Haaveena vauva 2022

Tuttuja fiiliksiä, mul oli eilen sellain olo et ei täs oo mitään järkeä ja en ees haluu raskautuu ku on niin hiton iso taival. Varmaa siks tuntuu näin ku on niinku välitilassa missä vaan oottaa et mitä tapahtuu milloinkin oviksen tikutus, piinapäivät, uuden kierron alkua, raskautumista..vaikee yrittää elää normi elämää tai ainakin mulla. Hiton vaikee suunnitella mitää ku täytyy kyttää kaikkia ajankohtia ja entäs sit jos oon raskaana. Nyt tosin tein jo sen että kesätapahtumiin oon menossa ellei korona peru ja JOS sattuisi niin et oliskin raskaana ni se on sit sen ajan murhe. Enemmän harmittais jos koronan takii jäis menemättä kun raskauden
Mut hei toi jomottelu on kyl hyvä merkki, pidetään peukkuja
Mulla tuntuu elämä pelkältä odottelulta, odotetaan seuraavaa ovulaatiota, sitten piinaillaan, sitten odotellaan että kuukautiset loppuisi jolloin pääseekin taas odottamaan seuraavaa ovulaatiota... jos tietäisin, että meilläkin on onnellinen loppu, ei odotus tuntuisi aivan niin raastavalta.

Olen myös miettinyt miten selviäisin odotusajasta jos nyt jo päivät menevät näin hitaasti. Kuitenkin kirjaimellisesti joka ikinen syntynyt ihminen on tästä kaikesta selvinnyt, miksi siis meillä tämä on näin toivotonta.

Toisaalta lohtua tuo se, että tuossa keskenmenneessä pystyin olemaan melko rentona aina siihen asti, kunnes alkoi verenvuoto. Siihen loppuikin se rentous...:confused:
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
Mulla tuntuu elämä pelkältä odottelulta, odotetaan seuraavaa ovulaatiota, sitten piinaillaan, sitten odotellaan että kuukautiset loppuisi jolloin pääseekin taas odottamaan seuraavaa ovulaatiota... jos tietäisin, että meilläkin on onnellinen loppu, ei odotus tuntuisi aivan niin raastavalta.

Olen myös miettinyt miten selviäisin odotusajasta jos nyt jo päivät menevät näin hitaasti. Kuitenkin kirjaimellisesti joka ikinen syntynyt ihminen on tästä kaikesta selvinnyt, miksi siis meillä tämä on näin toivotonta.

Toisaalta lohtua tuo se, että tuossa keskenmenneessä pystyin olemaan melko rentona aina siihen asti, kunnes alkoi verenvuoto. Siihen loppuikin se rentous...
Niinpä.
Tulevaa mietin itsekin, miten selviän raskaudesta jos niin tapahtuu kun ei edelliset keskenmenot antaneet mitään osviittaa että pahin tapahtuu, tuli siis ihan puskista ultrissa. Toisaalta kellään meistä ei oo sitä lasi palloa mistä tietäisi miten käy.
Ja sitten mietin miten selviäisin siitä että jos en enään ikinä raskaudu, se olisi kuitenkin ehkä kamalinta niin pakko se on vaan yrittää ja toivoa parasta ❤
 
Niinpä.
Tulevaa mietin itsekin, miten selviän raskaudesta jos niin tapahtuu kun ei edelliset keskenmenot antaneet mitään osviittaa että pahin tapahtuu, tuli siis ihan puskista ultrissa. Toisaalta kellään meistä ei oo sitä lasi palloa mistä tietäisi miten käy.
Ja sitten mietin miten selviäisin siitä että jos en enään ikinä raskaudu, se olisi kuitenkin ehkä kamalinta niin pakko se on vaan yrittää ja toivoa parasta
Eniten katuisin varmasti sitä, että luopuisimme tästä haaveesta ja siksi jaksan jatkaa yrittämistä
 
Mulla tuntuu elämä pelkältä odottelulta, odotetaan seuraavaa ovulaatiota, sitten piinaillaan, sitten odotellaan että kuukautiset loppuisi jolloin pääseekin taas odottamaan seuraavaa ovulaatiota... jos tietäisin, että meilläkin on onnellinen loppu, ei odotus tuntuisi aivan niin raastavalta.

