onko suuteleminen pettämistä?

• Viestiketjun aloittaja sev
  • Ensimmäinen viesti
ap.
miten mä sain tietää...
tilanne oli siis tälläinen: muutamat meidän yhteiset ystävät ja mieheni olivat iltaa istumassa baarissa jossa sitten tietysti tanssittiin jne. mieheni oli lähtenyt tanssimaan jonkun naisen kanssa jonka jälkeen he olivat suudelleet tanssilattialla. muutamat naispuoliset ystävät, (miehethän pitävät toistensa puoliaan hautaan asti) olivat vetäneet ns. herneet nenään kun mies oli tullut takaisin pöytään jonka jälkeen mies lähti taksilla kotiin ja samassa taksissa oli mun paras ystävä ja hänen miehensä.
saatan olla sinisilmäinen kun mä uskon parasta ystävääni mutta hän sanoi että tilanne jäi siihen ja samantien ovat lähteneet menemään, mieheni itse oli kuulemma sanonut että nyt kotiin...
sitä en tiedä mitä olisi tapahtunut jos kaverit ei olisi nähnyt tai kertonut mulle tapahtuneesta...

Virkkuukoukku
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
miten mä sain tietää...
tilanne oli siis tälläinen: muutamat meidän yhteiset ystävät ja mieheni olivat iltaa istumassa baarissa jossa sitten tietysti tanssittiin jne. mieheni oli lähtenyt tanssimaan jonkun naisen kanssa jonka jälkeen he olivat suudelleet tanssilattialla. muutamat naispuoliset ystävät, (miehethän pitävät toistensa puoliaan hautaan asti) olivat vetäneet ns. herneet nenään kun mies oli tullut takaisin pöytään jonka jälkeen mies lähti taksilla kotiin ja samassa taksissa oli mun paras ystävä ja hänen miehensä.
saatan olla sinisilmäinen kun mä uskon parasta ystävääni mutta hän sanoi että tilanne jäi siihen ja samantien ovat lähteneet menemään, mieheni itse oli kuulemma sanonut että nyt kotiin...
sitä en tiedä mitä olisi tapahtunut jos kaverit ei olisi nähnyt tai kertonut mulle tapahtuneesta...

Mun yhtä kaveria ukko petti ja jäi kiinni. Naapirin akka oli tullut surkuttelemaan vahingoniloisena, että voi, voi kun on kamalaa kun mies pettää, kyllä minä en sellaista hyväksyisi.Mun kaveri sanoi, että hän tiesi että tämän akan ukko oli ns. seurustellut (eli nainut) toisen akan kanssa jo useita vuosia. Eli sun kaveri kun vahingoniloisena kertoi sun ukon pussailusta, niin ei tehnyt sitä hyvää hyvyyttään. Ja eipä hän varmastikaan tiedä jos oma käy vieraissa.En puolustele enkä hyväksy pettämistä,mutta ei tuo akka joka asian kertoi ole sun ystävä. Ystävä ei toimi noin. Se olis sanonut sun miehelle,että kerro itse ja anna olla viimeinen kerta.

Voi hyvät hyssykät
Suuteleminen EI OLE pettämistä. Täytyy olla aika tekopyhä, jos kuvittelee, että kymmeniä vuosia kestävässä avioliitossa ei koskaan suudella muita.

Sänkyynmeno on pettämistä, suutelu todellakaan ei.

Jaakko 1
Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvät hyssykät:
Suuteleminen EI OLE pettämistä. Täytyy olla aika tekopyhä, jos kuvittelee, että kymmeniä vuosia kestävässä avioliitossa ei koskaan suudella muita.

Jos sinne mennään vain väsyneenä nukkumaan.

Sinimailanen
Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvät hyssykät:

Sun moraali hyväksyy pettämisen ja toivottavasti sinua tullaan pettämään ja paljon. Onneksi kuitenkin vielä on olemassa fiksujakin ihmisiä, jotka eivät edes pussaa vierasta liittonsa tai seurustelun aikana. Moraalittomat puolustaa ja vähättelee pettämistä.

