Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
Alkuperäinen kirjoittaja Päinvastoin;11196218:
Luget ovat teroja vahvempia. Erikoista että sinulla määrättiin teroja myöhemmin.
Hmm. Minulle on sanottu päinvastoin. Mistähän senkin nyt sitten taas saisi selville, kumpi on totuus. Netistäkin löysin jonkin lääkäripalstan, jolla joku lääkäri sanoi Teroluteja paljon vahvemmaksi vaihtoehdoksi (oli siinä mukamas ihan kuvan kanssa joten meni minuun täydestä, että oli oikea lääkäri)...
 
Pampula
Ja joo, googlasin nyt uudestaan ja tosiaan löytyi sekä joku proffa joka sanoi just että Luget ovat vahvempia ja se joka väitti Teroja vahvemmaksi, olikin vain kandi. Äh.

Ota tästä nyt sitten selvää. Samalla gynellä kuitenkin olen käynyt ja hän on erikoistunut lapsettomuushoitoihinkin, joten luulisi, että hän tietää mitä tekee. Juttuhan oli se, että Luget eivät mulla ole pitäneet tiputteluvuotoa poissa.
 
Liplap
pe 27.4.

Tupu_--------------11/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------35/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 20/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------17/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------21/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------24/24--------------------10-------------Esikoinen

Jopas täällä nyt on hiljaista eli missäs kaikki muut? Pampula eiköhän tuossa eri lääkkeen kokeilussa ole vain tarkoituksena testata josko sun elimistö reagoisi paremmin keinotekoiseen hormooniin jos kerran Lugesteron ei ole toiminut halutulla tavalla. Se kyllä näissä lapsettomuustouhuissa ihmetyttää että aika epätarkkaa tämä tuntuu vielä lääkäreiden suunnalla olevan. Teillä on onneksi Pampula se paras ennuste uudelle onnistumiselle olemassa :)

Omaa napaa: Täällä piinaillaan tosissaan. Toisaalta järki sanoo, että onnistumistodennäköisyys on tosi alhainen, mutta kuitenkin huomaan tarkkailevani josko rintoja aristaisi tai olisi jotain muita oireita... Mun on vaikea kuvitella ettei mitään oireita tulisi kun yleensä reagoin niin herkästi hormonivaihteluihin.
 
Pampula
Täälläkin hieman jo alkaa olla mieli odottavalla kannalla. Melko rauhallisena olen pysynyt eikä oikeastaan tee mieli testailla kyllä ennen aikojaan: jos se olisi nega, olisi se pettymys (ja vappu pilalla) ja jos taas plussa, alkaisi pelottaa, että on taas kemiallinen (ja vappu pilalla). Niinpä vain odotellaan ja katsotaan.

Terot ovat tähän asti toimineet sikäli, että tiputtelua ei ole vielä tähän loppukiertoon ollut. Yleensä on kyllä jo tässä vaiheessa alkanut. Ja nyt kun sen tähän kirjoitin, takuulla alkaa tänään!
 
habibati
Piti kommentoida tuosta tiputteluvuodosta.

Mulla oli vuosia tiputtelua kierron lopussa ja sain sen kokonaan pois akupunktiolla. Pääsin lääkkeistä eroon parin hoidon jälkeen jo. Suosittelen lämpimästi.

Akupunktiolla saatiin myös edellisen raskauden alun sisäinen verenvuoto kuriin (joka johtui myös alhasesta keltrauhashormoonista) ja raskaus jatkui ja päättyi synnytykseen.
 
Nuppu
Täälläkin hiljaista odottelua..tuhruttelu kyllä taas ilmoittelee itsestään..ja pelkään et menkat alkaa huomenna. Toivottavasti ei ala.

Tuosta akupunktiosta. Nyt kun minullekkin reilu vko sit selvisi, et minulla on myöhäinen ovulaatio&lyhyt luteaalivaihe(mitkä siis kertoo alhaisesta keltarauhashormonista), kävin itse viime vkolla vyöhyketerapiassa. Kuulemma myös auttaa hormonuhäiriöihin. Kaikenlisäksi tämä vyöhyketerapeutti on myös homeopaatti, ja osasi ohjastaa minulle sopivia luontaislääkkeitä, mitkä myös tasoittaisi tätä keltarauhashormonin vajaatoimintaa. Nyt siis peukut pystyyn!! Jos ei näillä apuja löydy, ja aina vain näyttää olevan lyhyt luteaalivaihe, pitää sit varata aika lekurille.
 
Nuppu
Täälläkin hiljaista odottelua..tuhruttelu kyllä taas ilmoittelee itsestään..ja pelkään et menkat alkaa huomenna. Toivottavasti ei ala.