Olen myös miettinyt miten selviäisin odotusajasta jos nyt jo päivät menevät näin hitaasti. Kuitenkin kirjaimellisesti joka ikinen syntynyt ihminen on tästä kaikesta selvinnyt, miksi siis meillä tämä on näin toivotonta.

Toisaalta lohtua tuo se, että tuossa keskenmenneessä pystyin olemaan melko rentona aina siihen asti, kunnes alkoi verenvuoto. Siihen loppuikin se rentous...
Minä ihailen kaikkia teitä, jotka jaksatte jatkaa tätä urakkaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä sain yhden keskenmenon ennen kuin sain vauvan syliin ja se keskenmeno oli tosi rankka kokemus.

Raskauteni oli hankala, oli unettomuutta ja 7 erilaista tulehdusta. Onneksi vauva voi koko ajan hyvin. Mutta minä voin huonosti sekä fyysisesti että henkisesti. Synnytyksen hetkellä itkin onnesta, koska raskaus oli viimein ohi. Eli kyllä vaikeastakin raskaudesta selviää ja vauva on siitä aivan ihana palkinto.
 
Minä ihailen kaikkia teitä, jotka jaksatte jatkaa tätä urakkaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä sain yhden keskenmenon ennen kuin sain vauvan syliin ja se keskenmeno oli tosi rankka kokemus.

Raskauteni oli hankala, oli unettomuutta ja 7 erilaista tulehdusta. Onneksi vauva voi koko ajan hyvin. Mutta minä voin huonosti sekä fyysisesti että henkisesti. Synnytyksen hetkellä itkin onnesta, koska raskaus oli viimein ohi. Eli kyllä vaikeastakin raskaudesta selviää ja vauva on siitä aivan ihana palkinto.
Mulla oli kans hirveä eka raskaus. Ja juuri noin, että lapsi on kyllä se paras palkinto, mikä pyyhkii kaiken pahan olon ja huonon mielen pois. Sillähän tässä jo toista kierrosta yritellään :)

Meillä meni hukkaan juuri 2. viimeinen ovulaatio ennen kierukan poistoa. Nyt tosin THL taas sanoo, että raskaana olevia voidaan kyllä rokottaa, että tavallaan turhaan ollaan odoteltu toista koronapiikkiä. Seuraava ovulaatio on kuitenkin just samaan aikaan kun se toinen koronarokote, ihan niin luottavainen en minäkään ole, että haluaisin samalla hetkellä hedelmöittyä, vaikka ei olekaan ilmennyt mitään tutkittua haittaa. Yritän ottaa rennosti tämän nyt, että saan nauttia vapaasti kesästä nyt alkaa rajoitukset helpottaa. Kohta on jo heinäkuu! Ihanaa!
 
Mulla oli kans hirveä eka raskaus. Ja juuri noin, että lapsi on kyllä se paras palkinto, mikä pyyhkii kaiken pahan olon ja huonon mielen pois. Sillähän tässä jo toista kierrosta yritellään

Meillä meni hukkaan juuri 2. viimeinen ovulaatio ennen kierukan poistoa. Nyt tosin THL taas sanoo, että raskaana olevia voidaan kyllä rokottaa, että tavallaan turhaan ollaan odoteltu toista koronapiikkiä. Seuraava ovulaatio on kuitenkin just samaan aikaan kun se toinen koronarokote, ihan niin luottavainen en minäkään ole, että haluaisin samalla hetkellä hedelmöittyä, vaikka ei olekaan ilmennyt mitään tutkittua haittaa. Yritän ottaa rennosti tämän nyt, että saan nauttia vapaasti kesästä nyt alkaa rajoitukset helpottaa. Kohta on jo heinäkuu! Ihanaa!
Hirveistä raskauksista puhutaan yllättävän vähän ja omani aikana tunsin aika paljon syyllisyyttä, kun en pystynyt ”nauttimaan raskaudesta”.
Nautitaan kesästä täysillä, minä ajattelin lykätä omaa 2. rokotustani toiselle kolmannekselle jos tulen sitä ennen raskaaksi.
 
  • Surullinen
Reactions: Bluebelle
Jee, tänään se ovisplussa saapui. :)

Eli huomiselle voisi merkitä dpo 0 ja lisätä piinailijoihin.
Nää on ainoita plussia mitä on saanut, niin pitää iloita edes näistä.

