Miehellä uusi nuori ystävätär

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gambanjaga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KypsäNainen;11455338:
Ap itse viestissään mm. kertoi "hyväksyneensä" miehensä naistuttavat miehensä ystäviksi. Sorry vaan, mutta kyllä hänen viestejään lukiessa saa vaikutuksen määräilevästä ja toisia halveeravasta ihmisestä.

Joskus suora raaka kritiikki voi olla ihan yhtä rakentavaa kuin hymistely ja "sivistynyt käytös".

Mitä sanavalinta "hyväksynyt" kertoo sinun mielestäsi? Minun mielestäni se kertoo sen, että AP:sta ei tunnu hyvältä, että hänen miehensä kaveeraa muiden naisten kanssa, mutta että hän ei ole nostanut asiasta haloota vaan on hiljaa niellyt asian. Hänhän on siis käyttäytynyt oikein ja hyvin miestään kohtaan, ei ole yrittänyt kieltää miestään. Sanavalinta paljastaa että asia ei ollut AP:lle aivan helppo, mutta että hän kuitenkin teki sen. Miten tällaisen voi kääntää häntä vastaan? Tämähän on juuri sitä kompromissien tekemistä ja toisen valintojen hyväksymistä, mitä toimivassa parisuhteessa tehdään. Tunteet on kuitenkin taas sallittu, AP:n ei ole pakko tykätä siitä, että hänen miehellään on naispuolisia kavereita, vaikka hänen onkin pakko hyväksyä se.

Minä en ole peräänkuuluttanut hymistelyä enkä "sivistynyttä käytöstä", vaan sellaista inhimillistä ymmärtävää käytöstä, mitä ihmiset harrastavat ollessaan kasvokkain ystäviensä kanssa. Miksi se on niin vaikeaa netissä?

Mitä sanavalinta "hyväksynyt" kertoo sinun mielestäsi? Minun mielestäni se kertoo sen, että AP:sta ei tunnu hyvältä, että hänen miehensä kaveeraa muiden naisten kanssa, mutta että hän ei ole nostanut asiasta haloota vaan on hiljaa niellyt asian. Hänhän on siis käyttäytynyt oikein ja hyvin miestään kohtaan, ei ole yrittänyt kieltää miestään. Sanavalinta paljastaa että asia ei ollut AP:lle aivan helppo, mutta että hän kuitenkin teki sen. Miten tällaisen voi kääntää häntä vastaan? Tämähän on juuri sitä kompromissien tekemistä ja toisen valintojen hyväksymistä, mitä toimivassa parisuhteessa tehdään. Tunteet on kuitenkin taas sallittu, AP:n ei ole pakko tykätä siitä, että hänen miehellään on naispuolisia kavereita, vaikka hänen onkin pakko hyväksyä se.

Minä en ole peräänkuuluttanut hymistelyä enkä "sivistynyttä käytöstä", vaan sellaista inhimillistä ymmärtävää käytöstä, mitä ihmiset harrastavat ollessaan kasvokkain ystäviensä kanssa. Miksi se on niin vaikeaa netissä?

Luepa uudestaan ne ap:n viestit äläkä tulkitse asioita tarkoituksenhakuisesti. Mustaa et saa valkoiseksi vaikka kuinka yrität.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja KypsäNainen;11455349:
Luepa uudestaan ne ap:n viestit äläkä tulkitse asioita tarkoituksenhakuisesti.

Me kaikki tulkitsemme AP:n viestit tarkoitushakuisesti. Minun tarkoitukseni on ymmärtää häntä ja auttaa häntä. Monella muulla tuntuu olevan jokin muu päämäärä.

No eiköhän nää kirjoitukset paljasta, että siellä on teinikundit pelleilemässä eri nimimerkkien takana. Vela40, hantuuki jne.

En ole mikään teinikundi vaan oikeasti vela 40.

Älyttömällä viestilläni yritän esiintuoda sitä, että ei näissä teidän monien kirjoituksissa ole oikein tolkkua ja laitoin itse samanlaisen viestin jota ei tarvitse ottaa vakavasti, toki sen voi ottaakin.

Ps. alkaa jo istuminen helpottamaan

Viimeksi muokattu:
Minä olen 60-vuotias ja mieheni on 70 v. Hänellä on nyt 20-vuotias ystävätär. Tämä ystävätär on kinunnut mieheltäni, että tämä ostaisi hänelle uuden auton.

Mies olisi ostanutkin, mutta minä kielsin. Nyt luin, että aikuiselta ihmiseltä ei saa kieltää mitään. Hyvät hyssykät. Olenkin käyttäytynyt täysin väärin! No, luonnehtikaapas nyt minua, millainen "paha akka" minä olen?

