En oo jaksanut juuri kuulumisia tänne kirjoitella, pari viime viikkoa on mennyt aivan infernaalisen väsymyksen kourissa. Joululoma on mennyt lähinnä nukkuessa, onneksi on sentään ollut mahdollisuus levätä.
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Mulla pahoinvointi helpotti jo jokin aikaa sitten, pikkuhiljaa on ruokahalukin alkanut palautua. Ja mikä parasta, niin hajut ei enää yökötä niin paljon! Ihan kaikkea ei kuitenkaan vieläkään tee mieli syödä, esimerkiksi joulusuklaat odottelee pöydillä sitä aikaa, kun taas suklaa maistuisi... lisäksi jostain kumman syystä kaikki sitrushedelmät on yököttäneet viikolta 7 lähtien. Joulun aikaan oli vähän hankalaa sekin kun yhdessä vaiheessa kinkun rasvan käry etoi aivan suunnattomasti (mies paistoi kinkun ja en pystynyt syömään kuin yhden pienen siivun ), lisäksi töissä työkaveri paistoi piparkakkuja enkä voinut mennä keittiöön sen hajun takia! Vaikka yleensä tykkään siitä.
@Neilikka191919 mä taisin joskus tuolla aiemmin puhua siitä, että olin lukenut joitakin kokemuksia siitä, että raskausvitamiinit pahensi pahoinvointia. Ainakin ilmeisesti Minisun Mama tai Multitabs raskaus ois ehkä olleet sellaisia, itse söin jälkimmäisiä... ja pidin niistä taukoa muutaman viikon, jonka aikana pahoinvointi helpottikin. Oon kuitenkin syönyt foolihappoa. Myös B6-vitamiini saattaa joillakin helpottaa pahoinvointia, itsellä ehkä toimi? Sen sijaan pahoinvointirannekkeista ei ollut yhtään mitään apua.
Tällä viikolla oli eka neuvola. Tuntui vähän turhalta osittain, kun lähinnä vaan juteltiin niitä näitä, ja terkkari kysyi samoja asioita kuin mitä esitietolomakkeessakin jo oli. Paino otettiin ja verenpaine, vähän säikähdin molempia kun paino oli enemmän mitä luulin ja verenpaine aivan järkky ekalla mittauksella. Onneksi se vähän laski siitä, mutta mulla ei oo_koskaan_ ennen ollut tollasia verenpainelukemia... toivottavasti se meni nyt vaan jännityksen piikkiin ja sen, että oon napostellut suolaisia herkkuja....
Se tuntui vähän oudolta että täällä (Helsingissä) ei ainakaan mun neuvolassa ultrata ollenkaan, vaan ultraukset tehdään erillisessä Sikiöseulontayksikössä. Pitäis vielä kolme viikkoa jaksaa odotella sitä ultraa, ja mietin jo että pitäiskö mennä yksityiselle tässä välissä ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi.... dopplerin hankkimista kanssa mietin. Mutta katotaan.
Minkälaisia käytäntöjä muualla on noiden ultrauksien ja neuvolakäyntien suhteen?