Oma eka raskaus oli fyysisesti helppo, henkisesti yhtä kärsimystä. Toivon, että jos toinen kerta tulee, se menisi paremmin. Toki lähtökohdat ovat nyt paremmat kuin silloin, parisuhde on parempi ja taloudellinen tilanne vakaampi.
 
Minulla myös ollut vaikeita raskauksia. Tämä nyt seitsemäs raskaus, kaksi keskosvauvaa, yksi täysiaikainen, kolme keskenmenoa. Ja eikun pitää vaan aina jatka yrittämistä. Toivottavasti tästä nyt viimein tulisi vauva syliin ❤ Oon luvannut itselleni elää tätä raskautta hetkessä, enkä koko ajan vaan odottaa tulevaa. No okei, ootan ens tiistain ultraa, mutta jos siellä kaikki hyvin, sitten yritän nauttia ❤
 
Täällä 7 dpo, ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei PMS-oireita eikä muutakaan. Päätin että alan testaamaan sunnuntaista, jolloin dpo 10. Mulla on one step herkkiä liuskoja, sekä Raskauskeijun herkkiä puikkotestejä. Jännittää niin pirusti.
Tänään hammaslääkäriin, että saa sen alta pois ennen mahdollista raskautta.
 
Jee, tänään se ovisplussa saapui.
Eli huomiselle voisi merkitä dpo 0 ja lisätä piinailijoihin.
Nää on ainoita plussia mitä on saanut, niin pitää iloita edes näistä.

Oma eka raskaus oli fyysisesti helppo, henkisesti yhtä kärsimystä. Toivon, että jos toinen kerta tulee, se menisi paremmin. Toki lähtökohdat ovat nyt paremmat kuin silloin, parisuhde on parempi ja taloudellinen tilanne vakaampi.
Hieno ovisplussa! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Eeva650
Täällä 7 dpo, ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei PMS-oireita eikä muutakaan. Päätin että alan testaamaan sunnuntaista, jolloin dpo 10. Mulla on one step herkkiä liuskoja, sekä Raskauskeijun herkkiä puikkotestejä. Jännittää niin pirusti.
Tänään hammaslääkäriin, että saa sen alta pois ennen mahdollista raskautta.
Ne one step ”herkät” ei sit todellisuudessa ole herkkiä ainakaan omalla kokemuksella! Tosi haaleeta näytti vielä silloinkin kun muut oli tasavahvoja (pc).
 
Ne one step ”herkät” ei sit todellisuudessa ole herkkiä ainakaan omalla kokemuksella! Tosi haaleeta näytti vielä silloinkin kun muut oli tasavahvoja (pc).
Jep. Mulla tuli OneStepeilla kunnon punaiset viivat vasta joskus dpo 16. Dpo 12 näkyi vaan surkea harmaa, joskin kyllä erotettavissa oleva viiva. PC:n testillä tuli dpo 14 jo nätit tasavahvat viivat, ja testiviiva vahvistui nopeammin kuin kontrolliviiva.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Ne one step ”herkät” ei sit todellisuudessa ole herkkiä ainakaan omalla kokemuksella! Tosi haaleeta näytti vielä silloinkin kun muut oli tasavahvoja (pc).
Joo niitä on parjattu paljon. Mutta kun niitä kaapista löytyy, ja jos alottaa jo dpo 10 niin ei viitti tuhlata kalliisiin. Early Predictor oli meidän apteekissa 16€! En kyllä maksa semmosta summaa yhdestä aikaisesta testistä! Oon sen verran pihi :ROFLMAO:
 
Joo niitä on parjattu paljon. Mutta kun niitä kaapista löytyy, ja jos alottaa jo dpo 10 niin ei viitti tuhlata kalliisiin. Early Predictor oli meidän apteekissa 16€! En kyllä maksa semmosta summaa yhdestä aikaisesta testistä!
Se on kyllä totta ja niissä on se hyvä puoli etten ole kertaakaan saanut viivanpaikkaa vaan ihan puhtaan negan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
@Eeva650 samanlailla minäkin olen onnellinen ovistestin kahdesta viivasta ja hymy naamasta :) edes joku testi näyttää plussaa :)

