Kuin olisi isänsä kanssa naimisissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta menee hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta menee hermo

Vieras
Ei hyvää päivää kohta hirttää lopullisesti! Taas kerran kuunnellaan lasten kanssa kun ukko kuorsaa olkkarin sohvalla ja me muut koitetaan katsoa pikku kakkosta. Olen niin v***n täynnä tota rohinaa ettei oikeesti mitään rajaa; kuuntelen kaiket yöt sitä ja ei millään jaksaisi kuunnella sitä myös töistä tullessa. Kaava tuntuisi olevan aina sama; tullaan töistä ja pväkodista, syödään ja mies linnottautuu peiton kanssa sohvalle ja jumalaton kuorsaaminen alkaa per heti. Mulla menee hermo ja lapsillakin jo menee hermo tohon korinaan. Ei auta ei sitten mikään mitä koitan sanoa, ei suostu siirtymään mihinkään sohvalta vaan jostain syystä se on aivan pakko korista keskellä olkkaria ja me muut saadaan kuunnella. Miksi ihmeessä ei voi mennä makkariin jos noin väsyttää?

Yöt on ihan perkelettä; vihdoin kun lasten puolesta sais nukkua niin mies kuorsaa. Pitää aivan käsittämätöntä meteliä, en ymmärrä miten joku voi kuorsata noin äänekkäästi. Pitäs oikeesti videoida. Kun yritän sanoa miten päin tahansa niin joko mies suuttuu, ei piittaa tai naureskelee. Ja se harmittaa. Olen myös ottanut kantaa mahdolliseen uniapneaan, mutta kun eihän sitä lääkäriin voi mennä, ne kuulemma käskee vaan tiputtamaan painoa. (Ihanko totta??)

Jotenkin tuntuu, että mies on alkanut muistuttaa enenevissä määrin omaa isääni, pallomahainen kuorsaaja ja rehellisesti sanottuna se jopa ällöttää. Jatkuvasti väsynyt, pahantuulinen ja kuorsaa. Mutta yhtään mitään halua ei itsellä tunnu olevan mihinkään tilanteen muutokseen miehellä. Ja mulla taas on mittari niin täynnä, että kohta possahtaa. Tämä vaikuttaa osin myös seksuaaliseen kanssa käymiseen kun ei oikeen huvita isänsä kanssa olla..

Mikä tässä on niin vaikeeta?

Ei hyvää päivää kohta hirttää lopullisesti! Taas kerran kuunnellaan lasten kanssa kun ukko kuorsaa olkkarin sohvalla ja me muut koitetaan katsoa pikku kakkosta. Olen niin v***n täynnä tota rohinaa ettei oikeesti mitään rajaa; kuuntelen kaiket yöt sitä ja ei millään jaksaisi kuunnella sitä myös töistä tullessa. Kaava tuntuisi olevan aina sama; tullaan töistä ja pväkodista, syödään ja mies linnottautuu peiton kanssa sohvalle ja jumalaton kuorsaaminen alkaa per heti. Mulla menee hermo ja lapsillakin jo menee hermo tohon korinaan. Ei auta ei sitten mikään mitä koitan sanoa, ei suostu siirtymään mihinkään sohvalta vaan jostain syystä se on aivan pakko korista keskellä olkkaria ja me muut saadaan kuunnella. Miksi ihmeessä ei voi mennä makkariin jos noin väsyttää?

Yöt on ihan perkelettä; vihdoin kun lasten puolesta sais nukkua niin mies kuorsaa. Pitää aivan käsittämätöntä meteliä, en ymmärrä miten joku voi kuorsata noin äänekkäästi. Pitäs oikeesti videoida. Kun yritän sanoa miten päin tahansa niin joko mies suuttuu, ei piittaa tai naureskelee. Ja se harmittaa. Olen myös ottanut kantaa mahdolliseen uniapneaan, mutta kun eihän sitä lääkäriin voi mennä, ne kuulemma käskee vaan tiputtamaan painoa. (Ihanko totta??)