En ole mikään teinikundi vaan oikeasti vela 40.

Älyttömällä viestilläni yritän esiintuoda sitä, että ei näissä teidän monien kirjoituksissa ole oikein tolkkua ja laitoin itse samanlaisen viestin jota ei tarvitse ottaa vakavasti, toki sen voi ottaakin.

Ps. alkaa jo istuminen helpottamaan

Se, että nainen on vela, ehkä takaa sen, että värkki on piukea, mutta kerran seurustelin (n. 1 vrk ajan) tahtomattaan lapsettoman naisen kanssa, joka oli yli 30 v. Hänelle oli tehty hormoonihoitoja lapsettomuuden takia ja keinohedelmöityksiäkin oli yritetty - tuloksetta. Väljä oli värkki hällä. En saanut häntä paksuksi paljaallakaan.

Viimeksi muokattu:
Ap:n kirjoituksen sävystä johtuen en tunne häntä kohtaan mitään sympatiaa. itse asiasta johtuen olisin kyllä itsekin mustasukkainen (ja pettynyt) jos mieheni haluaisi viettää aikaansa netissä tai livenä jonkun toisen naisen kanssa (iällä ei ole väliä).
Jos näin kävisi: Itkisin, olisin surullinen ja pettynyt.
Joko asia selviäisi puhumalla tai tiemme eroavaisivat.
Eihän siinä ole vaihtoehtoja. Ei kenenkään kanssa voi parisuhdetta jatkaa eleivät molemmat halua sitoutua toisiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja No luinpa tämän.;11455504:
Minä olen 60-vuotias ja mieheni on 70 v. Hänellä on nyt 20-vuotias ystävätär. Tämä ystävätär on kinunnut mieheltäni, että tämä ostaisi hänelle uuden auton.

Mies olisi ostanutkin, mutta minä kielsin. Nyt luin, että aikuiselta ihmiseltä ei saa kieltää mitään. Hyvät hyssykät. Olenkin käyttäytynyt täysin väärin! No, luonnehtikaapas nyt minua, millainen "paha akka" minä olen?
Itseironin pahimmastapäästä.

2. 19 vuotias on aikuinen, ei TEINI vaikka ap kuinka sitä huutaa.

19-vuotias on toki täysi-ikäinen, mutta silti myös teini-ikäinen. Vrt. englanninkielen "nineTEEN".

Minä olisin todella pöyristynyt jos mieheni (33 v.) alkaisi pyöriä viihteellä 19-vuotiaan pimun kanssa. En tajua kuka EI olisi. Tosiaankin hyvä ajatusleikki kääntää kuvio toisinpäin - olisi kiva kuulla kommentteja siihen että mitäpä jos 30+ rouva kaveeraisi noinkin läheisesti alle parikymppisen lökäpöksypojan kanssa.

On tietysti olemassa mahdollisuus, että he tosiaan ovat vain platonisia hyviä ystäviä joilla on paljon yhteistä, mutta mikä ihan oikeasti on tällaisen todennäköisyys? Tuon ikäiset tytöt KESKIMÄÄRIN (Huom. et juuri sinä, varhaiskypsä 14-vuotiaana kolmen lapsen yksinhuoltajaäidiksi tullut) ovat iässä jossa testaillaan omaa viehätysvoimaa, eikä ole hirveän harvinaista että siihen liittyy vanhempien, jo vakiintuneiden varattujen miesten vikittely - ikään kuin halutaan "näyttää" vanhemmille naisille, joilla itsetunto rakentuu jo moneen muuhunkin asiaan kuin seksuaaliseen vetovoimaan, kun ollaan vielä siinä iässä jossa kuvitellaan että itseä ei vanheneminen koske ;)

Viimeksi muokattu:
PS: Enkä tietenkään tarkoita että miehellä ei olisi käytöksestään mitään vastuuta, totta kai on. Mutta jos miehellä on vaikka 3-kympin kriisi, se on huono hetki törmätä innokkaaseen nuoreen nais"ystävään". Mistäkö tiedän? Koska olen ollut se 19-vuotias...

what ever. 19 vuotias on täysi-ikäinen ihminen ja täysi-ikäisenä minä häntä kohtelen.
Minäkin olen ollut 19 vuotias.

Minusta jokainen ihminen vastaa itse omista tekemisistään. Minä en ole tilivelvollinen kenenkään puolisoille enkä tule ikinä olemaan. En ikinä kysy keneltäkään onko sinulla puolisoa tai lapsia. Ei todellakaan kiinnosta eikä kuulu minulle.

Jos joku varattu mies haluaa olla kanssani, enkä nyt tarkoita seksiä vaan yleensäkin ajanviettämistä, yhdessä harrastamista ja ehkä sitä seksiäkin, mies on siinä omasta vapaasta tahdostaan. Minä en pakota, en vaadi, en ano, en pyydä enkä kerjää. Mies tulee jos on tullakseen silloin kun minulle sopii.
Minä en myöskään vaadi miestä lopettamaan parisuhdettaan. Yhäkään ei kiinnosta.

Suosittelen teillekin avoimempaa katsantokantaa. Ihmisen elämään, myös miehen ja aviopuolison, voi kuulua useita erilaisia ihmisiä, heidän kanssaan voi tehdä erilaisia asioita.

PS: Enkä tietenkään tarkoita että miehellä ei olisi käytöksestään mitään vastuuta, totta kai on. Mutta jos miehellä on vaikka 3-kympin kriisi, se on huono hetki törmätä innokkaaseen nuoreen nais"ystävään". Mistäkö tiedän? Koska olen ollut se 19-vuotias...

Miehet nyt innostuu aina, kun toinen kiinnostuu. Onhan se tavallaan imartelevaa. Itse kiinnostuin 38-vuotiaasta 20-vuotiaana. Ja kyllä se toinenkin oli kiinnostunut, vaikka oli naimisissa ja kahden lapsen isä, vielä hyvässä asemassa. Onneksi mitään radikaalia ei tapahtunut. Myöhemmin, vuosia vuosia myöhemmin, sain tietää, että miehellä oli kriisi silloin omassa suhteessa, eli jos jompikumpi olisi toiminut olisi tulos ollut katastrofaalinen. Lapsinainen kokeilemassa viehätysvoimaansa.

Viimeksi muokattu:
miksi pitäisi kiinnostaa ystävieni tekemiset muuten kuin suhteessa itseeni?

Kun harrastamme ystävän kanssa jotain yhdessä, kyllä ne keskustelunaiheet liittyvät yleensä siihen käsillä olevaan meidän kahden väliseen asiaan, ei siihen miten miehen mahdollinen parisuhde jaksaa. En minä mikään parisuhdeneuvoja ole kenellekään, enkä ryhdy moralisoimaan, että miksi sinä teet noin tai näin. Minä en kuuntele ikinä kenenkään parisuhdeongelmia. Jos joku mies sanoo minulle, että vaimo ei ymmärrä, sanon kaverille että siitä asiasta sinun pitää keskustella vaimosi kanssa.
Täysi-ikäinen ihminen on aikuinen. Jos aikuinen ihminen haluaa käydä vieraissa, niin siitä vaan. En minä ole esteenä.

Jokainen vastaa omista tekemisistään. Ei ketään voi pakottaa olemaan uskollinen eikä ketään voi käskeä olemaan uskollinen. Kyllä sen rakkauden sitä omaa kumppania kohtaan pitää lähteä ihmisestä itsestään päin.

.

Huhuu, ootteko te noin sinisilmäisiä.... jos kolmikymppisellä on suhde alle kakskymppisen kans niin totta helvetissä se panee sitä. Ei oo mitään järkee tuhlata aikaa jos ei saa pimpulaa. Niin ja ton ikäset bimbot on helppo puhua sänkyyn...

Ja sitten vielä ihmetellään, kuinka helposti miehet pettävät!

Onko ihme, kun naiset ovat noin hyväuskoisi! Täälläkin melkein suurin osa USKOO, että tässäkin on kyse vain ystävyydestä!!!!

No totta totisesti! Tällä palstalla on sinisilmäisyys huipussaan. Jeesustellaan pirttihirmun suvaitsemattomuutta kun tossun alla oleva ukkomies ei pääse rauhassa iltaisin kahvittelemaan teini-ikäisen nettituttavuutensa kanssa. On siinä miesparalla kestämistä.

Ei tietenkään ketään aikuista pysty lietsuun lahtemästä suoraan kieltämään, mutta kyllä saa ja pitääkin sanoa että se epäilyttää ja loukkaa itseä. 30 vuotiaalla vakisuhteessa olevalla miehellä pitäisi jo olla sen verran tilannetajua ettei lähde muina miehinä jonkun lärvikirjasta bongaamansa tipulin kanssa kahville, olipa kuinka viatonta miehen puolelta hyvänsä (mitä en kyllä itse oikein usko). Mitähän se mies vastaavasti tykkäisi jos oma kulta vuorostaan alkaisi juosta tapailemassa jotain nuorta miestä iltaisin. Luulen että 90 prossaa miehistä ei todellakaan tykkäisi tuollaisesta yhtään...