• Tykkää
Reactions: Katastrofi
Sinitiainen.
Alkuperäinen kirjoittaja Sinimailanen:
Sun moraali hyväksyy pettämisen ja toivottavasti sinua tullaan pettämään ja paljon. Onneksi kuitenkin vielä on olemassa fiksujakin ihmisiä, jotka eivät edes pussaa vierasta liittonsa tai seurustelun aikana. Moraalittomat puolustaa ja vähättelee pettämistä.
Samaa mieltä. Moraalittomia täällä kyllä riittää. Kaiken lisäksi fiksuja haukutaan moralisteiksi ja tekopyhiksi.

kaaprieela
Kyllä täällä nyt moralisoidaan. Oikea elämä on kuitenkin monella aivan muuta. Älä ap perusta näistä provoista. Kannattaa miettiä, mikä elämässäsi olisi paremmin, jos et anteeksi pysty antamaan? Yks suudelma, hei haloo?

ap.
toi on kyllä niin totta, "kannattaa miettiä, mikä elämässäsi olisi paremmin, jos et anteeksi pysty antamaan?"
kuten mä jo useasti olen sanonut että paljon on pelissä. eniten mä tietenkin haluaisin että välit korjaantuisivat, samoiksi niitä ei tietenkään saa, mutta kenties tää vaan vahvistaa.
toisaalta jos sama teerenpeli tulee jatkumaan niin siinä sitä sitten ollaan, täysin petettynä mutta ei suinkaa jätettynä, hän on se joka lähtee (ja lujaa) siinä vaiheessa. ja muut saavat nauraa partaansa että kyllähän sulle sanottiin että äijäs on pettäjä..
ja toisaalta mä en jaksa uskoa etteikö mies minua rakastaisi (tai ainakin välitä) vai voiko mies todellakin elää toisen kanssa etteikö tuntisi mitään? mut jos hänen tunteensa on vain välittämistä, niin en halua enään hänen kanssaan jatkaa, kyllä siinä pitää olla rakkauttakin pelissä. ja monesti on kyllä sanonut rakastavansakin mutta kuka tekee noin jos rakastaa, kun tietää satuttavansa toista paljon. niin että taas piiri pieni pyörii...
eihän kukaan tiedä huomisesta mitään mitä se tuo tullessaan mutta mä en jaksaisi miettiä aina kun mies on poissa että missähän se nytkin on, enemmin mä kulutan nekin energiat lapsiin mutta sitten taas pitää sekin paikkansa että kaikki ansaitsee toisen mahdollisuuden...

pussanut toista
Varmalla toi ei ole valitettavasti ensimmäinen kerta kun sun mies meni ulos tanssimaan ja sitten pussas jotakin naista tanssipaikassa,onhan se ennenkin mennyt tanssimaan...? noin se siis käyttäytyy ja aikoaa jatkossakin käyttäytyä tanssipaikoissa.
tota tyyppiä voi luottaa.

räkättirastas
Aivan. Olisitko valmis vaihtamaan nykyisen elämäsi uuteen? Uusi elämäsi olisi puhdas. Siitä puuttuisi miehesi petos. Juuri nyt sinulla olisi energiaa muuttaa kaikki, voisit lähteä kirkasotsaisena ja vääryyttä kärsineenä. Siis saisit laittaa petturimiehesi ulos kodistanne. Miehen, joka itkee väärää tekoaan. En väitä häntä pulmuseksi, mutta kukapa meistä sellainen olisi?

Mieti, riittääkö energiasi elämään ilman miestäsi? Veikö yksi suudelma pohjan koko liitolta, koko perheen elämältä? Täältä kaukaa katsoen näkisin, että erhe oli naurettavan pieni. Tämän ketjun vastaukset ovat vain pelkkiä heittoja, helppohan näitä on kirjoitella. Sinun pitää ajatella sitä, mitä teidän elämä on ollut ja miten aiot sen järjestää tulevaisuudessa. Väitän, että ne liitot, joissa kumpikaan puoliso ei ole koskaan suudellut vierasta osapuolta, ovat tosi vähissä.

neera
Alkuperäinen kirjoittaja räkättirastas:
Aivan. Olisitko valmis vaihtamaan nykyisen elämäsi uuteen? Uusi elämäsi olisi puhdas. Siitä puuttuisi miehesi petos. Juuri nyt sinulla olisi energiaa muuttaa kaikki, voisit lähteä kirkasotsaisena ja vääryyttä kärsineenä. Siis saisit laittaa petturimiehesi ulos kodistanne. Miehen, joka itkee väärää tekoaan. En väitä häntä pulmuseksi, mutta kukapa meistä sellainen olisi?