Tuosta akupunktiosta. Nyt kun minullekkin reilu vko sit selvisi, et minulla on myöhäinen ovulaatio&lyhyt luteaalivaihe(mitkä siis kertoo alhaisesta keltarauhashormonista), kävin itse viime vkolla vyöhyketerapiassa. Kuulemma myös auttaa hormonuhäiriöihin. Kaikenlisäksi tämä vyöhyketerapeutti on myös homeopaatti, ja osasi ohjastaa minulle sopivia luontaislääkkeitä, mitkä myös tasoittaisi tätä keltarauhashormonin vajaatoimintaa. Nyt siis peukut pystyyn!! Jos ei näillä apuja löydy, ja aina vain näyttää olevan lyhyt luteaalivaihe, pitää sit varata aika lekurille.

Jäi mainitsematta, tämä vyöhyketerapeutti/homeopaatti on erikoistunut lapsettomuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
habibati
Mä kans olen käynyt molemmissa. Ja tiedän vyöhyketerapiavauvoja. :)

Ite henk.koht. pidin enemmän akupunktiosta. Mut siis vaikutusmekanismi on molemmissa sama.

Nuppu, mitä luontaistuotteita sait kierron hoitoon?
 
Nuppu
Mä kans olen käynyt molemmissa. Ja tiedän vyöhyketerapiavauvoja. :)

Ite henk.koht. pidin enemmän akupunktiosta. Mut siis vaikutusmekanismi on molemmissa sama.

Nuppu, mitä luontaistuotteita sait kierron hoitoon?
Joo nää akupunktion mahdolliset vaikutukset oli mulle aivan uutta, en tiennytkään! Olin kuullut vain vyöhyketerapiasta apuna hormoonien tasapainottamiseen.

Sain paikan päällä granaattiomenakapselin, ja sit vyöhyketerapeutti/homeopaatti pyysi minua ilmoittamaan jos menkat alkaa(halusi myös tietää jos ne ei ala:)), niin käyn hakemassa häneltä jonkin kuurin, jonka aloitetaan ilmeisestikkin joitakin päiviä ennen ovulaatiota? En tiedä olisiko se myös sit sitä granaattiomenaa, vai jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:
habibati
Meille 'tavislääkäri' sanoi raskauden alussa, et kesken menee, koska kohdussa sikiöpussin ympärillä liikaa verta ja vauvan syke alhainen. Olimme maamme myyneitä (takana vuosien lapsettomuus ja keskenmeno). Kerroin uutiset akupunkturistillemme, joka sanoi et eipä hätäillä vielä ja alotti hoidon. Ja jo seuraavassa ultrassa näimme, että veripussi kadonnut miltei kokonaan ja vauvan syke vahvistunut reilusti. Oltiin viikko oltu akuhoidossa. Jatkettiin akupunktiota viikolle 16 ja tosiaan terve tyttö syntyi ajallaan.

Toi granaattiomena on mielenkiintoinen juttu. Pitääpä perehtyä asiaan.
 
habibati
sorry tää pommittelu...

käväsin kattomassa netistä granaattiomenasta ja selvis miks toi homeopaatti määräs noita kapseleita. Siinä on luontaisesti estrogeeniä, ja se estrogeeni on meille sopivassa muodossa imeytymisen kannalta. Lisäksi sen ravintoaineet parantaa kohdun verenkiertoa, mikä on tosi oleellista kiinnittymisen kannalta. Kohdun verenkiertoa parannettiin myös meidän akupunktiohoidossa raskauden aikana (ja ennen sitä).

Meillä on lapsettomuushoitojen yhteydessä määrätty synteettistä estrogeenia alkionsiirron jälkeen joten taidampas nyt kääntyä granaattiomenan puoleen. :) Meilläkin uusi raskaus toiveena, luomusti yritellään alkuun.
 
Pampula
Minä kävin aikaisemmin tänä vuonna akupunktiossa (en kylläkään lapsettomuuden takia) ja sen jälkeen vyöhyketerapiassa joka kuukausi ennen ovulaatiota. Nyt on toinen kuukausi, että yritän ilman kikkailuja.

Minä en nyt vielä osaa ajatella, että olisi mitenkään erityisesti lapsettomuus ongelmana, kun yksi jo on ja lähinnä kai on luonnollista ettei tässä iässä ihan heti nappaa. Ajattelin kokeilla ilman vyöhyketerapiaa, jos se vähän myös höllentäisi tätä omaa pipoa asian suhteen eikä olisi niin "nyt sen on PAKKO tapahtua" -olo.
 
Nuppu
Su 29.4.

Tupu_--------------13/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------37/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 22/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------19/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------23/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------2/24--------------------11-------------Esikoinen

Here we go again..

Habibati, tuo minun homeopaatti/vyöhyketerapeutti sanoi nimenomaan et homeopaattiset valmisteet on räätälöity erikseen erityyppisille ihmisille. Eli hän kovasti haastatteli minua,ja kyseli tunneskaaloistani, elämästäni ym. ym. ja sai kartoitettua vastausteni avulla minulle sopivan luontaistuotelääkkeet. Kaikkihan ei sovi kaikille, vaan on yksilöllistä.
 
habibati
nuppu: Jepulis, olen samaa mieltä. Kaikki ei sovi kaikille. Ja luontaislääkkeet on lääkkeitä siinä missä muutkin.

Olen jonkinverran perehtynyt ruokavalioasioihin ja sen vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Se, että itse raskauduin 8 vuoden yrityksen jälkeen on sinänsä ihme ja tuolloin hoidin itseäni ns. 'fertility foods' ruoilla. Samoin teki mieheni samaan aikaan ja yllätys oli aikamoinen kun raskaus alkoi.

Se että jos juon kierron lopussa granaattiomenamehua ei kyllä haittaa tätä projektia mitenkään, uskon vahvasti näin. Mut esim isot määrät ananasta (ja mehua) voi aiheuttaa kohdun supisteluja joten sitä en esim aio juua. Toki ne määrät on oltava aika isoja et se vaikutus on olennainen. Soijatuotteet puolestaan alentaa omaa estrogeenituotantoa joka hankaloittaa raskauden alkua. Pointtini tässä siis se et se miten syö voi vaikuttaa positiivisesti ja negatiivisesti raskauden alkuun.
 
Liplap
Pahoittelut Nupulle uudesta kierrosta. Missä päin maata kävit tällä vyöhyketerapeutilla? Mulla ei ole kovin suurta luottamusta vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin, poislukien akupunktio ja vyöhyketerapia, joiden uskon ainakin kivun hoidossa olevan ihan toimivia. Siispä olen myös harkinnut niide kokeilemista tähän vaivaan. Ongelmaksi on vain muodostunut, että haluaisin mennä jollekin oikeasti asiaa osaavalle. Uskon myös vahvasti Placebo-vaikutukseen eli olisi varmaan parempi jos olisi oikeasti luottoa hoidon toimimiseen...
Eipä tällä erää muuta, piinailu jatkuu.
 
Liplap
Ma 30.4.

Tupu_--------------14/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------38/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 23/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------20/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------24/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------3/24--------------------11-------------Esikoinen

Habibati: Kiitos, mutta asumme Helsingissä eli täältä pääkaupunkiseudun suunnalta pitäisi löytyä. Ouluun on vähän turhan pitkä matka :)
Hauskaa Vappua kaikille!
 
Pampula
Täällä laski lämmöt tänä aamuna sen verran, että odottelen uuden kierron alkavaksi tänään. Päätin ajatella positiivisesti, että saapahan ottaa vappuskumppalasillisen hyvällä omallatunnolla.

Mukavaa vappua!
 
Nuppu
Toi on habibati ihanaa ja mieletöntä kuulla sinun ensimmäisen lapsen rakaudesta. Tuli mieleen, ilmoititteko koskaan tälle ks. lääkärille joka sanoi et raskaus tulee menemään kesken, et kuinka siinä loppujen lopuksi kävi?? Musta on ensinnäkin uskomatonta, et joku menee sanomaan asian noin.
Ja hyvä, olet siis hyvin perehtynyt asioihin, mä saatan jossain vaiheessa kääntyä sinun puoleesi ruokavalion kysymysten kanssa.:)

Liplap, kävin Helsingissä vyöhyketerapeutilla.
 
habibati
Nuppu: Se lääkäri oli meidän lapsettomuuslääkäri! Käytiin tytön ollessa 7kk näyttämässä tätä meidän ihmettä ja se lääkäri oli kyllä ymmällään. Se on mies ja yleensä aika jäyhä. Nyt se kuitenkin lämpeni, otti tytön syliin ja lähti kiertämään ympäri klinikkaa ja näyttämässä meidän tyttöö siellä. Meidän taival kyseisellä klinikalla yltää vuosien taakse. Tosi onnellinen tuntui lääkäri olevan. Se antaa heillekin uskoa, et ihmeitä tapahtuu.
 
Liplap
Ti 1.5.

Tupu_--------------15/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------39/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 24/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------21/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------25/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------4/24--------------------11-------------Esikoinen

Kiitos Nuppu ja Habibati vinkeistä. Täytyy pistää harkintaan josko olisi yhteydessä jompaan kumpaan.
Nyt ollaankin sitten jo toukokuussa eli kesä on tosiaan tulossa!
 
Liplap
Ma 7.5.

Tupu_--------------21/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------45/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 30/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------31/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------10/24--------------------11-------------Esikoinen

Jatkoa yksinpuheluun, missä kaikki muut? Nega testattu tänään eli eiköhän kohta taas uusi kierto ala...
Toivottavasti muilla olisi mukavampia uutisia.
 

Yhteistyössä