Haaveena vauva 2022

Jännän äärellä @Sinisilmät muista päivitellä miten menee huomenna!

Itsellä alun varmuus ”nyt on meidän kierto” alkanut hiipua. En siis tikuttanut ovista, mutta oloista ja säännöllisyydest (4 kiertoa tikuttanut ja aina samoihin aikoihin ovis saatu kiinni) päättelin viime perjantaille. Jostain syystä rinnat ei ole vieläkään kipeytynyt mikä aiheuttaa pelon, ovuloinko ollenkaan. Kuivaa on, ärsyttää kaikki ja palelu on jatkuvaa.
Ja siis nyt pohdin tosissaan oonko aina näin MONSTERI heti oviksen jälkeen. Eilen tuli kiukuteltua töissä kaikesta ihan turhaan. Hävettää kamalasti nyt.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
vierailija
Tervetuloa uusille mukaan

Täällä odottelen mikä päivä ovis testit saapuu.Alan tikuttamaan varmaan jo kp8,kp 10 on nyt sitten se gyne,niin on kertoa siellä jotain oviksestakin.

Mietin tässä, että viime kierto saattoi olla ovuloimaton,kun kasvojen iho oli niin rauhallinen, nyt kyllä pukkaa taas ihan kunnolla finniä..

Tästä jos tärppäisi niin laskettu aika olisi yhden laskurin mukaan 10.1.Olis aika ihana uuden vuoden vauva

Tänään oon miettinyt, että kyllä ihminen voi olla hölmö,kun vielä haaveilee vauvasta,vaikka ikää reilun vuoden päästä 40v.En olisi ikinä pari kymppisenä uskonut,että kuumeilen tämän ikäisenä
Hoiva vietti on niin vahva,ja syliteltävän kaipuu niin suuri,että ehdotin miehelle koiranpentua tai kissaa Meillä on jo koiria,mutta eivät ne ole mitään sylissä pidettäviä
Sama täällä, tuo ikä siis!
Ei kyllä yhtään tunnu siltä... Itse voisin tässä vaikka vielä muutaman vuoden katsella ja elellä ennen vauvan yrittämistä, mutta kalenteri ikävästi muistuttelee ajan hupenemisesta. :/

ON
Eilen alkoi kirkkaampi vuoto, eli ovis lähestyy. Vitsi meneekö meidän tämä kuu mönkään, Me päästään huomenna hommiin, mutta onko sitten liian myöhäistä jo, kerkeääkö uimarit paikalle :|
kp 9/28 menossa. Flo ennustaa ovista 4pvä päähän mutta tosiaan vetinen vuoto alkoi jo eilen lorahdella. Toivottavasti the päivä on vasta tulossa!
 
vierailija
Sama täällä, tuo ikä siis!
Ei kyllä yhtään tunnu siltä... Itse voisin tässä vaikka vielä muutaman vuoden katsella ja elellä ennen vauvan yrittämistä, mutta kalenteri ikävästi muistuttelee ajan hupenemisesta. :/

ON
Eilen alkoi kirkkaampi vuoto, eli ovis lähestyy. Vitsi meneekö meidän tämä kuu mönkään, Me päästään huomenna hommiin, mutta onko sitten liian myöhäistä jo, kerkeääkö uimarit paikalle :|
kp 9/28 menossa. Flo ennustaa ovista 4pvä päähän mutta tosiaan vetinen vuoto alkoi jo eilen lorahdella. Toivottavasti the päivä on vasta tulossa!
JA Keksi82 oli tuon viestin kirjailija. Jäin näköjään vahingossa kirjautumatta sisään.
 
Moi! Mäkin voisin hypätä tänne mukaan. Taustaa sen verran että meillä sekundäärinen lapsettomuus kyseessä. Ennestään -12 ja -14 vuosina syntyneet lapset. Kolmatta yritetty 2,5v. Yksi km 04/19. Ei oo enää kovin iso luotto luomuna raskautumiseen kun kolmatta vuotta tässä mennään jo.

@minttuni en saanu punasta väriä
Aisha87, ya 12/18, 3.yhteinen
Tervetuloa mukaan:)
 
@Toiveikas1992 Samaistun noihin fiiliksiin tyhjän tikun katsomisesta. Oon pyrkinyt ottamaan neutraalimpaa ajatusta niistä, koska joudun aika nopeasti alkaa testaamaan. Altistun töissä liuottimille. Alkuun tyhjien tikkujen katselu harmitti ja jos tämä monta vuotta jatkuu, niin varmasti harmittaa. Nyt vielä kuitenkin suht neutraali.
Mun pitää kans alkaa suht aikaisin testaa töissä kohtaamani säteily jne. vaaran vuoksi. Nyt olen onneksi pystynyt välttämään io hyvin sitä vaikkei vielä ollakaan varsin yritetty.
En kans vaan haluisi testata kovin aikaisin. Se on ärsyttävintä jos/kun joutuu töissä heti kertomaan ja kaikki tietää sitten. Jos kaikki ei menekään niinkuin toivoo ja tulee vaikka keskenmeno niin alkaa siitä sitten kertoa taas jokaiselle. Tämä aikaisin kertominen on kyl jo tuttu juttu kahdelta aiemmalta kerralta. Nykyisin vaan tuntuu että haluaisi pitää pidempään omana tietonaan.
 
Meillä tahkottiin yksityisellä koko viime vuosi OI. Ei haluttu laittaa rahoja IUI vaikka suosittelivat. Jonotettiin siinä vaiheessa jo julkiselle.

Inssi olis ollu helmikuun kiertoon julkisella tai IVF keräys (IVF keröys ois tehty, jos mun leikkaus ei olis ollu liian lähellä ja sit PAS vuoden päästä. Mulla alkaa oleen ikää) mutta jouduttiin painaa jarrua. Tuli siis leikkaus mulle ja nyt odottelemme toipumista. Toipumisen jälkeen päästään takaisin hoitoihin. Siihen voi mennä jopa vuosi-puolitoista.

Meillä (mulla) on joku mahis tulla luomustikin raskaaksi jos kuu on oikeessa asennossa. . Tilanne on monimutkainen.

Sä oot vissiin alkanu jo IVF-kierroksen pistokset? Muistankohan oikein.
Meillä tehdään pitkällä kaavalla, ja nyt menossa tämä synarela-kierto. Eli nenäsumua vasta aamun illoin, loppukuusta pistely alkaa. En malttaisi odottaa. Meillä selittämätön lapsettomuus ja jo kolme lääkäriä ollut sitä mieltä, että luomumahdollisuuskin on, ei vain ole yhden yhtää raskausta ollut. En tiedä, odottaisiko joku vain onnistumista. Itselle tuntuu pitkältä jo tämä aika. Tsemppiä toipumiseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Irtokehys
@Toiveikas1992 Samaistun noihin fiiliksiin tyhjän tikun katsomisesta. Oon pyrkinyt ottamaan neutraalimpaa ajatusta niistä, koska joudun aika nopeasti alkaa testaamaan. Altistun töissä liuottimille. Alkuun tyhjien tikkujen katselu harmitti ja jos tämä monta vuotta jatkuu, niin varmasti harmittaa. Nyt vielä kuitenkin suht neutraali.
Ekasta kierrosta testailin jo aika hätäseen kun oli olevinaan kaikkia oireita ja muistaakseni kp 28 kohdalla lopetin testaamisen kun oli nega ja kierto venyi 36 asti.
Viime kierrossa en edes kerenny ajattelemaan mitään ja kuukautiset alkoikin ja kierto jäi vain 24 päiväseksi.

Nyt kp26/24-36, ja testi oli nega, en toki saanut testattua heti aamun ekalla vessakäynnillä.:(

Ehkä nyt nää oireet on vaan jotain kierukan poiston jälkeisiä juttuja ja kovempia pms oireita.
Täytynee pissiä tikkuun uudestaan jos kierto venyy taas, mutta yritämpä nyt vain olla kaikessa rauhassa ja asennoitua uuteen kiertoon niin eipä ainakaan kuvittele mitään oireita. :unsure:

Jotenkin niin vahvasti oli uskoa tähän kiertoon oireiden perusteellala.
 
Ihana kun on tullut paljon uusiakin keskusteluun mukaan!

Hieman omaa napaa:
Eilen oli kp 9 ja eka IVF väliultra missä saldona näkyi ainakin 24 follia, joista 4 isoa ja 7 keskikokoista ja sit loput pieniä. Riski hyperiin on eli hivenen oli nestettä kertynyt, mutta itsellä ihan hyvä olo joten luottavaisin mielin oli lääkäri. Mut varmuutta tuoresiirrosta ei ole sen takia.

Punktioon aika varattu perjantaille eli tänään keskiviikkoba pistin viimeiset piikit fyremadelin ja gonapeptylin (huh onneks piikitykset on ohi), huomenna lepopäivä ja perjantaina tän IVF se jännittävin juttu etenkin eka kertalaisena eli punktio.

Jännittää kyl ihan sikana se perjantai! Kuulemma kuitenkin hyvät lääkkeet saa niin toivotaan ettei aivan kamalan kipiää käy. Tottakai myös vähän huolettaa jos hyperivaara on kehittyny pahempaan päin tässä mut toivotaan parasta et saatas ensinnäkin hyvät pääsiäismunat talteen ja et ens maanantaina pienokainen kyytiin

Tsemppiä kaikille omiin pongailuihin ja piinailuihin
Siis tuntuu aika menevän todella äkkiä! Oliko pistäminen ok, en muista teitkö itse vai puoliso? Oliko helppoa :D Tsemppiä! :)
 
Meillä ei ole tässä kierrossa ollut suojaamattonia yhdyntöjä, kun synarela pakkauksessa luki, ei saa tulla raskaaksi lääkkeen aikana tms. Noh, ovulaation olin silti tunnistavani ja ei mitään pms-oireita. Ei ole rinnat kipeät, ei päänsärkyä, ei mitään. Ja siis suurimmassa osassa kiertoja pms-oireet alkaa melkein heti ovulaation jälkeen. Synarelakin alkanut ihan vasta, eli se ei ainakaan ole syy, miksi pms-oireet uupuu. Onko sittenkin ovuloimaton kierto, vai henkisesti vaan niin erilaista, kun ei raskauden mahdollisuutta ole..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Ekasta kierrosta testailin jo aika hätäseen kun oli olevinaan kaikkia oireita ja muistaakseni kp 28 kohdalla lopetin testaamisen kun oli nega ja kierto venyi 36 asti.
Viime kierrossa en edes kerenny ajattelemaan mitään ja kuukautiset alkoikin ja kierto jäi vain 24 päiväseksi.

Nyt kp26/24-36, ja testi oli nega, en toki saanut testattua heti aamun ekalla vessakäynnillä.

Ehkä nyt nää oireet on vaan jotain kierukan poiston jälkeisiä juttuja ja kovempia pms oireita.
Täytynee pissiä tikkuun uudestaan jos kierto venyy taas, mutta yritämpä nyt vain olla kaikessa rauhassa ja asennoitua uuteen kiertoon niin eipä ainakaan kuvittele mitään oireita.

Jotenkin niin vahvasti oli uskoa tähän kiertoon oireiden perusteellala.
Voi harmi, sulla niin lupaavia oireitakin :(
Mullakin on kyllä monessa kierrossa ollut ja silti negaa, pms oireet kun on samoja :(
Saitko oviksen kuitenkin bongattua vai onko dpo vain arviolta?
Jospa se plussa tulis vähän myöhemmin (y) :)

On. Näin unta et aloin vuotaa verta ja olin niin pettynyt siinä unessa ja ihmeissäni miten voi tässä kohtaa jo alkaa menkat kun vastahan mulla oli ovis.
Sit mietin et hei jospa tää on sitä kiinnittymisvuotoa mitä kaikilla täällä ryhmässäkin, hieman vissii tulee vietettyä liikaa aikaa täällä kun tää tulee jo uniin mut tulee kyllä niin myötäelettyä kaikkien tilanteita ja kun meillä kaikilla on kuitenkin se sama tavoite, saada se pieni syliin :love:
 
Minulla menee suihke rauta joka päivä, sillä ferritiini oli lokakuussa vain 33,nyt tammikuussa oli saatu nousemaan, luku oli 51 Johtuu varmaan runsaista menkoista,hb ollut koko ajan raja-arvoissa.
Mulla oli vuosi sitten ferrit 81, eli oikein hyvät. Mutta levottomissa jaloissa ferrien on syytäkin olla 70:n paremmalla puolella. Mulla on nyt tuolla purkki ferrodania, kuhan vaan muistaisi ottaa. Syön pääasiassa vegaanisesti, ja esim. soijajutut heikentää imeytymistä, niin pitää hiukan suunnitella syömisiä. Tänään lounaaksi tomaattilinssikeittoa, niin menee siihen väliin hyvin.

Tänään on pitkästä aikaa aidosti hyvä fiilis, nukkunut hyvin ja työjuttuja saanut järjesteltyä oma hyvinvointi edellä. :) Tämä kevättalvi on ollut aika uuvuttava ihan tuon matalan amh:n takia, on joutunut aika paljon asioita prosessoimaan. Siihen päälle vielä levottomien jalkojen hoitoon tarkoitetun Tramalin lopettaminen, mikä veti unet ihan surkeaksi kolmeksi viikoksi. Nyt alkaa olla pää vähän selkitynyt. Hiukan myös kevensin työtaakkaa jättämällä yhden sivuprojektin työkaverin kanssa kesken. Ymmärsi kyllä, että kaikkeen ei vaan riitä energiaa.

Hyvää aurinkoista kevätpäivää kaikille!
 
Voi harmi, sulla niin lupaavia oireitakin
Mullakin on kyllä monessa kierrossa ollut ja silti negaa, pms oireet kun on samoja
Saitko oviksen kuitenkin bongattua vai onko dpo vain arviolta?
Jospa se plussa tulis vähän myöhemmin

On. Näin unta et aloin vuotaa verta ja olin niin pettynyt siinä unessa ja ihmeissäni miten voi tässä kohtaa jo alkaa menkat kun vastahan mulla oli ovis.
Sit mietin et hei jospa tää on sitä kiinnittymisvuotoa mitä kaikilla täällä ryhmässäkin, hieman vissii tulee vietettyä liikaa aikaa täällä kun tää tulee jo uniin mut tulee kyllä niin myötäelettyä kaikkien tilanteita ja kun meillä kaikilla on kuitenkin se sama tavoite, saada se pieni syliin
Ovulaatio oli vain oma arvio tuntemusten perusteella, joten varmaa tietoa ei ole ovulaatiosta.
Sovelluksen mukaan nyt olis vasta dpo 10.
Odottelen nyt vain, katotaan miten pitkäksi tää kierto menee.
Toivoa toki on niin kauan kun kuukautisia ei ala. :love:
 
Mulla oli vuosi sitten ferrit 81, eli oikein hyvät. Mutta levottomissa jaloissa ferrien on syytäkin olla 70:n paremmalla puolella. Mulla on nyt tuolla purkki ferrodania, kuhan vaan muistaisi ottaa. Syön pääasiassa vegaanisesti, ja esim. soijajutut heikentää imeytymistä, niin pitää hiukan suunnitella syömisiä. Tänään lounaaksi tomaattilinssikeittoa, niin menee siihen väliin hyvin.

Tänään on pitkästä aikaa aidosti hyvä fiilis, nukkunut hyvin ja työjuttuja saanut järjesteltyä oma hyvinvointi edellä. Tämä kevättalvi on ollut aika uuvuttava ihan tuon matalan amh:n takia, on joutunut aika paljon asioita prosessoimaan. Siihen päälle vielä levottomien jalkojen hoitoon tarkoitetun Tramalin lopettaminen, mikä veti unet ihan surkeaksi kolmeksi viikoksi. Nyt alkaa olla pää vähän selkitynyt. Hiukan myös kevensin työtaakkaa jättämällä yhden sivuprojektin työkaverin kanssa kesken. Ymmärsi kyllä, että kaikkeen ei vaan riitä energiaa.

Hyvää aurinkoista kevätpäivää kaikille!
Saako kysyä tuosta amh arvosta paljon sulla oli? Kun mulla todettiin vaan siintä alentunut hedelmällisyys viime syksynä niin kiinnostaa:)
 
Onpa kivaa, kun täällä on näin vilkasta keskustelua! Oppii koko ajan uutta, kun meillä vasta ensimmäinen yrityksessä :)

Täällä on menossa Flon mukaan dpo7, oireiden mukaan dpo6. Valkkaria tuntuu olevan reilummanpuoleisesti ja yhtäkkiä näin keskellä päivää iski hirveä väsymys, vaikka nukuin yöllä kuitenkin jonkun 8 tuntia ilman keskeytyksiä. Lisäks vatsa tuntuu jatkuvasti enemmän tai vähemmän turvonneelta. Odottavan aika on pitkä, kun ens viikon loppupuolella pitäis vasta menkat alkaa, jos on alkaakseen.
 
Mulla oottaa joku herkkä testi ja aattelin sen jo su. Uittaa :D vaikka silloin siis vasta dpo 9 mutta toisaalta kp jo 26!
Hullun hommaa kun siinähän käy just niinku aina ennenkin et joutuu purkaa testin palasiin ja sit tiirailla taskulampun ja eri valaistusten kanssa onko viivanpaikka vai alkava haamu ja sit pähkäillä sitä seuraavat pari päivää :ROFLMAO:
Parempi ois oottaa, mutta minkäs teet :X3::geek:
 
Mulla oottaa joku herkkä testi ja aattelin sen jo su. Uittaa vaikka silloin siis vasta dpo 9 mutta toisaalta kp jo 26!
Hullun hommaa kun siinähän käy just niinku aina ennenkin et joutuu purkaa testin palasiin ja sit tiirailla taskulampun ja eri valaistusten kanssa onko viivanpaikka vai alkava haamu ja sit pähkäillä sitä seuraavat pari päivää
Parempi ois oottaa, mutta minkäs teet
Meinaan kyllä, että jos kuukautiset ei sunnuntaina (kp29) mennes oo alkanu niin testaan uusiksi.
Jos sillonki nega niin sit jään vaan odottelemaan vuodon alkua...
Tänään taas väsyttää, jalkoja palelee, päätä särkee, nälkä.
 
Siis tuntuu aika menevän todella äkkiä! Oliko pistäminen ok, en muista teitkö itse vai puoliso? Oliko helppoa Tsemppiä!
Niin menee jotenkin nyt hullun nopsaa mut tiiän jo kuinka hitaasti loppu kierto sit meneekin etenki jos tuoresiirto tehdään

Pistämiset meni ihan hyvin. Ovaleap eli eka pistettävä (boostaava) oli helppo ja siinä oli tosi ohut neula ja ei tuntunut oikeastaan miltään.
Toka pistos joka tuli mukaan ovelapin lisäksi kp 6 eli jarruttava Fyremadel oli vähän ikävämpi tai lähinnä neula oli tylsempi ja paksumpi ja sen laitto aina vähän nipisti, mutta ei kuitenkaan ollut mahdoton tai että sen pistoa olis kauhulla odottanut.
Eilen laitettu viimeinen Gonapeptyl oli aika samanlainen kuin Fyremadel mut uppos vähän helpommin kuitenkin ihoon. Ainetta oli vaan enemmän eli hivenen kirveli/kutitti laitoin jälkeen.

Mies pisti mulla lähes kaikki (paria piikkiä lukuun ottamatta). Olisin itsekkin pystynyt pistämään eli siinä mielessä ei pahoja, mutta mies halusi olla mukana tässä ja halusi pistää :) Eihän ikinä tollanen pistäminen oo kivaa, mutta hyvin selvisi eli ei niitä kumminkaan kannata kauhulla odottaa!

Huomenna vielä laitetaan Pregnyl punktion jälkeen jos tuoresiirtoon päästään :)
 
Ihana kun on tullut paljon uusiakin keskusteluun mukaan!

Hieman omaa napaa:
Eilen oli kp 9 ja eka IVF väliultra missä saldona näkyi ainakin 24 follia, joista 4 isoa ja 7 keskikokoista ja sit loput pieniä. Riski hyperiin on eli hivenen oli nestettä kertynyt, mutta itsellä ihan hyvä olo joten luottavaisin mielin oli lääkäri. Mut varmuutta tuoresiirrosta ei ole sen takia.

Punktioon aika varattu perjantaille eli tänään keskiviikkoba pistin viimeiset piikit fyremadelin ja gonapeptylin (huh onneks piikitykset on ohi), huomenna lepopäivä ja perjantaina tän IVF se jännittävin juttu etenkin eka kertalaisena eli punktio.

Jännittää kyl ihan sikana se perjantai! Kuulemma kuitenkin hyvät lääkkeet saa niin toivotaan ettei aivan kamalan kipiää käy. Tottakai myös vähän huolettaa jos hyperivaara on kehittyny pahempaan päin tässä mut toivotaan parasta et saatas ensinnäkin hyvät pääsiäismunat talteen ja et ens maanantaina pienokainen kyytiin

Tsemppiä kaikille omiin pongailuihin ja piinailuihin
TSEMPPIÄ huomiseen punktiion!
Kerrothan kuulumiset ja montako saitte lopulta saaliiksi.

Onko sulla mimmonen tausta,, esim.PCO kun hyvät lukemat kasvamassa.
 
Meillä tehdään pitkällä kaavalla, ja nyt menossa tämä synarela-kierto. Eli nenäsumua vasta aamun illoin, loppukuusta pistely alkaa. En malttaisi odottaa. Meillä selittämätön lapsettomuus ja jo kolme lääkäriä ollut sitä mieltä, että luomumahdollisuuskin on, ei vain ole yhden yhtää raskausta ollut. En tiedä, odottaisiko joku vain onnistumista. Itselle tuntuu pitkältä jo tämä aika. Tsemppiä toipumiseen
Teillä on kyllä pitkä yritys jo takana!
Sormet ristissä teille!!
Olen aiemmassa liitossa käynyt neljän vuoden hoitorumban, joten sympatiat teille!

Pitkällä kaavalla tais olla kokonaan lääkkeellinen, jos tuoresiirtoon päättyy?
Vai oliko pitkässä vaan jarruttelut mukana?
 
Niin menee jotenkin nyt hullun nopsaa mut tiiän jo kuinka hitaasti loppu kierto sit meneekin etenki jos tuoresiirto tehdään

Pistämiset meni ihan hyvin. Ovaleap eli eka pistettävä (boostaava) oli helppo ja siinä oli tosi ohut neula ja ei tuntunut oikeastaan miltään.
Toka pistos joka tuli mukaan ovelapin lisäksi kp 6 eli jarruttava Fyremadel oli vähän ikävämpi tai lähinnä neula oli tylsempi ja paksumpi ja sen laitto aina vähän nipisti, mutta ei kuitenkaan ollut mahdoton tai että sen pistoa olis kauhulla odottanut.
Eilen laitettu viimeinen Gonapeptyl oli aika samanlainen kuin Fyremadel mut uppos vähän helpommin kuitenkin ihoon. Ainetta oli vaan enemmän eli hivenen kirveli/kutitti laitoin jälkeen.

Mies pisti mulla lähes kaikki (paria piikkiä lukuun ottamatta). Olisin itsekkin pystynyt pistämään eli siinä mielessä ei pahoja, mutta mies halusi olla mukana tässä ja halusi pistää Eihän ikinä tollanen pistäminen oo kivaa, mutta hyvin selvisi eli ei niitä kumminkaan kannata kauhulla odottaa!

Huomenna vielä laitetaan Pregnyl punktion jälkeen jos tuoresiirtoon päästään
Kiitos vastauksista! Minulla myös ovaleap, kiva kuulla, että helppo. Minulla ei vielä tietoa muista, mutta katsotaanko ne sitten jos hoito etenee. Pregnyl tai ovitrelle ollut inssissä, laitettiin klinikalla. En näemmä edes muista, kumpi oli hehe, se ei ainakaan sattunut. Voi että kun en malta odottaa ja vielä monta päivää ekaan ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Teillä on kyllä pitkä yritys jo takana!
Sormet ristissä teille!!
Olen aiemmassa liitossa käynyt neljän vuoden hoitorumban, joten sympatiat teille!

Pitkällä kaavalla tais olla kokonaan lääkkeellinen, jos tuoresiirtoon päättyy?
Vai oliko pitkässä vaan jarruttelut mukana?
Kiitos, toivotaan parasta! Vauvakuume jotenkin laantunut yritysaikana, mutta nyt alkaa jo innostumaan. En muista, lääkäri on ehkä sanonut, että miten menee lääkkeet. Nämä alkupään jutut vasta muistan :D
 

Yhteistyössä