Valehteleeko kesälomastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lillip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lillip

Vieras
Olen itse opiskelija ja freelancer, kesälomat eri perustein. Mieheni on rakennusalalla ja samassa firmassa nyt 1,7 vuotta. Ei ole pitänyt talvilomia eikä muutakaan lomaa, viime kesänä kahden viikon loma. Tehnyt koko kevään ylitöitä, viikottain vähintään 16h. (Yksi syy eroaikesiini oli, että raha on hänelle rakkain asia elämässä.) Minun käsittäkseni hänellä pitäisi nyt olla palkallisia lomapäiviä kertynyt ainakin neljän viikon edestä. Kysyin häneltä kesälomastaan ja hän vastasi että ei ole kuin kaksi viikkoa. Minun käsitykseni on, että hän valehteli minulle, koska hän ottaa lomansa ennemmin rahana kuin viettää aikaa kanssani. Jos näin on, niin peli on pelattu minun osaltani. Enempää en aikaani häneen hukkaa.

Tausta tilanteessamme on, että olin eroamassa hänestä, koska hän elää hyvin narsistisella otteella, en enää jaksanut. Päädyimme yrittämään uudelleen (vaikka hän ei tunnista ongelmaa).

Olen itse opiskelija ja freelancer, kesälomat eri perustein. Mieheni on rakennusalalla ja samassa firmassa nyt 1,7 vuotta. Ei ole pitänyt talvilomia eikä muutakaan lomaa, viime kesänä kahden viikon loma. Tehnyt koko kevään ylitöitä, viikottain vähintään 16h. (Yksi syy eroaikesiini oli, että raha on hänelle rakkain asia elämässä.) Minun käsittäkseni hänellä pitäisi nyt olla palkallisia lomapäiviä kertynyt ainakin neljän viikon edestä. Kysyin häneltä kesälomastaan ja hän vastasi että ei ole kuin kaksi viikkoa. Minun käsitykseni on, että hän valehteli minulle, koska hän ottaa lomansa ennemmin rahana kuin viettää aikaa kanssani. Jos näin on, niin peli on pelattu minun osaltani. Enempää en aikaani häneen hukkaa.

Tausta tilanteessamme on, että olin eroamassa hänestä, koska hän elää hyvin narsistisella otteella, en enää jaksanut. Päädyimme yrittämään uudelleen (vaikka hän ei tunnista ongelmaa).
Jätä se sika!!!

Viimeksi muokattu:
Kyllä juu pitäisi olla täydet kesälomat kertyneenä nyt. Mutta ottaen huomioon että ollaan rakennusalalla, jossa kesä on sesonkiaikaa, voi myös olla ettei työnantaja anna pitää kaikkia lomia juuri heinä-elokuulla vaan osa jää syksymmälle.

Minun mieheni ei koskaan pidä kuin pari-kolme viikkoa kesällä ja vielä viikon myöhemmin syksyllä taikka jopa vasta talviloman yhteydessä. Sovittavissahan tuo on. Itse pidän kaikki neljä viikkoa kesällä, sillä toimialani on sellainen että kesä on hiljainen ja syksyllä sitten taas on taottava kun rauta on kuumaa. Ei tee mieli sitten kesken pahimman hässäkän irtautua viikoksi lomalle. Ei sitä saisi kuitenkaan kunnolla lomailtua.

Mutta eiköhän tuo kevään työtahti ole ihan riittävä näyttö jo. Jos mies ei vietä mielestäsi riittävästi aikaa kanssasi eikä toiveistasi huolimatta muutu, ette varmaan kovin kivasti voi olla yhdessä.

Mutta eiköhän tuo kevään työtahti ole ihan riittävä näyttö jo. Jos mies ei vietä mielestäsi riittävästi aikaa kanssasi eikä toiveistasi huolimatta muutu, ette varmaan kovin kivasti voi olla yhdessä.

Minulla on kamalan paha olla. Hän valehteli minulle päin kasvojani. Totta kai pitäisi olla 1 kk palkallinen loma ja vielä lomaltapaluurahat, eli saisi 1,5 kertaisen kk-palkan. On tehnyt koko kevään ylitöitä, tullut kotiiin vasta illalla ja lauantaitkin on ollut töissä. aiva varmasti työnantajasta ei loma ole kiinni. Minulla on paha olla, koska näen, miten olen itse aiheuttanut tämän pahan oloni. Olen jäänyt ihmisen kanssa, ja antanut hänelle mahdollisuuden (oliko kolmas) ja hän ei pidä minua sen arvoisena että haluaisi yhteistä aikaa aviopuolisonsa kanssa. Totta kai hän tietää, että asia menee näin, ja siksi valehteli minulle lomastaan. Ei ollut ensimmäinen kerta kun valehteli. Hän on niitä ihmisiä, jotka syöksyvät kurkkuun kiinni, jos kysyt, että miksi valehtelet? Niin "rehekllinen mies" hän on, tai haluaa että häntä pidetään. Valheet ovat olleet todistetusti valheita, mutta itse hän ei koskaan valheitaan tunnustanut.

Joka tapauksessa, kun avioliitto ei toimi, niin se ei toimi. Ihminen, joka haluaa että se toimii, tekee sen etee jotakin. olen ollut tyhmä. Tämä on viimeinen kesä, kun olemme naimisissa. Puuhasin eroa jo keväällä. Halusin kuitenkin yrittää. Nyt ero on itsestään selvyys, koska on väärin antaa kohdella itseään rumasti. Tämä kesälomavalehtelu on pieni osa isoa kuviota. On minunkin kohdattava se tosiasia, että tämä avioliitto ei edistä molemminpuolista hyvinvointia ja onnellisuutta.

Viimeksi muokattu:
Vittu tuommoisen valittajan kanssa kukaan lomalle haluakaan, tanA!

Minulla on kamalan paha olla. Hän valehteli minulle päin kasvojani. Totta kai pitäisi olla 1 kk palkallinen loma ja vielä lomaltapaluurahat, eli saisi 1,5 kertaisen kk-palkan. On tehnyt koko kevään ylitöitä, tullut kotiiin vasta illalla ja lauantaitkin on ollut töissä. aiva varmasti työnantajasta ei loma ole kiinni. Minulla on paha olla, koska näen, miten olen itse aiheuttanut tämän pahan oloni. Olen jäänyt ihmisen kanssa, ja antanut hänelle mahdollisuuden (oliko kolmas) ja hän ei pidä minua sen arvoisena että haluaisi yhteistä aikaa aviopuolisonsa kanssa. Totta kai hän tietää, että asia menee näin, ja siksi valehteli minulle lomastaan. Ei ollut ensimmäinen kerta kun valehteli. Hän on niitä ihmisiä, jotka syöksyvät kurkkuun kiinni, jos kysyt, että miksi valehtelet? Niin "rehekllinen mies" hän on, tai haluaa että häntä pidetään. Valheet ovat olleet todistetusti valheita, mutta itse hän ei koskaan valheitaan tunnustanut.

Joka tapauksessa, kun avioliitto ei toimi, niin se ei toimi. Ihminen, joka haluaa että se toimii, tekee sen etee jotakin. olen ollut tyhmä. Tämä on viimeinen kesä, kun olemme naimisissa. Puuhasin eroa jo keväällä. Halusin kuitenkin yrittää. Nyt ero on itsestään selvyys, koska on väärin antaa kohdella itseään rumasti. Tämä kesälomavalehtelu on pieni osa isoa kuviota. On minunkin kohdattava se tosiasia, että tämä avioliitto ei edistä molemminpuolista hyvinvointia ja onnellisuutta.

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä tanelin näkökulmia jossain määrin vaikka olen nainen.

Miehellä ON OIKEUS valita ottaako lomat rahana vai lomana vai mitenkään - jos työnantajan kanssa voi näin järjestää. Miehellä on oikeus pitää rahaa tärkeämpänä kuin lomaa jonkun naisen kanssa.

Naisella on oikeus lähteä lomalle minne huvittaa tai maata kotona. Kas kun ei miehet koskaan nipota naisten elämänvalinnoista? Useimmat tulee kiltisti perässä koska siten pääsee helpommalla.

Miksi naiset aina haukkuu miestä kun mies ei halua elää kuten nää naiset haluaa? Tälläkin alottajalla on ihan eri elämäntapa ja tyyli kuin miehellä, jonka nyt pitäisi muuttua naisen mieliksi. Kai sitä mies alkaa valehtelemaan ja selittelemään päästäkseen helpommalla, jos vaihtoehtona on viikkokausien selittelyt miksi hän haluaa tehdä töitä eikä pitää lomaa. Eikä selittelyt auta kun nainen vaikenee ja on tyytyväinen vasta kun mies ottaa lomaa ja lähtee just sinne minne nainen haluaa.

Herran tähden jos mun mies olisi puoliksikaan yhtä innostunut töistään olisin onnellinen. Mutta kun ei ole, ja jos ei halua niin ei tarvitse haluta. Jos en jaksaisi häntä sitten katsoa niin se olisi ero. Rakastan häntä kuitenkin sellaisenakuin on ja hyvät puolet hakkaa huonot mennen tullen.

En saanut enkä tule saamaan omakotitaloa koska mies ei halua panostaa rahaan tuon enempää. Meilä on kuitenkin ihan kiva koti ja olen sitten hankkinut kesämökin missä saan toteuttaa pihaintoani. Siitä mies ei nipota. Tulee kyllä auttamaan rempoissa jos pyydän mutta mikään innokas hän ei ole enkä hirveästi viitsi kiusata. Toisaalta enpä minäkään hänen raviharrastuksesta ole innostunut joten käypi siellä omien kavereidensa kanssa. Silti meillä on hyvä näin ja mahdollisesti tätä vuosikausien suhdetta joskus virallistetaankin.

Valehtelee.
Ei halua viettää yhteistä lomaa.
Jos suhteenne on noin epäileväisellä ja epävakaan kuuloisella pohjalla niin lähtekää eri teille. Jos kerran olette jo aikoneet.

Olisi suositeltavaa, että ketjujen aloittajien jokaista lausetta ja ajatusta ei kyseenalaisteta (ikään kuin aloittajan syy kirjoittaa palstalle ja jakaa murheensa ei olisi perusteltua). Liiallisten tulkintojen tekeminen kertoo enemmän tulkinnan kirjoittajasta kuin tulkittavasta kohteesta.

Mitä ap:een kohdistuviin kielteisiin kommentteihin tulee (Pyhä Sylviltä ja Tanelilta), yhteiset lomat on vietetty lähestulkoon aina miehen valitsemissa kohteissa (useimmiten hänen perheensä parissa). (Erikseen vietetyt lomat on ap:n mies viettänyt perheensä parissa.) Lomakohteiden "valintojen" syynä on se, että ap.n periaate oli alusta asti joustavuus, mutta joidenkin ihmistyyppien kanssa saa ajan kuluessa huomata, että heillä on kyvyttömyyttä ja haluttomuutta huomioida toisen tarpeita ja yleensäkin huomioida toisia. Eli turhaa odotin vastavuoroisuutta kuten tämänkin ketjun aloitusviesti osoittaa.

Sinänsä huvittavaa, miten kiusallisia vastauksia joiltakin ihmisiltä saa. Se on kait odotettavaa näillä yleisillä keskustelun palstoilla.

Yhteistyössä