Helmikuiset 2022

Moi! Varovasti ilmoittaudun mukaan. Itsellä nyt samoilla viikoilla, ja itse asiassa myös kierron epäilen olevan noin 25. Meillä tärppäsi heti toisella kunnon kierrolla kierukan poiston jälkeen, joten en tiedä kierron tarkkaa pituutta.

Tähän mennessä oireina ollut närästys (on refluksitaipumusta muutenkin) ja tasainen kuvotusolo. Aluksi tuo kuvotus tuli vain, kun venyi ruokailuväli liikaa. Tänään on ollut sellainen samanlainen olo kuin krapulassa. Toisaalta rauhoittaa, kun tietää, että jotain outoa on kropassa meneillään. Tuntuu oudolta, että kehossa kasvaa solumöykky, josta toivon mukaan tulee pieni ihminen. :)
 
Moi. Meillä myös tärppäsi toisesta kunnon kierrosta ehkäsyrenkaan jälkeen. Nyt pitäisi olla 3+4 ja La 1.2. Mulla niin epävarmat fiilikset. Tunteet menny laidasta laitan. Todella kovat selkäkivut ja ruskea tuhru sai kyllä pelkäämään ettei kaikki oo hyvin. Tänään selkäkipu loppui ja tuhrua tullut todella vähän. Silti jäi pelko päälle. Ajattelin ma soittaa neuvolaan. Helpottaa puhua jonkun kanssa. Tänään iski myös tosi huono olo. Ensin kova nälkä ja sit kun syö tulee tosi huono olo ja sit taas nälkä jne.. Tuttua edellisistä raskauksista mut ei kyllä näin aikasin ole ennen alkanu oireet.
 
Moi! Varovasti ilmoittaudun mukaan. Itsellä nyt samoilla viikoilla, ja itse asiassa myös kierron epäilen olevan noin 25. Meillä tärppäsi heti toisella kunnon kierrolla kierukan poiston jälkeen, joten en tiedä kierron tarkkaa pituutta.

Tähän mennessä oireina ollut närästys (on refluksitaipumusta muutenkin) ja tasainen kuvotusolo. Aluksi tuo kuvotus tuli vain, kun venyi ruokailuväli liikaa. Tänään on ollut sellainen samanlainen olo kuin krapulassa. Toisaalta rauhoittaa, kun tietää, että jotain outoa on kropassa meneillään. Tuntuu oudolta, että kehossa kasvaa solumöykky, josta toivon mukaan tulee pieni ihminen.
meillä tärppäsi neljännestä tai nyt olisi pitäny alkaa neljännet kuukautiset. Itsellä on jo maaliskuinen2020. Ihmettelin itsellä kun huippas monia kertoja ja ruisleipö ällötti. Ruokahalu hävisi.. tein rfsu ja ihanku olisin nähnyt haamun..siiis todella haalean. No olin sit nii innokas että mieheni toi clearkluen digitestin ja + siihentuli.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Moi. Meillä myös tärppäsi toisesta kunnon kierrosta ehkäsyrenkaan jälkeen. Nyt pitäisi olla 3+4 ja La 1.2. Mulla niin epävarmat fiilikset. Tunteet menny laidasta laitan. Todella kovat selkäkivut ja ruskea tuhru sai kyllä pelkäämään ettei kaikki oo hyvin. Tänään selkäkipu loppui ja tuhrua tullut todella vähän. Silti jäi pelko päälle. Ajattelin ma soittaa neuvolaan. Helpottaa puhua jonkun kanssa. Tänään iski myös tosi huono olo. Ensin kova nälkä ja sit kun syö tulee tosi huono olo ja sit taas nälkä jne.. Tuttua edellisistä raskauksista mut ei kyllä näin aikasin ole ennen alkanu oireet.
Toivotaan että pysyisi matkassa ja vuoto oli harmitonta❤
 
Itsellä tämä raskaus on ensimmäinen, joten kaikki on ihan uutta ja outoa. ❤ Omaa jännitystä ja kaikkea jeesii se, että äiti on entinen neuvolaterkkari, että pienemmissä jutuissa kehtaa häneltä kysyä. :)

Mulla mitattiin keväällä alentunut hedelmällisyys, minkä takia odotukset ei ihan kauhean korkealla ollut tärpin suhteen. Ehkä kierukan lopettamisesta seurasi pieni hormoniboosti, joka auttoi asiaa. Greippimehua kummallisempia jippoja en kokeillut, ja eipä tuolla greippimehullakaan isoja vaikutuksia ollut.
 
Itsellä tämä raskaus on ensimmäinen, joten kaikki on ihan uutta ja outoa. Omaa jännitystä ja kaikkea jeesii se, että äiti on entinen neuvolaterkkari, että pienemmissä jutuissa kehtaa häneltä kysyä.

Mulla mitattiin keväällä alentunut hedelmällisyys, minkä takia odotukset ei ihan kauhean korkealla ollut tärpin suhteen. Ehkä kierukan lopettamisesta seurasi pieni hormoniboosti, joka auttoi asiaa. Greippimehua kummallisempia jippoja en kokeillut, ja eipä tuolla greippimehullakaan isoja vaikutuksia ollut.
Muistan nuo konstit. Itsellä ennen tätä esikoista meni 2 kesken 6 ja 8viikolla. Jännittävää tämä alkuraskaus!
 
  • Tykkää
Reactions: sofialiina
Moii. Neuvolaan soitettu näistä vuodoista. Pitää vaan odotella viikko pari ja tehdä testii ja sit soittaa neuvola aikaa jos ei oo kesken mennyt. Eipä tässä muuta voi tehdä kun toivoa parasta. Onneksi kipuja ei enää ole ja vuoto tosi niukkaa. Aion kyllä käydä varhaisultrassa jos sinne saakka päästään. Mukavaa viikkoa kaikille.
 
Mulla olisi tänään laskennallinen menkkojen alkamispäivä. Ei kuulu eikä näy. :) Olen seuraillut viivan vahvistumista ja tänään tulikin PC:n testillä nopeasti oikein nätti punainen viiva.

Neuvolaan ajattelin soittaa ensi viikon alusta. Varhaisultraan ollaan menossa myös, kunhan niille viikoille päästään, ehkä antaa vähän mielenrauhaa.

Haastetta heti alkuun on tuonut se, että jouduin plussan myötä lopettamaan hankalahkoihin levottomiin jalkoihin tarkoitetun lääkityksen. Oireet pahenee aina hetkellisesti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Panadoli ja kylmägeeli vähän jeesii. Nyt oli jo eka yö kun unta tuli enemmän kuin valvomista, vaikka uni katkonaista olikin.
 
Hei @Jankesof , @sofialiina ja @Ilihc ! Saanko liittyä teidän seuraksi helmikuisten ryhmään? Laskettu aika lienee oikeasti 31.1., mutta aiemmat lapseni (ja lähisuvun lapset myös) ovat vitkutelleet ulostuloa yli lasketun ajan, joten uskon saavani helmikuisen :) Jos tämä siis pysyy mukana. Ennestään minulla ja miehelläni on 2 lasta, joista nuorempaa odotin viisi vuotta sitten. Tätä kolmatta on yritetty yli vuosi, ja yritysaikaan mahtuu yksi keskenmeno.
 
Hei @Jankesof , @sofialiina ja @Ilihc ! Saanko liittyä teidän seuraksi helmikuisten ryhmään? Laskettu aika lienee oikeasti 31.1., mutta aiemmat lapseni (ja lähisuvun lapset myös) ovat vitkutelleet ulostuloa yli lasketun ajan, joten uskon saavani helmikuisen Jos tämä siis pysyy mukana. Ennestään minulla ja miehelläni on 2 lasta, joista nuorempaa odotin viisi vuotta sitten. Tätä kolmatta on yritetty yli vuosi, ja yritysaikaan mahtuu yksi keskenmeno.
Hei, tottakai saat liittyä! Itse juuri tein digin joka näytti 1-2vk eli alussahan tässä mennää. Voisin alkaa työstää faceryhmää jos joitain kiinnostaa? Toki ajattelin liityttää muita sitten kun kaikilla olisi ainakin se 8viikkoa täynnä :) mitä mieltä tästä olisitte?
 
Eli tarkoitus faceryhmä pitää salaisena. Kenellekkään tämä ryhmä ei näy paitsi jäsenille.. ryhmääb täytyy ensim hyväksyä kaveripyyntö minun kautta että saan lisättyä jäseniä. Ryhmään päästyä voi poistaa kaveruuden. Katsotaan tätä myöhemmin sitten kun ainakin 8vk olisi mennyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Eli tarkoitus faceryhmä pitää salaisena. Kenellekkään tämä ryhmä ei näy paitsi jäsenille.. ryhmääb täytyy ensim hyväksyä kaveripyyntö minun kautta että saan lisättyä jäseniä. Ryhmään päästyä voi poistaa kaveruuden. Katsotaan tätä myöhemmin sitten kun ainakin 8vk olisi mennyt
tai sitten luovun ylläpitäjyydestä facessa jos itselle käy huonosti tämän kanssa. Ehdotuksia millon valmiita faceen?
 
Hei, tottakai saat liittyä! Itse juuri tein digin joka näytti 1-2vk eli alussahan tässä mennää. Voisin alkaa työstää faceryhmää jos joitain kiinnostaa? Toki ajattelin liityttää muita sitten kun kaikilla olisi ainakin se 8viikkoa täynnä mitä mieltä tästä olisitte?
Sounds good! Siihen asti voisi höpötellä kuulumisia täällä. :)
 
Pitäisköhän minunkin tulla tänne juttelee, vaikka laskettuaika olis tammikuun lopulla. Haittaisko teitä? Tuntuu, että tammikuisissa ollaan jo niin pitkällä ettei enää samanlailla voi jakaa tätä ihan alkua.
Tammikuisissa monet on käyneetkään varhaisultrassa, joten tuntuu että itse on aivan eri vaiheessa kun on vasta plussannut.
 
@Jankesof liityn mielelläni faceryhmään hieman varmemmilla viikoilla (jos vain maltan odottaa)!

Viikonloppuna ei ollut vielä oikein mitään oloa että olisi raskaana, mutta tänään tuli levossa nopeasti huono olo. Joko teillä on tullut oireita?
Minä oon jo neljänä aamuna herännyt ennen klo 5 aamulla :D Muissakin raskauksissa ollut sama. En muista helpottaako se tässä välillä jossain välissä ennen kuin taas alkaa uudestaan ja jatkuu loppuun asti. Just taas heräsin ja nyt kun oon tässä hetken pötkötellyt, niin huono olo hiipii. Toivottavasti ei ihan heti ala kovin voimakkaana. Vaikka ihan sama, voin velloa pahoinvoinnissa, jos vaan kaikki olis masussa vihdoin hyvin ❤
 
Hih. Täällä toinen aamuvirkku. :) Vatsa möyrii ja kuvotusolo tekee tuloaan, niin en saanut enää unta. Jo yöllä kolmen aikaan herätessä mietin, että pitäisikö käydä jotain syömässä. Nukahdin kuitenkin uudestaan.

Mutta siis, eka yö kun heräsin vain kerran(!!!!!) ennen aamua ja yölläkin jalat oli vaan hiukan levottomat ja olo meni ohi, kun hiukan virutti niitä kylmässä vedessä. :love:
 

Yhteistyössä