Toiveissa vauva 2021

Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että lugesteron sotkisi seuraavaa kiertoa? Mulla oli viime kierrossa lugesteron ja tässä keirrossa kävi ekaa kertaa niin, että ovulaatio tapahtui liian aikaisin eli follin ollessa vasta 12 mm En keksi mitään muuta tähän kuin edellisen kierron lugesteronin. Aiemmissa ultrissa folli on aina ollut n. 20 mm puhjetessaan.

Pohdin myös, voiko lapsettomuushoitojen yhteydessä käytettävät horminit jotenkin sotkea oman hormonitoiminnan? Jos kerran e-pillereiden sanotaan sotkevan sitä joksikin aikaa, niin miksei sitten lapsettomuushoitojen hormonit tekisi samoin?

Lisäksi kysymys @minttuni ja muille joilla kokemusta ovulaation induktiosta: onko teillä kypsynyt hoidoissa useampi kuin yksi folli, ja onko inssi tehty siitä huolimatta jos riski monikkoraskauteen? Itseäni hirvittää ovulaatioinduktio kaksoisraskausriskin takia. Mulla oli ekassa raskaudessa paha synnytyksen jälkeinen masennus, joka valitettavasti saattaa uusiutua. Kaksosten kanssa tilanne oliisi mahdoton. :/
Mulla ovulaatioinduktiossa (letrot,gonalf,pregnyl) ultrauksessa aina kerrottiin että nyt on mahdollisuutta kaksoisraskauteen, jatketaanko? Itseäni ei haitannut, joten jatkoimme, mutta näistä kierroista ei tullut tulosta. Jos olisi ollut useampi kuin kaksi eivät olisi jatkaneet hoitoja, niin mulle kerrottiin.
 
Minut voi lisätä piinalistalle dpo 3 tälle päivää.

Mä en tiedä mitään noista letroista sun muista joten en pysty niitä kommentoimaan.

Onnea Nipsuneiti :)

Arvelisin että meillä meni tallettelut oikeaan aikaan, illalla kun ovis plussa seuraavana aamulla ja sitten mahdollisen ovispäivän aamulla.. Vähän harmitti kun en hoksannut illalla testata ovista, kun se seuraavana aamuna tuli, sinänsä ei varmaan olisi muuttanut mitään, mutta olisi ollut mielenkiintoista :)
 
Niin ja joku kyseli myöhäisestä plussasta aiemmin. Niin itse olen plussannut ekasss raskaudessa kp 41 kun 31 ja 36 päivinä näytti negaa. Kierto oli silloin noin 28-32. Toisessa plussasin myös tosi myöhään, sillon en aina edes tiennyt milloin kuukautiset pitäisi alkaa. Nyt tuntuu hassulta että niin rennosti on voinut ottaa.
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

26. 1.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
+ Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 71/30
Daisy01...............................kp 35/32
Nuorena äidiksi...........kp 34/36
Nipsuneiti83.................kp 33/25-33
Coguine.......................kp 27/27
Kirjoh89.........................kp 26/28
Sinisilmät......................kp 25/30
Iinesankka ..............kp 24/28-31
Wanti...........................kp 23/35-48
Toivojatintti.............kp 21/31
Spekulaattori82.....kp 18/29
Persikka123.............kp 17/33
Nuunuu-84...............kp 17/30
Liilja.............................kp 17/28-33
Suhveli.................... Kp 17/27
Toive23.....................kp 16/27
Krippis.......................kp 16/22-24
Lavender_.....................kp 14/25
Petronella09................kp 10/25-26
SandraB..........................kp 9/26
Iinanen.............................kp 6/23-24
Mamtobe......................kp 6/28
Chili_............................. Kp 3/28-29


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Coguine.......................dpo 12
Kirjoh89......................dpo 12
Spekulaattori82........dpo 5
Krippis............................dpo 4
Toive23...........................dpo 3
Nuunuu-84.................
Dpo 3



★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä se niukka vuoto loppunut kokonaan ja eilen iltapissasta sekä tänään aamusta haaaaaaaaaalea haamulainen molemmissa. Näkee kun oikein tietää mitä katsoo :D samoja testejä tehnyt tässä aiemmin ja näyttivät ihan puhdasta negaa mihin ei saanut mitään hyvällä mielikuvituksella... Verikokeissa käyty tänä aamuna, mutta katsooko ne sen hcg:n automaattisesti verestä?
 
Pieni pohdinta! Jos menkat alkaa aamulla, onko oviskin tuolloin aamulla, entä jos illalla niin onko oviskin tuolloin illalla? Mietin vain kuinka tarkkoja nää on. Sudelle meni itsellä tää kierto, mutta kun selasin tarkkoja merkintöjä menneiltä kuukausilta niin tällainen ajatus vain tuli.
 
Täällä myös ovulaation induktiossa kypsynyt vain yksi follikkeli. Ite en varmaan edes osaisi ”pelätä” kaksosia, kun tuntuu täydeltä mahdottomuudelta että edes yksi hyvä munasolu kypsyisi, hedelmöittyisi, kiinnittyisi ja vielä kehittyisi vauvaksi ja syntyisi elävänä. Mutta ihan aiheellista miettiä tietysti tuota oman jaksamisen kannalta.
 
Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että lugesteron sotkisi seuraavaa kiertoa? Mulla oli viime kierrossa lugesteron ja tässä keirrossa kävi ekaa kertaa niin, että ovulaatio tapahtui liian aikaisin eli follin ollessa vasta 12 mm En keksi mitään muuta tähän kuin edellisen kierron lugesteronin. Aiemmissa ultrissa folli on aina ollut n. 20 mm puhjetessaan.

Pohdin myös, voiko lapsettomuushoitojen yhteydessä käytettävät horminit jotenkin sotkea oman hormonitoiminnan? Jos kerran e-pillereiden sanotaan sotkevan sitä joksikin aikaa, niin miksei sitten lapsettomuushoitojen hormonit tekisi samoin?

Lisäksi kysymys @minttuni ja muille joilla kokemusta ovulaation induktiosta: onko teillä kypsynyt hoidoissa useampi kuin yksi folli, ja onko inssi tehty siitä huolimatta jos riski monikkoraskauteen? Itseäni hirvittää ovulaatioinduktio kaksoisraskausriskin takia. Mulla oli ekassa raskaudessa paha synnytyksen jälkeinen masennus, joka valitettavasti saattaa uusiutua. Kaksosten kanssa tilanne oliisi mahdoton. :/

Mulla oli aina kaks (ovulaation induktiolla ja ilman). Yhdellä OI kierroksella tuli kolme follikkelia, jolloin yks sit puhkaistiin ennen inssiä. Olikohan se 5% todennäköisyys et jos raskautuu nii et olis kaksoset EDIT. Siis niin et on ollut kaks follikkelia nii siin tilanteessa.
 
Lueskelin noin 10 sivua teidän kuulumisia ❤ Jätin alkukierrosta ihan tarkoituksella palstailun, kun huomasin rypeväni esikoisen yritysajan fiiliksissä, vaikka nyt on vasta yk4 kaiketi. Menkat oli ihan nyt aika normaalit verrattuna edellisiin teurastusmeininkeihin, jospa hormonit palautuisivat hiljaksiin.

Koronarokotetta en ole vielä sen enempää miettinyt, en kuulu riskiryhmään ja työn puolesta en saa aiemmin. Jos nyt kutsu kilahtaisi, niin en varmaan menisi - ottaisin vasta myöhemmin. Pääsisipä kristallipallolla kattomaan, onnistuuko tässä parin kk aikana vai ei :D

Nyt on kp8 menossa ja menkat loppui toissapäivänä. Ovulaation pitäis osua ens alkuviikkoon (ja mahd. la lokakuun loppuun). Puhuttiin miehen kanssa mun fiiliksistä ja sovittiin, että tikutan oviksen ja talletellaan sen mukaan - joka toinen päivä oli vähän pakkopullaa ja uskon et se oli osasyy näihin oloihin. Esikoisen yrittäminen oli kyllä sellasta kakkaa, seksistä hävisi kaikki intohimo ja ilo, kun mä näin sen vaan keinona saada lapsi. Onneks mies on ihana ja ymmärtäväinen ❤
 
Mulla oli aina kaks (ovulaation induktiolla ja ilman). Yhdellä OI kierroksella tuli kolme follikkelia, jolloin yks sit puhkaistiin ennen inssiä. Olikohan se 5% todennäköisyys et jos raskautuu nii et olis kaksoset EDIT. Siis niin et on ollut kaks follikkelia nii siin tilanteessa.
Mä en tiennytkään, että folleja voi myös puhkaista. Hyvä tietää että tällainenvaihtoehto myös! Kuinka monta OI:ta sulle tehty?
 
Tuli vissiin eilen riemuittua liian aikaisin. Ovistesti pamahti tänä aamuna plussaksi,jota se ei olis saanu tehdä. Ei siis päästä taaskaan siirtoon :( En tiedä pitäiskö vaatia lääkkeellistä passia seuraavaksi, kun kahdesti nyt mennyt jo siirtoaikeet ohi.

Letroista ja insseistä, mulla letrokierroissa ovis ehkä vähän aikaistunut. Toisaalta se ei ole haitannut kun on kyllä ollu follit tarpeeksi isoja ja limakalvo hyvä. Mulla oli yhdessä inssi kierrossa viis follia, joten sillon ei inssiä tehty ja ehdoton seksi kielto oli. Yhdessä oli sit kaks follia ja inssi tehtiin, silloin meni vaan varhain kesken :(
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
Mä en tiennytkään, että folleja voi myös puhkaista. Hyvä tietää että tällainenvaihtoehto myös! Kuinka monta OI:ta sulle tehty?
Ollaan naispari niin kaikki yritykset on siis tapahtunut inseminaatioilla. Kaks luonnon kierron inssiä oli ja kaks ovulaatio induktiolla. :) Meillä toisessa kierrossa oli Letrot, ovirtelle/pregnyl (ovitrelleä naksuina ja pregnyl irtoitukseen) ja terolut sit loppukiertoon ja tärppikierrossa letrozol & terolut Toisesta OI lähti raskaus ja siis yhtä odotan, vaikka mahdollisuus tosiaan oli kahdelle. Oon siis kesäkuisissa. En vaan oo malttanut lakata lukemasta tätä palstaa.

