onko suuteleminen pettämistä?

• Viestiketjun aloittaja sev
  • Ensimmäinen viesti
auts
Ei varmaan sun fiksu mies ihan sattumoisin vedä myös vehjettä housusta ulos. suukon voi sattumoisin antaakin (vaikka kielarinkin) eikä semmoisen takia mennä eroamaan. Toistan edelliset sanani: usko miestäsi, anna anteeksi ja ole onnellinen ettet ole kelopökkelön kanssa naimisissa. Äläkä vain aloita mitään iankaikkista vittuilua tuosta pussailusta.

sattumoisin...
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Ei varmaan sun fiksu mies ihan sattumoisin vedä myös vehjettä housusta ulos. suukon voi sattumoisin antaakin (vaikka kielarinkin) eikä semmoisen takia mennä eroamaan. Toistan edelliset sanani: usko miestäsi, anna anteeksi ja ole onnellinen ettet ole kelopökkelön kanssa naimisissa. Äläkä vain aloita mitään iankaikkista vittuilua tuosta pussailusta.
heh he "sattumoisin voi suukon antaa, vaikka kielarin... heh heh ... sattumoisin... voi sitä samalla tavalla sattumoisin vaikka naida napsauttaa... heh heh .. sattumoisin... voi hitto... sattumoisin....

suutelija
Alkuperäinen kirjoittaja sattumoisin...:
heh he "sattumoisin voi suukon antaa, vaikka kielarin... heh heh ... sattumoisin... voi sitä samalla tavalla sattumoisin vaikka naida napsauttaa... heh heh .. sattumoisin... voi hitto... sattumoisin....
se on varmaa

eheytyminen
Löytyiskö ap:lle lohtua, jos kävisit tutustumassa Kotkansydän sivustoon. Tänään aamulla sivustolla oli ollut vierailijoita yhteensä 432.215 ja vierailijoiden määrä on muutama sata vuorokaudessa. Sivustolla on myös "vieraskirja", jossa sivustolla käyneet antavat palautetta ja ovat koeneet sivut sellaisiksi, jotka ovat auttaneet heitä selviytymisen tielle jostakin elämän kriisivaiheesta.

"Kotkansydän".
"Nämä sivut on omistettu rikkinäisen maailman rikkinäisille kasvateille, kaikille niille jotka ovat nähneet rakkauden ja sisäisen paranemisen toivon. Ja erityisellä rakkaudella niille joiden kokemus maailmasta on särkynyt."

Kirjoituksia ja "viisaiden ajatuksia".
-Kasvu ihmisyyteen, rakkauteen ja vapauteen.
-Miksi en osaa olla levollisesti oma itseni?
-Kunnoitus. Yksi eheytymisen mittareista.
- Virtaava energia. Sisäinen selkeys, puolustusmekanismit, konflikti ja sovinto.
- Lisäksi useita muita pohdintoja, kirjoituksia ja ajatuksia

Etusivulla taivaalla liitelevä, kotka ehkä viestittää, että ihminen voi vapautua ja eheytyä, vaikka olisikin kokenut rikkimenemisen. Eheytymiseen ja paranemiseen sivustolta saattaa löytyä "avaimia" jotka autavat selviytymään ja parantamaan haavat.

http://www.healingeagle.net/indexfi.html

Ps. Kerro muillekin sivuista, jos löysit ajatuksia, jotka auttoivat sinua. Näin laitat hyvän kierrätykseen ja ehkä joku muukin "rikkinäinen ihminen" saa apua ja löytää tien eheytymiseen.

