Pakkotoimet jos rokotteen ottamisessa viivästellään tahallaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Raskaus, synnytys on tuskin sairaus. Onnettomuuksista joutuu nykyisinkin maksamaan enemmän, tiettyjen autojen omistajat ja tietyn ikäiset.Urheiluvammoista ei joutune maksamaan hölkätessä, mutta käsittääkseni laskuvarjohyppeilyiissä tämä lasketaan. Alkoholista ja tupakasta maksetaan veroissa, huumeet on laittomia, eli niissä maksetaan tuomioissa... Ainoa, josta nyt ei tunnuta maksavan, on koronan levittäminen. Mutta, koska se on lähinnä tappava vanhuksille niin tuskin vakuutusyhtiöitä kiinnostaa. Jos huomataan, että se vaikuttaa työkykyyn, todennäköisesti rokottamattomuudelle lasketaan hinta.


Tarvitset urheiluvakuutuksen, jos
Hyvä pointti!
 
vierailija
Joitain mietteitä.
Olen ehdottomasti vastaan pakkorokotuksia. Ihmisillä pitää olla vapaus päättää omasta kehostaan ja mitä sinne laitetaan.
Itse olen rokotusmyönteinen ja olen nyt saanut x2 koronarokotukset.
Rokottamattomat tulevat saamaan tavalla tai toisella koronan, jos deltavirusmuunnos leviää vesirokon tavoin. Ja aivan varmasti tämän jälkeen tulee muita muunnoksia, sillä tämä korona ei nyt jostain syystä suostu millään tukahtumaan. En usko, että pystyy jäämään katveeseen sairastamatta tämän takia.
Jokainen päättäköön omalta kohdaltaan riskinsä ja voi toivoa, että sairastaa lievänä.

Itse aiheutetut sairaudet ja kustannukset. On myös sell geenivirheitä/altistusta sairastamiseen, joilla ei nyt millään hyvillä elämäntavoilla voi asiaan vaikuttaa. Kuten esim. rintasyöpägeenivirhe.
Haluan itse maksaa veroja, jotta nykyinen perusterveydenhuolto toimisi edes jossain muodossa. Toki jotkut kapitalistiset puolueet haluavat siirtyä USA:n sairasvakuutusmalliin ja ajavat jjulkisen terveydenhuollon alasajoa. Joten sinä itse tulet maksamaan synnytykset sairaalassa, eikä silloin riitä pelkkä pkl tai vrk maksu. Erikoislääkärien palkkiot, synnytykseen liittyvät kivun hoidot, ruoka, lakanat, sh palvelut... kaikki on eritelty.. ja jos vauvan pitää saada jotain erikoishoitoa.. tuleekin kymppitonnien maksu maksettavaksi. Toivottavasti olet vuosien ajan maksanut itsellesi vakuutusta tai pitää ottaa lainaa perheen perustamisen tueksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Lääketeollisuus kehittyy koko ajan, enää ei kestä niin kauaa saada ulos piikki tai mikälie pilleri. On muistettava kuitenkin, että kuten tässä taudissa on, niin samat oireet tuo osalle piikkikin - toisille vakavat ja toisille vähemmän vakavat.

Koronapiikkiä ajatellen on tutkimusotanta niiiiin suuri, ettei tosikaan. Sikapiikin otanta ja tutkimus oli murto-osa tästä. Koronarokotteen varhaisimpiin tutkimusvaiheesiin osallistuneet ansaitsevat kiitoksen. Jokainen piikin ottanut myös. Se auttaa kehittämään edelleen. Ilmaisia lounaita ei ole, mutta millähän ne ”rokotevastaiset”kuvittelevat homman ylipäätään kehittyvän? Itsekseen? Öyhöttäjiä koko sakki.

Ei silti, pakolla ei saa ketään piikittää. Vasta sitten, kun kulkutaudin tappavuus on sitä luokkaa, että rutto kalpenee vierellä.

Maailma avautuu ja mm. maskeistakin pitää päästä eroon jokapäiväisenä ruljanssina. Tämä saavutetaan piikillä tai sairastumisella. Jos et ota piikkiä, ei muut sun riskiä kanna mahdollisista vakavista oireista, ne muut on ottaneet itselleen piikkin välttääkseen niitä. Oma päätös ei ole kaikkien vastuu. Tauti ei häviä mihinkään. Tärkeintä on tämä suunta mihin mennään, vähän sairaalassa ja vähän teholla. Vähän kuolleita. Influenssaan kuolee vuosittain 500-2000 henkeä tost noin vain ja se hyväksytään... Näin käy tässäkin.
 
vierailija
Kuulkaas hyvät rokotetut! Ne maskit pidetään päässä!!! Ja vältellään torikokouksia!
KAIKKI tietämäni rokotteen saaneet (osalla oli muuten viikkoja kestäviä hyvin vakavia sivuoireita!) hihhuloivat ilman maskia! Eikö näitä rokotettuja ohjeisteta tuikkauksen ohessa!?
Niin että rokotetuille saa asettaa pakkokeinoja tai ainakin moraalista painostusta, mutta rokottamattomia ei saa painostaa? Kilin kellit, sanon minä. Käytän omaa vapauttani ja harkintaani ihan samalla tavalla kuin rokottamattomatkin ja valitsen kulkea ilman maskia tai rajoituksia nyt kun olen täysin rokotettu.
 
  • Haha
Reactions: m.e.k.
vierailija
Tarvitset urheiluvakuutuksen, jos
Niin siis tarvitset urheiluvakuutuksen, jos ylipäätään haluat itsesi vakuuttuu vakuutusyhtiön kautta. Julkiselle puolelle pääset ihan normaalisti hoitoon koska olet joka tapauksessa Kelan kautta vakuutettu.
 
vierailija
Niin että rokotetuille saa asettaa pakkokeinoja tai ainakin moraalista painostusta, mutta rokottamattomia ei saa painostaa? Kilin kellit, sanon minä. Käytän omaa vapauttani ja harkintaani ihan samalla tavalla kuin rokottamattomatkin ja valitsen kulkea ilman maskia tai rajoituksia nyt kun olen täysin rokotettu.
Näin on. Tämän vuoksi itsesi olet suojannut - vakavalta taudilta rokotteella. Muut kantakoot omasta päätöksestään itse vastuun maskia pitämällä ja himassa pysymällä, jos rokote pelottaa. Ymmärrettävää sekin toki. Hieman outoa, että rokotevastaiset vinkuvat rokotepassin olevan eriarvoistamista ja samaan aikaan vinkuvat rokotettuja elämään kuten rokottamattomat. Miksi? Pitää siis päästä sinne festareille, teatteriin ”koska muutkin” itsensä rokottamattomana altistamaan ja samaan aikaan vaaditaan muilta vastuunkantoa omasta valinnasta?

Ikäluokka jossa nyt korona leviää kertoo, että rokottamattomia ovat. Levitkööt vaan kunhan kantavat vastuun ja malttavat olla karanteenissa. Tämäkin on ”laumasuojaan lisää”.
 
vierailija
Näin on. Tämän vuoksi itsesi olet suojannut - vakavalta taudilta rokotteella. Muut kantakoot omasta päätöksestään itse vastuun maskia pitämällä ja himassa pysymällä, jos rokote pelottaa. Ymmärrettävää sekin toki. Hieman outoa, että rokotevastaiset vinkuvat rokotepassin olevan eriarvoistamista ja samaan aikaan vinkuvat rokotettuja elämään kuten rokottamattomat. Miksi? Pitää siis päästä sinne festareille, teatteriin ”koska muutkin” itsensä rokottamattomana altistamaan ja samaan aikaan vaaditaan muilta vastuunkantoa omasta valinnasta?

Ikäluokka jossa nyt korona leviää kertoo, että rokottamattomia ovat. Levitkööt vaan kunhan kantavat vastuun ja malttavat olla karanteenissa. Tämäkin on ”laumasuojaan lisää”.
(y)
 
Niin siis tarvitset urheiluvakuutuksen, jos ylipäätään haluat itsesi vakuuttuu vakuutusyhtiön kautta. Julkiselle puolelle pääset ihan normaalisti hoitoon koska olet joka tapauksessa Kelan kautta vakuutettu.
Jos ylipäätänsä haluat kilpaurheilla niin sinulla on oltava lisenssit ja vakuutukset (ihan vakuutusyhtiön kautta) kunnossa. Näistä molemmista on maksettava.
Tällöin kyllä kannattaa käyttää tietenkin yksityisiä terveyspalveluita julkisten sijaan, eikö?
 
Näin on. Tämän vuoksi itsesi olet suojannut - vakavalta taudilta rokotteella. Muut kantakoot omasta päätöksestään itse vastuun maskia pitämällä ja himassa pysymällä, jos rokote pelottaa. Ymmärrettävää sekin toki. Hieman outoa, että rokotevastaiset vinkuvat rokotepassin olevan eriarvoistamista ja samaan aikaan vinkuvat rokotettuja elämään kuten rokottamattomat. Miksi? Pitää siis päästä sinne festareille, teatteriin ”koska muutkin” itsensä rokottamattomana altistamaan ja samaan aikaan vaaditaan muilta vastuunkantoa omasta valinnasta?

Ikäluokka jossa nyt korona leviää kertoo, että rokottamattomia ovat. Levitkööt vaan kunhan kantavat vastuun ja malttavat olla karanteenissa. Tämäkin on ”laumasuojaan lisää”.
Saitko ohjeistuksen, tuikkauksen yhteydessä, käyttää maskia ja huolehtia hyvästä käsihygieniasta?
 
vierailija
Näin on. Tämän vuoksi itsesi olet suojannut - vakavalta taudilta rokotteella. Muut kantakoot omasta päätöksestään itse vastuun maskia pitämällä ja himassa pysymällä, jos rokote pelottaa. Ymmärrettävää sekin toki. Hieman outoa, että rokotevastaiset vinkuvat rokotepassin olevan eriarvoistamista ja samaan aikaan vinkuvat rokotettuja elämään kuten rokottamattomat. Miksi? Pitää siis päästä sinne festareille, teatteriin ”koska muutkin” itsensä rokottamattomana altistamaan ja samaan aikaan vaaditaan muilta vastuunkantoa omasta valinnasta?

Ikäluokka jossa nyt korona leviää kertoo, että rokottamattomia ovat. Levitkööt vaan kunhan kantavat vastuun ja malttavat olla karanteenissa. Tämäkin on ”laumasuojaan lisää”.
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että kuulut rokotettujen joukkoon, joka rokotteeseen vedoten huitelee ilman maskia ja turvavälien käyttöä käsidesifioinnista puhumattakaan. Toivottavasti näin ei ole vaan itsekin kannat vastuusi muilta edellyttämällä tavalla.
 
vierailija
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että kuulut rokotettujen joukkoon, joka rokotteeseen vedoten huitelee ilman maskia ja turvavälien käyttöä käsidesifioinnista puhumattakaan. Toivottavasti näin ei ole vaan itsekin kannat vastuusi muilta edellyttämällä tavalla.
Tällä hetkellä kyllä noudatan suosituksia, koska 2. piikkuläisiä on vasta alle puolet rokotetuista. Normaaleja toimintamalleja nämä ovat tässä tilanteessa ja vain pientä vaivaa arkeen, ei iso asia huolehtia. Ja sitten se mutta: ”Kohta” ollaan siinä tilanteessa, että rokottamattomat kantavat itse vastuun valinnastaan kuten kuulukin jahka saadaan 2. piikit suurelle osalle rokotetuista. Tällöin loppuu osalta ”suositukset” ja näin päästään siihen, että tauti on tauti muiden joukossa.
 
vierailija
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että kuulut rokotettujen joukkoon, joka rokotteeseen vedoten huitelee ilman maskia ja turvavälien käyttöä käsidesifioinnista puhumattakaan. Toivottavasti näin ei ole vaan itsekin kannat vastuusi muilta edellyttämällä tavalla.
Rokotteen saaneet huidelkootkin tulevassa miten tykkäävät. Rokote estää myös tarttuvuutta muihin, tarttuvuutta itseen ylipäätään ja näin ollen ovat pienempi riski muille. Tämähän on maailmanlaajuisesti jo todettukin useaan otteeseen. Sitten on se joukko rokotettuja, jotka eivät saa tuota suojaa ja ovat yhtä riski itselleen ja muille kuten rokottamattomat, varsinkin oireettomat kantajat. Pienemmät ja siedettävät haitat taudista tekee maailmasta normaalin, ei loputtomat rajoitustoimet.
 
Aika kova linja tuo olisi. Itseaiheutettuja ovat myös esim. raskaus/synnytys, suuri osa auto-onnettomuuksista, erilaiset urheiluvammat, alkoholin/huumeiden/tupakan aiheuttamat sairaudet.
Niin enhän minä tätä ehdota. Mainitsin vain yhtenä keinona. Eihän matkavakuutuskaan korvaa huumeisiin tai itsensä tahalliseen vahingoittamiseen liittyvää sairaalakäyntiä ulkomailla.
 
vierailija
Jos ylipäätänsä haluat kilpaurheilla niin sinulla on oltava lisenssit ja vakuutukset (ihan vakuutusyhtiön kautta) kunnossa. Näistä molemmista on maksettava.
Tällöin kyllä kannattaa käyttää tietenkin yksityisiä terveyspalveluita julkisten sijaan, eikö?
Ei siitä ollut kyse, vaan vierailija vihjasi, että ihminen joutuisi itse maksumieheksi tietyissä tilanteissa esim. laskuvarjohypyn takia tulleesta vammasta ja tarjosi tämän näkemyksen "todisteeksi" vakuutusyhtiön ilmoitusta siitä, että tietyissä tilanteissa vaaditaan urheiluvakuutus. Täsmensin vain, että tuo koskee ainoastaan tilannetta, jossa ihminen haluaa tulla vakuutetuksi vakuutusyhtiön toimesta. Julkinen puoli kyllä hoitaa kaikki vammat ilman mitään kilpaurheilu- tai riskirajoitusta.
 
vierailija
Tällä hetkellä kyllä noudatan suosituksia, koska 2. piikkuläisiä on vasta alle puolet rokotetuista. Normaaleja toimintamalleja nämä ovat tässä tilanteessa ja vain pientä vaivaa arkeen, ei iso asia huolehtia. Ja sitten se mutta: ”Kohta” ollaan siinä tilanteessa, että rokottamattomat kantavat itse vastuun valinnastaan kuten kuulukin jahka saadaan 2. piikit suurelle osalle rokotetuista. Tällöin loppuu osalta ”suositukset” ja näin päästään siihen, että tauti on tauti muiden joukossa.
Tätä mieltä minäkin. Influenssarokotteen otan joka vuosi ja muut olkoot ottamatta halutessaan. Sekin virus jyllää koko ajan ja tappaa.
 
Ei siitä ollut kyse, vaan vierailija vihjasi, että ihminen joutuisi itse maksumieheksi tietyissä tilanteissa esim. laskuvarjohypyn takia tulleesta vammasta ja tarjosi tämän näkemyksen "todisteeksi" vakuutusyhtiön ilmoitusta siitä, että tietyissä tilanteissa vaaditaan urheiluvakuutus. Täsmensin vain, että tuo koskee ainoastaan tilannetta, jossa ihminen haluaa tulla vakuutetuksi vakuutusyhtiön toimesta. Julkinen puoli kyllä hoitaa kaikki vammat ilman mitään kilpaurheilu- tai riskirajoitusta.
Käyn vissiin vähän hitailla tänään kun en edelleenkään ymmärrä mitä haluat sanoa…

Ei se ole mikään valinta, että tuleeko vakuutetuksi: erillisen vakuutuksen ottaminen on pakollista - et pääse hyppäämään tai kamppailemaan tai kilpaurheilemaan ilman erillistä vakuutusta…
 
Hyvät ohjeistukset minä ainakin sain. Kukas teille rokottamattomille kertoo samat asiat?
Ihan maalaisjärki kertoo miten tulee menetellä.
Meillä käytetään maskeja ja käsidesiä tarpeen mukaan.
Me ei matkustella ulkomaille, eikä osallistuta kuin ”pakollisiin massatapahtumiin”, niissäkin noudatetaan turvavälejä.

How ever…rokotteita saaneet tuttavat/kaverit sen sijaan huitelevat ilman maskeja ja aikovat mennä festareille ja ulkomaille etc. Mun mielestä se ei ole kovin järkevää.
 
vierailija
Ihan maalaisjärki kertoo miten tulee menetellä.
Meillä käytetään maskeja ja käsidesiä tarpeen mukaan.
Me ei matkustella ulkomaille, eikä osallistuta kuin ”pakollisiin massatapahtumiin”, niissäkin noudatetaan turvavälejä.

How ever…rokotteita saaneet tuttavat/kaverit sen sijaan huitelevat ilman maskeja ja suunnittelevat festareille menoa ja ulkomaanmatkoja etc. Mun mielestä se ei ole kovin järkevää.
Syytön mä siihen olen, että sulla on noin tyhmiä tuttavia/kavereita
 

Yhteistyössä