Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
no mistä tiiät ettei oo jännä jos et oo lukenut viellä sitä? vai intuitioiko kertoo?. mä tykkäsin siitä kun olin lukenut sen ni menin paikalliseen alkoon ja sanoin et tuun 1600 luvun ranskasta ja kaipaan burgundin puna viintä. sit löyty 1600 luvun panimo ja se pullo oli 40 naapurikaupungin alkossa. täällä sitä ei ollut
Kolme muskettisoturia on lähinnä äärimmäisen hauska ja viihdyttävä kirja, olen lukenut ensimmäisen kerran ala-asteella jo ja tykkään todella paljon.
Nyt vaan tekis mieli jotain ''aivot narikkaan'' tyylistä jännitystä. Ei suomalaista eikä ruotsalaista eikä virolaista/venäläistä/baltialaista...

vierailija
Kolme muskettisoturia on lähinnä äärimmäisen hauska ja viihdyttävä kirja, olen lukenut ensimmäisen kerran ala-asteella jo ja tykkään todella paljon.
Nyt vaan tekis mieli jotain ''aivot narikkaan'' tyylistä jännitystä. Ei suomalaista eikä ruotsalaista eikä virolaista/venäläistä/baltialaista...
aa sä oot lukenut sen jo. no sven hassewlin "sotakirjat" on hauskoi niissä heitetään läpää eikä ne niin tosia edes ole mun suosikki hahmo on joseph porta joka iskee tarinaa ja berliiniläistä huumoria viljelee. mut sä et taida tykkää siit ni mietitääns. aaah andrei sapowsky hämärän partio ja päivä partio ja sen jatkot on hyvää jännitystä

vierailija
aa sä oot lukenut sen jo. no sven hassewlin "sotakirjat" on hauskoi niissä heitetään läpää eikä ne niin tosia edes ole mun suosikki hahmo on joseph porta joka iskee tarinaa ja berliiniläistä huumoria viljelee. mut sä et taida tykkää siit ni mietitääns. aaah andrei sapowsky hämärän partio ja päivä partio ja sen jatkot on hyvää jännitystä
eiku niin ei balttialaista. onko puola muuten balttialainen maa? nyt en muista. hei lue justin cronin. enismmäinen siirto kunta ja sen jatkot hitto oli koukuttava sarja. minä olen ensimmäinen kahdestatoista yössä kuului. hitto ne viraalit on kuumottavia :)

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ei mielellään sota eikä puolalaiskirjailijoita....ok. Sana jännitys taitaa olla väärä, enemmän kiinnostaa ehkä tällä hetkellä rikos ja siihen liittyvät jännitykset.
Kun en saa millään mieleeni ketään brittikirjailijaa tai amerikkalaiskirjailijaa nyt. Toisaalta tekis mieli vakavoitua ja lukea pitkästä aikaa Juuret tai Kurjat, mutta emmä halua niitä nyt, kun se menee itkuks vaan.

Elämäkerrat kiinnostaa myös, mutta.ei.missään.nimessä.poliitikkojen.:sick:

eiku niin ei balttialaista. onko puola muuten balttialainen maa? nyt en muista. hei lue justin cronin. enismmäinen siirto kunta ja sen jatkot hitto oli koukuttava sarja. minä olen ensimmäinen kahdestatoista yössä kuului. hitto ne viraalit on kuumottavia
Tältä mun piti lukea joskus sellanen kuin City of mirrors, mutta jotenkin se jäi = unohtui:unsure:

vierailija
Ei mielellään sota eikä puolalaiskirjailijoita....ok. Sana jännitys taitaa olla väärä, enemmän kiinnostaa ehkä tällä hetkellä rikos ja siihen liittyvät jännitykset.
Kun en saa millään mieleeni ketään brittikirjailijaa tai amerikkalaiskirjailijaa nyt. Toisaalta tekis mieli vakavoitua ja lukea pitkästä aikaa Juuret tai Kurjat, mutta emmä halua niitä nyt, kun se menee itkuks vaan.

Elämäkerrat kiinnostaa myös, mutta.ei.missään.nimessä.poliitikkojen.
aaa mä en lukenut britti dekkarreita. mut luen paljon just elämänkertoi and its dfor sure it eint about polticians. mä luen muusikkojen ja joo joskus rosvoje elämänkertoi. kumpi sua kiinnostaa enempi rosvojen vai muusikkojen elämänkerrat?