auts
...kävi niin että juotiin projektin jälkeen aika paljon viiniä ja pidettiin hauskaa. Jatkoilla satuttiin erään tosi kivan tyypin kanssa kaksin hetkeksi huoneeseen, ja aivan hetken mielijohteesta me molemmat varatut suudeltiin noin 3 sekuntia (lähes kielari). Katsoin häntä, tyrskähdin nauruun ja sanoin: "Tässä ei ole kyllä mitään järkeä" Hän tyrskähti kanssa nauruun...Sitten kävi ovi, joku tuli ja tilanne loppui. Laitoin pahoittelevan viestin aamulla ja hän sanoi että ei tosiaan mitään. Hirveen hauska ihminen se on. Ollaan oltu oikein kivoissa (entistäkin paremmissa) väleissä sen jälkeenkin. En tunne mitään vetoa tai houkutusta häntä kohtaan, ollaan oltu viihteelläkin sen jälkeen eli ei vaaraa. Eipä tulis mieleen kertoa kotona.

No, mitäs moralistit sanoo?

Anteeksi saanut
Miehelläni on ollut suhteemme aikana (26 v) yksi baaritiskihairahdus ja yksi vähän vakavampi, jossa oli tunteita mukana. Itselläni on puolestaan yksi vakavampi syrjähyppy (tai oikeastaan avioliiton ulkopuolinen suhde) ja yksi "hupsis". Jokainen petos on ollut kriisin paikka ja parisuhde on ollut tiukan punninnan kohteena. Meille on kuitenkin ollut aivan päivänselvää, että jatkamme yhdessä! Riidat on riidelty perusteellisesti ja hairahdukset on annettu anteeksi tai ainakin todettu tapahtuneeksi. Viimeisestä on kulunut jo kuusi uskollista (ainakin minun puoleltani) vuotta. On aivan turhaa rikkoa hyvää parisuhdetta jonkun satunnaisen syrjähypyn takia. Luvattomia suudelmia en ole tullut laskeneeksi ja mieheni ei sellaisia ole edes tunnustanut.

Pitkään parisuhteeseen mahtuu monenlaista, kylmiä kausia, hekuman huippuja ja rakkauden onnea. Hyvässäkin suhteessa ja rakastavallakin kumppanilla on hetkiä, jolloin on altis sortumaan virheisiin. Jälkikäteen tehtyä ei enää saa tekemättömäksi, vaikka kuinka haluaisi. Pettäminen ei ole hyväksyttävää, mutta ei maailma siihen kaadu.

Huumorilla
Oletko alkuperäinen vielä nuori miehesi kanssa? Silloin sitä on niin ehdoton tuollaisten
asioiden kanssa. Niinkuin minäkin nuorena, kun sain tietää että mieheni oli kännipäissään suudellut työkaveriani.Tuntui että se oli maailmanloppu!Nyt vanhempana ei ole niin mustasukkainen enää, vaikka kostinkin silloin kaikki pusut varmaan moninkertaisesti!Mieheni on myös pussannut siskoani pikkupäissään ja minä hänen miestään, mutta mitäs noista, kun muuta ei tapahdu.Eikä se itku todellakaan tarkoita sitä että miehesi olisi tehnyt muutakin, hän on vain herkkä ja säikähti tilannetta, kun sinä otit niin raskaasti sen. Kokemusta on.Mieheni on uskollinen kyllä.

Huumorilla
Ja nyt en tarkoita että välttämättä hyväksyisin pussailun toisten kanssa, eikä sitä enää varmaan tapahdukaan, mutta silloin nuorena sitä oltiin olevinaan "hurjia" pikkupäissään.

Älä sure
Tuollaiset pusuttelut kuuluu varmaan melkein joka avioliittoon, sillä haetaan jotain "jännitystä" elämään.Mitään muuta ei tarvi tapahtua, eikä varmaan tapahdukkaan.Kyllä pettäminen ja sänkyyn meno on ihan jotain muuta.Joten älä sure ollenkaan alkuperäinen!Joskus voit jopa nauraa asialle.

kyllä se sitä pillustakin kiinni otti ja muutakin,
samaa mieltä fuckermannin kanssa sorry nyt vain.
toommosia ne miehet vaan ovat,äijä menee reissulle ja on MUKA VAIN pussanut jonkun naisen kanssa? joo tietysti pussanut vain..heh heh heee................
voi teitä naisia. :-|

