T
Tunteet
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KypsäNainen;11455338:Ap itse viestissään mm. kertoi "hyväksyneensä" miehensä naistuttavat miehensä ystäviksi. Sorry vaan, mutta kyllä hänen viestejään lukiessa saa vaikutuksen määräilevästä ja toisia halveeravasta ihmisestä.
Joskus suora raaka kritiikki voi olla ihan yhtä rakentavaa kuin hymistely ja "sivistynyt käytös".
Mitä sanavalinta "hyväksynyt" kertoo sinun mielestäsi? Minun mielestäni se kertoo sen, että AP:sta ei tunnu hyvältä, että hänen miehensä kaveeraa muiden naisten kanssa, mutta että hän ei ole nostanut asiasta haloota vaan on hiljaa niellyt asian. Hänhän on siis käyttäytynyt oikein ja hyvin miestään kohtaan, ei ole yrittänyt kieltää miestään. Sanavalinta paljastaa että asia ei ollut AP:lle aivan helppo, mutta että hän kuitenkin teki sen. Miten tällaisen voi kääntää häntä vastaan? Tämähän on juuri sitä kompromissien tekemistä ja toisen valintojen hyväksymistä, mitä toimivassa parisuhteessa tehdään. Tunteet on kuitenkin taas sallittu, AP:n ei ole pakko tykätä siitä, että hänen miehellään on naispuolisia kavereita, vaikka hänen onkin pakko hyväksyä se.
Minä en ole peräänkuuluttanut hymistelyä enkä "sivistynyttä käytöstä", vaan sellaista inhimillistä ymmärtävää käytöstä, mitä ihmiset harrastavat ollessaan kasvokkain ystäviensä kanssa. Miksi se on niin vaikeaa netissä?