Jotenkin tuntuu, että mies on alkanut muistuttaa enenevissä määrin omaa isääni, pallomahainen kuorsaaja ja rehellisesti sanottuna se jopa ällöttää. Jatkuvasti väsynyt, pahantuulinen ja kuorsaa. Mutta yhtään mitään halua ei itsellä tunnu olevan mihinkään tilanteen muutokseen miehellä. Ja mulla taas on mittari niin täynnä, että kohta possahtaa. Tämä vaikuttaa osin myös seksuaaliseen kanssa käymiseen kun ei oikeen huvita isänsä kanssa ollaMikä tässä on niin vaikeeta?

Ny laitat ukkos välittömästi lääkärille . Sillähän on ihan selvä uniapnea kuorsaa kun perkele ja on aina väsynyt. Ja niin olet sinäkin. tuolle vaivalle voidaan nykyään tehdäkin jotain. Keuhko sairauksien puolella tehdään sellainen hengityskoe ja ohjataan joko hammaslääkärille. Tekee sellaisen uniapnea kiskon tai sitten hän saa sellaisen ylipainelaitteen. ja rauha toivottavasti palaa perheeseen. Öitä ja päivällä ehkä tulevaisuudessa mukana oleva äijäkin.

Viimeksi muokattu:
Ny laitat ukkos välittömästi lääkärille .

Kuinkas aikuisen ihmisen "laittaa lääkäriin"? Sitä paitsi, ap:han kertoi, että on pyytänyt.
Naurettavaa itsekkyyttä vallata yhteinen olohuone nukkumiseen, ja mikä hiton nukkuma-aika tuo alku ilta on?
Puhupas vielä kerra asiasta, jos ukko ei halua ottaa muita huomioon muutat lasten kanssa muualla/ tai ukko muuttaa.

Viimeksi muokattu:
niin, ehkä se on sitä perheen kanssa vietettäväää aikaa. Jos ukko meni makkariin akka alkaisi valittamaan että se pakenee ihanaa perhettään. nyt kun se nukkuu sohvalla akka valittaa kun kuorsaus kuuluu. Väärät ruokailutavat ja stressi väsyttää duunin jälkeen. Itse menin aikan duunin jälkeen sohvalle ja heräsin siitä usein aamulla. Ruokavalio oli aivan perseestä ja se väsytti, samoin raskas duuni. Ruokavalion muutso täytyy tapahtua koko perheessä ei vain yhden pallomahan kohdalla.

Sinulla on jo yksi toimenpide tekemistä vaille valmis: Videoi sitä ukkoasi. Videoi vaikka pätkä puolen tunnin välein. Ensimmäisestä kunnon korahtelusta alkaen.
Laita yöksi itsellesi korvatulpat korviin tai mene yöksi sohvalle tai tee kunnon peti olkkariin.

Kun näytät videon ja lähdet ukon vierestä, niin eiköhän tuo vähitellen ala uskoa, että pitäisi mennä lääkäriin.

Aika selvät uniapnean merkit on, mutta toki voi olla joku muukin vaiva.

Jos ukko ei ala vaivalleen mitään tehdä, niin kerro eron olevan edessä. Pistä aikataulut, missä ajassa on alettava tapahtumaan.

Toimi jämäkästi.

kattella jos mies on jo noin väsynyt. Ihan selvä uniapneatapaus. max. 2-3 vuotta ja se on aivohalvauspotilas tai mitä luultavammin kuollut. Kaveripiirissä on viime vuosina kaksi kuorsaajaa kuollut nukkuessaan. Toinen oli 32 vuotias, toinen 45v.

Että minua vituttaa tämän tyyliset aloitukset.
1. ukolle ja koko sakille vois se himassa oleva tehdä päivälliseksi kasvispainotteista ruokaa ja jättää ranskanperunat ja pihvit kokonaan kotipöydästä pois juhlahetkiä varten. Yleensäkin lihan, leivän ja perunan syöntiä vois vähentää kun kaupasta saa tuoreena mitä erilaisimpia ruoka-aineita.

2. koko perhe vois lähtee ulos ruuan jälkeen, jollon mies ei voisi heittäytyä sinne sohvalle edes kuorsaamaan. Mitä pienempi vatsa, sitä helpompi on liikkua.