Marigold
...kävi niin että juotiin projektin jälkeen aika paljon viiniä ja pidettiin hauskaa. Jatkoilla satuttiin erään tosi kivan tyypin kanssa kaksin hetkeksi huoneeseen, ja aivan hetken mielijohteesta me molemmat varatut suudeltiin noin 3 sekuntia (lähes kielari). Katsoin häntä, tyrskähdin nauruun ja sanoin: "Tässä ei ole kyllä mitään järkeä" Hän tyrskähti kanssa nauruun...Sitten kävi ovi, joku tuli ja tilanne loppui. Laitoin pahoittelevan viestin aamulla ja hän sanoi että ei tosiaan mitään. Hirveen hauska ihminen se on. Ollaan oltu oikein kivoissa (entistäkin paremmissa) väleissä sen jälkeenkin. En tunne mitään vetoa tai houkutusta häntä kohtaan, ollaan oltu viihteelläkin sen jälkeen eli ei vaaraa. Eipä tulis mieleen kertoa kotona.

Olet nussinut sen "projektisi" kanssa aivan varmasti, älä jauha paskaa.

Huhhuh!
Ihme väkeä täällä. Jo nuo näkemykset ovat jokseenkin yksioikoisia ja ala-arvoinen ilmaisutapa vielä siihen päälle..yäk!

Mutta aiheeseen... Suuteleminen on pettämistä, mielestäni. Ehkei kuitenkaan yhteen suuteluun kannata koko suhdetta kaataa. Jos vain uskot kykeneväsi joskus luottamaan mieheesi ja haluat jatkaa suhdettanne, kehottaisin ajan kanssa katselemaan kuinka asiat tästä eteenpäin kehittyvät. Tietenkin on miehen kanssa käytävä keskustelut asiasta, siis säännöt selviksi; suutelu on pettämistä, jos se vielä toistuu tulee ero. Ja ero tulee myös siinä tapauksessa, ettet pysty enää luottamaan häneen. Koeaika siis. Ikävää on, että yksi pieni hairahdus voi pilata koko suhteen siksi, ettei luottamus enää palaudu entiselleen. Vaikkei mies enää ikinä edes koskisi vieraaseen naiseen, voit jokaisen baari-illan tai matkan tms. jälkeen /aikana pohtia, mitä siellä nyt tapahtuukaan... Mutta jos näin käy, vaihtoehtoja ei ole kuin yksi, lopettaa suhde. Mutta kehottaisin kuitenkin ensin yrittämään, jos rakkautta ja halua jatkaa löytyy.

heh

Keksit koko jutun x)

Dimanddi
AP, teitpä mitä tahansa, niin älä tee hätiköityjä päätöksiä kiukuspäissäsi, vaan anna tilanteen rauhoittua. Tee päätös jatkamisesta tai erosta vasta sitten, kun pahimmat tunteenpurkaukset ovat tasoittuneet.

En minäkään hyväksy suutelua, koska minusta se on hyvin henkilökohtaista. Tykkään itse suutelusta ihan älyttömän paljon. Tällä hetkellä minun ja mieheni välillä suutelu on yksi parhaita asioita. Suutelu kun on parhaimmillaan herkkää, hidasta kiihotusta ja lopussa kovaa, lähes rajua himokasta suutelua, joka enteilee jo sitä, että kumpikin malttamattomana haluaa päästä vaatteistaan eroon. En voisi suvaita sitä, että mieheni puhuisi tuota "sanatonta kieltä" jonkun toisen kanssa, koska se niin helposti riistäytyy käsistä ja enteilee jotakin enempää.

