajan, mutta onhan se silti ihan kiva tietää, että tuleva tauti on helpompi kuin olisi muuten. Jos se olisi muuten ollut nuha, niin nyt ei varmaan tule nuhaakaan, ja jos ilman rokotetta olisin joutunut hengityskoneeseen, niin nyt ehkä selviän kovalla kuumeella ja ripulilla. Eli mihin sitä onnea tarvitaan?
Jos kolmatta rokotusta tarjotaan, varmasti otan sen vielä tänä vuonna, mutta en tietenkään ala sitä vuosittain ottamaan kuten en ota muitakaan rokotteita. Ja jos saan koronan, niin sehän toimii luonnollisena tehosteena tuoden immuniteetin n. puoleksi vuodeksi. Missä ongelma ja mihin tarvitaan onnea?
En tajua tuota salaliittoteorioissa piehtaroimista tai painikointia taudin takia kun koko ajan on tieto ollut saatavilla. Miten se voikaan olla niin vaikeaa ihan oikeasti tehdä päätelmiä faktojen perusteella?