Helmikuiset 2022

Katsoin ensin että laitoinko itse saman viestin kahdesti kun sulla ihan sama tilanne kun mulla. Tuo tammikuu varjostaa olotilaa ihan hirveästi mäkin varasin ultran 14.6 6+3 jos se toisi jotain varmuutta asiaan
Luin itsekin tuota sinun viestiä vähän ihmeissäni! Hämmentävän samanlainen tilanne. Toivottavasti molemmilla kaikki menee nyt hyvin <3
 
Heippa kaikille! Täällä plussailtu viime viikonloppuna ja fiilis ihan käsittämätön. Minipillerien lopettamisen jälkeen kuukautiskierto ollut hyvin lyhyt ja endometrioosia taustalla. Näistä johtuen taustalla pelko, jos ei voikkaan raskautua. Vaikka suurimmassa osassa turhaa.. mutta itselle jokatapauksessa ensi kokemus, ja mukava päästä täältä seurailemaan muitten tuntemuksia ja ajatuksia! Kanssa en uskalla tästä ulkopuolisille vielä kertoa. Vaikka tästä onnen tunteesta tekiskin mieli huutaa koko maailmalle.
 
Hei! Täällä menossa nyt 5+3, toinen lapsi tulossa. Soittelin alkuviikosta neuvolaan ja sain ajat lääkäri+varhaisultraan ja hoitajalle. Oli mukava huomata, että täällä yhä tarjotaan varhaisultraa kuten esikoisenkin aikana.

Täällä oli puhuttu ruokarajoitteista, ja meinaa kyllä itsellä aina välillä "lipsahtaa" kiellettyjä ruokia suuhun. Kun plussasin, niin söin fetasalaatin ja yhtenä päivänä lakupötkön ennen kuin muistin koko asiaa. Jotkut rajoitukset on helpompi muistaa, niin kuin vaikka graavilohi, mutta osa taas meinaa unohtua.

Vähän on varmaan aikaista puhua synnytyksestä ja vauva-ajasta, mutta jotenkin itsellä ne ovat pyörineet eniten mielessä. Enimmäkseen kivunlievitys synnytyksessä ja imetyksen sujuminen ovat mietityttäneet.
 
Hei! Täällä menossa nyt 5+3, toinen lapsi tulossa. Soittelin alkuviikosta neuvolaan ja sain ajat lääkäri+varhaisultraan ja hoitajalle. Oli mukava huomata, että täällä yhä tarjotaan varhaisultraa kuten esikoisenkin aikana.

Täällä oli puhuttu ruokarajoitteista, ja meinaa kyllä itsellä aina välillä "lipsahtaa" kiellettyjä ruokia suuhun. Kun plussasin, niin söin fetasalaatin ja yhtenä päivänä lakupötkön ennen kuin muistin koko asiaa. Jotkut rajoitukset on helpompi muistaa, niin kuin vaikka graavilohi, mutta osa taas meinaa unohtua.