3. telkkarin voi pistää tauolle koko perheeltä. Kellekään ei tee hyvää kattella sitä tuntikausia.
Kakaroiden kanssa voi leikkiä konttaamalla pitkin lattioita ja vaikkapa pelata lautapelejä, siis se mieskin. Sitä vartenhan niitä ipanoita tehdään, että niiden kanssa myös ollaan. Mieskin voi tehdä kotitöitä duunin jälkeen. Ainakin sen verran, että osaa jos sinusta jostain syystä aika jättää ennen ukkoa.
Samaten olisi hyvä opettaa niitä kersojakin astianpesukoneen täyttöön, huoneiden siivoamiseen ja pyykin pesuun. Ja maksuttomiin harrastuksiin, kuten ulkona leikkimiseen ja vaikka metsässä samoiluun. Kyllä niitä puistoja löytyy kaupungistakin. Niin se äijä ei makaisi sohvalla vaan olis lasten kanssa ulkona raitista ilmaa samassa.

Tää elämä on järjestelykysymys. Jos puhe ei auta, pakkaa kakarat autoon ja muuta vaikka faijalles. Eipä sun silleen tartte ainakaan kuunnella miehen kuorsaamista!

Videointi ei taida sittenkään olla huono vaihtoehto, siihen tulokseen tulin viime yönäo_O Jospa vkonloppuna saisi jonkinmoisen keskusteluyhteyden asiasta auki niin ettei se unohdu heti.

Meillä syödän ihan normaalia kotiruokaa eikä tuijotella tuntikausia telkkaria; eräälle huolestuneelle ja vittuuntuneelle kansalaiselle. Myös minä olen koittanut terveyden kannalta asiaa ottaa esille, mutta on hankalaa väkisin viedä aikuista ihmistä lääkäriin. Jospa siis vielä kerran koitan ystävällisesti.

Videointi ei taida sittenkään olla huono vaihtoehto, siihen tulokseen tulin viime yönäo_O Jospa vkonloppuna saisi jonkinmoisen keskusteluyhteyden asiasta auki niin ettei se unohdu heti.

Meillä syödän ihan normaalia kotiruokaa eikä tuijotella tuntikausia telkkaria; eräälle huolestuneelle ja vittuuntuneelle kansalaiselle. Myös minä olen koittanut terveyden kannalta asiaa ottaa esille, mutta on hankalaa väkisin viedä aikuista ihmistä lääkäriin. Jospa siis vielä kerran koitan ystävällisesti.

Ei mee jakeluun näköjään.
Normaali kotiruoka pitää sisällään aika paljon erilaista ns. ei toivottavaa safkaa.

Teillä on muutkin hommat pielessä kuin vaan tää miehen sohvalla kuorsaaminen.
Sulle ei mee jakeluun, että ukkos on oikeesti niin poikki, ettei se enää kykene aatteleen selkeesti. Kun se pistää napaansa makaroonilaatikkoo tai perunamakkarasotkuu niin sen jälkeen se vaan vetää sikeitä heti kun vaan mahollista. Sillä kun pää on ihan pöhnässä ja aivotoimintaa saman verran kuin madolla. Kuorsatessa elimistö ei saa happee, kropassa on krooninen väsymys päällä jota kuorsaaminen pahentaa entisestään. Sillä on oravanpyörä päällä joka ruokkii itse itseään.

Jos ukkos ei oo metsuri tms. ulkotyöläinen, niin onhan sillä jo aivan helvetillinen happivajauskin kun ei se ulkoile ikinä.

Sen takii kantsuis ajatella noita normaaleja duunin jälkeisiä rutiinejakin koittaa muuttaa terveellisemmiks asap.

Et päästä ukkoos sohvalle iltasin kun safka on syöty, vaan käsket sen ottaa kakarat messiin ja mennä pihalle. Pistät ittekin toppahousut ylle ja meet pitämään seuraa. Käytte luistelemassa tai hiihtämässä, kävelylenkillä, leikkipuistossa tms. ootte pihalla vähintään tunnin, mieluummin puoltoista. Jos sataa, pelaatte lautapelejä tai teette niitä kotihommia koko poppoo.
Ei ne kersat mitään pikkukakkosta tarttee. Ne tarttee molempia vanhempiaan ja sitä peruslaatuaikaa jossa vanhemmat oikeesti puuhavat jotain heidän kanssaan.

