Voisko palstan mustat myöntää olleensa väärässä Trumpin suhteen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Trump’s fired :)
Ykkösaamun Jälkiviisaissa toimittaja kysyi että mikä on parasta ollut tänä vuonna? Suomalais-amerikkalainen nainen sanoi että ehdottomasti se että Trump ei jatka enää presidenttinä. Päälimmäisenä olivat demokratian pilkka hänen aikanaan ja ilmastovihamielisyytensä..

Nyt koko maapallo kiittää että Trump vaihtuu takavasemmalle. Minun puolestani joutaa vaikka vankilaan :)
 
vierailija
Täällä on tosi moni ollut Trumpin puolella ja puolestellut häntä. Toki jotkut menee sen taakse, että "kaksi huonoa ehdokasta", mutta mielestäni tuo on selittelyä. Voisiko palstan mustat myöntää, että ovat olleet väärässä Trumpin suhteen. Hän on ollut aivan kamala presidentti ja tämä loppunäutös vaan pahentaa asiaa.

Lisbethiltä en nyt odota mitään, mutta muut. Tai ehkäpä Echolta ei myöskään tarvi sitä odottaa. Koska jos elää Raamatun ennustuksien uhkakuvissa, sopiikin että ne pitää.

Mutta M1es, Elena777, Aivansama ja keitä teitä nyt olikaan.

Olishan hauskaa huomata, että M1es myöntäisi olleen väärässä. Tosin olen varma, että se on mahdotonta. Ei se, että olisit väärässä vaan se, että myöntäisit sen. Siinä asiassa muistutat Trumpia tai Paavo Väyrystä.
Heti kun Pekka Haavisto pyytää anteeksi rikostaan.
 
vierailija
Totta. Trump on on ollu ihan jees, koska Pekka.

Paha Pekka yritti tuoda 15 lasta kyseenalaisin menettelyin. Trump on ihan jees, kunnes Paha-Pekka pyytää anteeksi.

Varmaan Trump nyt seuraa mielenkiinnolla, että mtä Paha-Pekka, Trumpin suuri esikuva häikäilemättömyydessä tekee.
Musta olis hauska tietää, onko yksikään tolkun ihminen täällä oikeasti vihreä tai vassari, et heilahtaako toi noiden rajakkien öyhötys edes läheltä? :D
Mulle tullaan ainakin jatkuvasti röyhtäileen noista puolueista, kuin mun pitäis jollain tapaa loukkaantua ja se naurattaa, huvittaa ja raapituttaa päätä, koska silloinhan varsinainen keskustelu jää vähän laimeeksi.
 
Se joka ketjun aloitti
Enpä ois uskonut, että tämä ketju tämmöiseksi venyy. Vielä vähemmän oisin uskonut, että muutamat uskovat vielä Trumpin voittoon. Ja vieläpä, että se olisi oikeudenmukaista.

Tästä ketjusta voi kyllä omat johtopäätökset tiettyjen ihmisten logiikasta vetää. Ja tuon eprusteella kannattaa vakavasti harkita, että antautuuko mihinkään keskusteluun heidän kanssa.

Jos totuus määritellään erilaisin perustein, keskustelu on mahdotonta. Joten kenties tällä palstalla pitäisi ensin määritellä, että mitö lähteitä voi käyttää ja sitten aloittaa argumentointi. Olisi kaikille helpompaa. Itse ainakin pidättäytyisin keskusteluista, jossa "kaikki meti netistä löytyy" kelpaa.

Erikseen voisi sitten olla sellainen keskustelu, jossa aiheena olisi se, että missä media seilaa jne... Toisaalta itseä ei tuo kiinnosta niin paljoa, että siihen lähtisin. Olen niin tyhmä, että olen valmis jokseenkin luottamaan valtamediaan. Tämä trumpismin, salaliittoteorioiden ja muun huuhaan aika on itseasiassa vahvistanut luottamustani niihin. Jutut ovat totta. Se on eri, että korosttaanko niissä jotain asiaa ja miltä näkökannalta niitä tehdään. Sitä eroa mielestäni kaikki eivät ole sisäistäneet.