-Tiukuna & pirpana 20+1
 
Moikka! Minäkin rohkenen liittyä joukkoon. Lueskelin tuossa ensitöikseni ~30 sivua taaksepäin keskustelua. Meillä alkaa olla myös tämä vauva-asia viimein ajankohtainen. Olemme reilu kolmekymppinen pariskunta ja vauva olisi meidän kummankin ensimmäinen lapsi. Olen varannut meille lääkäriajan hedelmällisyysneuvolaan, koska olen erinäisistä syistä johtuen hieman huolissani hedelmällisyydestäni ja haluan aiheesta käydä juttelemassa lääkärin kanssa. Samalla tietysti ajatuksena perus gynetutkimus ja ultraus ja mahdollisesti esim. AMH-tason mittaus. Haluan siis käytännössä tietää onko meillä toivoa saada lapsi luonnollisin keinoin ennen kuin edes aloitamme varsinaisesti yrittämisen. Suunnitelmissa on, että syön vielä kaksi liuskaa e-pillereitä ja yrittäminen aloitetaan maaliskuussa. Periaatteessa olisimme kumpikin valmiita jättämään ehkäisyn pois nyt heti, mutta tulimme siihen lopputulokseen, että jos lääkäristä tulee tuomio, että lasta ei luonnollisin keinoin ole mahdollista saada alulle, niin tipumme liian korkealta ja kovaa alas, jos yrittäminen on aloitettu aiemmin. Samalla saan tietysti vielä hieman aikaa muun muassa raudan tankkaamiseen.
Mielenkiinnolla luen teidän muiden matkasta kohti raskautta ja tulen tänne päivittelemään myös meidän tilanteesta, kun pääsemme asiassa hieman eteenpäin.
 
Äh kun nää kierron vikat päivät on perseestä. Toivo alkaa aina hiipua vaikka kuinka uskottelee, että vielä voisi jotain ihmettä tapahtua. Tää on se aikaisin testaamisen nurja puoli. Mut varmaan ärsyttäis yhtä lailla vaikka ei ois testannutkaan. Taidan käydä pc kaupoilla ja sit heitän torstaina jo pyyhkeen kehään tästä kierrosta. Seuraava ovisoletettu meinaa karata sit jo arkipäiville ja se ajatuksena väsyttää jo valmiiksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Napuliina
Saa kysyä, ihan siis reilusti.. Vähän yli 100 kg painan ja pituutta n. 160cm.. Olen siis vuoden alusta alkanut muuttaa syömistapoja ja yrittänyt liikkua enemmän ja lisätä hyötyliikuntaa. Jonkin verran olen jo saanut painoa alas. Toki ei tyrmännyt lapsi haavetta, mutta riskiraskaushan se olisi ja huonot mahdollisuudet on tärpätä..
Hei, oli pakko itsekin kommentoida tähän, koska minulla on oikeastaan täysin samat mitat kuin sinulla Meemuli. Raskaus täällä ollut mielessä jo puolisen vuotta. Painonpudotus vain tuntuu olevan todella hankalaa gynekäynnillä minulle painostani ei huomautettu mitään, mutta selväähän se on, että olisi hyvä saada sitä alaspäin.
Tätä palstaa olenkin kuumeillessani ahkerasti lueskellut
 
Heippa!
Ihan uutena täälä lueskellut teidän keskusteluja varmaan viimeiset 200 sivua. :)
Olemme kumppanin kanssa molemmat lapsettomia, mies 31v ja minä 28v, eli esikoinen haaveissa.
Taustoista senverran, että miehellä on todettu alhaiset testosteronitasot jo aijemmin, urologille menossa tutkimuksiin lähiaikoina, emme siis sen tarkemmin tiedä vaikuttaako testosteronivaje lapsen saantiin kun ei ole paremmin tutkittu ja yrityskin aloitettu vasta nyt.

Itseltäni poistettiin Kyleena kierukka 11.1, kuukautiset alkoivat 13.1 ja kestivät 7vrk.
Kuukautiskierto on itsellä ollut ennen ehkäisyä ja e-pillereiden aikaan säännöllinen 28, kierukan aikaan kuukautiset tuli jos tuli, välillä ei tullut ollenkaan.
Eli jos kierto olisi nyt yhtä säännöllinen kuin ennen niin oviksen pitäis olla läsnä näillä näppäimillä.

Realisteina toki liikenteessä, että aina ei kaikki mee niinkuin elokuvissa ja ollaankin miehen kanssa puhuttu, että vauva tulee jos on tullakseen.
Mutta saas nähdä kauanko näin leppoinen ajatus pysyy, kun vauvakuume on valtava.
 

Yhteistyössä