Mieti, riittääkö energiasi elämään ilman miestäsi? Veikö yksi suudelma pohjan koko liitolta, koko perheen elämältä? Täältä kaukaa katsoen näkisin, että erhe oli naurettavan pieni. Tämän ketjun vastaukset ovat vain pelkkiä heittoja, helppohan näitä on kirjoitella. Sinun pitää ajatella sitä, mitä teidän elämä on ollut ja miten aiot sen järjestää tulevaisuudessa. Väitän, että ne liitot, joissa kumpikaan puoliso ei ole koskaan suudellut vierasta osapuolta, ovat tosi vähissä.
Ervostan vastaustasi hänelle.

neera
Alkuperäinen kirjoittaja neera:

Ervostan vastaustasi hänelle.
(lukihäiriö..

jompaa kumpaa tapahtuu aina

niin tai nussinut toista osapuolta,ovat myös vähissä.

N++
Virkkuukoukku kirjoittaa: "... Eli sun kaveri kun vahingoniloisena kertoi sun ukon pussailusta, niin ei tehnyt sitä hyvää hyvyyttään. .... En puolustele enkä hyväksy pettämistä,mutta ei tuo akka joka asian kertoi ole sun ystävä. Ystävä ei toimi noin. Se olis sanonut sun miehelle,että kerro itse ja anna olla viimeinen kerta. "

... ja on oikeassa. Pahantahtoinen ystävä sulla, ap - valitettavasti. Varsinkin, jos tiesi sinun vauhkoontuvan noin pahasti, että oikein eroa mietit tanssilattialla annettujen suudelmien takia. Jos olisi oikeasti tahtonut sulle hyvää, niin olisi toiminut noin kun Virkkujoukku sanoi.

Matahari2
Alkuperäinen kirjoittaja Virkkuukoukku:
En puolustele enkä hyväksy pettämistä,mutta ei tuo akka joka asian kertoi ole sun ystävä. Ystävä ei toimi noin. Se olis sanonut sun miehelle,että kerro itse ja anna olla viimeinen kerta.
Olen samaa mieltä!

kyllä pitää kertoa!
Jos ystäväsi mies pettää,niin kyllä haluat tietää!
aito ystävä kertoo ystävälleen ihan suoraan mitä näki,eikä pidä tuollaista salassa !

jos et kerro niin et ole mikään ystävä! koska ei kukaan mies ikinä kertoisi omalle vaimolle rehellisesti että petti! haloooo!!
Siis ole kiitollinen että sun ystävä oli paikalla muuten et olisi ikinä tiennyt että sun mies petti!

• Tykkää
Reactions: Katastrofi
ap.
se mun paras kaveri ei ole tehnyt tässä asiassa väärin. mä olen todella onnellinen että hän pystyi sen mulle kertomaan. hän oli käskenyt miehen kertoa itse ja oli sanonut että varmasti kertoo mulle jos mies ei itse kerro. oli ollut tosi vaikea tilanne kuulemma kun kuitenkin he ovat meille tosi hyviä ystäviä. mutta hän tuntee mut läpikotaisin, me ollaan tunnettu toisemme ihan lapsesta asti ja hän tietää että mä ilman muuta haluaisin tietää jos mies pettää tms. samoin tekisin hänelle, koska me ollaan asioista puhuttu ja puhutaan edelleen paljon niin tietää mitä toinen haluaa.
mun mies oli kuitenkin sen verran luottavainen, luuli että kaverin mies saisi puhuttua vaimonsa ympäri ja luuli pääsevänsä kuin koira veräjästä...näin ei käynyt.
eikä mun kaveri ollut väärässä tai keksinyt asioita, mieheni on myöntänyt ja siellä on muitakin näkijöitä ollut.
onneksi mulla on todellinen ystävä, pitää pystyä puhumaan niin hyvät kuin ne paskatkin jutut ja kaikesta huolimatta ollaan kavereita.