Itse en ole tähän ketjuun kirjoittanut mitään pitkään aikaan. Kun keskustelu alkoi, ajattelin että pitää rekisteröityö. Mutta ihan aidosti ei vaan ole aikaa eikä oikein haluakaan jatkaa tätä. Kaipa tämä ketju kuitenkin pinnalla pysyy tammikuuhun saakka.

Oma virheeni oli toki ekassa viestissä ns. "kohdistettu vittuilu". Ei olisi pitänyt tehdä sitä. Oli väärin sanoa "voisiko myöntää olleensa väärässä..." Ei ollut ihan rakentavaa, mutta eihän sitä silloin tajunnut, että juuri tästä ketjusta tulee se Trumpin loppunäytöksen puintia sisältävä ketju.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
TERO PEKKA SUVAKKI
Musta olis hauska tietää, onko yksikään tolkun ihminen täällä oikeasti vihreä tai vassari, et heilahtaako toi noiden rajakkien öyhötys edes läheltä?
Mulle tullaan ainakin jatkuvasti röyhtäileen noista puolueista, kuin mun pitäis jollain tapaa loukkaantua ja se naurattaa, huvittaa ja raapituttaa päätä, koska silloinhan varsinainen keskustelu jää vähän laimeeksi.
Minä, kuten nikkini ehkä vihjaa, olen ns. taskulaskin-vihreä. Eli Soininvaara-tyyliä. Ajan ihan autolla töihin, asun omakotitalossa Kehä III:sen ulkopuolella. Saan tuloni yksiteyiseltä sektorilta. En ole ainao, mutta se mtä tältä palstalta saan lukea vihreistä on käsittämätöntä. Tietty porukka luo kuvaa jostain SUVAKISTA, joka ei tajua todellisuudesta yhtään mitään. Tämä SUVAKKI jos mikä on se olkiukko, jonka kimppuun sitten hyökätään.

Aika montaa asiaa mu palstan konsensus-hengessä ihmetettyy. Yksi on se, että palstan enimmistö (persuja) usien mainitsevat, että ilmastonmuutosta ei Suomesta korjata. Että isot, pahat eka. Mutta sitten tää sama porukkaa tuntuu puolustavan Trumpia, joka ei todellakaan ollut auttamassa kyseistä asiaa.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Vilpitön kysymys, mitä vihreät on viimeisen vuoden aikana tehneet/saaneet aikaan luonnon/eläinten/ilmaston/saastumisen vähentämisen hyväksi?
En tunne asiaa niin hyvin, että osaisin eritellä. Politikka ei ole yhden puolenn tekoja, se on yhteistyötä. Mielestäni ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa tärkeintä on kansainvälinen yhteistyö ja konsensus siitä, että "jotain tarttis tehrä". Inakin tätä asiaa Vihreät ajaa eikö kukaan kiistä ilmastonmuutosta.

On erittäin vaikea sanoa jotain yksittäisiä asioita, jotai joku puolue on aikaansaanut. En edes niitä tunne. Lisäksi minun on se toettava, että olen aina ollut ydinvoiman kannalla ja 90-00-luvuilla en Vihreitä äänestänyt koska olivat sitä vastaan. Nyt realiteettien edessä tilanne on muuttumassa. Joskin nykyöän ydinvoimalle on vaihtoehtojakin.

Ei sillä, että tuo 5. ydinvoimala mikää menestystarina on. Olis ehkä ollut parempi, että se olisi saatu torpattua. Kauheesti ei energiaa sieltä ole tullut...
 
vierailija
En tunne asiaa niin hyvin, että osaisin eritellä. Politikka ei ole yhden puolenn tekoja, se on yhteistyötä. Mielestäni ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa tärkeintä on kansainvälinen yhteistyö ja konsensus siitä, että "jotain tarttis tehrä". Inakin tätä asiaa Vihreät ajaa eikö kukaan kiistä ilmastonmuutosta.

On erittäin vaikea sanoa jotain yksittäisiä asioita, jotai joku puolue on aikaansaanut. En edes niitä tunne. Lisäksi minun on se toettava, että olen aina ollut ydinvoiman kannalla ja 90-00-luvuilla en Vihreitä äänestänyt koska olivat sitä vastaan. Nyt realiteettien edessä tilanne on muuttumassa. Joskin nykyöän ydinvoimalle on vaihtoehtojakin.

Ei sillä, että tuo 5. ydinvoimala mikää menestystarina on. Olis ehkä ollut parempi, että se olisi saatu torpattua. Kauheesti ei energiaa sieltä ole tullut...
Word!
 
TURO MATTI ANTISUVAKKI
En tunne asiaa niin hyvin, että osaisin eritellä. Politikka ei ole yhden puolenn tekoja, se on yhteistyötä. Mielestäni ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa tärkeintä on kansainvälinen yhteistyö ja konsensus siitä, että "jotain tarttis tehrä". Inakin tätä asiaa Vihreät ajaa eikö kukaan kiistä ilmastonmuutosta.

On erittäin vaikea sanoa jotain yksittäisiä asioita, jotai joku puolue on aikaansaanut. En edes niitä tunne. Lisäksi minun on se toettava, että olen aina ollut ydinvoiman kannalla ja 90-00-luvuilla en Vihreitä äänestänyt koska olivat sitä vastaan. Nyt realiteettien edessä tilanne on muuttumassa. Joskin nykyöän ydinvoimalle on vaihtoehtojakin.

Ei sillä, että tuo 5. ydinvoimala mikää menestystarina on. Olis ehkä ollut parempi, että se olisi saatu torpattua. Kauheesti ei energiaa sieltä ole tullut...
Tässä vaan kun muistelee menneitä niin eivät ne vihreät ole paljon muussa olleet esillä kuin haittaamaahanmuuton vauhdittamisessa

Että siinä mielessä on tullut hyvinkin vastenmieliseksi puolueeksi, ja Ohisalohan on aivan järkyttävä tyyppi :eek:
 
Mielenkiintoista nähdä onko näistä olemassa äänitteet/todisteet. Ja, miten tämä scotus tyyppi meinaa vastata:
(John Roberts on Yhdysvaltain korkeimman oikeuden puheenjohtaja)

”Lin Wood (@LLinWood) twiittasi: Answers to 2 simple questions below will tell We The People ALL we need to know about Chief Justice John Roberts.

We The People are entitled to answers. You work for us, Justice Roberts. Answer these questions. They will not go away.

You cannot fly TRUTH away on Epstein jet.”

https://twitter.com/LLinWood/status/1339813531496038401?s=20

Jäädään seuraamaan! Jännää on voi härregyy!:X3:
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Tässä vaan kun muistelee menneitä niin eivät ne vihreät ole paljon muussa olleet esillä kuin haittaamaahanmuuton vauhdittamisessa

Että siinä mielessä on tullut hyvinkin vastenmieliseksi puolueeksi, ja Ohisalohan on aivan järkyttävä tyyppi
Vihreät on aika pieni puolue, joten aikamoista väittää, että he ovat saaneet agendsa noin hyvin läpi. He ovat siihen tarvinneet muita, isompia, puolueita. Maahanmuutosta täytyy muistaa se, että alunperin ajatus oli, että maahanmuuttoa Suomeen on pakko olla, että saataisiin kestävyysvaje paikattua. Maahanmuutto itsessään ei ole se peikko. Itse en kiistä Suomeen toteutuneesta maahanmuutosta aiheutuneita ongelmia. Mutta en myöskään viitsi lähteä

Kannattaisi Vihreissä kuitenkin huomioida se, että ehkäpä heidän ansiostaan ympäristökysymykset ovat isossa roolissa. Roolissa jossa niiden pitääkin olla.

Jos haluaisin nähdä jotain hyvää persujen toiminnassa (itseasiassa alunperin ajattelin näin), niin minun mielestä aikoinaan oli hyvä, että nostivat esiin maahanmuuton negatiivisia puolia. Asioiden siloittelu oli tuolloin saanut liialliset mittasuhteet. Mutta minun mielestä tätä siloittelua ei enää ole. Paitsi persujen vastakkainasetteluun tähtäävässä retoriikassa.

Hyvänä esimerkkinä siitä, että ei yksi puolue voi asioita päätää, on se kun pakolaisvirta tuli Suomeen nimenomaan persujen ollessa hallituksessa. Minä en syytä asiiasta persuja, enkä ketään muutakaan, en tiedä mitä oikeasti olisi silloin voitu tehdä. Mutta tuon nyt voi vaan laittaa esimerkkinä, että ei asioihin ole niin helppo vaikuttaa. (Juu ei tarvi kertoa että tuossa vaiheessa vallassa oli ne siniset petturipersut).

Tietenkään en ala töllä pastalla erityisesti Vihreitä puolustamaan. Se olisi ihan sama kuin alkaisi uskovaisille puhua ateismista. Ei uppoa, joten turha lähteä edes tuohon suuntaan. Yritän nyt suht. maltillisesti avata omaa ajatteluani. Ehkä kertoa, että ei mevihreät olla mitään demonisia suomentuhoajia, joiksi meitä mustamaalataan.

Ohisalo ei mielestäni ole järkyttävä tyyppi, mutta turha kai siitä jauhaa, Haavisto-kuviostakaan en oikein tiedä. En ole jaksanut tutkia niin paljon, että viittisin lähteä huutelemaan. Mielestäni nykyään on muutenkin liikaa huutelua niiltä, jotka eivät perehdy. Aitojen asiantuntijoiden viesti hukkuu näiden alle.
 
vierailija
Vihreät on aika pieni puolue, joten aikamoista väittää, että he ovat saaneet agendsa noin hyvin läpi. He ovat siihen tarvinneet muita, isompia, puolueita. Maahanmuutosta täytyy muistaa se, että alunperin ajatus oli, että maahanmuuttoa Suomeen on pakko olla, että saataisiin kestävyysvaje paikattua. Maahanmuutto itsessään ei ole se peikko. Itse en kiistä Suomeen toteutuneesta maahanmuutosta aiheutuneita ongelmia. Mutta en myöskään viitsi lähteä

Kannattaisi Vihreissä kuitenkin huomioida se, että ehkäpä heidän ansiostaan ympäristökysymykset ovat isossa roolissa. Roolissa jossa niiden pitääkin olla.

Jos haluaisin nähdä jotain hyvää persujen toiminnassa (itseasiassa alunperin ajattelin näin), niin minun mielestä aikoinaan oli hyvä, että nostivat esiin maahanmuuton negatiivisia puolia. Asioiden siloittelu oli tuolloin saanut liialliset mittasuhteet. Mutta minun mielestä tätä siloittelua ei enää ole. Paitsi persujen vastakkainasetteluun tähtäävässä retoriikassa.

Hyvänä esimerkkinä siitä, että ei yksi puolue voi asioita päätää, on se kun pakolaisvirta tuli Suomeen nimenomaan persujen ollessa hallituksessa. Minä en syytä asiiasta persuja, enkä ketään muutakaan, en tiedä mitä oikeasti olisi silloin voitu tehdä. Mutta tuon nyt voi vaan laittaa esimerkkinä, että ei asioihin ole niin helppo vaikuttaa. (Juu ei tarvi kertoa että tuossa vaiheessa vallassa oli ne siniset petturipersut).

Tietenkään en ala töllä pastalla erityisesti Vihreitä puolustamaan. Se olisi ihan sama kuin alkaisi uskovaisille puhua ateismista. Ei uppoa, joten turha lähteä edes tuohon suuntaan. Yritän nyt suht. maltillisesti avata omaa ajatteluani. Ehkä kertoa, että ei mevihreät olla mitään demonisia suomentuhoajia, joiksi meitä mustamaalataan.

Ohisalo ei mielestäni ole järkyttävä tyyppi, mutta turha kai siitä jauhaa, Haavisto-kuviostakaan en oikein tiedä. En ole jaksanut tutkia niin paljon, että viittisin lähteä huutelemaan. Mielestäni nykyään on muutenkin liikaa huutelua niiltä, jotka eivät perehdy. Aitojen asiantuntijoiden viesti hukkuu näiden alle.
Voi kultapieni! Ei sillä ole väliä, mitä ajattelet ja mitä ajattelet oikeasti, sillä kyllä persut sen sinulle kyllä kertovat ja kertovat vielä senkin, miten väärässä olet!!!
 
vierailija
Mielenkiintoista nähdä onko näistä olemassa äänitteet/todisteet. Ja, miten tämä scotus tyyppi meinaa vastata:
(John Roberts on Yhdysvaltain korkeimman oikeuden puheenjohtaja)

”Lin Wood (@LLinWood) twiittasi: Answers to 2 simple questions below will tell We The People ALL we need to know about Chief Justice John Roberts.

We The People are entitled to answers. You work for us, Justice Roberts. Answer these questions. They will not go away.

You cannot fly TRUTH away on Epstein jet.”

https://twitter.com/LLinWood/status/1339813531496038401?s=20

Jäädään seuraamaan! Jännää on voi härregyy!
“I’ve known Jeff [Epstein] for fifteen years. Terrific guy. He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side.” - Donald Trump

“I wish her well.” - Donald Trump speaking about Ghislaine Maxwell.
 
vierailija
Mielenkiintoista nähdä onko näistä olemassa äänitteet/todisteet. Ja, miten tämä scotus tyyppi meinaa vastata:
(John Roberts on Yhdysvaltain korkeimman oikeuden puheenjohtaja)

”Lin Wood (@LLinWood) twiittasi: Answers to 2 simple questions below will tell We The People ALL we need to know about Chief Justice John Roberts.

We The People are entitled to answers. You work for us, Justice Roberts. Answer these questions. They will not go away.

You cannot fly TRUTH away on Epstein jet.”

https://twitter.com/LLinWood/status/1339813531496038401?s=20

Jäädään seuraamaan! Jännää on voi härregyy!
Trumphan sanoi, että on tuntenut Epsteinin monta vuotta ja tämä on huipputyyppi ja hän (trump) jakaa Epsteinin naismaun, vaikka osa onkin vähän nuorempia.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Voi kultapieni! Ei sillä ole väliä, mitä ajattelet ja mitä ajattelet oikeasti, sillä kyllä persut sen sinulle kyllä kertovat ja kertovat vielä senkin, miten väärässä olet!!!
Näinhän se menee. Sinällään ymmärrän tätä porukkaa, koska itse olin nuorena todella mustavalkoinen ja ajatukseni olivat "persumaisia" lukioiässä. PK-seudulle muutettuani huomasin asioiden monet puolet ja ajattelu muuttui. Ei toki salamaniskusta, vaan vuosien evoluutiona (regressio varmasti monen palstalaisen mielestö).

Harva meistä on koskaan ajatellut "eri tavalla". Pääosa ajattelee tietyllä tavalla ja iän myötä se kanta vahvistuu. Tuolloin on erittöin vaikea ymmärtää sitä vastapuolta.

Sinällään näkisin keskutelun persujen kanssa aika hedelmättömäksi. Tuntuu, että he lietsovat sellaista viholliskuvaa, että asetelma menee kieltämättä sinne 30-luvulle. Vastakkianasettelu on samaa tasoa kuin kommunistit vs. natsit aikoineen. Ei siinä silloin keskustella. Siinä tapellaan ja jossain vaiheessa jopa tapetaan. Sama kuvio on demokraattien ja republikaanien välillä USA:ssa.
 
On se Tero paha


Näin linjaa Ohisalo

– Rajavalvonnan tehtävänä on mahdollistaa sujuva ja turvallinen rajanylitysliikenne ja saattaa luvattomasti rajan ylittäneet asianmukaiseen viranomaisprosessiin, kuten esimerkiksi turvapaikkaprosessiin, Ohisalo kirjoitti.:O
 
Jotainjarkeetahantouhuun
Hei oikeesti vierailijat ja muutkin järkevät. Te hakkaatte nyt päätänne seinään henkilän kanssa, joka tosiaan ottaa linkkinsä tältä facebook-sivustolta:


On aikaisemminkin heitetty tänne tuo sivusto, mutta miettikää haluaisitteko tuolle sivustolle mennä vänkäämään vastaan? Tuskin. Miksi sitte täällä vänkäätte? Kysyn vaan...
 

Yhteistyössä