@Alinna86 ja @Karen99 samoja ajatuksia täälläkin.Välillä mietin onko tässä enää mitään järkeä tässä kuumeilussa mutta en myöskään tahdo luovuttaa :)

Yksi ilta itkeskelin ja mies ei ymmärtänyt, sanoin että olen kateellinen sille raskaana olevalle sukulaiselle enkä halua nähdä hänen raskaus juttuja somessa,niin mies tokas,että anna toisen hehkuttaa,että meillä on jo useampi lapsi :/ Tokasin sitten että olkoon vaikka 10 lasta, niin tunnen silti näin:( Ei se vauvakuume omalla kohdalla ainakaan ole vähentynyt vaikka lapsia jo .

En tullutkaan vielä kipeäksi, ilmeisesti paha olo johtui kuumuudesta ja etten ollut saanut suoloja tarpeeksi.

Kaikki merkit alkaa viittaamaan lähestyvään ovulaatioon :) Saas nähdä miten onnistuu tallettelut..
 
Viimeksi muokattu:
Pregchekithän taitaa olla nykyisin onestepin kanssa samoja liuskoja. Omissa uusissa pc paketeissa ainakin lukee pussissa onestep kääntöpuolella. Edellisessä kierrossa peräti 3 pc testiä epäonnistui ohjeen mukaan tehtynä. Eli väri vain levisi ja viivoja ei tullut, tai väri ei lähtenyt ohjeen aikajanan puitteissa dipattuna kuitenkaan liikkeelle vaan jäi jumiin testin sisälle. Pitänee ostaa testailupäiville jotain ryöstökalliita cb tikkuja.
 
Tänään naurettavat kohtukivut sai seurakseen nivus/lonkkakivut!! Ei meinannut kävely lähteä sujumaan aina istumisen jälkeen. Olen myös ollut kiukkuinen kuin ampiainen ja järjestänyt miehelle harmaita hiuksia. Kuluisipa päivät ja tulisi dpo9 että voisi aloittaa testailut :) jos ja KUN raskaudun (positiivisesti ajateltuna) niin voi hyvää päivää, millä koetuksella tämä lähes 40v-kroppa tulee olemaan raskauden edetessä...
 
vierailija
Pregchekithän taitaa olla nykyisin onestepin kanssa samoja liuskoja. Omissa uusissa pc paketeissa ainakin lukee pussissa onestep kääntöpuolella. Edellisessä kierrossa peräti 3 pc testiä epäonnistui ohjeen mukaan tehtynä. Eli väri vain levisi ja viivoja ei tullut, tai väri ei lähtenyt ohjeen aikajanan puitteissa dipattuna kuitenkaan liikkeelle vaan jäi jumiin testin sisälle. Pitänee ostaa testailupäiville jotain ryöstökalliita cb tikkuja.
Ei onneksi ole! Aika monissa liuskoissa lulee one step, tarkoitetaan että testin teko vaatii yhden askeleen, ei tarvi avata korkkeja tai vastaavaa.
 
Tänään naurettavat kohtukivut sai seurakseen nivus/lonkkakivut!! Ei meinannut kävely lähteä sujumaan aina istumisen jälkeen. Olen myös ollut kiukkuinen kuin ampiainen ja järjestänyt miehelle harmaita hiuksia. Kuluisipa päivät ja tulisi dpo9 että voisi aloittaa testailut jos ja KUN raskaudun (positiivisesti ajateltuna) niin voi hyvää päivää, millä koetuksella tämä lähes 40v-kroppa tulee olemaan raskauden edetessä...
Sama täällä,saas nähdä miten kroppa kestää raskauden :/ Aiemmissa ollut jo jostain puolesta välistä raskautta iskias kivut:( Siitäkin huolimatta haluan raskaaksi ja vauvan :D
Olen varmaan hullu :D
 
Tänään naurettavat kohtukivut sai seurakseen nivus/lonkkakivut!! Ei meinannut kävely lähteä sujumaan aina istumisen jälkeen. Olen myös ollut kiukkuinen kuin ampiainen ja järjestänyt miehelle harmaita hiuksia. Kuluisipa päivät ja tulisi dpo9 että voisi aloittaa testailut :) jos ja KUN raskaudun (positiivisesti ajateltuna) niin voi hyvää päivää, millä koetuksella tämä lähes 40v-kroppa tulee olemaan raskauden edetessä...
Ihan kuin omaa oirepäiväkirjaa lukisi! Kohtukivut alkoi jo dpo 2 ja ovat vain ajan kuluessa yltyneet. Nivuskivut ja kiukkuisuus astuivat kuvioihin dpo 6. Toivottavasti enteilisi plussatuulia...
 
Moi kaikille! :love:

Vuoden olen seuraillut täällä keskusteluja. Ensin haaveena vauva 2021 ja nyt tätä ketjua.

Yli vuosi yritystä takana ja nyt sain aikaiseksi rekisteröityä kun ajattelin, että alkaisi vertaistuki olla pikkuhiljaa tarpeen.
Kun kuukaudesta toiseen ne menkat aina alkaa ja testit on negatiivisia niin ei osaa edes kuvitella, miltä se plussa joskus testissä tuntuu. Yhden yhtä oikeaa plussaa ei ole koskaan testiin tullut. Kaikenlaisia viivan paikkoja kylläkin.

Tällä hetkellä mulla käytössä primolut ja taas ne menkat alkoivat aivan "yllättäen" vaikka niitä osasi odottaakkin.

En tiedä otanko uuteen kiertoon mitään vippaskonsteja mukaan. Geleet ainakin jätän nyt pois hetkeksi ainakin. Greippimehu ja maca on kyllä niin juurtunut arkeen, että taidan niitä jatkaa.

Kiertoja on ollut oireettomia ja sellaisia, joissa paljon oireita. Oppinut sen ettei mikään oire tai oireettomuus itsellä tarkoita mitään. Enemmän mielen tepposia tai menkkoja enteileviä oireita. Silti joka kuukausi oviksen jälkeen sitä kuulostelee ja miettii, että olisiko tämä raskausoire ja joko nyt olisi tärpännyt. Mä oon semmonen himotestaaja ja oireiden tulkitsija.:LOL:
Tässä kierrossa oon ollut tosi rauhallinen ja oireeton. Sekään ei merkannut mitään, joten taidan jatkaa himotulkitsijana ja testaajana jatkossakin.:LOL:

Josko maaliskuinen meille sitten.. <3
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei. haluaisin kysyä teiltä, että kuinka vahvoja viivoja raskaustestiin voi tulla mikäli kyseessä kemiallinen raskaus. Ovatko nämä teistä vahvistuneet hyvin? Oviksesta ei tietoa, mutta veikkaisin olevan tänään dpo12-13. Ja tuo alin tehty tänään ja keskimmäiset eilen ja ylin toissapäivänä. Tilanteeni on semmoinen, että mikäli raskaana olen haluan kertoa mahdollisimman pian läheiselleni mutta en haluisia myöskään turhaan vielä hätäillä. Mikä dpo kemiallisen raskauden riski olisi yleensä ohi? Keskenmenon riski toki aina on, mutta lähinnä nyt mietin kun menin jo testaamaan ennen menkkoja joiden pitäisi alkaa viimeistään huomenna myöhäisimmän kierron mukaan.

En tiedä osaanko lisätä kuvaa.

 
Tänään naurettavat kohtukivut sai seurakseen nivus/lonkkakivut!! Ei meinannut kävely lähteä sujumaan aina istumisen jälkeen. Olen myös ollut kiukkuinen kuin ampiainen ja järjestänyt miehelle harmaita hiuksia. Kuluisipa päivät ja tulisi dpo9 että voisi aloittaa testailut jos ja KUN raskaudun (positiivisesti ajateltuna) niin voi hyvää päivää, millä koetuksella tämä lähes 40v-kroppa tulee olemaan raskauden edetessä...
Mä oon miettinyt aivan samaa, että miten tän pian 38 veen kroppaa kestää raskauden vielä. :LOL: Kestäähän se, mutta veikkaan et on raskaampaa kuin 11 v sitten. Toisaalta se et on ihan ok fyysisessä kunnossa ja normipainossa auttanee asiaa. Mä odotan ihan kamalasti että saisi kokea vielä raskauden! Mä rakastan olla raskaana, rakastan sitä mahaa. Voih kumpa vielä. ❤
 

Yhteistyössä