Vähän on varmaan aikaista puhua synnytyksestä ja vauva-ajasta, mutta jotenkin itsellä ne ovat pyörineet eniten mielessä. Enimmäkseen kivunlievitys synnytyksessä ja imetyksen sujuminen ovat mietityttäneet.
Täällä ihan sama noi ruokajutut! Ei ees jotenkin vielä ymmärrä mitä ei voi syödä. Tarvitsen jonkun yliselkeän listan tuotemerkkeineen. Vedin eilen hirveän kasan vesimelonia ja viinirypäleitä. Illalla tultiin mökille ja äitini innoissaan sanoi että on ostanut mansikoita ja tajusin heti että niitä en voi syödä kun ulkomaalaisia :( mutta siis voiko viinirypäleitä ja vesimelonia syödä? Ku nekin varmaan ulkomaalaisia. Entä ku mun suurin grilliherkku on tuorejuustolla täytetyt herkkusienet nii onko se ok kun se tuorejuusto on kuumennettu? Miksi tääkin tuntuu jotenkin vaikeammalta kuin 7v sitten kun odotin esikoista :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Täällä ihan sama noi ruokajutut! Ei ees jotenkin vielä ymmärrä mitä ei voi syödä. Tarvitsen jonkun yliselkeän listan tuotemerkkeineen. Vedin eilen hirveän kasan vesimelonia ja viinirypäleitä. Illalla tultiin mökille ja äitini innoissaan sanoi että on ostanut mansikoita ja tajusin heti että niitä en voi syödä kun ulkomaalaisia mutta siis voiko viinirypäleitä ja vesimelonia syödä? Ku nekin varmaan ulkomaalaisia. Entä ku mun suurin grilliherkku on tuorejuustolla täytetyt herkkusienet nii onko se ok kun se tuorejuusto on kuumennettu? Miksi tääkin tuntuu jotenkin vaikeammalta kuin 7v sitten kun odotin esikoista
Ohje taisi olla, että pitää kuumentaa kuplivan kuumaksi, eli varmaan kun kunnolla grillaa niin että juusto varmasti kuumenee niin on ok.

Vaikeita on tosiaan nuo rajoitteet, miksi tosiaan ei saisi syödä ulkolaisia mansikoita mutta viinirypäleitä kyllä? Kummassakin kuitenkin syödään kuorineen. Ulkolaiset pakastemarjat tietysti suositellaan muutenkin kuumennettavaksi, mutta miten tuoreet sitten, en tiedä. Mullakin esikoisen odotuksesta 5 vuotta ja tuntuu tosiaan hankalammalta nyt elämänsö rajoittaminen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Tänne ilmestyy uusia kuin sieniä sateella, onpa kiva! Tervetuloa! :giggle:

Onkohan noissa mansikoissa se, että ne on aika vaikea pestä? Viinirypäleet kun on helppo pestä puhtaaksi.

Ja eikö tuorejuusto ole ok, jos on pastöroitu, reilusti päiväystä ja kylmäketju ei ole katkennut - tällöin voisi syödä, vaikka ei ole kuumennettu?
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Täällä ihan sama noi ruokajutut! Ei ees jotenkin vielä ymmärrä mitä ei voi syödä. Tarvitsen jonkun yliselkeän listan tuotemerkkeineen. Vedin eilen hirveän kasan vesimelonia ja viinirypäleitä. Illalla tultiin mökille ja äitini innoissaan sanoi että on ostanut mansikoita ja tajusin heti että niitä en voi syödä kun ulkomaalaisia mutta siis voiko viinirypäleitä ja vesimelonia syödä? Ku nekin varmaan ulkomaalaisia. Entä ku mun suurin grilliherkku on tuorejuustolla täytetyt herkkusienet nii onko se ok kun se tuorejuusto on kuumennettu? Miksi tääkin tuntuu jotenkin vaikeammalta kuin 7v sitten kun odotin esikoista
Juurikin tämä! Yliselkeä lista tuotemerkkeineen tänne myös kiitos! meillä mies toi innoissaan mansikoita ajatuksena että vähän juhlistetaan plussaa..... Ei ne kuulemma ollees edes kovin hyviä :D
 
Tänne ilmestyy uusia kuin sieniä sateella, onpa kiva! Tervetuloa!

Onkohan noissa mansikoissa se, että ne on aika vaikea pestä? Viinirypäleet kun on helppo pestä puhtaaksi.

Ja eikö tuorejuusto ole ok, jos on pastöroitu, reilusti päiväystä ja kylmäketju ei ole katkennut - tällöin voisi syödä, vaikka ei ole kuumennettu?
Jostain luin, että pehmeitä juustoja ei suositella kuumentamattomina, vaikka on pastöroitu, mutta Eviran sivuilla näköjään oli kuitenkin yhä, että tuorejuustot pastöroidusta maidosta tuoreina olisi ok.

Samaisilla sivuilla ei myöskään ole näemmä mainintaa tuoreista ulkomaisista marjoista, ainoastaan pakastetuista. Voihan mansikatkin kuitenkin huuhdella, ei moni varmaan viinirypäleitäkään sen paremmin pese, vai onko tää niitä uutisotsikoita "oletko aina pessyt viinirypäleesi väärin?" :D
 
Moi. Saako vähän valittaa.. On niiiin kuuma! Ja sen takia huono olo koko ajan ja pyörryttää. Toi lasten kanssa ulkoilu on kyllä mukavaa näillä helteillä kun ei ole varjoa. Mun aamu alkoi (taas) itkuilla kun katsottiin alakoulun kevätjuhlan esityksiä etänä..etenkin kun mun toka lapsi menee seiskalle, ruusujen jako pisti itkettämään. Vaikka oikeesti kivahan se on että lapset kasvaa. :D
 
Oireettomuus huolettaa! Mulla ei oo yhden yhtä oiretta raskaudesta enkä ees meinaa muistaa, että oon raskaana, kun 1v esikoinen pitää kiireisenä. Ei sillä, että kaipaisinkaan huonoa oloa, mutta silti, tämä saa mut taas pelkäämään, onko kaikki hyvin… miksi ikinä ei ole hyvä?!:LOL:
 
Käytiin tänään katsomassa puolison veljen reilun viikon ikäistä vauvaa. Hän oli niin pieni ja ihana.:love:
Oisi kyllä kiva, jos saisi hänelle serkun talvella, myöhemmin heistä voisi olla toisilleen seuraa.

Ja @summer21 , tämän lapsen äidillä ainut raskauoire oli viikoille 12 poisjääneet menkat. Että hyvin se voi mennä noinkin.;)
 
  • Tykkää
Reactions: wbä ja summer21
Oireettomuus huolettaa! Mulla ei oo yhden yhtä oiretta raskaudesta enkä ees meinaa muistaa, että oon raskaana, kun 1v esikoinen pitää kiireisenä. Ei sillä, että kaipaisinkaan huonoa oloa, mutta silti, tämä saa mut taas pelkäämään, onko kaikki hyvin… miksi ikinä ei ole hyvä?!
Mullakin on hyvin oireetonta, vähön väsyttää lähinnä. Niin oli kyllä esikoisenkin raskaudessa, taisin oksentaa tasan 3 kertaa koko aikana, ja siinä ne oireet sitten olikin. Ihan loppuaikana meinasi nukkuminen olla hankalaa, mutta noin muuten olin ihan elämäni kunnossa.
 
Hei kaikille!
Täällä plussattu viime maanantaina (aamulla aivan haalea haamu ja tiistaina digillä 1-2vk) ja koko viikon olen täällä lueskellut viestejä, mutten ole uskaltanut osallistua keskusteluun kun tuntuu aivan epätodelliselta että voi olla näin onnekas ja pelottaa että mitä jos kaikki ei menekään hyvin... Faceryhmäänkin olisin innokas osallistumaan, mutta ehkä vasta vähän myöhemmillä viikoilla (esim. varhaisultran jälkeen (21.6.) jos näyttää että siellä edes joku kasvaa), toivottavasti sitten vielä mahtuu...

Nyt siis menossa 5+1, oireina on ollut alavatsanippailua, pistoksia rinnoissa ja närästystä. kp27 oli ihan kauheat "menkkakivut" mutta vuoto ei sitten alkanutkaan ja parin päivän päästä tuli se plussa. Olen ihan onneni kukkuloilla tällä hetkellä, esikoista täällä siis odotellaan :love:
 
Hei kaikille!
Täällä plussattu viime maanantaina (aamulla aivan haalea haamu ja tiistaina digillä 1-2vk) ja koko viikon olen täällä lueskellut viestejä, mutten ole uskaltanut osallistua keskusteluun kun tuntuu aivan epätodelliselta että voi olla näin onnekas ja pelottaa että mitä jos kaikki ei menekään hyvin... Faceryhmäänkin olisin innokas osallistumaan, mutta ehkä vasta vähän myöhemmillä viikoilla (esim. varhaisultran jälkeen (21.6.) jos näyttää että siellä edes joku kasvaa), toivottavasti sitten vielä mahtuu...

