Lissu-Ellu palstapesulassa: ”Katsotaan tammikuussa”

  • Viestiketjun aloittaja Bu bu buuhh ha haaaa
  • Ensimmäinen viesti
Tuohon en osaa varmuudella vastata.
Trumppia voisin kuitenkin hiukan ovata.
Jos hän tiesi, että ensimmäisessä vaalissa oli vilppiä noin kuinka ihmeessä hän oli niin tylsä, että alistui toisen kerran samaan vilppiin?

”Jos petät minut kerran se on sinun vika, jos petät minut tosen kerran se on minun vika”

Se on mun omaa tyhmyyttä, jos tulen petetyksi useammin kuin kerran san henkilön taholta
Tuhmemmänkin pitäis oppia yhdestä kerrasta.
Niin, kyllä Trump silloin valituksi tullessaan tiesi että vilppiä on ja hän siitä mainitsi.

Hänellä oli selkeä suunnitelma (en muista operaation nimeä) vilpin kitkemiseen, mutta korona (postiäänestys) oli odottamaton ja siihen ei oltu osattu varautua, harmi.

Täytyy toivoa, että tapahtumasta huolimatta ihmiset Usassa jaksavat uskoa tulevaan.

Jos Trump on vielä voimissaan 4 vuoden kuluttua ja kansa häntä äänestää niin ehkäpä hän jatkaa vilpinkitkennän parissa, who knows.
 
Deleted member 149094
Tuikkaan tähän väliin:
vaikka ollaankin erimieltä monesta niin oon tosi iloinen kun kirjauduit! Vaikutat oikein mukavalta ja nyt sinut erottaa harmaiden suosta!

Toivottavasti muutkin harmaat keräisivät rohkeutta ja kirjautuisivat. Selkeyttää tosi paljon keskustelua.
Kiitos!

Kyl mä uskon, että joilla halua on, niin saattaapi hyvin rekkautuakkin. Mut luulen, et tarvitaan siihen vähän yhteistyötä, kun tämän palstan vire on aavistuksen verran poliittinen ja sitä keskustelua käydään aika intohimoisesti. Useemmat mustat on pyörineet täällä useemman vuoden, mut harmaat ehkä ei. Eli voi olla vaikea hypätä kelkkaan, kun se ydinporukka on suhteellisen tiivis. Mulla ei ole ratkaisua, enkä tiedä, olenko edes lähellä totuutta, semmoinen kutina mulla vaan on.

(Käytän tarkoituksella kaikki suomenkielen varovaisuutta ilmaisevat sanat nyt, että pysyn keskitiellä.)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kiitos!

Kyl mä uskon, että joilla halua on, niin saattaapi hyvin rekkautuakkin. Mut luulen, et tarvitaan siihen vähän yhteistyötä, kun tämän palstan vire on aavistuksen verran poliittinen ja sitä keskustelua käydään aika intohimoisesti. Useemmat mustat on pyörineet täällä useemman vuoden, mut harmaat ehkä ei. Eli voi olla vaikea hypätä kelkkaan, kun se ydinporukka on suhteellisen tiivis. Mulla ei ole ratkaisua, enkä tiedä, olenko edes lähellä totuutta, semmoinen kutina mulla vaan on.

(Käytän tarkoituksella kaikki suomenkielen varovaisuutta ilmaisevat sanat nyt, että pysyn keskitiellä.)
Aina on mahtuneet uudet tulokkaat mukaan, vaikka täällä on vanhojakin palstailijoita.(y)
 
Niin, kyllä Trump silloin valituksi tullessaan tiesi että vilppiä on ja hän siitä mainitsi.

Hänellä oli selkeä suunnitelma (en muista operaation nimeä) vilpin kitkemiseen, mutta korona
(postiäänestys) oli odottamaton ja siihen ei oltu osattu varautua, harmi.

Täytyy toivoa, että tapahtumasta huolimatta ihmiset Usassa jaksavat uskoa tulevaan.
Jos Trump on vielä voimissaan 4 vuoden kuluttua ja kansa häntä äänestää niin ehkäpä hän jatkaa vilpinkitkennän parissa, who knows.
Kyllä me, sinä ja minä, voimme uskoa, että vilppiä ei ollut
rumppi voi uskoa mitä haluaa.
 
Deleted member 149094
Sangen erikoinen toteamus.

Voimme varmaan molemmat uskoa edelleen omiin mielipiteisiimme.
En minäkään tule toteamaan, että voimme molemmat olla pitämättä St. Remystä.
Jos kaksi asiaa on ristiriidassa keskenään, sen, jonka voi todistaa, on fakta ja sitä, jota ei voi todistaa, on mielipide.
Riippumatta siitä, kuinka pätevät todisteet ovat tai siitä, miten asia vaikkapa kaikkien mielestä tulisi olla.
Asiat voi kääntää päälaelleen, ja se vaatii vain todisteita päinvastaisesta. Easy as ice cream. :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kieltämättä mun on vaikea hyväksyä ihan kaikkea "että hyväksy toisten mielipiteet"-perusteella. Eli jos nyt vaikka mietittäis, että täällä joku keskustelis sen "Trumpin Kannattajat"-facebook sivuston argumenteilla. Mitä siitä tulisi?

Eli kyllä mä silti koen, että Liz sunkin pitäis hiukan enemmän perustaa keskustelusi jonkinlaiseen lähdekritiikkiin.

Silloin ei toki ole mitään väliä jos puhutaan ruaasta (ellei mennä niihin ravintoaiheisiin) tai esim. siitä että millainen mies/naismaku on. Mutta jos puhutaan politiikasta, ilmastonmuutoksesta tai taloudesta niin kylhän jotain faktapohjaa pitäis olla.
 
vierailija
Valepaskan suoltaminen totena ei ole mielipide. Toki jos ite uskoo siihen, niin eihän se periaatteessa ole valehtelua. Mutta osoittaa kyvyttömyyttä mediakritiikkiin. Hyvin kiteytetty Forever Mulanillla tuo "Jos kaksi asiaa on ristiriidassa keskenään, sen, jonka voi todistaa, on fakta ja sitä, jota ei voi todistaa, on mielipide. "

Todiste ei ole se, että "ahaa, tämmönen linkki, oiskohan näin".
 
Jos kaksi asiaa on ristiriidassa keskenään, sen, jonka voi todistaa, on fakta ja sitä, jota ei voi todistaa, on mielipide.
Riippumatta siitä, kuinka pätevät todisteet ovat tai siitä, miten asia vaikkapa kaikkien mielestä tulisi olla.
Asiat voi kääntää päälaelleen, ja se vaatii vain todisteita päinvastaisesta. Easy as ice cream.
Faktan käsite tuntuu olevan monella hyvin eri vtr. rasismi.

Siitä on hyvä lähteä keskustelemaan/väittelemään kun pelisäännöt ovat ensin molemmille selvät.
 
Deleted member 149094
Faktan käsite tuntuu olevan monella hyvin eri vtr. rasismi.

Siitä on hyvä lähteä keskustelemaan/väittelemään kun pelisäännöt ovat ensin molemmille selvät.
Faktan ja rasismin eri asteista voi keskustella. Ja joskus se on jopa suotavaa.
Matematiikka tasolla 1+1=2 tosin antaa vähemmän tulkinnanvaraa. Vrt äänten määrä vaaleissa.
 
vierailija
Trumpin kannattajat - ryhmässä on ilmoitettu uusi päivämäärä mitä odottaa: 4.3.2021. Silloin Trump palaa valtaan, voi lukea


Eli nyt vaan jäitä hattuun ja oottelemaan!
 
vierailija
Trumpin kannattajat - ryhmässä on ilmoitettu uusi päivämäärä mitä odottaa: 4.3.2021. Silloin Trump palaa valtaan, voi lukea


Eli nyt vaan jäitä hattuun ja oottelemaan!
He he

tästä ne ei tykkää, kerrankin faktaa heidän silmilleen ja korvilleen (kun valta vaihtui)

Mikä tai kuka tämä trump on, josta on palstalla kirjoituksia?
Urpo joka harrasti oman maan kansalaisten tahallista tappamista, aatunkaltainen psykopaatti :eek:


– Valkoisen talon korona-asioista vastaava henkilö sanoi, että se perintö, minkä Trumpin hallinto Bidenille jätti, on pahempi, mitä he edes osasivat kuvitella.

Bidenin hallinnosta sanotaan, ettei Trumpilla ole ollut kunnollista rokotesuunnitelma, ja pulaa on esimerkiksi suoja- ja rokotetarvikkeista, MTV Uutisten Yhdysvaltain kirjeenvaihtaja Mari Karppinen kertoi Kymmenen uutisissa.


 
vierailija
Todennäkösesti toi Qanon homma on lähtenyt joidenkin nörttipoikien hassutteluista ja sitten kasvanut moiseksi ilmiöksi. Uskomatonta, mutta toisaalta jos miettii uskontoja niin...

Mä olen iloinen, että Biden voitti, mutta ei mua nyt enää kiinnosta kauheesti jotkut detaljitason jutut. Eli luojan kiitos tuosta Trumpista päästiin. Toivotaan, että USA vähän eheytyy. Se nyt sitten on eri jos sieltä löytyy jotain ihan karmivaa, mutta eiköhän Trumpin osalta pahin ole nähty. Niin mieletön sirkus 4 vuotta, että pahemmaksi ei voi pistää.

On muuten kaikkien aikojen valehtelija tää kaveri. Jotkut diktaattorit toki saattavat valehdella vielä enemmän, mutta kaveri puhuu suut silmöt täyteen paskaa 4 vuotta demokraattisen lippulaivan pressana. Käsittämätöntä. Ja niin moni häneen silti uskoo.

Olkoon mitä mieltä tahansa, niin tätä mä kysyn palstan Trump-kannattajilta: Myönnättekö valehtelun. Ja voitteko myöntää, että demokraatit eivät valehtele. Ainakaan edes lähelle samassa mittakaavassa.

Huom! Jotkut nökemykset on erilaisia, se ei välttämättä ole vale.
 

Yhteistyössä