Mä en oo koskaan tajunnu lapsilla siirtymälelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 836
19 181
113
Otetaas lapsiaiheinen topic välillä.

Välillä näkee että jos muksu ei halua mennä vaikka päivähoitoon/tylsempään kyläpaikkaan/lääkäriin niin lykätään sille siirtymälelu kouraan, ja saadaan sillä lapsi lähtemään.

Mä en oo ymmärtäny lahjomisen päälle koskaan tuommoisissa tilanteissa. Jos muksu ei halua lähteä, niin muutaman neuvottelun ja tunteiden sanoittamisen jälkeen tenava kainaloon ja autoon. Tyyli on siinä vapaa.

Tartteeko siirtymävaihelapset isompana jotain houkutusta tehdäkseen jotain?
Mä voisin mennä töihin suklaarasia kainalossa, jonkun mies saatais anoppilaan jos antais uuden V8-magazinen kouraan (kestät appivanhempiasi tämän avulla)?

• Vau!
Reactions: Lispetti
Koskaan kuullutkaan tuollaisesta termistä.

Mut periaatteessa jos se helpottaa esim aamuja niin mikäs siinä, kaikki tosiaan ei vie lapsiaan autolla, miksi ap ei opeta lapsiaan liikkumaan?
vai viedäänkö lapset kouluunkin autolla, ja harrastuksiin?

Mun lapsi ei koskaan kieltäytynyt.
Mutta mites kun ei ole autoa? :whistle:
Sit retuutetaan muksua kädestä niin kauan kunnes ei tartte taluttamista.
Jos ei halua retuuttaa niin tien poskessa voi sanoa maailman traumatisoivimmat sanat (josta muksu tilittää isona terapeutille -tai sitten ei) "äiti menee nyt." Tenava arpoo aikansa kannattaako jäädä yksin vai tulla sittenki mukaan.

Ei meillä ikinä ole ollut, ja ihan olen noiden kans vääntänyt lähdöstä silloin kun ovat rajojaan kokeilleet. Mun metodi on juurikin tuo että kamppeet niskaan ja muksu vaikka sitten kantoon ja menoks. Silloin kun ei autoa ollut niin iskin muksun rattaisiin ja siinä sai kiukutella mutta mentiin joka tapauksessa. Yli ratasikäisenä nuo ovat totelleet ihan komentoa, vaikkakin joskus olen ääntä joutunut korottamaan.
Mutta oon mä toki joskus antanut ottaa lelun mukaan jos on kysynyt saako ottaa mutta se on ollut ihan erillinen juttunsa eikä mikään houkutin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
  • Tykkää
Niin ja ap:lle tiedoksi et lasten kasvatustavat muuttuu lasten kasvaessa, päiväkotiin lähtöä ei hoideta samoilla keinoilla kuin töihin menoa.
Tai ainakin mun lasten kyky ymmärtää asioita muuttuu huomattavasti päiväkoti-ikäisen ja täysi-ikäisen välisenä aikana.

Niin mahtuukin

Mikä tää siirtymälelu edes on? Meillä lapsilla on usein ollut rätti tai nalle ym mukana, lasketko nekin siirtymäleluksi? Kuten aiemmin jo kommentoin niin ihan outo termi mulle
Mun mielestä unirätti on vähän eri asia, se vaan kulkee mukana joka tapauksessa mut sillä ei yritetä helpottaa siirtymistä eri paikkoihin.

Siirtymälelu kehitellään siinä hetkessä.
Pahimmillaan se on kännykkä, tyyliin "nyt mennään Maija-tädille, tiedän ettet tykkää olla siellä mut saat pitää siellä kännykkää."

• Tykkää
Mun mielestä unirätti on vähän eri asia, se vaan kulkee mukana joka tapauksessa mut sillä ei yritetä helpottaa siirtymistä eri paikkoihin.

Pahimmillaan se on kännykkä, tyyliin "nyt mennään Maija-tädille, tiedän ettet tykkää olla siellä mut saat pitää siellä kännykkää."

En ole moiseen törmännyt, ehkä mun tuttavapiirissä kasvatetaan vähän erilailla lapsia.

• Tykkää
En oo ikinä kuullutkaan moisesta. Hyvin pärjättiin ilmankin ja osaavat ulostautua jo vallan mainiosti ja kotiin palautuvat sovitusti.

Meidän lasten sukupolvessa on osa jo näitä mätiä omenoita, joilla on siirtymälelut: mitä vanhemmaks laps tulee sitä kalliimpi siirtymälelu (kun ei muuten liiku), ihmisoikeudet (kun opettaja/vanhempi pyytää jotakin) jne.

• Tykkää
Reactions: KalaMies ja Echo
Niin, että tunteiden piilottaminen ja uhkailu, koska elämä on joka tapauksessa ihan kauheeta sulle, on parempi?
Äärilällättelijä!

Onko sulla vähän mustavalkoinen kuva nyt?
Ollaan siirrytty värilähetyksiin jo vuonna 69!

Oon heittänyt kerran puistossä yhtä äitiä pallolla päähän kun se oli koko tunnin luurilla ja sen pienet lapset olis tarvinnu vähän apua sillon tällön!
Tarjosin sille siirtymälelun.❤

• Haha
Reactions: Ellimaar
Äärilällättelijä!

Onko sulla vähän mustavalkoinen kuva nyt?
Ollaan siirrytty värilähetyksiin jo vuonna 69!
Sulla taitaa olla vaikeuksia vastata asiallisesti kysymyksiin. Johtuuko jatkuvasta uhkailusta ja tunteiden piilottamisesta? Mikä on äärilällättelijä?
Toi uhkailu, kiristys ja lahjontahan kuuluu sinne mustavalkoaikaan ja nykysessä 3D ajassa puhutaan pehmeistä kasvatusjutuista, vai miksi niitä kutsutaan.
Entä, jos kasvatustiede sittenkin kehittää toimivamman ratkaisun, jolla kasvaa terveitä aikuisia vähemmällä uhkailulla, kiristyksellä ja lahjonnalla; eli öyhötyksellä, olisko se niin paha asia?

Sulla taitaa olla vaikeuksia vastata asiallisesti kysymyksiin. Johtuuko jatkuvasta uhkailusta ja tunteiden piilottamisesta? Mikä on äärilällättelijä?
Toi uhkailu, kiristys ja lahjontahan kuuluu sinne mustavalkoaikaan ja nykysessä 3D ajassa puhutaan pehmeistä kasvatusjutuista, vai miksi niitä kutsutaan.
Entä, jos kasvatustiede sittenkin kehittää toimivamman ratkaisun, jolla kasvaa terveitä aikuisia vähemmällä uhkailulla, kiristyksellä ja lahjonnalla; eli öyhötyksellä, olisko se niin paha asia?
Oijoi, nyt meni tunteisiin, mutta osasin odottaa kun sut on ilmeisesti tunnekasvatettu ja siirtymäleluilla siirretty. Oijoi.

Ihan maalaisjärkeä käyttäen pärjää ilman mitään loputonta selittelyä tai siirtoleluja.
Sellainen ratkaisukeskeinen toiminta riittää.
Mulla on täällä muutama elävä todiste!❤️

• Tykkää
Reactions: KalaMies ja Echo

Yhteistyössä