Siitä sitten kersat iltahommien kautta yöunille ja te kaks seksipuuhiin tms. missä äijäs saa liikuntaa. Siinä se ukkos vatta pienenee huomaamatta ja kun ne aivot saa happee, niin ukkos tajuaa että tää elämäkin on niin mukavaa, että hänen kantsii hoitaa itteensä paremmin.

Viimeksi muokattu:
Video on hyvä idea. Tee se ja näytä ukolles.

Sen jälkeen ilmoitat, jotta sinä kärsit unettomuudesta ja yliväsymyksestä tämän vuoksi etkä jaksa enää yhtään enempää etkä kestä koko kuorsaavaa ja välinpitämätöntä äijä tuollaisena.
Annat 2 vaihtoehtoa: Hän menee lääkäriin ja alkaa hoitaa itseään ja vaivaansa tosissaan tai kerää kamppeensa ja muuttaa pois.

Esitä asiasi tyynen rauhallisesti ja päättäväisesti. Uskon, jotta laittaa ukon miettimään. Jollei hän välitä itsestään, tulee ajatella edes lapsia ja vaimoa.

Sen jälkeen ilmoitat, jotta sinä kärsit unettomuudesta ja yliväsymyksestä tämän vuoksi etkä jaksa enää yhtään enempää etkä kestä koko kuorsaavaa ja välinpitämätöntä äijä tuollaisena.
Annat 2 vaihtoehtoa: Hän menee lääkäriin ja alkaa hoitaa itseään ja vaivaansa tosissaan tai kerää kamppeensa ja muuttaa pois.

Esitä asiasi tyynen rauhallisesti ja päättäväisesti. Uskon, jotta laittaa ukon miettimään. Jollei hän välitä itsestään, tulee ajatella edes lapsia ja vaimoa.

Päteeks toi sama jatkuvasti lihoviin akkoihin. Voiks mä sanoa akalle saman vai olenko silloin sovinisti. Synnytyksen jälkeen tuli 20 kiloo ja se lihoo vaan...

Viimeksi muokattu:
Päteeks toi sama jatkuvasti lihoviin akkoihin. Voiks mä sanoa akalle saman vai olenko silloin sovinisti. Synnytyksen jälkeen tuli 20 kiloo ja se lihoo vaan...

Kuuntelin itse puoli vuotta miehen kuorsaamista ja muutin työhuoneeseen, josta tuli minun makuuhuoneeni. Joskus kuorsaus kuuluu kahden suljetun oven lävitse.

Lihavuus on pienempi haitta puolisolle kuin kuorsaus, joka valvottaa muita. Kuorsaus ei johdu kotitöistä tai lapsista, mutta tuoreen äidin liikkumattomuus ja turvautuminen ruuan lohtuun voi johtua. Itsellä liikuntatausta ja treenaan lähes päivittäin, mutta ei olekkaan lapsia tai muita velvotteita. Paljon vaikeampaa on muuttaa totuttua syömis- ja ajatteluprosessia ilman liikunnan tuomaa hyvääoloa.

Lähtökohtaisesti kannattaa ottaa puheeksi rakentavasti (hoikkana hyväolo) kuin puhua ulkonäöstä tai miehen haluista. Tietysti otat vastuun lapsenhoidosta ym. rutiineista jotta liikunta on edes mahdollista. Yhdessä tai kavereiden ym. voisitte kokeilla eri lajeja, jos liikunta on uutta. Valmiit terveelliset ateriat valmiina ovat positiivinen motivointikeino, ei kiristys tai haukkuminen. Hyvin äkkiä ylipainoiselle tulee vastarinta, kun vaaditaan luopumaan ystävästä=herkuista ja tilalle ei tarjota mitään.

Yksi juttu on myös se, että lihavan ihmisen halaaminen on vaikeaa, kun toisen pää on ns. saavuttamattomissa ison mahan takia. Toinen on, että ehkä osa ei tule ajatelleeksi, että herkuttelu korvaa hellyyden. Lihova ihminen tavallaan pettää puolisoon herkkujen kanssa, koska niistä tulee parempi olo. Silloin puolisoa ärsyttää myös oman merkityksen pieneminen, ei vain toisen läskit.

Viimeksi muokattu:
Lihavuus on pienempi haitta puolisolle kuin kuorsaus, joka valvottaa muita. Kuorsaus ei johdu kotitöistä tai lapsista, mutta tuoreen äidin liikkumattomuus ja turvautuminen ruuan lohtuun voi johtua. Itsellä liikuntatausta ja treenaan lähes päivittäin, mutta ei olekkaan lapsia tai muita velvotteita. Paljon vaikeampaa on muuttaa totuttua syömis- ja ajatteluprosessia ilman liikunnan tuomaa hyvääoloa.

Lähtökohtaisesti kannattaa ottaa puheeksi rakentavasti (hoikkana hyväolo) kuin puhua ulkonäöstä tai miehen haluista. Tietysti otat vastuun lapsenhoidosta ym. rutiineista jotta liikunta on edes mahdollista. Yhdessä tai kavereiden ym. voisitte kokeilla eri lajeja, jos liikunta on uutta. Valmiit terveelliset ateriat valmiina ovat positiivinen motivointikeino, ei kiristys tai haukkuminen. Hyvin äkkiä ylipainoiselle tulee vastarinta, kun vaaditaan luopumaan ystävästä=herkuista ja tilalle ei tarjota mitään.

Jännä kaksoisstandari. Kuorsaaminen valvottaa muita, joten miestä voidaan uhata lähtemisellä. Lihominen, joka on ilmeisesti syynä tuohon miehen uniapneaan, taas on naisen kohdalla lohtusyömistä ja häntä pitää herkästi ohjata terveempään syömistottumukseen kun taas uhkaaminen miehen kohdalla on siis ok? Eikö huonojen ruokailutottumusten opettaminen lapsille ole siis vahingollista? Kun eukko mättää suklaata ja pitzaa naamaansa kun on niin ikävää, niin se ei ole terveydelle saatikka lapsille vaarallista?

Viimeksi muokattu:
hämmästyttää kummastuttaa minuakin.
jos mies kuorsaa sikana, eikä jaksa mitään muuta kuin duunissa käydä, niin eihän tollanen ole tervettä. Eli äijä hoitoon joko vapaaehtoisesti tai väkisin. Jos siinä auttaa avioerolla uhkaaminen niin siitä vaan, kysehän on miehen parhaasta.

Mutta tätä en tajuu, että nainen söisi liikaa sen takia kun hän on "vaan" kotona lapsia hoitamassa.
Miksi söisi? Mikä siinä himassa olossa ja arkiaskareissa nyt niin kauheeta on, että niitä ei terve ihminen kestäisi? Harrastusmahdollisuuksia on pilvin pimein ja itsehän ne kersat on tehty ja hoitovaihtoehtoja on olemassa lukematon määrä.
Kuntoilla voi lasten kanssa tai erikseen, ei se ole mikään ongelma.

Minusta tuntuu, että ihmiset tekee ittelleen ongelmia joka asiasta nykyään.

On varmaan aika vaikea puhua ihmiselle järkeä jos hän ei ota sitä vakavasti. Tai yrittää ehdottaa yhteisiä lenkkejä, terveellistä ruokaa yms. "Akkojen jorinoiksi" usein nämä laitetaan. Tosi on, että moni nainen on pelastanut miehensä kuolemalta patistamalla lääkäriiin.

Tulosta faktaa uniapneasta ja lyö nenän eteen. Jos hengityskatkoksia yöllä ei ole kyse on pelkästä kuorsaamisesta. Nukkumista on mahdollista tutkia kotiin saatavalla laitteella jonka data analysoidaan hoitopaikassa. Varmaan terveyskeskuksen laite kauttakin järjestyy tai työterveyden kautta. Jos kyse on uniapneasta niin ainoa hoito siihen taitaa olla laite jota on pidettävä joka yö. Suostuuko mies sitten siihen onkin eri asia. Lievään uniapneaan voi painon pudotus auttaa.
Jos on mahdollista mene nukkumaan eri huoneeseen niin kauaksi aikaa, että tulee muutos. Luulen, että tuo päiväkuorsaus ärsyttää siksi, että mies taitaa ärsyttää muutenkin ilman kuorsaamistakin.

Yhteistyössä