Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Nyt on semmosta ajatusten tonavaa ja tajunnanvirtaa että hupsis pupsis puppeli jupsis...
Niin, siis jos on kokoa s ja käyttää alusvaatteita kokoa m tai kokoa m ja käyttää alusvaatteita kokoa l, niin mikä siinä mättää? Ihminenhän pysyy saman kokoisena!
Loogisintahan olisi, että isommat vaatteet puetaan pienempien päälle. Eli alusvaatteet päällyvaatteiden.
Toki voi olla niinkin, että se ihminen on väärinpäin, eli ulkopuolen sisin osa kuuluisikin olla ulompana, ja ulomman osan sisemmällä. Koska olen varma omista mittasuhteistani, mutta vaatevalmistajat tekevät nämä asiat toisinpäin, ja koska he kuitenkin tekevät enemmistölle, niin tulee mieleen, että näenkö siis maailman oikein!
(En tiedä, selvensinkö vai sekoitinko aihetta)

• Haha
  • Vau!
Reactions: Lispetti ja Echo
Vaan ollapa nyt 65-67-vuotias ja ukkokin ois hyväkuntonen!
Herättäisiin aamulla rauhassa kahville, juttelut ois tasoa "on pakkanen kiristynyt, mitähän se Halla-Ahon hallitus nyt on päättänyt", sit vaikka ööö nusuttelua (limakalvot sanois nirsk narsk), sit käytäis lenkillä, sit varattaisiin matka vaikka pitkälle viikonlopulle öööö Nizzaan (muuhun ei ois varaa eläkeläisenä.

Keväällä kuopittais puutarhassa ja istutettais ritarinkannuksia ja puskasaksilla hoidettais puuta ja pensaat...

Lapsenlapsia ei ois liikaa mut sopivasti, ne pöllähtäis kerran viikkoon Mummon ankaranlempeään hoivaan.

* kyllä töissä kiva on käydä, mut tuntuu seuraavat 20-25 vuotta aika uuvuttaville* :(

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: m.e.k. ja Elena777
Deleted member 149094
Samaa tekevät täällä sivistyksen kehdossakin.
Sitten saattavat haukkua nuorempia millon mistäkin asiasta.

Tuon takia mä koetan olla kaupoilla aina kärsivällinen heitä kohtaan, jopa niitä mummeleita kohtaan jotka saattavat kassajonossa ajaa kärrynsä kiinni ja/tai jaloille..

ja mä taas inhoon parkkihalleja...sen jälkeen kun Helsingissä tappoivat Kemiran parkkihallissa jonkun työntekijän pampulla hakaten, olen suorastaan kammonnut niitä ja varsinkin, jos autolta on kauppaan matkaa
Euroopassa on joissain maissa omia parkkipaikkoja naisille ovien läheisyydessä. Musta se oli siisti juttu, kunnes joku kertoi, et ne on siinä siksi, et naiset pääsee juokseen nopeemmin karkuun, kun joku aikoo köydä niiden päälle.

• Surullinen
Reactions: Echo
Niin, siis jos on kokoa s ja käyttää alusvaatteita kokoa m tai kokoa m ja käyttää alusvaatteita kokoa l, niin mikä siinä mättää? Ihminenhän pysyy saman kokoisena!
Loogisintahan olisi, että isommat vaatteet puetaan pienempien päälle. Eli alusvaatteet päällyvaatteiden.
Toki voi olla niinkin, että se ihminen on väärinpäin, eli ulkopuolen sisin osa kuuluisikin olla ulompana, ja ulomman osan sisemmällä. Koska olen varma omista mittasuhteistani, mutta vaatevalmistajat tekevät nämä asiat toisinpäin, ja koska he kuitenkin tekevät enemmistölle, niin tulee mieleen, että näenkö siis maailman oikein!
Eikös aluspöksyissä nyt ainakin vaikuttaa lantion koko/leveys ja se onko peppu kokoa seitsemän leivän leivinuuni vai persikka.

Euroopassa on joissain maissa omia parkkipaikkoja naisille ovien läheisyydessä. Musta se oli siisti juttu, kunnes joku kertoi, et ne on siinä siksi, et naiset pääsee juokseen nopeemmin karkuun, kun joku aikoo köydä niiden päälle.
Mä veikkaan, että täällä ei toimis tuollaset paikat...moni saattais olettaa, että naisia pidettäis heikompina ja vaatisivat samat paikat takaisin kuin miehille.

Mulla on kyllä kaikki vaatekerrokset ihan s tai xs :unsure:

• Tykkää
Reactions: Elena777
Moro.
Mua ei vanhukset kassajonossa häirihe vaikka ovat hitaita. Enemmän häriritsee ne jotka jää hölisemään keskelle kaupan käytävää tai kun ovat maksaneet ostokset ja laittavat rahat/kortin/kuitin lompakkoon ja eivät siirry kassahihnan päätyy pakkaamaan ostoksia vaan jäävät eteen pakkaamaan ettei seuraava asiakas pääse maksamaan tai pakkaamaan omia ostoksia toiselle puolelle

Deleted member 149094
Eikös aluspöksyissä nyt ainakin vaikuttaa lantion koko/leveys ja se onko peppu kokoa seitsemän leivän leivinuuni vai persikka.
Tottakai. Mut kai sen pitäisi näkyä myös päällyshousuissa. Ei kai voi olla pers/rintakokoa m ja käyttää housuja/paitoja kokoa s?
Tottakai päällysvaatteisiin vaikuttaa myös pituus pelkän leveyden sijaan, mut onhan toi hassua.
Ja miehillähän koko m on koko m. Poikkeuksen voi tehdä kengät..

Tottakai. Mut kai sen pitäisi näkyä myös päällyshousuissa. Ei kai voi olla pers/rintakokoa m ja käyttää housuja/paitoja kokoa s?
Tottakai päällysvaatteisiin vaikuttaa myös pituus pelkän leveyden sijaan, mut onhan toi hassua.
Ja miehillähän koko m on koko m. Poikkeuksen voi tehdä kengät..
Nii...no tuossapa pohtimista tasa-arvovaltuutetuille, miten saada naisten ja miesten vaatekoot vastaamaan toisiaan suhteutettuna.....toisiinsa tjs... :unsure:

Yhteistyössä