Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kohtauksia tulee joka paikasta.
Päivä 1: ''Ensimmäinen päivä Aruballa, söimme molemmat lentokoneessa varmaankin jotain sopimatonta, sillä nyt olemme taistelleet siitä kumpi saa käyttää kauemmin vessaa*kuvassa vessan suljettu ovi, jonka takaa kuuluu kiroilua ja ähkimistä''
Päivä 3:''Uskaltauduimme jo hetkeksi ulos hotellihuoneesta, respapoika on vaan niin puoleensavetävä ettei Mek malta lähteä kaupunkikierrokselle vaan flirttailee tiskillä ko. miehen kanssa*kuvassa Mek punaisessa hellemekossa kujertelemassa nuorelle adonikselle, toinen jalka söpösti ilmassa kikatellen kuin lemmenpauloissa oleva teinineito...kieltämättä adonis on komea''
Päivä 7:''Olemme herkutelleet lomakohteemme herkuilla, niin syötävillä kuin silmäniloilla, täytyy kyllä tunnustaa, että nautimme molemmat suuresti Aruban rannoista ja niiden kuuluisista kukkuloista*kuvassa ruskettuneita silikonirintoja*
 
Niin ja huomenta

Hoitaja soitti terv.keskuksesta:''Sun paineet on niin korkeet, että pitäs tulla pikkimmiten lääkärille''
Minä:''Ok, no oisko siellä aikoja, kun en kyllä haluais tulla moneks tunniks istumaan päivystykseen ja oottamaan''
H::''Joo ymmärrän, eikä tässä nyt päivystykset auta vaan sä tarttet varatun ajan ja kenties jopa joudut sairaalaan''
M:''Oho? No millon mä pääsen, jos kerran nyt pitää tulla??''
H:''Joo nyt pitäis tulla, mutt ei meillä oo aikoja tälle viikolle''
M:''Aha? *tunnen kuinka päässä alkaa sykkimään* Niin siis te soititte kertoaksenne, että mä olen hengenvaarassa ja te ette voi nyt auttaa vaikka mun pitäis sinne nyt tulla?''
H:''Odotas niin varataan sulle ensi viikolle aika''
M:''Selvä''

Joten tässä nyt ootellaan....
Elämäntavat on parantuneet ainakin, syön joka päivä sitruunaa, otan lääkkeet aamusin, suola on minimissä (olen opetellut maustamaan jo aikaisemmin ruoat kaikin muin tavoin kuin suolalla), olen alkanut voimistelemaan (nyt sitäkään ei sais tehdä ennen sitä lekuria, ei ainakaan niin että hiki tulee)...No kahtellaan.
 
Deleted member 149094
Niin ja huomenta

Hoitaja soitti terv.keskuksesta:''Sun paineet on niin korkeet, että pitäs tulla pikkimmiten lääkärille''
Minä:''Ok, no oisko siellä aikoja, kun en kyllä haluais tulla moneks tunniks istumaan päivystykseen ja oottamaan''
H::''Joo ymmärrän, eikä tässä nyt päivystykset auta vaan sä tarttet varatun ajan ja kenties jopa joudut sairaalaan''
M:''Oho? No millon mä pääsen, jos kerran nyt pitää tulla??''
H:''Joo nyt pitäis tulla, mutt ei meillä oo aikoja tälle viikolle''
M:''Aha? *tunnen kuinka päässä alkaa sykkimään* Niin siis te soititte kertoaksenne, että mä olen hengenvaarassa ja te ette voi nyt auttaa vaikka mun pitäis sinne nyt tulla?''
H:''Odotas niin varataan sulle ensi viikolle aika''
M:''Selvä''

Joten tässä nyt ootellaan....
Elämäntavat on parantuneet ainakin, syön joka päivä sitruunaa, otan lääkkeet aamusin, suola on minimissä (olen opetellut maustamaan jo aikaisemmin ruoat kaikin muin tavoin kuin suolalla), olen alkanut voimistelemaan (nyt sitäkään ei sais tehdä ennen sitä lekuria, ei ainakaan niin että hiki tulee)...No kahtellaan.
omg, mitäpä tässä muuta. Onko lääkkeet verenpainelääkkeet?
Kato KAIKKI korkean verenpainejuttujen oireet, seuraa vointias ja jos vähänkään mietityttää, lampsi sinne päivystykseen?
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
omg, mitäpä tässä muuta. Onko lääkkeet verenpainelääkkeet?
Kato KAIKKI korkean verenpainejuttujen oireet, seuraa vointias ja jos vähänkään mietityttää, lampsi sinne päivystykseen?
On noi verenpainelääkkeet ja olen mä niitä ottanut, eivät vaan ihan heti auta.
Noi oireet mä jo tiedän, päivystykseen kuulema pitääkin lähteä heti, kun tulee pahoinvointia tai huimausta...mutta ambulanssilla, ei lampsien.
 
Deleted member 149094
On noi verenpainelääkkeet ja olen mä niitä ottanut, eivät vaan ihan heti auta.
Noi oireet mä jo tiedän, päivystykseen kuulema pitääkin lähteä heti, kun tulee pahoinvointia tai huimausta...mutta ambulanssilla, ei lampsien.
Onko sulla joku siellä vahtimassa sun vointia, tai voitko saada jonkun soittaan sulle kolmen minuutin välein?
Et sitten kävele yhtään, vaan konttaat huoneesta toiseen, jos huimaus yllättää ja putoat.....!
 
Onko sulla joku siellä vahtimassa sun vointia, tai voitko saada jonkun soittaan sulle kolmen minuutin välein?
Et sitten kävele yhtään, vaan konttaat huoneesta toiseen, jos huimaus yllättää ja putoat.....!
Hyi, kolmen minuutin välein??:eek:
En varmasti pyydä ketään soittamaan niin usein, mistä sä tollasen ajan repäisit? :unsure:

Kyll kävellä saa kotona...pitää vaan olla tarkkana ja kuulostella oireita. Ei mua nyt huimaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Ellimaar
Niin ja huomenta

Hoitaja soitti terv.keskuksesta:''Sun paineet on niin korkeet, että pitäs tulla pikkimmiten lääkärille''
Minä:''Ok, no oisko siellä aikoja, kun en kyllä haluais tulla moneks tunniks istumaan päivystykseen ja oottamaan''
H::''Joo ymmärrän, eikä tässä nyt päivystykset auta vaan sä tarttet varatun ajan ja kenties jopa joudut sairaalaan''
M:''Oho? No millon mä pääsen, jos kerran nyt pitää tulla??''
H:''Joo nyt pitäis tulla, mutt ei meillä oo aikoja tälle viikolle''
M:''Aha? *tunnen kuinka päässä alkaa sykkimään* Niin siis te soititte kertoaksenne, että mä olen hengenvaarassa ja te ette voi nyt auttaa vaikka mun pitäis sinne nyt tulla?''
H:''Odotas niin varataan sulle ensi viikolle aika''
M:''Selvä''

Joten tässä nyt ootellaan....
Elämäntavat on parantuneet ainakin, syön joka päivä sitruunaa, otan lääkkeet aamusin, suola on minimissä (olen opetellut maustamaan jo aikaisemmin ruoat kaikin muin tavoin kuin suolalla), olen alkanut voimistelemaan (nyt sitäkään ei sais tehdä ennen sitä lekuria, ei ainakaan niin että hiki tulee)...No kahtellaan.
Siis MITÄ ne sulla epäilivät? Tutkivatko sepelvaltimotaudin mahdollisuutta? Ja onhan sulla varmuuden vuoksi asperiinia kotona? Eihän satu rintaan?


Ja onhan sulla 112-sovellus ladattuna luuriin? Ellei oo ni lataat oitis. Ja käytät heti jos tulee huonompi olo.
 
Deleted member 149094
Hyi, kolmen minuutin välein??
En varmasti pyydä ketään soittamaan niin usein, mistä sä tollasen ajan repäisit?

Kyll kävellä saa kotona...pitää vaan olla tarkkana ja kuulostella oireita. Ei mua nyt huimaa.
MINUUTIN välein;) revin sen siitä, että otat tarpeeksi vakavasti, etkä mieti liikaa, jos pitää soittaa apua.
En siis tiedä, kuinka tuttu korkea verenpaine sulle on, kyllähän sä varmasti tiedät itse paremmin! Mutta tiedän senkin, että joskus me vähätellään oireita ja odotellaan liian pitkään, ennen kuin otetaan yhteys lekuriin.
 
Siis MITÄ ne sulla epäilivät? Tutkivatko sepelvaltimotaudin mahdollisuutta? Ja onhan sulla varmuuden vuoksi asperiinia kotona? Eihän satu rintaan?


Ja onhan sulla 112-sovellus ladattuna luuriin? Ellei oo ni lataat oitis. Ja käytät heti jos tulee huonompi olo.
Ei se hoitaja muuta hokenut kuin, että ''Sun tila on nyt hengenvaarallinen''...no soitin sitten muutama tunti sitten sinne kun alkoi vähän häiriimään, että mitä se niin hosui sillon kun soitti ja sain huomiselle käskyn tulla vaan jonottelemaan.
Mä en kyllä ymmärrä miten se siellä istuminen muka auttaa, hermostuneena ne arvot nousee ainakin.
Kuulema paras aika olis iltapäivästä, sillon hiljenee tahti kun mummot lähtee labroista ym koteihinsa.

Mutt miks siihen pitää olla sovellus, kun sen numeron voi näppäillä nopeesti vai toimiiko se jotenkin erilailla?
Minä nuista ymmärrä*mutisee*
 

Yhteistyössä