No totta totisesti! Tällä palstalla on sinisilmäisyys huipussaan. Jeesustellaan pirttihirmun suvaitsemattomuutta kun tossun alla oleva ukkomies ei pääse rauhassa iltaisin kahvittelemaan teini-ikäisen nettituttavuutensa kanssa. On siinä miesparalla kestämistä.

Ei tietenkään ketään aikuista pysty lietsuun lahtemästä suoraan kieltämään, mutta kyllä saa ja pitääkin sanoa että se epäilyttää ja loukkaa itseä. 30 vuotiaalla vakisuhteessa olevalla miehellä pitäisi jo olla sen verran tilannetajua ettei lähde muina miehinä jonkun lärvikirjasta bongaamansa tipulin kanssa kahville, olipa kuinka viatonta miehen puolelta hyvänsä (mitä en kyllä itse oikein usko). Mitähän se mies vastaavasti tykkäisi jos oma kulta vuorostaan alkaisi juosta tapailemassa jotain nuorta miestä iltaisin. Luulen että 90 prossaa miehistä ei todellakaan tykkäisi tuollaisesta yhtään...

Samaa mieltä, ihme tekosivistynyttä lässytystä.
Ei parisuhteessa olevalla miehellä ole mitään syytä treffailla 19 v. NAISEN kanssa.
Jos haluaa mennä, niin menkööt sitten kokonaan. Ap voisi tehdä miehelle palveluksen
ja vapauttaa hänet kokonaan. On jäänyt varmaan jotain vielä kokematta.
Jos ap ja mies ovat jo 6 vuotta seurustelleet, eivät avioituneet eivätkä perustaneet perhettä, jokin syyhän siihenkin on. Jospa ap ei ole miehelle se oikea ja hän haluaisikin vielä vähän katsastella ympärilleen? Pelkää kuitenkin irrottautua kokonaan ja ajattelee ehkä uskottomuuden ratkaisevan asian?

Muutenkin ihmettelen joidenkin ihmisten tarvetta loputtomiin pohtia ja arvioida ja keskustella suhteensa tilasta. Jos se suhde on oikea ja kunnossa, ei sen eteen tarvitse tehdä "työtä". Silloin vain eletään luontevasti ja luottavaisesti ja katsotaan yhdessä eteenpäin. Ja jätetään ne nuoret tai vanhatkin ihailijat tiensivuun, eivät kuulu kahden ihmisen parisuhteeseen.

Viimeksi muokattu:
Komppaan muutamia edellisiä...
ihmeellistä jeesustelua keskustelupalstoilla. Mistään eikä kenestäkään ei saisi olla mustasukkainen vaikka se kuuluu ihmisluonteeseen - toisilla enemmän toisilla vähemmän. Ei ole ns.normaalia kohauttaa vaan olkiaan parisuhteessa kun toinen hakee muualta vastakkaisen sukupuolen seuraa. Työ ja koulukaverit eivät ole sama asia vaikka heidänkin kanssa voi tulla tunteita peliin, mutta en itsekään ajattele, että seurustelevan ihmisen on sopivaa hakea vastakkaisen sukupuolen seuraa ihan vartavasten.. ja ikäerokin noin suuri. Kamoon, jotain vispilänkauppaa siinä on!

en usko juuri kenenkään tällä palstalla oikeasti uskovan siihen ,että ap:n kuvaileman kaltaisessa tapauksessa se oma mies oli ihan vaan kaveri nuoren tytsyn kanssa ja asia taäysin ok! hahah.

no sitähän minä olen jo monta viestiä sitten sanonut!
Jos parisuhde on kunnossa, ei siihen väliin mahdu minkäänikäinen ihminen.

Mitä kaveruuteen tulee, itselläni on useampi mieskaveri, siis mieskaveri, harrastuksen parista. Eri ikäisiä, vanhin jo yli 60v, nuorin nuorempi kuin minä itse. Käydään kimpassa tai kaksisteen kahvilla siinä harrastuksen ohessa julkisilla paikoilla, joskus jopa syömässäkin. Minulla on myös pelkästään miespuolisia työkavereita. Eikä ole minkäänlaisia seksuaalisia virityksiä näistä yhdenkään kanssa.

Vanahetessaa ooppeleiksi.Vanhat ukot aseksuaaleiksi vanahassa parisuhteessa. Jossae vaeheessa tuntuu ettei voes pipari vähemmän kiinnostoa. Onko elleillä tämmösie kokemuksie?

En jaksanut lukea koko ketjua. Ap:n suuttumus on täysin ymmärrettävä. Minä lähinnä ihmettelin ketjun alussa olleita vastauksia, joilla hyökättiin ap:tä vastaan. Mitä hel..ttiä syytte ap:tä teidän kemiallanne nuorena tyttönä itseänne selvästi vanhemman miehen kanssa! Eihän kukaan olisi rauhallinen ap n tilanteessa. Totta kai kysymyksessä on seksi. Törkeän loukkaavaa käytöstä mieheltä puolisoaan kohtaan (avo tai avio). Tosin tämän piirteen paljastuminen miehessä voi tehdä sen, että ap ei hukkaa enempää vuosia tähän kaveriin. Siitähän tässä on kyse. Totta kai tuo on raastavaa, mies kuolaa naisensa edessä nuoren tytön perään. Hankkiudu ka erista eroon.

Aivan käsittämättömän urpoja vastauksia ap:lle. Hyviäkin on, onneksi. Totta helkkarissa nainen raivostuu, jos mies alkaa kaveeraamaan 19-v neidin kanssa, jolla hormonit hyrräävät ja joka on vain sen yhden asian perässä.

Miehesi käytös on loukkaavaa, jopa törkeää. Tulipa ainakin ilmi todellinen luonto, pääset kaverista eroon. Ohari oli odottamassa ennemmin tai myöhemmin. PS Niitä kahta ei yhdistä mikään muu kuin seksi. Ja veto on kova. Olisin ihan raivona, jos olisin ap ja potkisin miehen pellolle ja heti.

No täällä on niitä teinejä, jotka eivät tiedä mitään elämästä mitään. Ootappa kun tulevat tiettyyn ikään tai kun ihastuvat johonkin mieheen, niin tilanne on toinen. Normaalissa parisuhteessa ei varmaan pidetä tuollaisesta, että mies kaveeraa nuoren tytön kanssa. Ja nuori nainen sen pitäisi ymmärtää, missä mennään. No jos olisi toisinpäin, että nainen kaveeraa nuoren miehen kanssa. Mutta ei se muuta asiaa.

Miehet nyt innostuu aina, kun toinen kiinnostuu. Onhan se tavallaan imartelevaa. Itse kiinnostuin 38-vuotiaasta 20-vuotiaana. Ja kyllä se toinenkin oli kiinnostunut, vaikka oli naimisissa ja kahden lapsen isä, vielä hyvässä asemassa. Onneksi mitään radikaalia ei tapahtunut. Myöhemmin, vuosia vuosia myöhemmin, sain tietää, että miehellä oli kriisi silloin omassa suhteessa, eli jos jompikumpi olisi toiminut olisi tulos ollut katastrofaalinen. Lapsinainen kokeilemassa viehätysvoimaansa.

Komppaan tätä kirjoittajaa.

Miehellä taitaa olla kolmenkympin kriisi (eli alkaa olla epävarma omasta haluttavuudestaan naismarkkinoilla) ja kyllähän se kovasti egoa hivelee, kun parikymppinen hottisbimbo kiehnää kyljessä.

Ehkä kyseinen mies on hieman nörtti, eivätkä tällaiset superkissat pyörineet hänen ympärillään parikymppisenä -toteutumaton teinihaave. Nyt sitten miehen osakkeet ovat aikuistumisen myötä nousseet, ja onhan se huimaa, kun tällainen pimu hänestä nyt sitten kiinnostuu.

Tuon parikymppisen pimun motiiveja en oikein ymmärrä, mutta kyseessä saattaa olla viaton ja naiivi oman viehätysvoiman testaaminen, tai sitten kyseinen tyttönen kokee itseään vanhemmat, varatut miehet jotenkin "turvallisiksi".

Oman ikäiset miehet saattavat tuntua kiimaisilta koiranpennuilta, kun taas kolmekymppinen mies edustaa jotain aikuisempaa, älykkäämpää, fiksumpaa ja menestyneempää.
Lisäksi se fakta, että mies on varattu, saattaa antaa tytölle tunteen siitä, että hän saa nyt tämän miehen kanssa flirttailla ja testata viehätysvoimaansa turvallisesti, ilman pelkoa siitä, että olisi ymmärrettävä antaa. On vaan niin kivaa antaa ymmärtää.

Mielestäni ap:n olisi järkevintä olla puuttumatta asiaan millään tavalla. Ei kannata vajota niin alas, että alkaa mustasukkaisena kuulustelemaan toista. Jos mies on oikeasti pettänyt, ei hän sitä todennäköisesti myönnä kuitenkaan.
On paras asettua tilanteen yläpuolelle, tyylillä. Jos mies tekee itsestään idiootin, siinähän tekee.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä