läheisyyden puute parisuhteessa :(

  • Viestiketjun aloittaja hallanmaa
  • Ensimmäinen viesti
hallanmaa
meillä ei ole halia, ei pusua eikä sohvalla kullan kainalossa oloa kuin korkeitaan kerran viikossa :( tunnen itteni yksinäiseksi ja hyljätyksi.mieheni menee koneelleen ja unohtaa minut ihan yksin vaikka just nyt raskaana on läheisyyden tarve todellin :( puhuin hälle tästä asiasta ja hän sanoi että ei hän halua halata tai mitään :mad: hän ei halua siis.selitti sen niin että mikään ei vaan tunnu miltään, ei edes läheisyys ja et hän on väärä ihmien antamaan läheisyyttä.haluisin suudelmia, ja haluisin halauksia...haluisin tuntee itteni rakastetuksi.... :(

mutta seksi on se jolloin mies haluaa tulla lähelle.silloin kyllä kelpaa, joskin sekin on harventunut.ilman läheisyyttä pelkään että alan kattelee ja kiinnostuu muistakin miehistä :( sillä tunnen oloni niin mitättömäksi ja hyljätyksi :/ onnettomaksi jopa.

seksiä sais olla sie vielä useemmin et saan ees välillä läheisyyttä.miksi mieheni on menettänyt mielenkiintonsta kosketella, halia ja suudella minua? seksikään ei enää niin usein tapahdu.ennen 4-7 kertaa viikossa ja nyt semmoiset 3-4 kertaa viikossa ja halusin itte enemmän...enkö kelpaa enää miehelleni vaikka kaunis olen mielestäni....tuntuu et oon kuitenkin sit ruma tai vastenmielinen.mies ei suosta tästä puhuu joten mitä teen :( :(

en tosian tahdo ajautuu ettii läheisyyttä muualta.......oon ihan rikki.

ennen mieheni oli koko ajan kimpussani....enkö kelpaa enää :(
 
Piuhat solmussa
Seksiä vain 3-4 kertaa viikossa? Moni olisi kateellinen tuostakin.

Tosin tuo muu läheisyydenpuute onkin sitten jo todellinen ongelma. Halusiko miehesikin lapsen vai onko kyseessä kusetukselta haiskahtava "vahinkoraskaus"? Se ei hirveästi kannusta hellimään.
 
Realistix
Se on vain niin, että kaikkeen kyllästyy ajan myötä. Raskautesi voi muuttaa tuoksuasi, joku olemuksessasi muuttuu ja aiheuttaa tuon torjuntareaktion. Ihminen on kaikesta huolimatta biologinen otus. Tai sitten se rakkaus alkaa olla jo loppusuoralla, panemisen tahti on ollut sellainen, että veikkaan jälkimmäistä. Koita pärjätä.
 
eräsperäs.
No onko läheisyyttä ja hellyyttä ennen seksiä, vai kynyääkö mies vain päällesi?

Jos teillä on läheisyyttä ja hellyyttä 3-4 kertaa viikossa ennen seksiä + kerran viikossa sohvalla pelkkää halia + pusua, niin nariset turhasta.

Jos taas tilanne on ensimmäisenä kuvatun kaltainen, niin aika karu meininki, sanoisin.

En kyllä muista koska täällä olisi pelkästään sohvalla kyyrötetty toistemme kainaloissa. Varmaan seurusteluaikoina. Läheisyys on ohimennen pusuttelua, halailua yms arjen lomassa tapahtuvaa huomioimista.
 
hallanmaa
siis....hommahan on niin että ennen seksiäkään ei oikein ole mitään hellyyttä ja läheisyyttä, sekin aika suoraa toimintaa.paitsi silloin jos en ole kovin innoissani seksiajatuksesta.sitten kyllä voi halitella ja pussailla.on vaan outo tunne kun ehti hyvinkin tottua siihen et saa läheisyyttä mut jos ei saa halausta edes joka viikko yhden kerran se on vähän :/ eilen sain halauksen mutta se oli vissiin sit vain lämmittelyä sitä varten että voimme harrastaa seksiä.no, sekin tuntui ihan mahtavalle pitkän ajan jälkeen et sai halauksen ja onhan seksissäkin tietty läheisyys.

ja siis raskaus ei ollut vahinko eikä ole.mieheni tosi kovasti toivoo lasta ja itsekin halusin mutta ajatukset siitä on ristiriitaiset kun pelkään että meidän parisuhde kärsii ihan liikaa raskauden ja lapsen tulon vuoksi.voiko tällaisia tilanteita korjata?pitäisi kai rohkeasti kaikki tämä puhua miehelleni vai?mutta kiitos vastauksista.aattelin et tähän aiheeseen ei tuu kuin"vi***ilu vastauksia.." :)
 
aala
ja siis raskaus ei ollut vahinko eikä ole.mieheni tosi kovasti toivoo lasta ja itsekin halusin mutta ajatukset siitä on ristiriitaiset kun pelkään että meidän parisuhde kärsii ihan liikaa raskauden ja lapsen tulon vuoksi.voiko tällaisia tilanteita korjata?pitäisi kai rohkeasti kaikki tämä puhua miehelleni vai?mutta kiitos vastauksista.aattelin et tähän aiheeseen ei tuu kuin"vi***ilu vastauksia.." :)

Onko tämä ilmiö uusi? Silloin se voi olla stressiä uuden tilanteen ja tunteiden edessä. Puhukaa, suoraan ja aidosti miltä itsestä tuntuu. Ei missään tapauksessa ihan niin helppoa kuin tässä ulkopuolisena neuvomassa, mutta rohkeasti vaan!
Jos taas miehesi on aina ollut "pelkkää seksiä" tai huomiota/hellyyttä vain sen saamiseksi, niin sitten on hankalampi juttu.
 
Viimeksi muokattu:
hallanmaa
ennen meillä kyllä oli hellyyttäkin enemmän, mies tahtoi olla lähelläni yms.kyl se sit muuttui lähes sellaiseksi et sitä vain seksin saamiseksi :O sitten jos sitäkään ennen ei aina hellyyttä ole eikä läheisyyttä, on vain sitä itseään niin ei se ole kivaa.joudun vaan koittaa nauttii jokaisesta kosketuksesta koska paljon en niitä saa, ellei seksiä lasketa.sitä on taas kyllä ollut.mutta muu läheisyys ei palaa :( onko se sitten normaalia että hellyys ja läheisyys katoaa...?
 
Onnistuva mies.
ennen meillä kyllä oli hellyyttäkin enemmän, mies tahtoi olla lähelläni yms.kyl se sit muuttui lähes sellaiseksi et sitä vain seksin saamiseksi :O sitten jos sitäkään ennen ei aina hellyyttä ole eikä läheisyyttä, on vain sitä itseään niin ei se ole kivaa.joudun vaan koittaa nauttii jokaisesta kosketuksesta koska paljon en niitä saa, ellei seksiä lasketa.sitä on taas kyllä ollut.mutta muu läheisyys ei palaa :( onko se sitten normaalia että hellyys ja läheisyys katoaa...?
Kyllä se on vaan niin, että eri-ihmiset kaipaa erilailla sitä läheisyyttä.

Siitä läheisyyden kaipuusta pitää puhua kumppanille usein, ja varsinkin kun sitä saa, niin silloin pitää kertoa miten hyvälle se tuntuu.
Tuollakeinoin itse olen sitä alkanut vähitellen saamaan.

Läheisyys pitää myös itse hakea, eikä odottaa toisen lähelle tulemista.

Kyllähän miehet ajattelee helposti, että seksi on läheisyyttä parhaimmillaan.
Eikö kuitenkin seksissä ole hellyydentunteet parhaimmillaan.
Ainakin miehet kuvittelee niin, ja siksi haluavat tarjota sitä parasta tunnetta.
Kun muuta hellyyttä haluatte, niin silloin joudutte opettamaan miehen siihen.

Mielestäni on helppo opettaa miestä tilanteessa kun hän haluaa seksiä.
Silloin kerrotte mitä hänen pitäisi tehdä ensin.
Kunhan se johtaa seksiin jatkossa.
Jatkossa mies tietää, kun vaikkapa hiuksien silittäminen johtaa seksiin, niin tuolloin hän varmasti innostuu asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
ihanaelämä
onko se sitten normaalia että hellyys ja läheisyys katoaa...?
Ei ole. Tai ainakaan meillä ei 30 yhteistä vuottakaan ole kadottanut hellyyttä ja läheisyyttä (suhdannevaihteluita ilman muuta mahtuu tähän aikaan).
Kumpikin voimme koskettaa toista (silitellä, suukotella, peuhata muuten vaan) ilman että se on heti seksisignaali, vaikka sitäkin toki! En osaa tarkemmin selittää miksi ja miten tämä meillä toimii, sitä vaan oppii vaistoamaan ja lukemaan tilannetta, toista ja itseään. Pyrimme olemaan avoimia emmekä käytä läheisyyttä/seksiä vallan välineenä.
 
Viimeksi muokattu:
hallanmaa
noh, oon tosi herkkä ja melankolinen ihminen ja kaipaan toista ihmistä paljon....viimeaikoina ei ole kyllä seksiä ollut liian vähän mutta kun se ei olisi vain se hetki.ja kumpa siinä olisi jotain hellyyttä ja läheisyyttä.kai tää on joku vaihe sitten, en tiiä.tuntuu välillä että rakastaako toinen ollenkaan?taitaa olla niin etten ymmärrä miestä ja mies ei minua, naista...eritavalla kai läheisyyttä haemme ja haluamme.
 
tiinaliisa
noh, oon tosi herkkä ja melankolinen ihminen ja kaipaan toista ihmistä paljon....viimeaikoina ei ole kyllä seksiä ollut liian vähän mutta kun se ei olisi vain se hetki.ja kumpa siinä olisi jotain hellyyttä ja läheisyyttä.kai tää on joku vaihe sitten, en tiiä.tuntuu välillä että rakastaako toinen ollenkaan?taitaa olla niin etten ymmärrä miestä ja mies ei minua, naista...eritavalla kai läheisyyttä haemme ja haluamme.
Auttaisiko jos kirjoitat reilusti toiveistasi miehelle! Jos se siitä lähtisi uuteen nousuun.
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuva mies.
jotenkin en saa kerrottua mitä haluan suoraan :O en tiiä onnistuuko.enkä myös tiiä miksi se on niin vaikeaa....
Jos ette uskalla kertoa haluistanne, niin kertokaa miehelle ihanista tuntemuksista kun niitä saatte.
Eli, kun mies halii oikein, niin sanokaa, voi miten halit tuntuu hyvälle.
Silloin hän pystyy antamaan niitä jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:
ihan kypsä
ihan turhaa idiotti narinaa...kellaa vähän...jos seksiä ei oo kolmeen -kuuteen kuukauteen...ei mitään halailua tai fyysistä kosketusta koko aikana...haloo.....taitaa vaan taas kerran jotakin hormoni-hässäkkää olevan liikkeellä, jota luettu vauva-lehdistä yms. Ole onnellinen tuosta tilanteesta...sori vaan, mutta ikä varmaan tuo kypsyyttä. Toivottavasti ei taŕvii myöhemmin katua tuota turhaa narinaa...
 
hellyyttä joo
Kyllä se on vaan niin, että eri-ihmiset kaipaa erilailla sitä läheisyyttä.

Siitä läheisyyden kaipuusta pitää puhua kumppanille usein, ja varsinkin kun sitä saa, niin silloin pitää kertoa miten hyvälle se tuntuu.
Tuollakeinoin itse olen sitä alkanut vähitellen saamaan.

Läheisyys pitää myös itse hakea, eikä odottaa toisen lähelle tulemista.

Kyllähän miehet ajattelee helposti, että seksi on läheisyyttä parhaimmillaan.
Eikö kuitenkin seksissä ole hellyydentunteet parhaimmillaan.
Ainakin miehet kuvittelee niin, ja siksi haluavat tarjota sitä parasta tunnetta.
Kun muuta hellyyttä haluatte, niin silloin joudutte opettamaan miehen siihen.

Mielestäni on helppo opettaa miestä tilanteessa kun hän haluaa seksiä.
Silloin kerrotte mitä hänen pitäisi tehdä ensin.
Kunhan se johtaa seksiin jatkossa.
Jatkossa mies tietää, kun vaikkapa hiuksien silittäminen johtaa seksiin, niin tuolloin hän varmasti innostuu asiasta.
Mut kun pointti on se, että useimmat meistä naisista ei halua sitä hellyyttä vain esileikkinä seksiin vaan ihan hellyyden itsensä vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuva mies.
Alkuperäinen kirjoittaja hellyyttä joo;11335139:
Mut kun pointti on se, että useimmat meistä naisista ei halua sitä hellyyttä vain esileikkinä seksiin vaan ihan hellyyden itsensä vuoksi.
Hyvä vastaus, joka selittää asioita jota olen ihmetellyt.

Miten voin sitä hellyyttä osoittaa, niin ettei sitä tulkittaisi esileikkihellyydeksi?
 
silitelty
Miten voin sitä hellyyttä osoittaa, niin ettei sitä tulkittaisi esileikkihellyydeksi?
Heitänpä täältä sivusta kommentin minäkin vaikkei kysymys minulle olekaan.
Tuohon on kyllä vaikea vastata, kun mielestäni kumoat ylläolevan kysymyksesi sisällön tuossa aiemmassasi, lainaan sen tähän:

---------------------"Mielestäni on helppo opettaa miestä tilanteessa kun hän haluaa seksiä.
Silloin kerrotte mitä hänen pitäisi tehdä ensin.
Kunhan se johtaa seksiin jatkossa.
Jatkossa mies tietää, kun vaikkapa hiuksien silittäminen johtaa seksiin, niin tuolloin hän varmasti innostuu asiasta."-------------------------

Siis tehdä e n s i n? Totta kai nainen tulkitsee kaiken hellyyden esileikkihellyydeksi, jos sen tulee joka tapauksessa (miehen mielestä) johtaa myöhemmin seksiin, ja mies on tämän toimillaan osoittanut.

Vai mitä tuo sana "jatkossa" tässä yhteydessä pitää sisällään, eli lasketaanko mukaan seuraavan päivän tai ylihuomisen tai jopa ensi viikon seksikin?

Siinä tapauksessa tämä on pelkkää esileikkiä koko elämä ja mikäs sen ihanampaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuva mies.
Alkuperäinen kirjoittaja hellyyttä joo;11335202:
No siten, että annat sitä halia tai taputusta ilman että alat vongata aina seksiä samantien tai saman iltana. Osoitat hellyyttä julkisilla paikoilla. Jne.
Onko hellyys julkisellapaikalla seksin pyyntö?
 
Onnistuva mies.
Alkuperäinen kirjoittaja hellyyttä joo;11335341:
Ei useimmiten. Missä olen väittänyt, että muka olisi?
No siten, että annat sitä halia tai taputusta ilman että alat vongata aina seksiä samantien tai saman iltana. Osoitat hellyyttä julkisilla paikoilla. Jne.

Sitten ymmärsin viimeisen lauseenne väärin.
 
Onnistuva mies.
Heitänpä täältä sivusta kommentin minäkin vaikkei kysymys minulle olekaan.
Tuohon on kyllä vaikea vastata, kun mielestäni kumoat ylläolevan kysymyksesi sisällön tuossa aiemmassasi, lainaan sen tähän:

---------------------"Mielestäni on helppo opettaa miestä tilanteessa kun hän haluaa seksiä.
Silloin kerrotte mitä hänen pitäisi tehdä ensin.
Kunhan se johtaa seksiin jatkossa.
Jatkossa mies tietää, kun vaikkapa hiuksien silittäminen johtaa seksiin, niin tuolloin hän varmasti innostuu asiasta."-------------------------

Siis tehdä e n s i n? Totta kai nainen tulkitsee kaiken hellyyden esileikkihellyydeksi, jos sen tulee joka tapauksessa (miehen mielestä) johtaa myöhemmin seksiin, ja mies on tämän toimillaan osoittanut.

Vai mitä tuo sana "jatkossa" tässä yhteydessä pitää sisällään, eli lasketaanko mukaan seuraavan päivän tai ylihuomisen tai jopa ensi viikon seksikin?

Siinä tapauksessa tämä on pelkkää esileikkiä koko elämä ja mikäs sen ihanampaa :)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hallanmaa
ennen meillä kyllä oli hellyyttäkin enemmän, mies tahtoi olla lähelläni yms.kyl se sit muuttui lähes sellaiseksi et sitä vain seksin saamiseksi :O sitten jos sitäkään ennen ei aina hellyyttä ole eikä läheisyyttä, on vain sitä itseään niin ei se ole kivaa.joudun vaan koittaa nauttii jokaisesta kosketuksesta koska paljon en niitä saa, ellei seksiä lasketa.sitä on taas kyllä ollut.mutta muu läheisyys ei palaa :( onko se sitten normaalia että hellyys ja läheisyys katoaa...?

Kyllä se on vaan niin, että eri-ihmiset kaipaa erilailla sitä läheisyyttä.

Siitä läheisyyden kaipuusta pitää puhua kumppanille usein, ja varsinkin kun sitä saa, niin silloin pitää kertoa miten hyvälle se tuntuu.

Tuollakeinoin itse olen sitä alkanut vähitellen saamaan.

Läheisyys pitää myös itse hakea, eikä odottaa toisen lähelle tulemista.


Kyllähän miehet ajattelee helposti, että seksi on läheisyyttä parhaimmillaan.

Eikö kuitenkin seksissä ole hellyydentunteet parhaimmillaan.
Ainakin miehet kuvittelee niin, ja siksi haluavat tarjota sitä parasta tunnetta.
Kun muuta hellyyttä haluatte, niin silloin joudutte opettamaan miehen siihen.

Mielestäni on helppo opettaa miestä tilanteessa kun hän haluaa seksiä.

Silloin kerrotte mitä hänen pitäisi tehdä ensin.
Kunhan se johtaa seksiin jatkossa.
Jatkossa mies tietää, kun vaikkapa hiuksien silittäminen johtaa seksiin, niin tuolloin hän varmasti innostuu asiasta.
Tuossa kirjoituksessa pohdin sitä tilannetta miten ja milloin miestä on helpoin opettaa antamaan hellyydenosoituksia.
Kun mies oppii huomaamaan mihin se hellyys voi johtaa, niin hän niitä myös käyttää.
Eikä niiden tarvitse edes aina johtaa seksiin, sillä se hellyys on mukavaa miehestäkin, kun hän sen tien on löytänyt.

Tuo oli sitten uusi tilanne, kun kerrottiin hellyyden olevan erilaista, jos sitä ei ole tarkoitettu esileikiksi.

Minä vaan haluan tietää sen tarkan rajan.
 
Viimeksi muokattu:
ulkosuometar
Onko tämä joku suomalaisille miehille ominainen asia, että ei tajuta ihmisten välillä olevan mitään muuta kosketusta tai läheisyyttä kuin seksiin johtava? Ainakin Onnistuvan mihen kommenteista tulee sellainen olo, että ei-seksuaalinen läheisyys on miehelle aivan uusi ja pelottava asia, ja että koko ei-seksiin johtava kosketus on väännettävä ajan kanssa rautalangasta. Näinhän ei ole monissa muissa maissa, joissa jopa miesten keskeinen (ei-homoseksuaalinen siis) halaus ja harteille taputtelu on aivan normaalia. Puhumattakaan sitten esim. perheenkeskeisestä halailusta, kädestä pitämisestä jne.
 
Onnistuva mies.
Onko tämä joku suomalaisille miehille ominainen asia, että ei tajuta ihmisten välillä olevan mitään muuta kosketusta tai läheisyyttä kuin seksiin johtava? Ainakin Onnistuvan mihen kommenteista tulee sellainen olo, että ei-seksuaalinen läheisyys on miehelle aivan uusi ja pelottava asia, ja että koko ei-seksiin johtava kosketus on väännettävä ajan kanssa rautalangasta. Näinhän ei ole monissa muissa maissa, joissa jopa miesten keskeinen (ei-homoseksuaalinen siis) halaus ja harteille taputtelu on aivan normaalia. Puhumattakaan sitten esim. perheenkeskeisestä halailusta, kädestä pitämisestä jne.
Ei minulle ole eiseksuaalinenkosketus mitenkään outoasia.
Vaan se on outoa, kun minun kosketus tulkitaan seksuaaliseksi lähestymiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä