Syyskuiset 2021

Huomenta!

Keskiviikkoinen haalentunut viiva oli vain sattumaa ja saattoi liittyä mm. lyhyeen yöuneen eli vessakäyntien välissä ei ollut niin pitkä aika. Viivat ovat mukavasti tummentuneet parissa päivässä ja tänään digi sanoi ”Raskaana 2-3”. Tänään aion ketoa miehelle. Tilasin netistä bodyn, jossa lukee mam+dad=me. Annan sen lahjakassissa yhdessä digitestin kanssa.

Oireita on tullut vähän enemmän. Nukun todella huonosti ja valvon paljon. Tosin nyt olen jännittänyt joka aamu tikun tulosta. Lisäksi etova olo ja jatkuva pieni nälkä vaivaavat erityisesti yöllä ja aamulla.

Ihanaa talvipäivää kaikille!
Jee! Itse oon malttanu olla vielä shoppailematta mitään. Pelkään et jos ostan yhden asian niin lähtee lapasesta. :D
 
Viimeksi muokattu:
elm123
Moi! Liityn myös mukaan tänne nyt. Plussasin 5.1 ja nyt on käynnissä rv 6+5. Laskettu aika 10.9 ja eka lapsi sekä eka raskaus. Oon kohta 32 v ja viidennellä kierrolla tärppäsi.

Vointi meni aika nopeasti paskaksi suoraan sanottuna Olen viimeisen puolentoista viikon ajan ollut niin huonovointinen ettei mikään meinaa mennä alas. Näläntunnetta ei tule, vaan ainoastaan pahoinvointi. En ole oksentanut mutta voin jatkuvasti pahoin. Täällä yksi päivä kerrallaan mutta jestas toivon mukaan hellittää kohta. Lapsi on todella toivottu mutta on vähän sekalaiset tunteet nyt kun vointi on ollut näin huono. Voisinpa nauttia raskaudesta kohts. Ehkä tää tästä, teidän keskusteluista saan ainakin tsemppiä

Jep, mua (7+6) ainakin helpottaa kun pääsee edes sanomaan että olo on huono. En ole oksentanut kertaakaan, mutta yökkinyt kyllä rankasti. Rasittavaa on, että ajoittain ei ole enää edes varsinaista pahoinvointia tai matkapahoinvoinnin/vellomisen tunnetta, vaan yhtäkkiä vaan puskan takaa tulee se pelkkä yökkäys. :D En tiedä koska kestän taas avata kotona jääkaapin ilman sitä. Ja kaikki haisee voimakkaalta ja älyttömän pahalta, mies sanoi että voisin kouluttautua vaikka koronakoiraksi. :D Vähän lohduttaa myös se, että olen ihan toimintakykyinen ja tää olo ei ole edes paha verrattuna siihen mitä se olisi jos esim oikeasti oksentelisi. Liikun paljon, ja se liikunta kyllä auttaa - toki olen sekä joutunut vähentämään liikuntamääriä että tietoisestikin keventänyt, mutta sali ja hiihtolatu on nyt ne paikat kun ei ole mitään oloja. Samoin töissä on kuitenkin toistaiseksi ollut helpompaa kuin kotona, kun joutuu keskittymään muuhunkin kuin siihen mikä olo on. Että itsehän tässä vielä on päässyt helpolla. Kaikki sympatiat lähtee kyllä niille, joilla on oikeasti menee toimintakyky tämän takia, vaikea edes kuvitella miltä se tuntuu.

Mut sit tää turvotus. Voi herranjestas. Oon nyt jo keskivartalostani ihan pallo.
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
Omaa oloa helpotti, kun tein tänään digin joka näytti 2-3 vkoa - eli viikot ovat nousussa. Tein viime su digin, joka näytti 1-2vkoa. Tein myös huvikseen liuskatestin, johon sain kunnon leffaviivat :love: Minulla on siis taustalla keskenmeno, ja tuntuu että keksin kaikesta oireista tai digin tuloksista, ettei kaikki ole hyvin. Nyt taas uskaltaa luottaa, että tämä raskaus sujuisi onnistuneesti.
https://aijaa.com/QVj95g

Etova olo on alkanut myös täällä viime päivinä vahvistuen iltaa kohden. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan alkaa halailemaan pönttöä. Turvotusta on todella paljon, olen pitänyt parina päivänä mekko+sukkikset yhdistelmää, koska farkut päällä näytän aivan Obelixilta :D
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti
Jep, mua (7+6) ainakin helpottaa kun pääsee edes sanomaan että olo on huono. En ole oksentanut kertaakaan, mutta yökkinyt kyllä rankasti. Rasittavaa on, että ajoittain ei ole enää edes varsinaista pahoinvointia tai matkapahoinvoinnin/vellomisen tunnetta, vaan yhtäkkiä vaan puskan takaa tulee se pelkkä yökkäys. En tiedä koska kestän taas avata kotona jääkaapin ilman sitä. Ja kaikki haisee voimakkaalta ja älyttömän pahalta, mies sanoi että voisin kouluttautua vaikka koronakoiraksi. Vähän lohduttaa myös se, että olen ihan toimintakykyinen ja tää olo ei ole edes paha verrattuna siihen mitä se olisi jos esim oikeasti oksentelisi. Liikun paljon, ja se liikunta kyllä auttaa - toki olen sekä joutunut vähentämään liikuntamääriä että tietoisestikin keventänyt, mutta sali ja hiihtolatu on nyt ne paikat kun ei ole mitään oloja. Samoin töissä on kuitenkin toistaiseksi ollut helpompaa kuin kotona, kun joutuu keskittymään muuhunkin kuin siihen mikä olo on. Että itsehän tässä vielä on päässyt helpolla. Kaikki sympatiat lähtee kyllä niille, joilla on oikeasti menee toimintakyky tämän takia, vaikea edes kuvitella miltä se tuntuu.

Mut sit tää turvotus. Voi herranjestas. Oon nyt jo keskivartalostani ihan pallo.
Moi!

Joo, yökkäykset on kyllä hankalia. Eilen iltapäivällä makasin sohvalla täristen ja itkin miehelleni siksi että mua ärsyttää tämä että olen nimenomaan huonovointisuuden takia ollut niin toimintakyvytön. Kerran kävin kaupassa mutta piti juosta ulos sieltä koska maski naamalla en saanut tarpeeksi raikasta ilmaa ja tuli tosi huono olo siitä.

Iltaisin maha tuntuu niin hauraalta jotenkin, varmaan koska en nyt saa syötyä päivän aikana fiksusti koska melkein kaikki ällöttää

Kokeilen mennä hieman enemmän ulkoilemaan. Kivennäisvesi on toiminyt hyvin myös ja viinirypäleitä tilasin mieheltä ruokakaupasta vaikka tosi moni makea asia ällöttää :D

Vähän pelottaa nyt kun alkoi 7+0 että mitäköhän tästäkin viikosta tulee. Onneksi voin pysyä kotoisalla ilman suunnitelmia, eli yksi päivä taas kerrallaan. (y)
 
elm123
Omaa oloa helpotti, kun tein tänään digin joka näytti 2-3 vkoa - eli viikot ovat nousussa. Tein viime su digin, joka näytti 1-2vkoa. Tein myös huvikseen liuskatestin, johon sain kunnon leffaviivat Minulla on siis taustalla keskenmeno, ja tuntuu että keksin kaikesta oireista tai digin tuloksista, ettei kaikki ole hyvin. Nyt taas uskaltaa luottaa, että tämä raskaus sujuisi onnistuneesti.
https://aijaa.com/QVj95g

Etova olo on alkanut myös täällä viime päivinä vahvistuen iltaa kohden. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan alkaa halailemaan pönttöä. Turvotusta on todella paljon, olen pitänyt parina päivänä mekko+sukkikset yhdistelmää, koska farkut päällä näytän aivan Obelixilta
Naurahdin Obelix-mielikuvalle, koska vahvana täälläkin. Eilen suihkuun mennessä näin itseni kylppärin peilistä ja piti oikein parahtaa ääneen että ei ole tottakaan. :D
 
  • Haha
Reactions: Deneb
Mullakin on kaupassa maskin kanssa todella huono olo. Ja neuvolassa käytin maskia myös. Kun kapusin yhden kerroksen maskin kanssa, hengästyin jo ja alku tapaamisessa oli tukala. Onneksi helpotti, kun sai vaan istua, niin ei enää ahdistanut. Ja en kyllä normaalisti yhdestä kerroksesta hengästy :D Isot tsempin teille, jotka joudutte työnne takia maskia käyttämään! Voi varmaan olla joillain tosi tuskaista varsinkin yhdistettynä pahoinvointiin :(
 
Täällä ei oikein kummempia oireita. Rinnat kipeät ja nännit arat. Kohdun seutua välillä nippailee. Alkuviikosta oli menkkamaista juilintaa. Koirien kanssa kävelylenkeillä kipeytynyt jalat, mikä on epänormaalia. Pissa on kirkkaankeltaista, haukotuttaa. Yöllä olen heräillyt katsomaan kelloa, yleensä nukun kuin tukki. No, onhan tuossa nyt sittenkin oireita, kun niitä tähän luetteli :D
Tänään varasin neuvolan, se olisi 17.2. Hurjan jännää näin ensikertalaiselle! Milloin sitä uskoo olevansa raskaana? En oikein vieläkään käsitä sitä. Varhaisultraa mietin, mutta katsotaan, varataanko sitä.
 
Täällä ei oikein kummempia oireita. Rinnat kipeät ja nännit arat. Kohdun seutua välillä nippailee. Alkuviikosta oli menkkamaista juilintaa. Koirien kanssa kävelylenkeillä kipeytynyt jalat, mikä on epänormaalia. Pissa on kirkkaankeltaista, haukotuttaa. Yöllä olen heräillyt katsomaan kelloa, yleensä nukun kuin tukki. No, onhan tuossa nyt sittenkin oireita, kun niitä tähän luetteli
Tänään varasin neuvolan, se olisi 17.2. Hurjan jännää näin ensikertalaiselle! Milloin sitä uskoo olevansa raskaana? En oikein vieläkään käsitä sitä. Varhaisultraa mietin, mutta katsotaan, varataanko sitä.
Täällä lähes samat oireet ensikertalaisella! Ja neuvola 22.2. Ja samoin ei jotenkin vielä ole sisäistänyt tätä asiaa,aikamoista tunnemyrskyä ollut tämä viikko! Ja siis viime sunnuntaina tein testin ja plussa! Onha tää jännää!
 
Täällä välillä pelottaa et raskaus ei etene. Välillä ei edes usko olevansa raskaana, kun ei kummempia oireita. Vaikka pitäs kai olla tyytyväinen ettei ole huono olo.

4+6
Mulla alkoi huono olo vasta 6+0 tienoilla. Siihen asti ei ripaustakaan huonoa oloa. Että vielä ei varmastikaan kannata olla huolissaan pahoinvoinnin puutteesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka3
QUOTE="JiiM89, post: 33732373, member: 149114"]
@Sunni84 ja @Mansikka3 mullakaan ei alkanut pahoinvointi kuin vasta rv5. Helppo mun sanoa kun kaikki ällöttää ja on paha olo joka päivä mutta jos mahdollista niin koettakaa nauttia siitä että ei ole pahoinvointia
[/QUOTE]
@JiiM89 Ku mäki pahoin luulen ja pelkään että ens viikolla tää oireettomuus on muisto vaan! Ja en tuu kestää sitä!!!!:ROFLMAO:
 
Täällä 7+3. Mulla paha olo vaihtelee, se on jatkuvasti läsnä, mut pahinta on aamusta. Joudun töissä käyttään maskia koko ajan, yllätävän hyvin on mennyt, vaikka välillä otan sen pois kun oon yksin, että on helpompi hengittää ja kyllä se pahoinvointia pahentaa. Mulla toimii pahoinvointiin se, että syön tiheästi 2-3 t välein, ettei maha pääse tyhjäksi, sillon alkaa pahiten etoa ja korventaa mahaa. Liian täyskään ei ole hyvä, sit nousee hapanta suuhun. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut (sitä migreeni yötä lukuunottamatta).

Kävin neuvolassa, sattui tosi kiva neuvolatäti vastaan. Suhtautui jopa hyvin myönteisesti ferritiinin mittaukseen ja sanoi, että tarvittaessa saa iv-rautaa, jos ei nouse suun kautta otettavilla rautalääkkeillä. Mulla ollut matala varastorauta ongelma ja valitin sille, että en päässyt etes täällä tuppukylässä yksityiselle omalla kustannuksella rautaa hakemaan, kun on niin tiukat kriteerit. Mulla vuosia seilannut ferritiini 15-30 välillä ja oon käytönnössä syönyt vuosia rautaa, eikä se tuosta oo noussut.

