Syyskuiset 2021

Tänään todnäk 5+6
En oikeen usko että olisin raskaana, ei oo mitään oireita rintojen lisäksi. En oo uskaltanu soittaa neuvolaankaan ku tää on niin epätodellista.

26.12 & 29.12 tuli verta pyyhkiessä hieman, todnäk kiinnittyminen silloin mutta miten ihmeessä kahtena päivänä? Väliäkin päivissä oli kumminkin.. kaksoset? :D
 
Voimia huonoja uutisia saaneille! :cry:

Mulla on silloin tällöin pientä pahoinvointia, mutta ei oikein muuta oiretta.
Varasin tänään jo neuvola ajan ja ensimmäisen lääkärikäynnin. Lääkärikäynnillä ultraavat. :love:
 
Kyllä sitä pitääkin innostua liian herkästi.. Eilen siis haamuplussasin ja tänään aamulla alkoi tulla hieman verta ja rinnat ei ole enää hellät..
Haamuplussa tuli mullekin maanantaina, ajattelin ens viikon alussa tehdä uuden. Minkäänlaisia raskauteen viittaavia oireita en ole kokenut, toki näin alussakin vasta (rv 3+6), mutta ei parane ressata. :) Toivotaan parasta!
 
Tsemppiä ja voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.

Mulla alkoi eilen eli 4+0 tulemaan paperiin pientä tuhrua. Ruskeaa, vähän krämmäleitä, ei kunnon viiruja tai hyytymiä tai mitään. Tänään aamulla tuli myös hieman. Testi näyttää ainakin vielä plussaa. Soitin neuvolaan ja pääsen ultraan tällä tai ensi viikolla. Ei siellä välttämättä mitään kunnolla näy, mutta varmistetaan ettei ole tuo joulukuun keskenmeno sittenkin jäänyt tulematta, sitten olisinkin jo yli rv 8.

Mutta jos nyt on ultra esim 4+4 tai 5+0 5+1 tai sinnepäin, niin ei varmaan sykettä ainakaan voi olettaa näkyvän? Mitä siellä sillon voi nähdä?
 
Tsemppiä ja voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.

Mulla alkoi eilen eli 4+0 tulemaan paperiin pientä tuhrua. Ruskeaa, vähän krämmäleitä, ei kunnon viiruja tai hyytymiä tai mitään. Tänään aamulla tuli myös hieman. Testi näyttää ainakin vielä plussaa. Soitin neuvolaan ja pääsen ultraan tällä tai ensi viikolla. Ei siellä välttämättä mitään kunnolla näy, mutta varmistetaan ettei ole tuo joulukuun keskenmeno sittenkin jäänyt tulematta, sitten olisinkin jo yli rv 8.

Mutta jos nyt on ultra esim 4+4 tai 5+0 5+1 tai sinnepäin, niin ei varmaan sykettä ainakaan voi olettaa näkyvän? Mitä siellä sillon voi nähdä?
Onneksi pääset pian selvittämään tilannetta! :giggle: Miten mulle tulee sellanen olo, että entäs jos oliskin niin, että oot jo pidemmällä? Olikos se joulukuun tilanne siis ultralla varmistettu?

Kyllä siellä ultrassa tossa vaiheessa näkyy ainakin, että on oikeassa paikassa ja se, ettei ole tuulimunaraskaus.
 
Onneksi pääset pian selvittämään tilannetta! Miten mulle tulee sellanen olo, että entäs jos oliskin niin, että oot jo pidemmällä? Olikos se joulukuun tilanne siis ultralla varmistettu?

Kyllä siellä ultrassa tossa vaiheessa näkyy ainakin, että on oikeassa paikassa ja se, ettei ole tuulimunaraskaus.
Ei oo varmistettu joulukuussa mitään. Varhainen keskenmeno ja kova vuoto, hyytymiä jne ja samana päivänä testi näytti negaa. Joten hyvin epätodennäköistä on että olis sieltä peräisin. Tietysti kaikki on mahdollista ja parempi varmistaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
Huomenna meinasin soittaa neuvolaan, haluaisin ekan käynnin 8.2 alkavalle vkolle kun sillon mieskin on lomalla ja pääsisin helpoiten käymään! sillon on 9. Viikko menossa ja toivon pääseväni myös ultraan että laskettu varmistuisi.

isompia oloja ei kyllä ole, mutta ehtiihän ne vielä tulla.. oikeastaan vain alaselkäkipu, väsy, jano,ja semmonen ihme tuikkiminen tuonne alas jonnekkin :ROFLMAO:
 
Mä sain digitestiin 3+ ja ajattelin tänään soittaa neuvolaan kun pääsen aikaisin töistä. Viikot ois nyt 5+0. Ar-ultrankin varasin eilen viikoille 7+4, mutta se nyt onkin huono päivä töiden takia niin pitää soitella sinnekin josko olisi mahdollista saada samalta viikolta joku ilta-aika. Oireet tosi lieviä edelleen, alavatsaa nipistelee menkkamaisesti, rinnat ehkä vähän turvoksissa ja arat sekä palelu. Eilen oli myös päänsärkyä ja vähän semmonen höntti olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
Hei! Täällä myös uusi syyskuinen. Tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin, oli täysi yllätys. Erosin keväällä ja uuden poukaystävän kanssa oltu yhdessä vasta puoli vuotta. Minulla ikää jo 41 ja kaksi teinipoikaa ennestään. Olo on sekava mutta onnellinen. Näin elämän kai pitikin mennä .
Täällä tosiaan nelikymppinen odottaja. Mies on ihana, mutta lasta se ei ole varsinaisesti halunnut... Siitä huolimatta tämän pienokaisen pidän jos päättää tulla. Mies saa jäädä tai mennä, ihan miten parhaaksi näkee . Yks ihana ekaluokkalainen typy löytyy jo. Onhan tämä jännittävää, mutta tiedän että me pärjätään kyllä ❤.
 
Täällä tosiaan nelikymppinen odottaja. Mies on ihana, mutta lasta se ei ole varsinaisesti halunnut... Siitä huolimatta tämän pienokaisen pidän jos päättää tulla. Mies saa jäädä tai mennä, ihan miten parhaaksi näkee . Yks ihana ekaluokkalainen typy löytyy jo. Onhan tämä jännittävää, mutta tiedän että me pärjätään kyllä .
Ihan varmasti pärjäätte tapahtui mitä vaan parisuhteessa. :) Täällä myös jännätään vielä hetki vahvistuuko viiva ja mitä tästä seuraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Namida_chan
vierailija
Tuun tänne vielä vierailijana pohtiin tuleeko se plussa vai ei. Oireet on kyllä kovinkin selvät, mutta tein aamulla jonkun halppistestin ja negaa näytti. Menkat pitäisi alkaa huomenna tai lauantaina. Jännityksellä odotan
 
Piti ihan luoda tunnukset! Lapsia /raskauksia mulla ei vielä ole ollut.
Tänään haalea viiva raskaustestistä, joten kauheasti en uskalla vielä hyppiä innosta. Rv:kin olisi vasta 3+4. la 23.9. Katsotaan saanko jatkaa muutaman viikon päästä kirjoittelua sitten ahkerammin.
Toivottavasti vahvistuu ❤! Mutta kyllä itselläni plussa on ollut haaleampikin plussa ja negat selkeitä yhden viivan juttuja . Siltä osin voit ainakin vähän hyppiä. Mulla on jännitystä iän puolesta, onhan tässä jo vaikka mitä riskejä matkassa. Mut näillä mennään .
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä pahoinvoiville!

Mulla ei oo oikeastaan mitään oireita. Välillä joku huono olo hetki tulee, ja saatan olla normaalia kiukkusenpi, siinä se.
Meinasin ensi, että varailen neuvolaa vasta ens viikolla, mutta oishan se kiva olla joku päivämäärä mitä odottaa.
Täällä kans lievemmin oireita mitä esikoisesta. Rinnoissa ei ole tapahtunut vielä mitään . Pönttöä ei ole tarvinnut halailla. Ellotusta on ja alavatsassa nippailee tai juilii menkkamaisesti välillä. Itkuherkkyys on ihan omaa luokkaansa . Saa nähdä miten nää tästä kehkeytyy. Vahvat oireet tuo varmuutta raskaudesta, vaikka voivat olla veemäisiä. Muuten oon kyllä kiitollinen .
 
Ensimmäisen neuvolan sain jo 26.1, silloin pitäis olla 7. Viikko meneillään. Aikaista on ja yritin saada myöhemmälle mutta tuon ajan antoi neuvolasta. Samapa tuo on jo käydä

olen nyt monena iltana nukahtanut sohvalle! Yleensä pystyn valvomaan puolilleöin ihan helposti.
 
Mua mietityttää jo synnytys ja lähinnä se, että edellisestä synnytyksestä tulee olemaan 8 vuotta. Eka synnytys oli piiitkä ja olo sen jälkeen tosi pihalla oleva pitkän aikaa. Kuitenkin ihan normaali synnytys ja kaikki hyvin. Tokassa synnytyksessä jätin ilokaasun pois, ei sopinut mulle. Ja synnytys olikin aivan erilainen, spinaalipuudutus vei ponnistusvaiheen kivut pois. Mietinkin, että kuinka paljon vaikuttaa, että edellisestä synnytyksestä on niin kauan? Että vastaako synnytys nyt ensisynnytystä? Onko muita saman aiheen pohtijoita? Onhan se vielä kaukana tulevaisuudessa :D
 
Mua mietityttää jo synnytys ja lähinnä se, että edellisestä synnytyksestä tulee olemaan 8 vuotta. Eka synnytys oli piiitkä ja olo sen jälkeen tosi pihalla oleva pitkän aikaa. Kuitenkin ihan normaali synnytys ja kaikki hyvin. Tokassa synnytyksessä jätin ilokaasun pois, ei sopinut mulle. Ja synnytys olikin aivan erilainen, spinaalipuudutus vei ponnistusvaiheen kivut pois. Mietinkin, että kuinka paljon vaikuttaa, että edellisestä synnytyksestä on niin kauan? Että vastaako synnytys nyt ensisynnytystä? Onko muita saman aiheen pohtijoita? Onhan se vielä kaukana tulevaisuudessa
Kuulostaa todella tutulta. Mullakin aiemmat menneet samalla tyylillä. Ilokaasu oli kaamea kokemus ja kaikki sitä niin hehkuttivat. Aloin vain oksentelemaan. Tokassa samoilla coctaileilla kuin sinä ja kokemus oli täysin toista luokkaa, vaikka kesto oli vielä silloinkin 13h kun esikosta 20h. Ja näähän on laskettu siitä ekasta kipeästä supistuksesta. Mulla tais olla 8min suppareiden väli alkuun ja siitä sitten tihentyi. On se iloista puuhaa!

Mietin just tota samaa, että onko nyt ikäänkuin ensisynnyttäjä. Kuulin ystävälle kerrotun, että ei tuu olemaan yhtä helppoa kuin toisen tekeminen, mutta ei myöskään niin vaikeaa kuin ekan. Sellasella tiedolla tässä itsekin suuntautuu eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Laura*
Niin, mä en ainakaan etukäteen tiedostanut, että ilokaasu ei kaikille sovi. Taisin myös hengittää sitä liikaa, ihan non-stoppina, kun ei se mitään tuntunut auttavankaan :D Mutta mistä sitä etukäteen tietäisi, että ei sovi. Mulle tuli lähinnä todella humalainen olo. Mutta hyvä tietää, ettei kroppa kuitenkaan ehkä kokonaan ole unohtanut synnytystä, vaikka edellisestä pitkä aika onkin :D
 
Huomenia, tulen kurkkimaan tänne hiukan kun eilinen testi näytti niin selkeää plussaa, että en usko tästä muuksi muuttuvan. Yllätys on suuri kun vasta aloitimme yrityksen joulukuussa.

Homma on alkutekijöissään, mutta vilkaisin, että la olisi 16.9. Ultraa en oo varannut vielä, katsellaapa tässä nyt viikko eteenpäin miten pysyy matkassa.

Mulla siis ikää reilusti ja lapsiakin useita, mutta hyvin päässyt unohtumaan kaikki raskauden ilot. Hiukan tuli mieleen kaikkea tuossa kuukautisia odotellessa kun mietin, että parina päivänä oli todella oksettava olo, rinnat olivat painavat ja herkät, ja erityisesti päivittäiset repäisykivut herättivät huomiota. Sellaisia ei ole koskaan muulloin.

Joko muut on aloittaneet tarkat ruokavaliot? Itselle tulee olemaan niin ihanaa kun pääsee sitten herkuttelemaan taas graavilohella ja pehmeillä juustoilla kun paketti on perillä.
Kiva kuulla muitakin "vanhoja" täällä . Alkuun mietin kauhuissani että kuinka sitä vielä jaksaa... Mutta nyt plussan tultua olo on ollut varma ja rauhallinen .

Mä aattelin tutustua ruokavalioihin huomenna . Ei sitä enää muista mitään, kun esikoinen on jo seitsemän!
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
Mulla takana viisi synnytystä, enkä ikinä oo edes halunnut kokeilla ilokaasua. Pelkään ylikaiken, että alan oksentamaan, joten parempi vaan pidättäytyä siitä. :D
Samoin en myöskään halua mitään kipupiikkejä, koska ne käy myös päähän ja oksennan.

Epiduraali ja pudendus on olleet mun cocktail. :) Tosin neljässä viimosemmassa synnytyksessä ponnistusvaihe on ollut 1-3min, niin ei aina oo pudendaali kerinnyt edes vaikuttamaan, mutta jonkun turvan se aina tuo.

Nyt alkaa pahoinvointia olla 24/7, ei onneks tarvii oksentaa, mutta ei tää jatkuva huonovointisuuskaan kivaa ole. :sick:
 
Kyllä se nyt vaan on uskottava, että positiivista näyttää! :love:
La 23.9., rv 4+0.
Itse isosta perheestä lähtöisin ja hoitoalan ammatti taskussa, mutta miehen reaktio tähän kaikkeen uuteen vähän kutkuttaa, kun hän ainoa lapsi eikä suvussakaan paljon lapsia. Todettava kuitenkin, että oikein iloisia tuloksesta ollaan molemmat. :) Uteliain mielin eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, nyt ei ainakaan voi enää kuvitella tätä viivojen vahvistumista:


Mulla on tiistaina oikein varhais-varhaisultra, varmistetaan lähinnä että joulukuussa on varmasti mennyt kesken, ja tää on uus kaveri. Sillon on ehkä 5+0 joten mitään muuta varmaan ei näy.

Mulla on takana yksi synnytys, raskaus päättyi hellp syndroomaan ja hankalaan alatiesynnytykseen, jossa en ollut kovin tietoisessa tilassa enää, ja imukupilla revitittiin väärässä asennossa ollut vauva ulos. Olin pari päivää synnytyksen jälkeen teholla, kun munuaiset eivät toimineet ja menetin hurjasti verta. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta hellp syndrooma on muistaakseni aika kova uusiutumaan, joten tääkin on riskiraskaus ja synnytys tietysti jännittää etukäteen hurjasti. Tää on se syy miksi meille tulee yli 6v ikäeroa lapsille.
 
  • Surullinen
Reactions: 5xÄiti

Yhteistyössä