miten te ajattelisitte jos saisitte kuitenkin miehenne kiinni pettämisestä ja se teidän paras kaverinne olisi tiennyt asiasta jo kauan?? se vasta sattuisikin, vai?
ehkä mä vauhkoonnun jonkun mielestä liian pienestä mutta mulla on vaan sellainen olo että mä en pysty tällä hetkellä luottamaan... jos kerta pystyy suutelemaan miksei pysty menemään sänkyynkin toisen naisen kanssa.

mutta kuten sanottu, ajan kanssa kenties asiat paranee, meillä on kuitenkin lapsia, pakkohan heitäkin on ajatella, en mä voi heiltä repiä perhettä palasiksi "vain" sen suudelman takia, mutta mun osalta homma kestää kauan palautua ja toivon että mies otti opikseen.

eli mä oon melkein kyllä päätynyt siihen tulokseen että mies saa toisen mahdollisuuden. kolmatta ei tule jos pettämisestä kiinni jää, sen jälkeen tuntee nahoissaan että miltä tuntuu olla petetty ja jätetty.
toivon vain että ratkaisu oli oikea mutta mistä sitä kukaan huomisesta tietää...?

nainen toimi aivan oikein!!
onneksi mulla on todellinen ystävä, pitää pystyä puhumaan niin hyvät kuin ne paskatkin jutut ja kaikesta huolimatta ollaan kavereita.

miten te ajattelisitte jos saisitte kuitenkin miehenne kiinni pettämisestä ja se teidän paras kaverinne olisi tiennyt asiasta jo kauan?? se vasta sattuisikin, vai?" tietysti sattuis enemmän! ja jos aito ystävä pitää salassa mitä näki niin sitten jokin mättää tuollaisessa ""ystävässä"" kyllä!

Joo ,alkuperäinen ole iloinen vain,että sinulla on tuollainen ystävä!
Uskomatonta, että jotkut täällä väittää ettei tuollainen persoona joka varoittaa ka tulee kertomaan sinulle mitä näki ei olisi muka aito ystävä!!??
mitä hölmöjä hä? :D

lapin kulta
kyllä asia vaivaa sinua melkein lopun ikääsi.. aina tulet muistamaan tämän tapauksen. Jos miehesi lähtee jonnekin, heti tulee mieleesi epäilys... entä jos siellä on joku nainen.. kyllä se eittämättä kalvaa suhdetta.
itselläni oli mies, jolle entiset naisystävät soittelivat alvariinsa.. tämä mies myös tykkäsi kertoa entisistä naisistaan. ihmettelin kauan tätä touhua. olinhan nyt hänen uusi naisensa.. että miksi moinen käyttäytyminen? jotenkin epäilin, että hänellä olisi jotain salasuhteita naisten kanssa vielä, vaikka olimmekin yhdessä. no, seurailin tilannetta, enkä puuttunut pahemmin asioihinsa. kerran jouduin olemaan työpaikallani yötä.. ilmoitin hänelle. illalla vielä soitin hänelle hyvät yöt- - kumma tunne tuli että hän oli poissa kotoaan. puhelimeen vastaaminen kesti turhan kauan, kaiken lisäksi hän läähätti kuin koira. päätin lähteä kotiin katsomaan mitä siellä tapahtui.. kuika ollakaan koko miestä ei näkynyt mailla eikä halmeilla!! olin yllättäin koko yön sitten kotosalla.. miehelleni yritin soitella aamuun saakka - ei vastannut.. lähdin aamulla aikaisin töihin. kun palasin illalla kotiin - kysyin miten nukuit yösi.. hän vastasi, että hyvin täällä kotosalla. HÄN JÄI KIINNI koska MINÄ olin ollut koko yön kotona!!! onneksi lähdin yömyöhään kotiini käymään sillä muuten hän ei olisi jäänyt kiinni koskaan. Jätin miehen siihen paikkaan ja hain tavarani pois. Jäi kuin nalli kalliolle. Hän kertoi myös katuneensa tekoaan, mutta minkäs teet, tehty mikä tehty. Olin aikaisemmin jo sanonut hänelle, että jättäisin hänet heti kerrasta jos tietooni tulisi, että hän pettäisi minua. tämmöinen juttu minulla.

