Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Aloitanpas nyt meille kaikille luovutetuilla munasoluilla raskautuneille oman uuden ketjun. Tervetuloa siis hoitoketjusta tänne puolelle mukaan kaikki odottajat tai jo lapsen saaneet keskustelemaan.

Minulla alkoi juuri 9.raskausviikko ja edelleen kova epävarmuus pinnassa, mutta varovaisesti nyt jo raskautuneissa mukana. Ensimmäinen raskaus kyseessä (jos ei yhtä rv 6 keskenmennyttä lasketa) ja kovasti jännittää kaikki uusi ja ihmeellinen. Tähän asti kaikki mennyt hyvin, ei ole ollut kummempia pahoinvointeja, ruoka kyllä maistuu entistä paremmin ja syön jatkuvasti jotakin pientä. Pari kertaa yölläkin ollut noustava sängystä koska nälkä. Kaikenmoisia nipistelyjä ja tuntemuksia vatsassa kyllä päivittäin ja niitä aina mielenkiinnolla kuulostelen. LA olis 20.1.21.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Aloitanpas nyt meille kaikille luovutetuilla munasoluilla raskautuneille oman uuden ketjun. Tervetuloa siis hoitoketjusta tänne puolelle mukaan kaikki odottajat tai jo lapsen saaneet keskustelemaan.
Kiitos @Netty79 että avasit tämän ketjun! Minä olen lahjasolulla raskaana, tänään on rv 11+5, laskettu aika on tapaninpäivänä. Ensi viikolla on nt-ultra, mutta olen käynyt laajassa Niptissä yksityisellä ja sen tulokset pitäisi tulla ensi viikolla, eli sehän on tarkempi kuin yhdistelmäseula ja saamme tietää, ettei lapsella ole mitään erityisiä kromosomiongelmia. Lisäksi saamme kuulla sukupuolen :)

Taustallamme on pitkät hoidot, tämä oli kolmas luovuttaja jota kokeilimme, aiempien solut eivät futanneet.
 
Kiitos @Netty79 että avasit tämän ketjun! Minä olen lahjasolulla raskaana, tänään on rv 11+5, laskettu aika on tapaninpäivänä. Ensi viikolla on nt-ultra, mutta olen käynyt laajassa Niptissä yksityisellä ja sen tulokset pitäisi tulla ensi viikolla, eli sehän on tarkempi kuin yhdistelmäseula ja saamme tietää, ettei lapsella ole mitään erityisiä kromosomiongelmia. Lisäksi saamme kuulla sukupuolen :)

Taustallamme on pitkät hoidot, tämä oli kolmas luovuttaja jota kokeilimme, aiempien solut eivät futanneet.
Muokkasin tuota aloitustekstiäni ja kirjoitin siihen hieman itsestäni.

Mielenkiintoista, olen ihan pihalla näistä testeistä itse. Katselin tuota Nipt-testausta, mutta mietin onko se tarkoitettu ”kaikille” vai isomman riskin ryhmille? Ajattelin kun mun luovuttaja on aika nuori, etten tarvitsisi sitä, mutta onkohan se sittenkin hyvä ottaa. Miten tuo Nipt käytännössä siis tehdään? Ja millä viikoilla sen kävit ottamassa?
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Muokkasin tuota aloitustekstiäni ja kirjoitin siihen hieman itsestäni.

Mielenkiintoista, olen ihan pihalla näistä testeistä itse. Katselin tuota Nipt-testausta, mutta mietin onko se tarkoitettu ”kaikille” vai isomman riskin ryhmille? Ajattelin kun mun luovuttaja on aika nuori, etten tarvitsisi sitä, mutta onkohan se sittenkin hyvä ottaa. Miten tuo Nipt käytännössä siis tehdään? Ja millä viikoilla sen kävit ottamassa?
Se on tarkoitettu kaikille jotka haluaa katsoa KAIKKI kromosomivirhekortit - se julkisen puolen yhdistelmäseula ei oo yhtä tarkka ja vuotaa jonkin verran, tää on varmempi. Julkipuoleltakin käsittääkseni laitetaan suppeaan Niptiin jatkotutkimukseen, jos yhdistelmäseula paljastaa ison todennäköisyyden.

Siis me otettiin laaja Nipt, koska haluttiin olla satavarmoja, ettei lapsella ole mitään kromosomiyllätyksiä, edes niitä harvinaisempia tapauksia joita syntyy 3-5 kpl vuodessa Suomessa.

Tää on verikoe, multa otettiin 11+1. Siinä katsotaan vauvan kromosomisto. Pitäisi valmistua ensi viikon alussa, eli kuulemma viikko tai 2 kestää.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Se on tarkoitettu kaikille jotka haluaa katsoa KAIKKI kromosomivirhekortit - se julkisen puolen yhdistelmäseula ei oo yhtä tarkka ja vuotaa jonkin verran, tää on varmempi. Julkipuoleltakin käsittääkseni laitetaan suppeaan Niptiin jatkotutkimukseen, jos yhdistelmäseula paljastaa ison todennäköisyyden.

Siis me otettiin laaja Nipt, koska haluttiin olla satavarmoja, ettei lapsella ole mitään kromosomiyllätyksiä, edes niitä harvinaisempia tapauksia joita syntyy 3-5 kpl vuodessa Suomessa.

Tää on verikoe, multa otettiin 11+1. Siinä katsotaan vauvan kromosomisto. Pitäisi valmistua ensi viikon alussa, eli kuulemma viikko tai 2 kestää.
Täytyy ottaa itsekin harkintaan tämä. Olisihan se hyvä tietää nämäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Miten menee @kuumoduli ? Vieläkö sulla on pahoinvointia? Vielä on vähän hiljaista tällä puolen, mutta josko kohta saataisiin seuraa tänne kun muilla on siirtoja juuri tulossa :)

Mulla on edelleen aika vähän mitään ”oireita”, ei ole pahoinvointia ollut siis vielä lainkaan. Rinnat on kipuilevat ja mahaa nippaillut, ehkä normaalia enemmän ruokahalua ja välillä otan päikkäreitä, mutta siinäpä se. Ultrassa kävin viimeksi viime viikolla ja kaikki hyvin, syke oli vahva. Pistoksia jatketaan mulla ainakin vielä kaksi viikkoa ja sitten katsellaan jos päästäisiin niistä. Seuraava etappi olisi sitten se Nipt, joka täälläkin päätetty nyt teettää. Tule kertomaan kun saat tulokset, olisi kiva tietää kuinka nopeasti ne lopulta sitten tulevat.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Morjes @Netty79 ja kiitos kuulumisten jakamisesta! Hyvä tietää, ettet ole voinut pahoin, se on suuri lahja :) Mulla meni aivan överiksi hajuyliherkkyyksineen jne - jossain vaiheessa jopa meidän olohuoneen maisema sai mussa oksettavuuden tunteen aikaan. En myöskään pidä enää omalla autolla ajamisesta, koska autoni haisee liian pahalle. Eilen huomasin että nahkaisen käsilaukkuni sisäosa haisee todella hirveälle, ja tuuletin vaatehuonetta koko päivän, koska se haisee lumpulle :) En ole nyt viikkoon oksentanut :)

Mikä rv sulla on meneillään? Mulla on tänään 12+1. Hassua, kun jotkut onnittelee, että "nyt on raskauden turvallisella puolella", kun en ole itse koskaan kokenut niin että 12 vk olisi joku rajapyykki. Mulle oli kaikkein vaikeinta ylipäätään tulla raskaaksi, se oli mun huolestuttavin rajapyykki :)

Mun mielestä on fiksua ottaa Nipt. Siitä tulee selville kaikki mahdollinen. Lääkäri sanoi viime viikolla, että voisimme ehkä jo huomenna tiistaina saada tuloksen, mikä tarkoittaisi 8 päivää verinäytteestä. Kuulemma kätilö soittaa jos kaikki ok, ja lääkäri jos jotain häikkää. En pidä todennäköisenä, että mitään häikkää olisi :)

Katselen jo netistä kaikkia vauvakursseja ja -aktiviteetteja :) Haluan tehdä vauvan kanssa muutakin jännää kuin koomata kotona! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
@kuumoduli Ai kamala minkä kuuloista sun hajuyliherkkyys. Mulla tulee lähinnä ällötystä kun joudun avata tiskikoneen tai jääkaapin. Mutta sellaisia lievempiä ”hajukohtauksia” tulee milloin mistäkin. Onneksi ei kuitenkaan pahoinvointiin asti. Voin vain kuvitella sun tuntemuksia.

Ja tosiaan, onnittelen nyt minäkin vaikka et itse siitä perustaisi, on se 12 vk saavuttaminen jonkinlainen rajapyykki kuitenkin. Itse km pelkäävänä odotan sitä aika paljonkin.

Mulla siis nyt 8+4. Olen jo pari ultraa käynyt tässä, koska huoli on painanut mieltä. Ultrassa kaikki kuitenkin ollut ihan hyvin. Luin tuolta Simpukan Helminauhainfosta, että aika monella alkuraskautta varjostaa se menettämisen pelko, matka tänne kun on ollut niin pitkä. Toivon saavuttavani tuon saman mielentilan kuin sinulla jossain vaiheessa, luulen kyllä että se vie vielä aikaa. Kuulostaa ihanalta kun uskaltaa jo ihan oikeasti miettiä mitä kaikkea kivaa vauvan kanssa sitten tekeekään. Kyllä mullakin olis tarkoitus jotain muutakin keksiä kuin täällä neljän seinän sisällä nysvätä.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
@kuumoduli Ai kamala minkä kuuloista sun hajuyliherkkyys. Mulla tulee lähinnä ällötystä kun joudun avata tiskikoneen tai jääkaapin. Mutta sellaisia lievempiä ”hajukohtauksia” tulee milloin mistäkin. Onneksi ei kuitenkaan pahoinvointiin asti. Voin vain kuvitella sun tuntemuksia.

Ja tosiaan, onnittelen nyt minäkin vaikka et itse siitä perustaisi, on se 12 vk saavuttaminen jonkinlainen rajapyykki kuitenkin. Itse km pelkäävänä odotan sitä aika paljonkin.

Mulla siis nyt 8+4. Olen jo pari ultraa käynyt tässä, koska huoli on painanut mieltä. Ultrassa kaikki kuitenkin ollut ihan hyvin. Luin tuolta Simpukan Helminauhainfosta, että aika monella alkuraskautta varjostaa se menettämisen pelko, matka tänne kun on ollut niin pitkä. Toivon saavuttavani tuon saman mielentilan kuin sinulla jossain vaiheessa, luulen kyllä että se vie vielä aikaa. Kuulostaa ihanalta kun uskaltaa jo ihan oikeasti miettiä mitä kaikkea kivaa vauvan kanssa sitten tekeekään. Kyllä mullakin olis tarkoitus jotain muutakin keksiä kuin täällä neljän seinän sisällä nysvätä.
Ymmärrän tuon menettämisen pelon. Luulen, että siinä on jotain samaa kuin mun yrittämisen aikaisessa kauhussa "en koskaan saa lasta, en koskaan tule äidiksi". Jokainen epäonnistunut hoitokierto ruokki sitä pelkoa. Mutta kun tulin raskaaksi, en ole enää pelännyt! Tottakai jos tulee joku syy huolehtia, vaikka vuotoa tms, sitten pitää mennä lääkäriin tarkistamaan asia, mutta noin muuten en yksinkertaisesti jaksa käyttää aikaa pelkäämiseen tai huolehtimiseen. Se tuntuu ajanhukalta. Mutta todellakin ymmärrän tunteesi ja olen myös lukenut, että lapsettomuus aiheuttaa kovaakin pelkoa ja monenmoista traumaa.

Joo, vauvan kanssa voi mennä ainakin uintiin, joogaan, jonnekin värikylpyyn, seurakunnan vauvapäivään, asukaspuistoon - paljon löytyy vaihtoehtoja!

Tänään tosiaan tuli laajan niptin vastaus. Siinä oli kaikki kunnossa. JA TYTTÖ TULOSSA <3 <3 <3
 
Mukavaa @Netty79 kun aloitit tämän ketjun! Itsekin on välillä kaivannut vertaistukea raskauden aikana mutta ei tunnut luontevalta kirjoitella yrittäjien palstalla eikä myöskään odottajien ryhmät oikein tunnu omilta. Jotenkin ajattelen, että raskaus pitkän yrityksen ja vuosien hoitojen jälkeen on monella tapaa erilainen kuin ns. normaalisti alkanut. Täällä ollaan jo loppumetreillä ja muutaman viikon päästä poika voisi jo päättää syntyä.
Kaikki on mennyt hyvin mutta siitä huolimatta on vieläkin vaikea uskoa että saadaan vauva syliin asti. Neuvolan psykologista on ollut tosi paljon apua menettämisen pelon käsittelemiseen, kannattaa pyytää apua jos ei meinaa raskauden edetessä helpottaa.

Lahjasoluasia ei ole juurikaan raskauden aikana mietityttänyt mutta se varmasti nousee pintaan jollain tavalla sitten kun päästään näkemään ja tutustumaan poikaan.

Onnea @kuumoduli hyvistä nipt tuloksista ja tytöstä!
 
Ymmärrän tuon menettämisen pelon. Luulen, että siinä on jotain samaa kuin mun yrittämisen aikaisessa kauhussa "en koskaan saa lasta, en koskaan tule äidiksi". Jokainen epäonnistunut hoitokierto ruokki sitä pelkoa. Mutta kun tulin raskaaksi, en ole enää pelännyt! Tottakai jos tulee joku syy huolehtia, vaikka vuotoa tms, sitten pitää mennä lääkäriin tarkistamaan asia, mutta noin muuten en yksinkertaisesti jaksa käyttää aikaa pelkäämiseen tai huolehtimiseen. Se tuntuu ajanhukalta. Mutta todellakin ymmärrän tunteesi ja olen myös lukenut, että lapsettomuus aiheuttaa kovaakin pelkoa ja monenmoista traumaa.

Joo, vauvan kanssa voi mennä ainakin uintiin, joogaan, jonnekin värikylpyyn, seurakunnan vauvapäivään, asukaspuistoon - paljon löytyy vaihtoehtoja!

Tänään tosiaan tuli laajan niptin vastaus. Siinä oli kaikki kunnossa. JA TYTTÖ TULOSSA <3 <3 <3
Mahtavia uutisia! Onnea pienen tytön odotukseen ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Mukavaa @Netty79 kun aloitit tämän ketjun! Itsekin on välillä kaivannut vertaistukea raskauden aikana mutta ei tunnut luontevalta kirjoitella yrittäjien palstalla eikä myöskään odottajien ryhmät oikein tunnu omilta. Jotenkin ajattelen, että raskaus pitkän yrityksen ja vuosien hoitojen jälkeen on monella tapaa erilainen kuin ns. normaalisti alkanut. Täällä ollaan jo loppumetreillä ja muutaman viikon päästä poika voisi jo päättää syntyä.
Kaikki on mennyt hyvin mutta siitä huolimatta on vieläkin vaikea uskoa että saadaan vauva syliin asti. Neuvolan psykologista on ollut tosi paljon apua menettämisen pelon käsittelemiseen, kannattaa pyytää apua jos ei meinaa raskauden edetessä helpottaa.

Lahjasoluasia ei ole juurikaan raskauden aikana mietityttänyt mutta se varmasti nousee pintaan jollain tavalla sitten kun päästään näkemään ja tutustumaan poikaan.

Onnea @kuumoduli hyvistä nipt tuloksista ja tytöstä!
Kiva kun löysit tänne mukaan!
Mutta voi apua ihanaa, olet jo noin pitkällä ❤ Tulethan kertomaan kuulumisia kun pikkuinen on täällä.

Ja kiitos vinkistä, mulla on ensi viikolla neuvola ja taidanpa pyytää käyntiä sille neuvolapsykologille. Välillä tuntuu, että tarvitsisin jo varmaan jotain psyykkistä tukea näihin pelkoihin. Työpsykologilla kävin keskenmenon jälkeen ja se vähän auttoi kyllä.

Otin nyt kevään aikana itselleni hyvän mielen biisin omaksi voimalauluksi. PINKin Cover me in sunshine. Viikonloppuna katsoin musiikkivideon ja se kolahti niin että kyyneleet vaan valui silmistä. Voi näitä raskaushormoneja, itku saattaa tulla ihan yllättäen.
Luulen muuten, että täällä voisi olla poika tulossa, siihen voisi viitata ainakin vähäisempi pahoinvointi.
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Olen niin pahoillani puolestasi ja koko perheesi puolesta. Minulla oli omalla solulla keskeytynyt keskenmeno rv 9+1, jota seurasi lääkkeellinen tyhjennys, eli tiedän tunteesi. Itse selviydyin katsomalla sekä lukemalla paljon keskenmenon kokeneiden naisten kertomuksia sekä selviytymistarinoita. Minulle ainakin lääkäri sanoi silloin: "tämä ei ole sinun vikasi, et tehnyt mitään väärin". Samaa sanon nyt sinulle. Lääkärit saavat jatkossa arvioida, pitääkö hoitoa jotenkin justeerata.

Paljon haleja ja toivottavasti voit surusta huolimatta nauttia kesästäkin. Laittele viestiä jos haluat vaikka privana.
 
Hei kaikki! Täällä yksi sivusta palstaa seuraillut ja mukana elänyt immeinen. Osanottoni Nettylle keskenmenon takia. Julmaa. Tsemppiä toipumiseen.
Mietin, tiedättekö te (varmaan tiedätte) miten raskausviikot lasketaan lahjoitetun munasolun tapauksessa? Onko hedelmöityspäivä 5-päivän blastolla siirtopäivä miinus viisi päivää? Näin olen ajatellut, mutta - en tiedä kuulinko väärin - lääkärini sanoi eri vko-luvun siirtopäivänä (joka oli viikkoa varhaisempi, kuin ajattelin). Tällä hetkellä olen siis ihan juuri tehnyt positiivisen raskaustestin, siirto oli 9.6.

Kiitos jos osaatte vastata.
 
Hei kaikki! Täällä yksi sivusta palstaa seuraillut ja mukana elänyt immeinen. Osanottoni Nettylle keskenmenon takia. Julmaa. Tsemppiä toipumiseen.
Mietin, tiedättekö te (varmaan tiedätte) miten raskausviikot lasketaan lahjoitetun munasolun tapauksessa? Onko hedelmöityspäivä 5-päivän blastolla siirtopäivä miinus viisi päivää? Näin olen ajatellut, mutta - en tiedä kuulinko väärin - lääkärini sanoi eri vko-luvun siirtopäivänä (joka oli viikkoa varhaisempi, kuin ajattelin). Tällä hetkellä olen siis ihan juuri tehnyt positiivisen raskaustestin, siirto oli 9.6.

Kiitos jos osaatte vastata.
Onnea plussasta! En ole jaksanut laskea matikkaa, mutta katsoin nettilaskurilla antamillasi tiedoilla eli 9.6. 5-pv alkionsiirto - sen mukaan sulla on nyt rv 4+4.

Tätä laskuria käytin: https://www.whattoexpect.com/due-date-calculator/ siihen syötetään IVF, siirtopäivä ja oliko alkio 3 vai 5 pv.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@kuumoduli :n kesäkuussa postaaman linkin mukaan olisin nyt 4+2 viikkoa raskaana. Huimaavaa!

Huomenna on virallinen verikoepäivä, ja noin 20.pvän tienoilla varhaisultra, jos sinne asti päästään. Olen saanut eilen ja toissapäivänä Pregcheckillä ja Clearbluen herkällä testillä plussat.

Taustalla kaksi keskenmenoa viikolla 6+, yksi omilla soluilla ja toinen ensimmäisestä lahjasolusiirrosta (PAS, ei keretty synkata kiertoa tuoresiirtoa varten)

Tämä raskaus on järjestyksessään toinen lahjasolusiirto, ja samalla viimeinen tällä klinikalla. Ennen siirtoa kaikki kolme alkiota pakkasesta sulatettiin, ja kasvatettiin 5-päiväisiksi. Paras siirrettiin, ja kahta muuta ei enää kannattanut uudelleen pakastaa. Ja kuten lääkärin kirjauksessa lukee: "Pakkasessa ei ole enää alkioita. Uusia hoitoja ei voida enää tehdä"
 
@kuumoduli :n kesäkuussa postaaman linkin mukaan olisin nyt 4+2 viikkoa raskaana. Huimaavaa!

Huomenna on virallinen verikoepäivä, ja noin 20.pvän tienoilla varhaisultra, jos sinne asti päästään. Olen saanut eilen ja toissapäivänä Pregcheckillä ja Clearbluen herkällä testillä plussat.

Taustalla kaksi keskenmenoa viikolla 6+, yksi omilla soluilla ja toinen ensimmäisestä lahjasolusiirrosta (PAS, ei keretty synkata kiertoa tuoresiirtoa varten)

Tämä raskaus on järjestyksessään toinen lahjasolusiirto, ja samalla viimeinen tällä klinikalla. Ennen siirtoa kaikki kolme alkiota pakkasesta sulatettiin, ja kasvatettiin 5-päiväisiksi. Paras siirrettiin, ja kahta muuta ei enää kannattanut uudelleen pakastaa. Ja kuten lääkärin kirjauksessa lukee: "Pakkasessa ei ole enää alkioita. Uusia hoitoja ei voida enää tehdä"
Onnea sinulle, @Emmelie75 !! Pidän täysillä peukkuja, että tämä menee maaliin! Meillä tuli tältä luovuttajalta kolme blastoa, joista ensimmäinen ei kiinnittynyt ja tämä oli toinen, ja samalla myös kaikkein nopeiten ja parhaiten kehittynyt. Jäljellä pakkasessa on enää yksi, vasta kuusipäiväisenä blastoksi kehittynyt.

Nyt mennään 28. viikolla, tyttövauva on noin kilon painoinen ja potkii melko kipakasti!

Kerrohan kuulumisia täällä :)
 
Suoriuduin nyt tänä aamuna sinne verikokeeseen, ja tuloskin jo tuli: 392 ja tänään siis 4+4

Hyvin samoissa mennään kuin edellisellä - siis huonosti päättyneellä - kierroksella. Joten ei auta kuin odottaa. Varasin nyt samalla varhaisultran kolmen viikon päähän.
 
  • Rakkaus
Reactions: MARIAL43
Katsoin netistä viitearvoja ja raskausviikolla 5 arvon tulisi olla 18 - 7340 mlU/ml. Katsoinko oikein? Aika iso vaihteluväli ja toki joka päivä arvon kai pitäisi tuplaantua? Toivon kyllä niin kovin, että siellä olisi kaikki kunnossa!
Eilen kun sain hcg-arvon, viestissä oli viitearvot 120-580 eiliselle.
Mulla arvo jo 683, joka oli kätilön mielestä loistava tulos. Ota näistä nyt selvää.
Luin jonkin artikkelin, muistaakseni Duodecim-lehdestä, että on vaikea sanoa mitään tiettyjä lukuja, nää on niin yksilöllisiä asioita.
 
  • Rakkaus
Reactions: Emmelie75
@MARIAL43 Tuohan on loistava arvo! :)

@Mirumarumoru Kysyin vielä erikseen kätilöltä että onko hänen mielestään arvo hyvä päivään nähden, ja oli sitä mieltä että on. Ei näistä tiedä. Toivon tietysti että alkio olisi kehittynyt normaalisti.

Edellisessä siirrossa, kun raskaus meni kesken joskus tienoilla 6+, olin käynyt ekan verikokeen jälkeen 4 päivän päästä uudessa verikokeessa ja arvo oli kehittynyt ihan normaalisti.
Tuosta tuplaantumistahdistakin on vähän eri tietoja, tyyliin 36-48 tunnin välein.

Olen päättänyt olla raskaana siihen asti kunnes en enää ole :giggle:
Ja siinä tapauksessa että menee kesken, uskon sen selviävän.
 

Yhteistyössä