Pst. Tää ei oo kiusaamista, mutta lue joskus omat tekstisi. Sun tekstit on vaikeastiymmärrettäviä ja paikoin sekavia.
Ole vaan suvakki tai mikälie sumakki, mutta kirjoita niin että tulet ymmärretyksi. Et sä ainoa suvakki tällä palstalla ole.
Joo, mut esim.tuosta Echo/muoti-lauseesta en tajua yhtikäs mitään.@Echo ....muoti(suom. huom.) ottaa täs keskustelussa ny osansa, en tiä, mihin se reagoi.
Huomenta vaan sullekkin. Kirjoitan joskus koneella, joskus kännyllä. Känny ei muuten aina anna mhdollisuutta muokata tekstiä.
Mut pointti ei ole siinä, et onko mun viestit sekavia tai vaikeasti ymmärrettäviä. Joskus se sekavuus voi olla siellä lukijan päässäkin.
Kyse on siitä, et millä tavalla siihen reagoi. Aatteles itte. Jos jollain on vaiks puhevika, niin meeks sä sanoon sille, et nyt tulee sekavaa settiä, et noi sun tekstit on ihan käsittämättömiä, mee takas koulun opetukseen, et (minä) ymmärrän sua? -Ja siinä on niinku argumentti jossain keskustelussa. Ja siihen tulee sit lista nimittelyjä päälle. Ja sitä tapahtuu sit päivittäin.
Jos sulla on haastetta tuottaa järkevää tekstiä, niin uskon että ei ole helppoa. Mutta älä silloin suutu meille, jos me vaan ei saada siitä selvää.
Ihmisen aivot hakee sanoissa ja lauseissa mielekästä kokonaisuutta (vaikka itse sanoma ja arvot olisivat erilaiset) ja jos se ei sitä löydä, on myös lukeminen työlästä.
Kirjoita rauhallisesti ja suoremmin.