surullinen..
tätä en osannut odottaa mutta näköjään se pitää paikkansa että suurin osa miehistä pettää.. vai?
sain tietooni että mun mieheni oli suudellut toisen naisen kanssa. me olemme tehneet selväksi toisillemme että jos haluaa lähteä vieraisiin niin suhde poikkastaan sitä ennen mutta eipä tämä käynyt toteen. mä oon aivan rikki... ensimmäisen kerran miehen kanssa asiasta keskusteltuani meille tuli aivan kauhea riita. meillä on ollut muutenkin tässä ongelmia mutta jo aiemmin niistä olemme jutelleet ja sopineet että yritetään hoitaa suhde kuntoon, ei pelkästään lastemme vuoksi vaan myös sen että rakastamme toisiamme.
mutta nyt tuli sitten kunnolla päin näköä...
tänään puhuimme asiasta kunnolla ja mieheni on todella anteeksipyytävä ja katuvan oloinen. mistä mä tiedän mikä pitää paikkansa? itki oikein kunnolla, samoin tein minä. mutta tulevaisuus jäi auki kun mä en tiedä mitä mä teen? voiko häneen luottaa?
entä muut, kuinka pahana te pidätte suutelemista vieraan kanssa? kuulemma suutelu oli viatonta(?) ja eikä ollut tarkoitus mennä pidemmällä.. niinpä niin, mistä sen tietää?
mä ymmärrän kaveripusut mutta tää oli kuulemma vähän enemmän kuin pelkkä kaveripusu..

Anna mahdollisuus jota en itse saanut:

Hmmm niii no tota se humala ei ole tekosyy mun ongelmassa joka on se etten muistanut edes aamulla sitä että olin mennyt suutelemaan toista miestä. Mä en myöskään virallisesti seurustellut tän miehen kanssa.
Mutta tää karsee syyllisyyden tunne on järkyttävä, vaikka en tilannetta muistakkaan sain kuitenkin selville että näin oli käynyt ja kadun tekojani erittäin paljon.
En saanut kyseiseltä mieheltä anteeksi tekoani mitä en edes olettanut, koska tiesin tasan tarkkaan että toimin väärin!
Mutta sen verran tiedän etten sitä selvinpäin olisi todellakaan tehnyt välitän kuitenkin henkilöstä todella paljon .. voiko edes toisen suutelua antaa anteeksi? ei nähtävästi... Mutta kyllä sillä humalatilallakin on merkitys vaikka se ei lievennä mitään tehty mikä tehty sitä ei tekemättömäksi saa!

Viimeksi muokattu:
Suuteleminen on
Anna mahdollisuus jota en itse saanut:

Hmmm niii no tota se humala ei ole tekosyy mun ongelmassa joka on se etten muistanut edes aamulla sitä että olin mennyt suutelemaan toista miestä. Mä en myöskään virallisesti seurustellut tän miehen kanssa.
Mutta tää karsee syyllisyyden tunne on järkyttävä, vaikka en tilannetta muistakkaan sain kuitenkin selville että näin oli käynyt ja kadun tekojani erittäin paljon.
En saanut kyseiseltä mieheltä anteeksi tekoani mitä en edes olettanut, koska tiesin tasan tarkkaan että toimin väärin!
Mutta sen verran tiedän etten sitä selvinpäin olisi todellakaan tehnyt välitän kuitenkin henkilöstä todella paljon .. voiko edes toisen suutelua antaa anteeksi? ei nähtävästi... Mutta kyllä sillä humalatilallakin on merkitys vaikka se ei lievennä mitään tehty mikä tehty sitä ei tekemättömäksi saa!
Suihinotto ei sitä ole.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä