Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ai niin. Nyt sinne tuli asiaa.
Mulla iskee keväisin muutenkin kasvivillitys, haikailen kaikkien viherkasvien perään, pyörittelen ja katselen ja kierrän kuin kissa kuumaa puuroa. Sitten jossain vaiheessa, yleensä ennen pääsiäistä en voi enää vastustaa ja taas ilmaantuu joku lisää
(tapettavaksi:X3:).

Mulla iskee keväisin muutenkin kasvivillitys, haikailen kaikkien viherkasvien perään, pyörittelen ja katselen ja kierrän kuin kissa kuumaa puuroa. Sitten jossain vaiheessa, yleensä ennen pääsiäistä en voi enää vastustaa ja taas ilmaantuu joku lisää
(tapettavaksi).
Mä haluaisin pikku kasvihuoneen partsille. :)

Mä haluaisin pikku kasvihuoneen partsille.
Mä haluaisin ja!
Pakko kehasta äiteetä siinä, että hän jos kuka saa parvekkeensa aina hehkumaan kukkaloistossa joka kesä.
Muistan pienenä miten meidän parveke muuttui joka kesä ihan kukkaviidakoksi, sinne oli pakko mennä aina istuskelemaan kaikkien niiden tuoksujen keskelle ja kuunnella lappuretejot täysillä musiikkia :love: :love:

Mä haluaisin pikku kasvihuoneen partsille.
Mulla lähti joskus vähän lapasesta parvekkeen laitto, meni 500 euroa mutta jumantsuikka että se oli upea!:love:
Lysti kesti sellasen 3viikkoa kunnes kävi ilmi että osa kukista ei sietänyt yhtään suoraa auringon valoa ja ilmeisesti ei tykännyt vieruskukista kun ensin paloi kukat ja lehdet ja sitten kuihtui koko kukat..... Jälkeenpäin(yllätys) selvisi että kukat mitä olin laittanut orvokkien kaveriksi oli jotain melko vaativia kukkia...
No oli mulla sitten ne joka toinen ylimittainen orvokin rankku kiikunkaakun hengissä. Ja amppelikukat sekä amppelitomaatti joka teki yhden mini tomaatin ja isossa puulaatikossa mansikoita joista saatiin 3 marjaa.... En muista mitä muuta oli.... No ampiaisia helkkaristi:ROFLMAO:

Iltaa!

Me vietettiin tänään aikaa Bauhausissa kun piti viedä työmaalle joku vempele ja sit jäi luppoaikaa. Ostettiin uusi suihkupää ja autoon pitkävartinen skarpa. Rehupuolelta en uskaltanut ottaa mitään ku pakkasta on liikaa.

Sieltä kylpylälle kun kello lähestyi neljää ja sit uitiin puolisen tuntia ja vesijumpattiin toinen, lilluttiin porealtaassa ja saunottiin ja tovin kuivatttelun jälkeen syötmään. Kokonainen lautasellinen herkullista salaattia, jotain kalaterriiniä saaristolaislimpun kera ja otin vähän nautaa punaviinisoossissakin vaik olinkin jo aivan täynnä.

Maskeja on kulunut tänään vissiin kuusitoista ja alkaa hieman jo tympiä niidenkin ostaminen ja käyttäminen... Alan muuttaa mieleni ja olen pian valmis ottamaan rokotteen heti ja jopa maksamaan siitä. :D

Deleted member 149094
Iltaa!

Me vietettiin tänään aikaa Bauhausissa kun piti viedä työmaalle joku vempele ja sit jäi luppoaikaa. Ostettiin uusi suihkupää ja autoon pitkävartinen skarpa. Rehupuolelta en uskaltanut ottaa mitään ku pakkasta on liikaa.

Sieltä kylpylälle kun kello lähestyi neljää ja sit uitiin puolisen tuntia ja vesijumpattiin toinen, lilluttiin porealtaassa ja saunottiin ja tovin kuivatttelun jälkeen syötmään. Kokonainen lautasellinen herkullista salaattia, jotain kalaterriiniä saaristolaislimpun kera ja otin vähän nautaa punaviinisoossissakin vaik olinkin jo aivan täynnä.

Maskeja on kulunut tänään vissiin kuusitoista ja alkaa hieman jo tympiä niidenkin ostaminen ja käyttäminen... Alan muuttaa mieleni ja olen pian valmis ottamaan rokotteen heti ja jopa maksamaan siitä.
Hah! Vasta puhuttiinkin tuosta bauhaussista. Mikä sattuma!

Eikös siellä saa käyttää vielä kangasmaskeja? Ne on aika helppoja pestä.
Yks syy, mitä epäilen, miks korona leviää täällä, on se, et madkeja ei varmaan tosissaan vaihdeta edes joka päivä..

Hah! Vasta puhuttiinkin tuosta bauhaussista. Mikä sattuma!

Eikös siellä saa käyttää vielä kangasmaskeja? Ne on aika helppoja pestä.
Yks syy, mitä epäilen, miks korona leviää täällä, on se, et madkeja ei varmaan tosissaan vaihdeta edes joka päivä..

Joo, saa käyttää kankaisia mutta ne eivät kuulemma ole yhtä tehokkaita.

Ja sit täällä on lisäksi niitä tolloja, vissiin maalta, jotka eivät käytä minkäänlaisia maskeja. Tai ainakin moisia oli kolme pöydällistä, samaa sukua mitä ilmeisemmin, ruokasalissa kun meinattiin mennä syömään. Odotettiin sit aulassa että kyseinen junttipoppoo poistuu ja mulkoiltiin kiukkuisina :D Niitten ipana vielä ääneen ihmetteli, miksi muilla on maskit naamalla ja sit se ukonpöljäke selitti jotain pandemiasta. *huokaus*

Tietty on mahdollista, että ovat jotenkin sairaalloista sukua ja kaikilla on astma tai muu maskin käytön estävä sairaus mutta epäilenpä vaivan olleen vain ja ainoastaan tyhmyys.

Mä paistoin tänään siiklejä (suurinpiirtein) tällä ohjeella:
-Halkasin keittämättömät ja kuoritut potut kahtia (uusia perunoita ei tartte kuoria)
-Keitin niitä puolikkaita n. 15 minuuttia.
-Laitoin paistinpannulle keittämisen loppuvaiheessa nokareen voita ja viipaloidun valkosip.kynnen ja vähän sekoittelin
-Laitoin perunat litteät puolet päin pannua ja lisäsin tässä vaiheessa joukkoon hieman öljyä
-Annoin tiristä perunoiden ja maustoin niitä paprika sekä chilijauheilla, sekä mustapippurirouheella ja pienellä tilkalla suolaa....sekoittelin.
-Laitoin paistinpannun kannen päälle ja käänsin hellanlevyn kakkoselle ja annoin olla kannen alla tovin ja sammutin koko levyn.

Lopputulos: Suussa sulavia paistettuja perunoita, joita söin salaatin kanssa..loput syön huomenna. Röyh.
Löysin joskus ihan kunnon ohjeenkin tuolle, mutta se hävis entisen koneen mukana, joten tuo on muistin mukaan tehty...silti ihmeen hyvä lopputulos. Alkuperäisessä taisi tulla mukaan myös pirskoiteltua sitruunamehuakin (tai sitten sekoitan johkin muuhun).

Maskeja on kulunut tänään vissiin kuusitoista ja alkaa hieman jo tympiä niidenkin ostaminen ja käyttäminen... Alan muuttaa mieleni ja olen pian valmis ottamaan rokotteen heti ja jopa maksamaan siitä.
Mä en vielä uskalla ottaa sitä rokotetta, vaikka maskien käyttö on välillä melkein mahdotonta, kun ne päässä alkaa yskittämään.

Yhteistyössä