Kauheat akat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pst. Tää ei oo kiusaamista, mutta lue joskus omat tekstisi. Sun tekstit on vaikeastiymmärrettäviä ja paikoin sekavia. ;)

Ole vaan suvakki tai mikälie sumakki, mutta kirjoita niin että tulet ymmärretyksi. Et sä ainoa suvakki tällä palstalla ole.
@Echo ....muoti(suom. huom.) ottaa täs keskustelussa ny osansa, en tiä, mihin se reagoi.

Huomenta vaan sullekkin. Kirjoitan joskus koneella, joskus kännyllä. Känny ei muuten aina anna mhdollisuutta muokata tekstiä.
Mut pointti ei ole siinä, et onko mun viestit sekavia tai vaikeasti ymmärrettäviä. Joskus se sekavuus voi olla siellä lukijan päässäkin.
Kyse on siitä, et millä tavalla siihen reagoi. Aatteles itte. Jos jollain on vaiks puhevika, niin meeks sä sanoon sille, et nyt tulee sekavaa settiä, et noi sun tekstit on ihan käsittämättömiä, mee takas koulun opetukseen, et (minä) ymmärrän sua? -Ja siinä on niinku argumentti jossain keskustelussa. Ja siihen tulee sit lista nimittelyjä päälle. Ja sitä tapahtuu sit päivittäin.
Joo, mut esim.tuosta Echo/muoti-lauseesta en tajua yhtikäs mitään.

Jos sulla on haastetta tuottaa järkevää tekstiä, niin uskon että ei ole helppoa. Mutta älä silloin suutu meille, jos me vaan ei saada siitä selvää.
Ihmisen aivot hakee sanoissa ja lauseissa mielekästä kokonaisuutta (vaikka itse sanoma ja arvot olisivat erilaiset) ja jos se ei sitä löydä, on myös lukeminen työlästä.
Kirjoita rauhallisesti ja suoremmin.

• Tykkää
Reactions: Latimeria
Joo, mut esim.tuosta Echo/muoti-lauseesta en tajua yhtikäs mitään.

Jos sulla on haastetta tuottaa järkevää tekstiä, niin uskon että ei ole helppoa. Mutta älä silloin suutu meille, jos me vaan ei saada siitä selvää.
Ihmisen aivot hakee sanoissa ja lauseissa mielekästä kokonaisuutta (vaikka itse sanoma ja arvot olisivat erilaiset) ja jos se ei sitä löydä, on myös lukeminen työlästä.
Englanninkielinen sana jäi taas haaviin.

Enkä mä suutu teille. (Miten voi olla noin vaikeeta tajuta, et ne ihmiset siellä ei suutu, loukkaannu, hermostu tms) mut jos hoet sitä mulle päivästä toiseen, niin eihän sillä ole mun kanssa enää mitään tekemistä. Eihän silläkään ole tekemistä, et loukkaantuisinks mä siitä. Sehän tarkoittaa vain sitä, et sulla on joku ihme tarve purkaa sun patoutumia.

Ja jos on niin heeellleeeevetin vaikeeta tajuta, niin pakkoko silloin on ottaa kantaa? Pakkoko ottaa kantaa ivaavasti?
Mä en näe, et täs olis enää kyse musta ollu pitkään aikaan.

Jostain syystä te kyl tajuutte mua kristallinkirkkaasti silloin, kun päätätte mun olevan samaa mieltä. Mut heti, kun päätätte, et oon jollain tapaa eri mieltä, niin jutut "muuttuu kauheen sekaviksi".

Mut se siitä. Jos et sä tai joku muu ymmärrä mua, nii sehän ei oo mun ongelma.

Enkä mä suutu teille. (Miten voi olla noin vaikeeta tajuta, et ne ihmiset siellä ei suutu, loukkaannu, hermostu tms) mut jos hoet sitä mulle päivästä toiseen, niin eihän sillä ole mun kanssa enää mitään tekemistä. Eihän silläkään ole tekemistä, et loukkaantuisinks mä siitä. Sehän tarkoittaa vain sitä, et sulla on joku ihme tarve purkaa sun patoutumia.

Ja jos on niin heeellleeeevetin vaikeeta tajuta, niin pakkoko silloin on ottaa kantaa? Pakkoko ottaa kantaa ivaavasti?

Jostain syystä te kyl tajuutte mua kristallinkirkkaasti silloin, kun päätätte mun olevan samaa mieltä. Mut heti, kun päätätte, et oon jollain tapaa eri mieltä, niin jutut "muuttuu kauheen sekaviksi".

No kyllä sä äskeisellä sivulla kilahdit m1ehelle, ja puhuit kiusaamisesta ja haukkumisesta.

Ja joo, en tiedä millaista on olla vaikka lukihäiriöinen, mutta ethän sä voi sanoa että "se ei ole mun ongelma jos muut ei mua ymmärrä". Meidänkö ongelma se on?
Jos mulla olisi jokin tekstin tuottamiseen liittyvä ongelma, niin yrittäisin siinä skarpata kaikin voimin, jotta muilla olisi mukavampaa lukea.

• Tykkää
Reactions: Latimeria
No kyllä sä äskeisellä sivulla kilahdit m1ehelle, ja puhuit kiusaamisesta ja haukkumisesta.

Ja joo, en tiedä millaista on olla vaikka lukihäiriöinen, mutta ethän sä voi sanoa että "se ei ole mun ongelma jos muut ei mua ymmärrä". Meidänkö ongelma se on?
Jos mulla olisi jokin tekstin tuottamiseen liittyvä ongelma, niin yrittäisin siinä skarpata kaikin voimin, jotta muilla olisi mukavampaa lukea.
Kiusaamisesta, haukkumisesta yms voi puhuu ilman tommosta kilahtamista. Se kilahtaminen on nettikeskusteluissa aina sen lukijan päässä. Oikeesti oikeesti oikeesti.

Tehän siitä nostatte ongelman. Sanotte, kerrotte, hoette et mikä mus on vikana ja miten mun sen pitäis korjata. Ei mul ole ongelmaa täydentää/korjata, jos joku ei ole jotain tajunnu.

No, kivat sulle. Mut mä en vaadi, et ihmisten pitäis tehdä kuin mä. Toki sä saat niin tehdä, mut älä ny oleta, et niin tapahtuis.
-Et jos mä vaiks alkasin vaatiin sulta, et et saa haukkuu naisii, niin sit sä lopettaisit? Juu. Jee. Eh? Ha.

Relax fm mä saan tosi hyvin selvää sun tekstistä en kerrassaan näe virhettä. Ihmiset puhuu tunteella ni ne jotka elää vain aivoilla ja koulutetulla oppimis ymmärryksellä ovat ehdollistettuja kaavaan puhua.

Relax fm mä saan tosi hyvin selvää sun tekstistä en kerrassaan näe virhettä. Ihmiset puhuu tunteella ni ne jotka elää vain aivoilla ja koulutetulla oppimis ymmärryksellä ovat ehdollistettuja kaavaan puhua.
Kiitti.
Ei täs kuitenkaan oo kyse siitä, miten mä kirjoitan. Kyl mä tiedän, miten mä kirjoitan ja usein tiedän, miten se luetaan (siis silloin, kun sitä ei haluta vääntää). Koitan, etten lähtis mitään juupas-eipäsväittelyä siitä asiasta miten mä kirjoitan. Se on epärelevantti olkiukko tai ehkä keino syyllistää mua, jolloin saadaan oikeus siitä nalkuttamiseen ja sit se mun ääretön "uhriutumis"juttu ja muut..
Yritin kai saada tohon jotain rajaa, et sais joskus puhuu aiheesta. Taitaa olla turhaa. Minusta tämmöset henkilöstä vänkäämiset on äärettömän turhauttavia aiheita. Ja jos halua olis itse keskusteluun, jokainen osais kyl varmaan sivuuttaa pilkkuvirheet tai kysyä tarkennusta. Mut siitä keskustelusta tai aiheesta taitaa enää harvoin olla kyse.

Mut joo, en tiedä, miksi yritin moista. Ehkä kuvittelin, et olis kiva keskustella.

Kiitti.
Ei täs kuitenkaan oo kyse siitä, miten mä kirjoitan. Kyl mä tiedän, miten mä kirjoitan ja usein tiedän, miten se luetaan (siis silloin, kun sitä ei haluta vääntää). Koitan, etten lähtis mitään juupas-eipäsväittelyä siitä asiasta miten mä kirjoitan. Se on epärelevantti olkiukko tai ehkä keino syyllistää mua, jolloin saadaan oikeus siitä nalkuttamiseen ja sit se mun ääretön "uhriutumis"juttu ja muut..
Yritin kai saada tohon jotain rajaa, et sais joskus puhuu aiheesta. Taitaa olla turhaa. Minusta tämmöset henkilöstä vänkäämiset on äärettömän turhauttavia aiheita. Ja jos halua olis itse keskusteluun, jokainen osais kyl varmaan sivuuttaa pilkkuvirheet tai kysyä tarkennusta. Mut siitä keskustelusta tai aiheesta taitaa enää harvoin olla kyse.

Mut joo, en tiedä, miksi yritin moista. Ehkä kuvittelin, et olis kiva keskustella.
Sinä nimenomaan haluat mennä tuohon juupas-eipäs väittelyyn, välillä tuntuu kuin lukisi uhmaikäisen viestejä sen verran sekavaa settiä suollat näppäimistöltä.

Kiitti.

Miten sinä voit vaatia kivaa keskustelua, kun olet aina ensimmäisenä suuttumassa ja haukkumassa kaikki muut keskustelijat?

Kiitti.

Eli tarkoitatko että lukija joka väitti et kiĺahdit.luki sinua omalla tunteella ja siitä veti johtopäätöksen et sinä tunsit suuttumista? Eli ei lukenut sun tunnetilaasi oikein? Hmm mielenkiintoista koska mäkin luulin et suutuit. Mut siis sä olit ihan rauhallinen kirjoittaessasi kaikki vastaukset? Eli kirjottamalla ei voi aina lukeakkaan tunne tilaa.

Eli tarkoitatko että lukija joka väitti et kiĺahdit.luki sinua omalla tunteella ja siitä veti johtopäätöksen et sinä tunsit suuttumista? Eli ei lukenut sun tunnetilaasi oikein? Hmm mielenkiintoista koska mäkin luulin et suutuit. Mut siis sä olit ihan rauhallinen kirjoittaessasi kaikki vastaukset? Eli kirjottamalla ei voi aina lukeakkaan tunne tilaa.
Just niin. Mä oon luonteeltani aika tasainen. Mä suutuin viimeksi viime syys- tai lokakuussa. Piti käydä kävelylenkki, että sai mielen rauhoitetuksi. :)
Enkä mä ota noita tyyppejä mitenkään henkilökohtaisesti. Esim palstapesu ny hokee useille tyypeille täällä, et ne on kauheen sekavia, eikä niitä ymmärrä. En sit tiedä, mitä se ymmärtää. Mut sillähän on vahva poliittinen agenda nois jutuissa, eikä siltä nyt varmaan kannatakkaan oottaa muuta kuin jotain röyhtäilyitä.

Noi kaks teinii nyt vaan on pyörineet mun juttujen perässä täs parina päivänä. Millon mä oon sekava, kun oon syöny salmiakkia, milloin mä uhriudun ja semmoista "asiaan liittyvää" keskustelua.
Ehkä se on siinä, et ei jaksais aina käydä läpi noita öyhötysjuttuja, kun tulee katsoon palstalle, et olisko jotain mielenkiintoista aihetta, josta jutella.

Yhteistyössä