Nyt siis menossa 5+1, oireina on ollut alavatsanippailua, pistoksia rinnoissa ja närästystä. kp27 oli ihan kauheat "menkkakivut" mutta vuoto ei sitten alkanutkaan ja parin päivän päästä tuli se plussa. Olen ihan onneni kukkuloilla tällä hetkellä, esikoista täällä siis odotellaan
Ihanaa, onnea plussasta ja kiva saada lisää helmikuisia! Mikä sun laskettu aika ois näillä näkymin? Mä kans nimittäin plussasin ihan haalean haamun sunnuntaiaamuna ja mulla ois laskurin mukaan 10.2.22. :)
 
Ihanaa, onnea plussasta ja kiva saada lisää helmikuisia! Mikä sun laskettu aika ois näillä näkymin? Mä kans nimittäin plussasin ihan haalean haamun sunnuntaiaamuna ja mulla ois laskurin mukaan 10.2.22.
Onnea! Jos viime kuukautisten alusta lasketaan niin la ois 5.2.2022. Lopetin minipillerit vasta huhtikuun alussa eli ei ehtinyt tulla kuin yhdet kuukautiset välissä. Silloin kierto oli 27pv, mutta voi olla että tää kierto oli vähän pidempi. Ultrassahan sen sitten saa tietää :)
 
Moi! Täällä plussattu super haalea viiva x3 noihin rfsun halpis testeihin perjantaina ja lauantaina sitten clearblue viikkonäytöllinen testi näytti raskaana 1-2 eli olettaisin tän menevän Helmikuun puolelle Kolmatta odottelen nyt siis, viimesen vuoden taas haaveillut tästä ja nyt sitten vihdoin toive toteutuu❤ Faceen voisin myös liittyä kunhan nyt vähän varmistuu viikot yms ja pääsisi pidemmälle turvallisesti.
 
Nyt on varattu aika ekaan neuvolaan, on 30.6. Oli ihan mukava jutella hoitajan kanssa. Turussa ilmeisesti vegaanit saa myös neuvolasta lähetteen ravitsemusterapeutille, mikä on tosi kiva homma. Varhaisultra siirtyi pari päivää aikaisemmaksi, mutta ei sen kai niin väliä. Neuvolan laskurin mukaan la on 4.2., mutta ovulaation mukaan kun laskee niin pari päivää aikaisempi. Ja ovulaatiopäivästä olen sata varma.

Yleisolo on aika kähmäinen tällä hetkellä. Väsyttää, keskyttimiskyky olematon ja kuvotus-närästysolot voimistuneet. Pitäisi myös vissiin jotain uusia kesävaatteita etsiä, kun kaikki vähänkin istuvammat alaosat kiristää ja puristaa. Mulla on kyllä lihaskuntoilusta tullut toivottua painonnousua viime kesästä, mutta kyllä tuolla alavatsan turvotuksella oma osuutensa on. Jos jotain väljiä housuja, joissa on kiristysnauhasysteemi ja mekkoja turpoamisvaralla löytyisi. Loppukesän serkkupojankin häihin pitäisi joku kolttu etsiä.
 
vierailija
Heips. Mitä te meinaatte tehdä tuon koronarokotteen kanssa, otatteko raskausaikana sen? Ja missä vaiheessa raskautta? Ite en kuulu riskiryhmään mutta paikkakunnallani saisin jo ottaa rokotteen. 5+4 viikkoja vasta.
 

Yhteistyössä