• Tykkää
Reactions: Elena777
kumpi sua kiinnostaa enempi rosvojen vai muusikkojen elämänkerrat?
Ei oikeestaan kummatkaan, kun ärsyttää se miten niitä hehkutetaan kirjoissa...mutta enemmän kiinnostaa esim. sellaset kirjat missä käsitellään naisten ja tyttöjen kohtaloita. Miriam Ali & Jana Wain: Lasteni tähden, sekä Miriam Alin tyttären kirjat: MYYTY! & Lupaus Nadialle, sitten on Lastani ette saa - Betty Mahmoody ja sitten jos mennään merten taakse niin Jean P. Sassoonin kirjat liittyen Saudi arabian hovin naisten ja tyttölasten elämään....

Sex Pistols Sid Vicious seurusteli ennen kuolemaansa Nancy Spungenin kanssa ja Nancyn äiti kirjoitti hyvän kirjan, liittyen lähinnä Nancyn mielensairauteen ja huumeiseen elämään ja siitä miten se kaikki vaikutti muuhun perheeseen.

Poliitikkojen kirjoista olen lukenut ainoastaan joskus vuosia sitten Ronald Reaganin tyttären kirjan, mutta en muista sen nimeä (en kirjan enkä tyttärenkään) enää.

Jotain ton tyyppisiä kirjoja haluaisin oikeasti lukea, mutta en oikein löydä täältä mistään ja siksi aattelin sitten jotain rikoskirjaa..

vierailija
Ei oikeestaan kummatkaan, kun ärsyttää se miten niitä hehkutetaan kirjoissa...mutta enemmän kiinnostaa esim. sellaset kirjat missä käsitellään naisten ja tyttöjen kohtaloita. Miriam Ali & Jana Wain: Lasteni tähden, sekä Miriam Alin tyttären kirjat: MYYTY! & Lupaus Nadialle, sitten on Lastani ette saa - Betty Mahmoody ja sitten jos mennään merten taakse niin Jean P. Sassoonin kirjat liittyen Saudi arabian hovin naisten ja tyttölasten elämään....

Sex Pistols Sid Vicious seurusteli ennen kuolemaansa Nancy Spungenin kanssa ja Nancyn äiti kirjoitti hyvän kirjan, liittyen lähinnä Nancyn mielensairauteen ja huumeiseen elämään ja siitä miten se kaikki vaikutti muuhun perheeseen.

Poliitikkojen kirjoista olen lukenut ainoastaan joskus vuosia sitten Ronald Reaganin tyttären kirjan, mutta en muista sen nimeä (en kirjan enkä tyttärenkään) enää.

Jotain ton tyyppisiä kirjoja haluaisin oikeasti lukea, mutta en oikein löydä täältä mistään ja siksi aattelin sitten jotain rikoskirjaa..
miten noi tarinat etenee. en oo kyllä koskaan kuullut. mut oot oikees et ne vähän hehkuttaa omaa tarinaa niissä kirjoissa. mikä noissa oli koskettavin hetkji tossa miriamissa? mä oon lukenut sidista ja nancysta kertovan kirjan mutj oo huumeithan niissä muusikkojen kirjoissa vedetään ja pyörii paljon siinä. tykkätkö reaganista? ja jos niin mitä hyvää se teki? mut ehkä munkin pitäs laajentaa makuu. mulla se tapana et mikä tuntuu hyvälle ni sen kirjan otan.

mikä noissa oli koskettavin hetkji tossa miriamissa?
Miriam Ali kertoo taistelustaan yhteiskuntaa ja ex-miestään vastaan.
Hänen ex myi omat tyttärensä Jemeniin lapsentekokoneiksi ja orjiksi teineinä ja siitä alkoi Miriamin taistelu saada tyttäret vapaiksi.
Zana Muhsenin Myyty ja Lupaus Nadialle taas kertoo näiden tytärten tarinan.

Deleted member 149094
Ai niin, törmäsin youtubessa tähän...liikuttava video, 30-luvun Viipuri jälkikäteen väritettynä.
Ei, en halua Karjalaa takas ja niitä 300 000 siellä asuvaa venäläistä, mutta mietin että asiat voisivat olla toisin...

Hyvän näköistä. Huomasitko valion kyltin? :)
Tuommonen pukeutuminen on kyl siistimpää kuin nykyiset lököpöksyt ja pieruverkkarit. Huoh, pääsiskö tommoseen takaisin..

• Tykkää
Reactions: m.e.k. ja Echo

Yhteistyössä