Minusta sinulla on paljon menetettävää, jos eroatte. Sen vuoksi olisi järjellä ajateltuna hyvä asia antaa anteeksi. Ei siis tarvitse unohtaa, mutta annat anteeksi ja jatkatte eteenpäin. Puhukaa asia selväksi, älä koko ajan takerru ja nalkuta miehellesi tapahtuneesta, sillä tarkoitus ei ole rakentaa muuria välillenne vaan päästä asian yli.

N++
Mitämitämitä? Eikö muka suurin osa ole koskaan pussannut, ilman että on naitukin?? Siis nuo ainakaan, jotka yrittävät ap:lle vakuutella, että valehtelee, kyllä on muutakin tehnyt.
Uskoisin, että vähänkään pitemmissä suhteissa ei monta löydy, joka ei olisi suudellut muiden kuin kumppaninsa kanssa. Itse en on laskenut noita - ja tuskin miehenikään, mutta EI TODELLAKAAN ole käynyt mielessä, että jonkun vaimo olisi pannut liittonsa katkolle siksi, että olen pussaillut hänen ukkoaan.
Hei haloo, suhteellisuudentajua vähän ...

ap.
joku siellä kyseli että ollaanko nuoria. emme mitään kauhean nuoria, kolmenkympin molemmin puolin. yhdessä ollaan oltu n. 8 vuotta ja meillä on siis kaksi alle neljävuotiasta lasta.
ja kun tuolla aikaisemmin kirjoitin että mies on ollut reissussa niin mä tarkoitin että baarireissulla, ei missään työ- tms reissulla.

ja olettehan oikeassa siinä että mistään en voi olla varma, onko pannut vessassa vai ei mutta tähän en ainakaan tällä hetkellä usko, siitä en tiedä mitä olisi tapahtunut jos ei olisi narahtanut siellä baarissa.

ja kuten jo aikaisemminkin kirjoitin niin mä sekä myös hän ymmärtää (siis ainakin piti ymmärtää) että missä menee meillä ns. pettämisen raja, kaveripusut poskelle tai pikaisesti suulle hyväksytään kuten myös halaamiset ja tanssit ym. mutta jos aletaan oikein vetäisemään kunnon suudelmia niin pettämisen raja menee siinä.
mä kysyin häneltä jos tilanne olisi ollut siten että mä olisin tehnyt noin niin miten hän olisi reagoinut, vastaus oli ihan selvä, miehekkäästi, turpaan olisi saattanut tulla ja pitkä mietintäaika että mitä tehdä.

mä en sano että paljon pahempaakin voisi sattua kuin tuo suutelu mutta kuitenkin se sattu tosi pahasti ja nyt mä pyörittelen koko ajan päässä että onko se tehnyt muutakin ja oliko tämä muka ensimmäinen kerta jne. ihan itsensä kidutusta on...
ja kuten jo aikaisemminkin kerroin että paljon on pelissä, koska tää ei koske ainoastaan meitä vaan myös lapsia. kenties se olisi liian radikaali teko että tuollaisen asian takia erottaisiin mutta se luottamus on tällä hetkellä tipotiessään ja ilman sitä on aika vaikeata. mutta kenties se aika sitten parantaa...

auts
Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Keksit koko jutun x)

En aivan varmasti keksi!!!! Enkä aivan varmasti ole nainut.!!! mikä teitä vaivaa? Eikö muka voisi hetken mielijohteesta suudella ilman naintitarkoituksia?

Ap, ymmärrän miestäsi hyvin.

ap.
niin tiedä sitten kuinka "vapaamieliseksi" tässä kannattaisi heittäytyä mutta ei mieskään omasta mielestään oikein tehnyt.
mä ymmärrän että toisten mielestä nyt joku suutelu on ihan jees hommaa muidenkin kanssa, tiedän kyllä tapauksia missä vieraissa käynti on muutenkin sallittua mutta mä en kyllä tykkää että mun mies nuoleskelee muiden kanssa. saati menee sänkyyn vieraan kanssa.
mut taas se että mä heittäisin hanskat naulaan sen takia että suuteli toista mutta kärsi kyllä tosi paljon kun mä sain tietää ( tai sit ansaitsee oscarin loistavasta näyttelystä..) niin tiedä sitten onko sekään nyt niin oikein.. pelissä on tosi paljon kuitenkin.

suudelimitar
Sehän riippuu siitä, minkälaiset pelisäännöt on sovittu! On myös eroa sillä, suuteleeko toista kiihkeästi, vai pussaako tervehdykseksi - minä olen esimerkiksi sellainen, että pussaan aina ja kaikkia, kun pitkästä aikaa tapaan ja samoin halaan. Sen sijaan suutelen ainoastaan miestäni.

sattumoisin
...... hetken mielijohteesta me molemmat varatut suudeltiin noin 3 sekuntia (lähes kielari). .....
.... Enkä aivan varmasti ole nainut.!!! mikä teitä vaivaa? Eikö muka voisi hetken mielijohteesta suudella ilman naintitarkoituksia?
Heh heh oliko kello mukana... heh heh sattumoisin... kolmen sekunnin melkein kielari... heh heh... sattumoisin... kyllä sinä varmasti olet nainut ... heh heh ... sattumoisin... ei kukaan usko ... sattumoisin... heh heh..

en usko sun äijää
kärsi kyllä tosi paljon kun mä sain tietää ( tai sit ansaitsee oscarin loistavasta näyttelystä..) "

" kun mä SAIN tietää???? siis miten sait tietää ett1 se sua petti? sattumaltako tuli ilmi että sait tietää se petti?
siis sattumaltako?? jos sattumalta sait tietää niin se varmaan jatkaisi salaa tota suhdetta vieläkin. Ja kun sait tietää niin se MUKA lopetti? ;)) juuuuuh....

jos et saanut SATTUMALTA tietää/selville tosta petoksesta,tai miten vain mut,sitä paitsi miehet alkaa aina itkee ( joo krokodiili kyyneleitä ne on...jottet sie vain jätä sitä) kun on niin paha fiilis omaa naistaan kohtaan ku se paneskeli sitä toist naist myös.

Kissme
Suuteleminen on ainakin aikuisille hyvin merkityksellistä. Teinit on asia erikseen. Siinä on silloin tunteet matkassa ja vahvasti. Esimerkiksi huorat eivät suutele asiakkaitaan, ainakin näin olen elokuvista oppinut, hih. Toki sellaiset ravintolaillan jälkeiset huppelissa tehdyt suukottelut eivät ole mitään, varsinkin jos näkijöitäkin tapahtumalla on ja kotiin kumminkin tullaan. Tosin jos sen jälkeen on treffit sovittu tai muuten vaan pari törmää niin mahdollisuus maistaa ruohoa aidan toiselta puolelta on hyvin lähellä. Ja enemmänkin uusi on viemässä varatun sydämen.

matahari2
Ap, ei kandee täällä paljon kysellä.. Ok, asiallisiakin kommentteja on, mutta jokainen parisuhde ja jokainen tilanne on eri. Ei ne kaikki miehet sikoja ole. Usko tulevaisuuteen, aika parantaa. Jos miehesi on yhtään fiksu, hän ymmärtää että seuraavasta tulee lähtö.. Eikä hölmöile enää. Asiat voivat vielä parantua. Ole vahva!

heh...........
Niin,hyvä neuvo Mataharilta eli,aika parantaa ja varsinkin näyttää ettei ne kaikki miehet sikoja ole,ne vaihtaa vaan joskus toisen naisen kanssa kieltä tai jotkut jopa n...ii toisia mutta,sitten jos mies jää kiinni niin ei ne miehet kyllä enää ikinä suutele toisia naisia tulevaisuudessa usko pois!
ei enää ikinä ehei, sitten kaikki miehet vanoo että ovat uskollisia loppuelämään saakka.......................................................................... ja bhuoh! ;D

Yhteistyössä