Haaveena vauva 2022

Oli pakko kirjautua kun näin tämän. Juuri tällaisesta se mun plussa lähti. Seuraavana päivänä oli jo tosi selkeä. Nää vahvistuu tosi äkkiä. Dpo 11 tuli vasta pc:hen selvä viiva kun tällä sain dpo 9 haamun ja 10 selvä plussa.

Mun dpo 9 näytti tältä
Voih näyttää kyllä ihan samalta! Mut silti pessimisti minussa sanoo että viivanpaikka vaan :D Ei se auta kun jatkaa testailua <3
 
Onnea kaikille plussanneille!

Olen ollut suht epäaktiivinen palstalla, kun lopetin aktiivisen seuraamisen ja kirjoittelun joskus siinä talvella kun tuntui, että mieliala oli vähän matala. Syksyn alkionsiirron jälkeisestä tuulimunasta en ole vieläkään oikein päässyt yli, nyt ois ollut laskettu aika ensi viikolla, jos se olisi meille suotu syliin saakka. Veistä on käännetty haavassa monesta suunnasta, moneen eri otteeseen, mutta tietyllä tavallahan minä olen väkisin joutunut tottumaan siihen, että olen ikuinen sivustaseuraaja kun kaikki muut saa lapsia. Hiljalleen olen kevään aikana työstänyt ajatusta siitä, että jäämme yhden lapsen perheeksi. Usko luomuplussaan on ollut pieni lievän endon takia ja kesällä täytän 39 v., joten uskoni alkaa oikeastaan olemaan olematon.
Olen pohtinut sitä, että olen silti tässä vähän kuin limbossa silti niin kauan, kunnes teen päätöksen siitä että aloitan ehkäisyn. Näen sen omalla kohdalla ainoaksi vaihtoehdoksi päästä eteenpäin kunnolla. Mut miten se onkin niin vaikeaa??

Onko teillä muilla vähän "ikääntyneimmillä" yrittäjillä joku ajatus siitä, miten "yrittäminen" joskus lopetetaan?
Itse olen pikkuhiljaa niissä tunnelmissa, että en oikein ikänikään puolesta kohta halua lasta, koska pelkään vähän liikaa mahdollisia kehityshäiriöitä yms., joita tämän ikäisenä raskaaksi tuloon liittyy.
Tiedän, että tavallaan olisi aika siirtyä eteenpäin monesta syystä, mutta jotenkin se on silti hirveän hankalaa, tietyllä tavalla kuitenkin toivon, että tapahtuisi joku ihme ja tulisinkin raskaaksi. Samalla jo ajattelen sitä, että jos tulisin raskaaksi, se olisi minulle valtaisa stressi juuri sen takia, että ikämme vuoksi olisin niin huolissani kaikesta ja tuulimunakin oli vaikea kokemus. Silti toisaalta en millään pysty luovuttamaan siitä toivosta.... Käsittämättömän ristiriitainen tunne, oikeasti, en muista tällaista aikoihin kokeneeni..

Mikähän ihme tähän olisi oikein avuksi?
 
Kyllä täällä on niin tarkkoja tiirailijoita! Ajatuksella pessimisti ei pety et se on se kuuluisa viivanpaikka.

Mutta se on uskottava: https://aijaa.com/qESBiZ

Epätodellinen olo!

Ja tähän vielä haluun sanoo et ihan hirveästi tsemppiä kaikille yrittäjille missä vaan tilanteessa! @petronella09 ja moni muu on jaksanut pitää tällä ihanaa ilmapiiriä yllä. Jokaiselle plussatuulia!

Toivon niin paljon, että tämä onnistuu loppuun asti ja saadaan terve vauva.:love:
 
Kyllä täällä on niin tarkkoja tiirailijoita! Ajatuksella pessimisti ei pety et se on se kuuluisa viivanpaikka.

Mutta se on uskottava: https://aijaa.com/qESBiZ

Epätodellinen olo!

Ja tähän vielä haluun sanoo et ihan hirveästi tsemppiä kaikille yrittäjille missä vaan tilanteessa! @petronella09 ja moni muu on jaksanut pitää tällä ihanaa ilmapiiriä yllä. Jokaiselle plussatuulia!

Toivon niin paljon, että tämä onnistuu loppuun asti ja saadaan terve vauva.
Komea plussa, ei tarvitse tihrustella! Tervetuloa helmikuisiin!
 
  • Rakkaus
Reactions: Leonida
@Leonida Onnea!
@Alinna86 Pahoittelut huonoista uutisista. Toivottavasti pian tärppäisi teillä!

Eilen oli punktio ja se meni yllättävän hyvin! Ei sattunut juuri yhtään, koska lääkkeet oli niin hyvät. Ei ole ollut kipuja sen jälkeenkään. Punktiossa kerättiin 11 rakkulaa joissa 9 oli munasolu. Tänään sain soiton, että 7 näistä oli kypsiä ja näistä 3 hedelmöittyi.
Tiistaina olisi sitten alkionsiirto jos näistä joku selviää sinne asti. Voi hyvät hyssykät, miten jaksan sinne asti. Tuntuu myös kurjalta ajatella, että jos ei mitään jää siirrettäväksi ja kaikki oli turhaa ja rahaa meni monta tonnia roskiin.
 
Onnea kaikille plussanneille!

Olen ollut suht epäaktiivinen palstalla, kun lopetin aktiivisen seuraamisen ja kirjoittelun joskus siinä talvella kun tuntui, että mieliala oli vähän matala. Syksyn alkionsiirron jälkeisestä tuulimunasta en ole vieläkään oikein päässyt yli, nyt ois ollut laskettu aika ensi viikolla, jos se olisi meille suotu syliin saakka. Veistä on käännetty haavassa monesta suunnasta, moneen eri otteeseen, mutta tietyllä tavallahan minä olen väkisin joutunut tottumaan siihen, että olen ikuinen sivustaseuraaja kun kaikki muut saa lapsia. Hiljalleen olen kevään aikana työstänyt ajatusta siitä, että jäämme yhden lapsen perheeksi. Usko luomuplussaan on ollut pieni lievän endon takia ja kesällä täytän 39 v., joten uskoni alkaa oikeastaan olemaan olematon.
Olen pohtinut sitä, että olen silti tässä vähän kuin limbossa silti niin kauan, kunnes teen päätöksen siitä että aloitan ehkäisyn. Näen sen omalla kohdalla ainoaksi vaihtoehdoksi päästä eteenpäin kunnolla. Mut miten se onkin niin vaikeaa??

Onko teillä muilla vähän "ikääntyneimmillä" yrittäjillä joku ajatus siitä, miten "yrittäminen" joskus lopetetaan?
Itse olen pikkuhiljaa niissä tunnelmissa, että en oikein ikänikään puolesta kohta halua lasta, koska pelkään vähän liikaa mahdollisia kehityshäiriöitä yms., joita tämän ikäisenä raskaaksi tuloon liittyy.
Tiedän, että tavallaan olisi aika siirtyä eteenpäin monesta syystä, mutta jotenkin se on silti hirveän hankalaa, tietyllä tavalla kuitenkin toivon, että tapahtuisi joku ihme ja tulisinkin raskaaksi. Samalla jo ajattelen sitä, että jos tulisin raskaaksi, se olisi minulle valtaisa stressi juuri sen takia, että ikämme vuoksi olisin niin huolissani kaikesta ja tuulimunakin oli vaikea kokemus. Silti toisaalta en millään pysty luovuttamaan siitä toivosta.... Käsittämättömän ristiriitainen tunne, oikeasti, en muista tällaista aikoihin kokeneeni..

Mikähän ihme tähän olisi oikein avuksi?
Nämä ovat valitettavasti vaikeita päätöksiä, joihin jokainen joutuu tekemään sen itselle parhaan ratkaisun.

Meillä ei ole yhtään lasta ja olen sinua vielä muutaman vuoden nuorempi. Mikäli omaa lasta ei tule niin toiveena olisi kuitenkin lahjoitetuilla soluilla tai adoption kautta ainakin yksi lapsi mutta mielellään kaksi.

Tällä hetkellä ajatukseni on, että vaikka ikää tulisi en silti haluaisi ehkäisyä, vaikka riskinä olisikin vaikea raskaus ja suurempi mahdollisuus kehityshäiriöihin. Siinä on kuitenkin hyvä mahdollisuus täysin terveeseenkin lapseen. En kuitenkaan voi tietää mitä ajattelisin sinun tilanteessasi, mutta otan osaa suruusi ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Liiby
@Leonida Onnea!
@Alinna86 Pahoittelut huonoista uutisista. Toivottavasti pian tärppäisi teillä!

Eilen oli punktio ja se meni yllättävän hyvin! Ei sattunut juuri yhtään, koska lääkkeet oli niin hyvät. Ei ole ollut kipuja sen jälkeenkään. Punktiossa kerättiin 11 rakkulaa joissa 9 oli munasolu. Tänään sain soiton, että 7 näistä oli kypsiä ja näistä 3 hedelmöittyi.
Tiistaina olisi sitten alkionsiirto jos näistä joku selviää sinne asti. Voi hyvät hyssykät, miten jaksan sinne asti. Tuntuu myös kurjalta ajatella, että jos ei mitään jää siirrettäväksi ja kaikki oli turhaa ja rahaa meni monta tonnia roskiin.
Toivotaan parasta ja kovasti tsemppiä odotteluun! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Krippis
Kyllä täällä on niin tarkkoja tiirailijoita! Ajatuksella pessimisti ei pety et se on se kuuluisa viivanpaikka.

Mutta se on uskottava: https://aijaa.com/qESBiZ

Epätodellinen olo!

Ja tähän vielä haluun sanoo et ihan hirveästi tsemppiä kaikille yrittäjille missä vaan tilanteessa! @petronella09 ja moni muu on jaksanut pitää tällä ihanaa ilmapiiriä yllä. Jokaiselle plussatuulia!

Toivon niin paljon, että tämä onnistuu loppuun asti ja saadaan terve vauva.
Upea plussa, oikein paljon onnea ja tarrasukkia :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Leonida
Leonida onnea tuhannesti, kaunis plussa!! ❤

Kirppis tsemppiä odotteluun!

Alinna voi hitsi tuli paha mieli noista sun uutisista! Mutta mahtavaa et progearvo noussut, ja kyllähän mahis luomuplussaan teillä on! Täällä peukut pystyssä!

keksi ainakin Raskauskeijulta saa tilattua First Response- testejä. Mä ehkä ajattelin tilata tähän seuraavaan kiertoon, koska nyt tiedän et oon niin kärsimätön piinapäivillä et kuitenkin haluun testata hyvin aikasin...

Liiby sulla on varmasti tosi raskasta ollut. Myötätuntohalaus täältä! Itse täytän 38 syyskuussa, meillä yhteisen lapsen yritys vasta alkanut, mutta oon mä miettinyt että kyllä lasta yritetään näillänäkymin ihan yli 40 vuotiaaksi asti, jos tarve vaatii. En varmaan palaisi ehkäisyyn, jos haave vauvasta on suuri, niinkuin se on. Mulla ystäväpiirissä useampi yli 40 v vauvan saanut ja kaikki mennyt oikein hienosti. ”Vanhin” on 42 v. Vaikeita ja raskaita päätöksiä. Voimia sulle ❤

Mä odottelen menkkoja alkavaksi hullunkiilto silmissä ja verigreippimehulasi kädessä! Tänään tai viimeistään huomena alkaa! Jeee! Luomukierto siis alkamassa. Hyvää viikkistä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä täällä on niin tarkkoja tiirailijoita! Ajatuksella pessimisti ei pety et se on se kuuluisa viivanpaikka.

Mutta se on uskottava: https://aijaa.com/qESBiZ

Epätodellinen olo!

Ja tähän vielä haluun sanoo et ihan hirveästi tsemppiä kaikille yrittäjille missä vaan tilanteessa! @petronella09 ja moni muu on jaksanut pitää tällä ihanaa ilmapiiriä yllä. Jokaiselle plussatuulia!

Toivon niin paljon, että tämä onnistuu loppuun asti ja saadaan terve vauva.
Paljon onnea! <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Leonida
@Leonida, paljon onnea plussasta!
@chili_ täällä jännitän kanssasi huomista ja viivan vahvistumista.
@Liiby, ymmärrän täysin pohdintaansa. Olen nyt 41, täytän loppuvuodesta 42 ja yritän saada toisen vauvan. Sain ekan vauvani hieman ennen kuin täytin 40. Minä teetin NIPT-testin oman mielenrauhani vuoksi, se auttoi minua selviämään henkisesti iän tuomista lisäriskeistä. Kuntoilen aika paljon, joten se auttoi jaksamaan raskauden fyysisen puolen.
 
@Leonida paljon onnea! Nyt on kyllä selkeä plussa! En muista nyt, olikos sulla jotain apuja/kikkakolmosia käytössä jota voit meille suositella?

@chili_ First response/Predictor early on mulla luottotesti ja siihen ei koskaan ole tullut mitään tuollaista! Ihan on blankkoja negat. Kyllä ihan varmasti tuo nyt kertoo että jotain siellä ainakin nyt tapahtuu. Hyvä ajatus testata samalla testillä huomenna uudestaan.

@Liiby myötätuntohalaus myös täältä. Olen just samanikäinen kuin sinä ja samoja epätoivon fiiliksiä ollut täälläkin jo aika ajoin, vaikka meillä vasta 8 kk yritystä takana. Jos oikeasti alkaa tulla masennusta tai sellaista jaksamiseen liittyvää joka vaikuttaa jo arkeen ja olemassa olevien lasten kanssa olemiseen, ajattelen että ehkäisyä tai uritystaukoa vois jossain vaiheessa harkita. Itse olen kyllä ajatellut että ehkäisyä en enää ota ja toivo elää hamaan tappiin, mutta meillä onkin nyt vielä henkinen kuormitus pienempi tässä vaiheessa.

(edit: poistinkin tästä läheisten kokemuksia)
 
Viimeksi muokattu:
Lisään vielä, että meillä on justiin periaatteessa taukokuukausi meneillään, kun en haluisi kesälomaa pilata negatestiharmituksilla ja rokoteaika oviksen aikoihin, mutta nyt on taas kyllä pettymykset unohtuneet ja kp 8 täällä mietin, että testaisko ja hyödyntäiskö kumminkin oviksen :cool:
 
Viimeksi muokattu:
@Leonida paljon onnea! Nyt on kyllä selkeä plussa! En muista nyt, olikos sulla jotain apuja/kikkakolmosia käytössä jota voit meille suositella?

@chili_ First response/Predictor early on mulla luottotesti ja siihen ei koskaan ole tullut mitään tuollaista! Ihan on blankkoja negat. Kyllä ihan varmasti tuo nyt kertoo että jotain siellä ainakin nyt tapahtuu. Hyvä ajatus testata samalla testillä huomenna uudestaan.

@Liiby myötätuntohalaus myös täältä. Olen just samanikäinen kuin sinä ja samoja epätoivon fiiliksiä ollut täälläkin jo aika ajoin, vaikka meillä vasta 8 kk yritystä takana. Jos oikeasti alkaa tulla masennusta tai sellaista jaksamiseen liittyvää joka vaikuttaa jo arkeen ja olemassa olevien lasten kanssa olemiseen, ajattelen että ehkäisyä tai uritystaukoa vois jossain vaiheessa harkita. Itse olen kyllä ajatellut että ehkäisyä en enää ota ja toivo elää hamaan tappiin, mutta meillä onkin nyt vielä henkinen kuormitus pienempi tässä vaiheessa. Itselläni vaikuttaa myös se, että oma äitini on saanut reilusti päälle nelikymppisenä kaksi lasta luomuna, joten se tuntuu kaikesta huolimatta realistiselta että jossain vaiheessa toteutuis, eli en tiedä luovunko koskaan toivosta.

Toisaalta itselle on tullut vahvasti se fiilis, että vika saattaisikin olla miehessä, jolloin tilanne oliskin paljon vaikeampi (hoitoja ei saada eikä enää lähdetä) ja toiveiden elättely oliskin ehkä täysin turhaa. Meille välähti miehen kanssa, että voikohan hänen aiemmin (mutta kuopuksen jälkeen) sairastamillaan tulehduksilla olla vaikutusta hedelmällisyyteen. Google sanoo, että nämä kyseiset tulehdukset saattaa aiheuttaa siittiöiden vasta-aineita, jolloin peli olisi luomuna ilmeisesti pelattu. Oma kroppa on pelannut oppikirjan mukaan, vaikka muniksien laadustahan ei voi tietää. No ei tässä parane kyllä googletella eikä uskalla, alkaa ahdistaa ja lääkärillähän nämäkin asiat tietty selviäisi jos ei ala tulosta oikeasti kuulua.
Tämän kierron kanssa mentiin näin:

-Oviksen tikutus lopetettiin, kun cb:n kaksoishormoni alkoi vilkuttelemaan
-Oltiin otettu linja et siitä eteenpäin 24 48h tallettelujen välissä noin 1,5vkoa
-About jokaisen kerran jälkeen jalat kohti kattoa ja tyyny lantion alle. Siinä sit 30-60 min. Aluksi tuntui vähän hupsulta, mutta todettiin molemmat et no miksei kokeilisi.
-Greippimehun vaihdoin sokeroinattomaan karpalomehuun.
-Luin et tosta karpalosta et auttaa naisen hormonitoiminnan tasapainoon sekä pitäis kehon pH:ta paremmassa tilassa.

Et oliko noilla oikeasti merkitystä vai et hyvää sattumaa...?

Oviksen aikoihin mulla oli aikamoinen stressi sekä hyvin vähän nukuttuja öitä ni se ei nyt onneksi vaikuttanut.
 
Tämän kierron kanssa mentiin näin:

-Oviksen tikutus lopetettiin, kun cb:n kaksoishormoni alkoi vilkuttelemaan
-Oltiin otettu linja et siitä eteenpäin 24 48h tallettelujen välissä noin 1,5vkoa
-About jokaisen kerran jälkeen jalat kohti kattoa ja tyyny lantion alle. Siinä sit 30-60 min. Aluksi tuntui vähän hupsulta, mutta todettiin molemmat et no miksei kokeilisi.
-Greippimehun vaihdoin sokeroinattomaan karpalomehuun.
-Luin et tosta karpalosta et auttaa naisen hormonitoiminnan tasapainoon sekä pitäis kehon pH:ta paremmassa tilassa.

Et oliko noilla oikeasti merkitystä vai et hyvää sattumaa...?

Oviksen aikoihin mulla oli aikamoinen stressi sekä hyvin vähän nukuttuja öitä ni se ei nyt onneksi vaikuttanut.
Tämän vinkin perusteella sokeroimattomat karpalomehut myydään kohta loppuun kaupoista :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

miten jaksoit pitää jalat ylhäällä noin pitkään? Mulla alkaa väsyä muutamassa minuutissa
 
Kyllä täällä on niin tarkkoja tiirailijoita! Ajatuksella pessimisti ei pety et se on se kuuluisa viivanpaikka.

Mutta se on uskottava: https://aijaa.com/qESBiZ

Epätodellinen olo!

Ja tähän vielä haluun sanoo et ihan hirveästi tsemppiä kaikille yrittäjille missä vaan tilanteessa! @petronella09 ja moni muu on jaksanut pitää tällä ihanaa ilmapiiriä yllä. Jokaiselle plussatuulia!

Toivon niin paljon, että tämä onnistuu loppuun asti ja saadaan terve vauva.
Upea plussa! Paljon onnea
 
  • Rakkaus
Reactions: Leonida
Onko muut kokenut näin kuumalla hankalaksi pissan pidättämisen testiä varten? :D ei meinaa ees ovistestin tekemisestä tulla mitään kun jatkuvasti saa yölläkin ravata vessassa kun on juonut niin paljon. Tänään sain 4h pidätettyä ja tuloksena oli vilkkuva hymy, joten tästä taas jännäily alkaa, että milloin pysyväksi muuttuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83

Yhteistyössä