Syyskuiset 2021

Toivottavasti moni jaksaisi täälläkin kirjoitella, eikä pelkästään fbssä. Itse en viitsi vielä sinne liittyä kun on niin aikaista.

Laskujen mukaan nyt on 3+6. Eli huomenna vasta pitäisi menkatkin alkaa.
Mä soittelen neuvolaan varmaan vasta parin viikon päästä. Sain joulukuussa keskenmenon ja oon jo just joutunut perumaan sen neuvola-ajan. Nyt annan vähän rauhottua ja varmistua :D varmaan 2vko päästä soittelen ja pyydän ajan myös ar ultraan, enköhän sinne pääse julkiselle kun keskenmenon jälkeen ei voi ihan varma olla viikoista.

Mitään oireita ei oikeestaan oo. Edellisessä raskaudessa mulla oli menkkamaisia jomotuksia pari-kolme iltaa ennen kuin menkat piti alkaa. Nyt niitä ei ole ollut. Väsymys on melko kova, mutta muuten en huomaa koko asiaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
Minkäkään en fb:n ainakaan heti liity, kun tämä vuoto on päivittäisenä riesana. Mutta pahoinvointia selvästi on nyt lisääntyvästi, etenkin tyhjällä mahalla tulee huono olo ja sylkirauhaset pukkaa sylkeä..! Lisäksi rinnat on paisunut ja kipuilee. Mä varasin sitten kuitenkin sen neuvola-ajan ja ultra on loppuviikosta. Perumaanhan sitä neuvola-ajan joutuu, jos tässä huonosti käy. Päivä kerrallaan tässä vaiheessa :)
 
Reilun kahden viikon päästä olisi varhaisultra, silloin viikkoja 7/8, selvinnee siellä. Jännittää ja pelottaakin kamalasti, mutta en silti tiedä miten jaksan odottaa siihen saakka! Välillä ollut menkkamaista vatsakipua, ei kuitenkaan kovin pahaa sellaista. Välillä olo on äklö ja hutera, ja lenkillä hengästyttää kamalasti. Rinnat on välillä ollut super kipeät ja niin turvoksissa ettei mahdu pian mihinkään omistamiin liiveihin.. :D

Välillä oon säikähtäny noita viiltävä kipuja, erityisesti vasemmalla puolella mutta myös oikealla..
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
Täällä huonoja uutisia. Noin neljään asti iltapäivällä oli kaikki hyvin, mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta alkoi sattua alavatsaan ja alaselkään. :eek:Pian tämän jälkeen alkoi runsas vuoto, runsaampi mitä viime viikolla oli. Tämän lisäksi mukana oli pieni määrä hyytymiä ja joku ihan kauhee vaalea juttu mikä jää vainoamaan mun unia vielä pitkäksi aikaa. Naistenklinikalta ei annettu paljon toivoa kun sinne soitin, käskettiin ottaa burana+panadol ja seurata tilannetta. Kivut ei kuitenkaan ole ollut vielä niin kovat, että lääkkeisiin pitäisi turvautua (mulla kyllä tosi korkea kipukynnys). En elättele enää mitään toiveita, mutta käydään silti maanantaina varhaisultrassa katsomassa mikä tilanne on. Kyllä v*tuttaa.:cry:
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä pahoinvoiville!

Mulla ei oo oikeastaan mitään oireita. Välillä joku huono olo hetki tulee, ja saatan olla normaalia kiukkusenpi, siinä se.
Meinasin ensi, että varailen neuvolaa vasta ens viikolla, mutta oishan se kiva olla joku päivämäärä mitä odottaa. :D
 
Täällä huonoja uutisia. Noin neljään asti iltapäivällä oli kaikki hyvin, mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta alkoi sattua alavatsaan ja alaselkään. Pian tämän jälkeen alkoi runsas vuoto, runsaampi mitä viime viikolla oli. Tämän lisäksi mukana oli pieni määrä hyytymiä ja joku ihan kauhee vaalea juttu mikä jää vainoamaan mun unia vielä pitkäksi aikaa. Naistenklinikalta ei annettu paljon toivoa kun sinne soitin, käskettiin ottaa burana+panadol ja seurata tilannetta. Kivut ei kuitenkaan ole ollut vielä niin kovat, että lääkkeisiin pitäisi turvautua (mulla kyllä tosi korkea kipukynnys). En elättele enää mitään toiveita, mutta käydään silti maanantaina varhaisultrassa katsomassa mikä tilanne on. Kyllä v*tuttaa.
Ihan kamalaa, paljon voimia teille :cry:
 
Täällä on pikku hiljaa ruvennut oireita löytymään. Suussa paha maku, ällöttävä olo ja pakko syödä n. 2h tunnin välein. Repäisy kipuja ja hirveä turvotus.
En oo saanut vielä soitettua neuvolaan, jospa tänään sekin tulisi tehtyä
Viikot nyt 6+1
 
Alaselkä on kipeytynyt ihan tosissaan, muistelisin että oli vastaavaa aiemmissakin raskauksessa, mutta ei ehkä näin alussa? Toivottavasti harmitonta. Miten muilla työkuviot? Mulla sattui niin hyvin että olen sopinut nyt kk lomia, eli vasta 15.2 takaisin työmaalle. Ihana saa rauhassa oirehtia

haluttais syödä kokoajan.. aiemmin olen kerännyt sen 20 raskauskiloa, toisaalta ihan sama kun lähteehän ne sitten vaunuilemalla (hitaasti mutta kuitenki) mutta toisaalta raskas kesä tiedossa jos painonnousu alkaa jo nyt.
 
Neuvolaa en oo varannut vielä, mut josko sitten 5+0 tai viimeistään 5+3 varaisin ja kyselisin pääsenkö julkiselle ultraan vai varailenko yksityistä. Mahtaakohan vanhuuden ;) takia päästä ar-ultraan julkiselle?

Tää vellova etova olo on paha. Mua auttaa vain jotkin tosi tuliset maut ja tekee mieli ainoastaan salaattia ja vettä.

Millasia liikkujia täällä? Mulla on aina noussu raskauksissa paino +25kg. Näyttää olleen sukuvika. Tekis mieli taistella sitä vastaan, mut en oikein keksi keinoja..kun en oo mitenkään lisänny ruokailua aiemminkaan. Vähennän ruokailua?
 
Mä yritän päästä alkuraskauden ultraan koska kierto on ollut pitkä ja epäsäännöllinen. Jos ei neuvolasta laita niin sitten pakko odotella sinne 12 viikolle. Torstaina ajattelin soittaa kun koululaiset menee 8 eivätkä ole kuuntelemassa sillon noin 4+4
 
@Mustikka89 pahoittelut, pieni toivo aina kuitenkin elää, jos ei ultraa ole vielä tehty? Mulla oli vähän samanlainen juttu viime viikolla, kipuja ja vuotoa, mut ultralla ei löytynyt vuodon syytä.
Täällä karsea päivä. Yöllä tuli elämäni ilmeisesti ensimmäinen migreenikohtaus, heräsin hirveään pääkipuun ja Panadol ei auttanut yhtään. Sit alkoi oksettaa. Otin sit Panacodia, vaikka se on kielletty, en keksinyt muutakaan, tuntui että pää räjähtää. Niskahartia pääkivuista oon aiemmin kärsinyt, mut niihin on yleensä auttanut jumppa ja Panadol, tämä oli ihan toista. Oksentelu on sit jatkunut koko päivän. Mietin jo että onko tämä noro, mutta mistä mä sen oisin saanut? Ei nyt oo mitään noroja liikkeellä... Koronakaan ei tunnu todennäköiseltä kun vointi on hyvä makuulla, mut jos nousen ylös, kohta alkaa oksettaa... mullahan on perjantaista asti ollut lievää pahoinvointia, jos tämä nyt paheni ton migreenin myötä... mahtava olo!
Liikunnasta: oon vähentänyt, täällä pohjosessa on niinkylmää ollut ettei pysty käymään edes lenkillä, oon kotijumppaa tehnyt, mut nytkinnekin halut hiipuneet.... mulla on tullut aina 20 kg painoa ja lähtenyt lähes kaikki, eli edellisistä on se 8 kg jo ylimäärästä. Nyt sais tulla max 10kg. Ite oon tän pähkäillyt, saanähdä mitä terkka tuumaa...
 
Itse pääsin julkiselle ultraan, kun en tiedä tarkalleen viikkoja. Edellinen kierto oli vähintään erikoinen. Sain lähetteen neuvolan kautta.

Itse olen normaalisti käynyt juoksemassa about 3 kertaa viikossa mutta ihmettelinkin tuossa joulun aikaan ennen kuin plussasin että miksi juoksu ei kulje ja syke hipoo maksimia :D oon vaihtanut juoksulenkit siis kävelyyn, toivottavasti se riittää pitämään painon kurissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
@Villimarja Sama täällä, juoksuinto on jotenkin hävinnyt, tapahtui noin vko ennen plussaa. Hiihtämään oon tosin nyt päässyt ihan hyvin. Siihen puolestaan tällä hetkellä liian kylmä. Salille tekis mieli, mut tilanne on tää.. kun ryhmät on seis.
@Tupsuli Jospa pääset taas kotitreenirytmiin! Ei sillä, ne kotitreenit ei oikein maistu mulle, vaikka yritän. No, odotan pakkasen hellittämistä.

Kyllähän ne kilot on toki hyvin karisseet sitten kun on tuplarattaita työnnellyt juosten. Ja menee siinä aikansa kun kroppa palautuu, joka tapauksessa. Ei mikään hoppu toisaalta olekaan. Lempeys ja onnellinen mielikin kovin tärkeää.
 