Sain ajat ultriin, lääkärikäynnille, seuraavan ajan ja sokerirasitukseen ajan. Vähän oli epätodellinen olo, vaikka viime viikolla kurkattiin yksityisellä, että syke näkyy, on silti sellanen olo että mitä vaan voi vielä tapahtua ja neuvolan täti tuhlaa muhun aikaansa :D Päivä kerrallaan.. Onneksi vuoto on himpun verran vähentynyt.

Ruokahimoina on ollut hillat, sipsit ja keittokinkku. Kaikki suolainen tänne kiitos. Ei makeaa YHTÄÄN kiitos. Ei kahvia. Mutta ne hillat..? Piti porukoiden pakastimesta hakea pari pussia hilloja kun himottaa niin paljon, onneksi oli hyvä hillavuosi ja niillä pakkanen täynnä, hiukan niitä ihmetytti kun en ennen ole osoittanut merkittävää kiinnostusta hilloihin :D
 
Itsellä on ollut tosiaan pientä ällötystä ja pahoinvointi alkoi kunnolla vasta 6+0, mutta jostain syystä oon erittäin helpottunut jos on tosi huono olo (saatan muuttaa mieleni jos tätä jatkuu kovin monta viikkoa) ja tulee varmempi olo, varsinkin jos ei muita oireita ole :D
 
Täällä välillä pelottaa et raskaus ei etene. Välillä ei edes usko olevansa raskaana, kun ei kummempia oireita. Vaikka pitäs kai olla tyytyväinen ettei ole huono olo.

4+6
Lähes samoilla päivillä (5+1) ja koen olevani oireeton :D
En luokittele noita paria finniä, vähäistä huippausta jos äkkiä nousee ja toisinaan aamuyön heräilyjä kunnon raskausoireiksi. :’)
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka3
Lähes samoilla päivillä (5+1) ja koen olevani oireeton
En luokittele noita paria finniä, vähäistä huippausta jos äkkiä nousee ja toisinaan aamuyön heräilyjä kunnon raskausoireiksi. :’)
Mulla sama et muutama kipeä finni ihan selvästi pulpahti hormonien vaikutuksesta naamalle, mut mulla kun on ollut ennen raskauttakin taipumus nuille finneille varsinkin tiettyyn aikaan kuukaudesta, niin en pidä niitä kovin vahvoina raskaus oireina. Rinnat on myös arat, liivit päällä ei arista mut heti, kun ottaa pois niin huomaa et ovat arat. Palelua on myös monta kertaa päivässä. Unia tulee nyt lähes joka yö ja ovat yleensä ahdistavia, esim yks yö näin unta kuinka alkoi äkillisesti runsas verinen vuoto. (joulukuussa koin todella varhaisen keskenmenon) niin nyt tulee uniin. Uni tulee myös ajoissa ja herään todella aikasin vaikka saisi nukkua. Joskus herään yöllä enkä saa heti unta.

Eli onhan nuita oireita mut kai sitä oottaa sitä etovaa oloa, vaikka tiedän senkin, että kun se tulis niin sen toivois pois.

Ja hetkittäin voi olla että miettii et eihän täs ole mitään oireita. "Onkohan edes rinnat arat?" (kun ei liivit päällä tosiaan tunnu) "eipä muuten palella yhtään", "ei ole väsynyt olo", "mikään ei tee pahaa"

Sitä kuulostelee itseään vaan koko ajan niin pistää epäilemään kaikkea.

Tsemppiä kovasti meille kaikille ❤
 
Täällä muutamana aamuna ollut tosi huono olo. Oksu ei oo toistaiseksi lentänyt, mutta ei oo kyllä ollut kaukana. Nyt huomasin, että rinnat ei oo samallailla arat kun tähän asti ja heti tietysti ajattelen pahinta... varmaan täytyy tänään lähteä testikaupoille, jos sais leffaviivat, viikkoja kuitenkin ”jo” 6+2.
 
  • Tykkää
Reactions: EnniEmilia

Yhteistyössä