  • Tykkää
Reactions: Villimarja
Täällä kanssa huonoja uutisia, vuoto alkoi viime perjantaina ja kamalat kivut perässä.. Eilen käyty polilla ja lääkäri ei antanut toivoa, alkio ei vastannut viikkoja ja tulevana perjantaina pitää hakea tyhjennyslääkkeet jos ei itsestään tule ulos. Niin runsas vuoto ollut monta päivää, että alkaa olla aika tukala olo jo..
Viime raskaudessa kävi samoin, mutta yllättäen suuresta vuotavasta hematoomasta huolimatta raskaus jatkui onnellisesti loppuun asti. Nyt tällä kertaa ei annettu mitään toivoa..

Onnea kaikille odotukseen!! Ja pahoittelut niille joiden matka ei jatku toivotusti.
 
Tänne ei kuulu myöskään hyvää. Eilen oli rv 6+4 ja aamulla tuli vähän verta pyyhittäessä. No sitä tuli pitkin päivää, mutta alkuillasta hulahti ja muutamia hulahduksia tuli pitkin iltaa ja yksi iso hyytymä. Aamulla menin naistenpolille päivystyslähetteellä ja ultrassa näkyi raskausontelo joka näytti tyhjältä. Arvio oli, että joko keskenmeno on käynnissä tai sitten raskaus on vielä varhaisessa vaiheessa ettei sykettä näy. Otettiin verikoe ja uusi otetaan torstaina niin nähdään laskeeko hcg-arvo. Ja ultrataan uudestaan 2 viikon sisällä. Enää ei juurikaan vuoda, mutta on vaan niin vahva tunne, että tää oli tässä
Tsemppiä ja tarrasukkia muille odottajille❤
 
Tänne ei kuulu myöskään hyvää. Eilen oli rv 6+4 ja aamulla tuli vähän verta pyyhittäessä. No sitä tuli pitkin päivää, mutta alkuillasta hulahti ja muutamia hulahduksia tuli pitkin iltaa ja yksi iso hyytymä. Aamulla menin naistenpolille päivystyslähetteellä ja ultrassa näkyi raskausontelo joka näytti tyhjältä. Arvio oli, että joko keskenmeno on käynnissä tai sitten raskaus on vielä varhaisessa vaiheessa ettei sykettä näy. Otettiin verikoe ja uusi otetaan torstaina niin nähdään laskeeko hcg-arvo. Ja ultrataan uudestaan 2 viikon sisällä. Enää ei juurikaan vuoda, mutta on vaan niin vahva tunne, että tää oli tässä
Tsemppiä ja tarrasukkia muille odottajille
Voimia! Jännä miten meillä on aika samanlainen tilanne päällä, mullakin piti olla juuri n 6+4 menossa kuukautisten mukaan, mutta ultrassa viikot vastasi ehkä juuri 5+6 ja ehkä ihan pieni sikiökaiku, ei ollut edes varma oliko vai ei. Mitaksi oli laittanut tietoihin crl 3,1mm. Mutta tosiaan mulla on kyllä niin voimakas vuoto ja kivut että oli miten hyvänsä, kesken menee..
 
  • Surullinen
Reactions: Mustikka89
Voimia ja halauksia teille kaikille joilla huonoja uutisia ❤

Mulla putosi esikoista odottaessa paino alkuun 12kg joista kaikki ei edes tulleet takas. Painoin siis raskauden alussa ja lopussa suht saman. Esikoinen on tyttö. Toinen poika, pahoinvointia oli silloinkin muttei ollenkaan niin pahana. Jos tästä olosta voi mitään päätellä niin tämä olis poika, etoo eikä tee mieli syödä muttei okseta.

Mulla on tasan viikon päästä sekä ultra että neuvola, 7+3 viikot silloin.
 
SYYSKUISET :love:
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / myyttynen / 4. /
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
21.9. / huumis / 2. /

25.9. / aspasia / 2. /

Jos joku muu vois ottaa tän listan hoidettavakseen niin olis kiva kun itse varmaan viimeistään ensi viikolla vetäydyn pois täältä syyskuisista. (y)
 
Ja siis vasta nyt huomasin nuo aikaisemmat viestit, jostain syystä ei ollut päivittynyt mulle. Tsemppiä ihan kauheasti @Quality ja @Suprise!! Ihan kauheeta kun nyt näin monella huonoja uutisia!

@Tupsuli Kyllä on suoranainen ihme jos jotain elämää vielä tuolta löytyy. Vuoto on suurempaa mitä mulla normaalisti menkkojen aikana ja tosiaan ihan hyytymääkin tullut vaikka ei kuitenkaan mitään suuria määriä, Vuoto on nyt jatkunut tosi runsaana jo yli vuorokauden eikä näy merkkejä että helpottaisi hetkeen :/ Ihmettelen kyllä ettei tarjottu mitään ultraa mistään vaan tosiaan jätettiin ihan yksin tän asian kanssa kotiin sanoilla särkylääkettä ja raskaustesti kuukauden päästä.
 

Yhteistyössä