Sitoutumiskammo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulunparas confused
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulunparas confused

Vieras
Mitä tästä pitäisi ajatella: olemme keski-ikäinen seurusteleva pari vakisuhteessa, tykätään toisistamme. Mies ei suostu sitoutumaan vaikka rakastaa selvästi. Pitää käsivarren päässä henkisesti, ei suostu kertomaan että rakastaa mutta onkii minulta vastaavaa tietoa jatkuvasti tyyliin "olet selvästi ihan rakastunut muhun kun teit xxxx". Ei aio naimisiin (en ole painostanutkaan kun en itsekään välttämättä), ei halua yhteiseen kotiin. Näemme keskim. kerran viikolla ja pe tai la, harvoin koko viikonlopun. Muun ajan on kotonaan, katsoo tv:tä.

Itse olen ajatellut että on jotenkin laiska. Mutta huonoina hetkinä mietin että käyttää minua hyväkseen, saa seksiä ja ruokaa, enkä minä tyhmä tajua. En ole saanut vielä otetuksi asiaa esiin kun mies on superhuono puhumaan tunteistaan ja se menee sellaiseksi että minä kyselen ja se ynähtelee. Ja kivaahan meillä on kun nähdään, ei riidellä tms., joten en halua rikkoa lumousta vaikka asia mietityttää jatkuvasti.

Onko tämmöinen yleistä? Millä te naiset pärjäätte vastaavassa tilanteessa?
Entä miehinen näkökulma asiaan?

Jos tuo suhde ei sinulle riitä, niin vaadi joko enemmän tai lopeta suhde.

Miehelle se on varmaan just mitä kaipaa, jos kerran on tuommoinen kommunikointivammainen. Osaa kumminkin sänkyhommat?

Jos tuo suhde ei sinulle riitä, niin vaadi joko enemmän tai lopeta suhde.

Miehelle se on varmaan just mitä kaipaa, jos kerran on tuommoinen kommunikointivammainen. Osaa kumminkin sänkyhommat?

Osaa se, vaikka onkin passiivisempi osapuoli. Minä yleensä huhkin ja heilun hän makaa selällään. Seksi on kuitenkin hyvää ja rehellisesti sanottuna se mikä minua taitaa tässä pitää kiinni.

Miehestä on jotenkin hauskaa esim. se että ei kerro tykkääkö/rakastaako minua vai ei. "Kerron sitten joskus." What the fuck???? Kerro nyt! Tai kun soittaa toisen/kolmannen kerran saman päivän aikana ja sanon leikkisästi että sinulla taitaa olla ikävä. "Ei ole" tulee vastaus eikä äänessä ole kiusoittelua. Putoan aina vähän perssiilleni kun tuo tapahtuu, en ole vielä lähes vuodenkaan jälkeen valmistautunut kuulemaan noin suoria tyrmäyksä.

Viimeksi muokattu:
Minä en katselisi tuollaista miestä. Minusta ei kuulosta siltä, että saat suhteelta sitä, mitä kaipaisit. Mutta voihan olla, että halusit vaan purkautua tänne joistain hänen huonoista puolistaan, ja että oikeasti hyviäkin puolia on enemmän kuin mitä tässä kerroit. Mutta tuollainen loukkaava tunnekylmyys on ihan perseestä, eikä se ole reilua sinua kohtaan. Miksi niin monet naiset kestävät tuollaista? Parempaakin on mahdollista saada.

Minä yleensä huhkin ja heilun hän makaa selällään.

no tuokin vielä kaiken päälle..

miten sie voit olla tuollaisen äijän kanssa?

pelkäätkö olla yksin? siis kaikki kelpaa olkoot vaikka lahana sängys ja kommunikointivammainen ,kunhan siun ei tartte olla yksin... plaaaaah plaaaaah

Luulen, että kannattaisi kokeilla ottaa vähän kylmempi asenne, eli älä soittele, tekstaile ja pidä yhteyttä niin aktiivisesti kuin ennen. Mies ehkä pitää sinua itsestäänselvänä ja näkisit ehkä oletko tärkeä, jos hölläisit vähän panostustasi. Jospa sinä asetat säännöt ja katsot mitä tapahtuu? Jos hän ei perääsi paljon haikaile, kannattaa miettiä miten jatkat.

Ihminen, joka haluaa toiselta ihmiseltä vain seksiä ja tapaamisia omilla ehdoillaan, mutta ei mitään muuta ei ole oikeasti kiinnostunut tai rakastunut sinuun. Hän pitää sinua vain varalla yrittäessään etsiä parempaa. Mies todennäköisesti ajattelee ettet ole tarpeeksi hyvä hänelle ja että hän saisi paremmankin. Ilmeisesti et osaa vaatia itsellesi enempää, joten ehkä mies on oikeassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Herätys;11042630:
Ihminen, joka haluaa toiselta ihmiseltä vain seksiä ja tapaamisia omilla ehdoillaan, mutta ei mitään muuta ei ole oikeasti kiinnostunut tai rakastunut sinuun. Hän pitää sinua vain varalla yrittäessään etsiä parempaa. Mies todennäköisesti ajattelee ettet ole tarpeeksi hyvä hänelle ja että hän saisi paremmankin. Ilmeisesti et osaa vaatia itsellesi enempää, joten ehkä mies on oikeassa.
Ettei vara venettä kaaja ja vielä että parempi povi pivossa ku kymmenen kievarissa...

Sinä kelpaat miehelle mutta et ole parasta ja rakasta hänelle. Hän nauttii sinun ihailusi paisteessa.
Jos hän "olisi hulluna" sinuun, miksi viettäisitte aikaa niin paljon erillään? Ehkä hänelle riittää seksi ja ruoka, vaikkakin sinä teet molemmat =D
Tai sitten hän on täysin tunnevammainen moukka, joka pönkittää itseään sinun avullasi?

Minusta tuo järjestely on ok jos se sopii kummallekin - ts tapaillaan pari kertaa viikossa, asutaan erillään.

Mutta ei tunnu ihan siltä että kelpaisi naisosapuolelle. Mitä tarkoittaa että mies "saa ruokaa, seksiä"? Sitäkö että mies käy luonasi syömässä ja n...ssa? Ei kutsu sinua vastavuoroisesti luokseen tai ulos? Tuoko mies ruokaa kotiisi? Tuoko juotavaa? Osallistuuko ruokakuluihin?

Jos ei osallistu ja tämä haittaa sinua, on syytä miettiä että kannattaako jatkaa.

Minä en katselisi tuollaista miestä. Minusta ei kuulosta siltä, että saat suhteelta sitä, mitä kaipaisit. Mutta voihan olla, että halusit vaan purkautua tänne joistain hänen huonoista puolistaan, ja että oikeasti hyviäkin puolia on enemmän kuin mitä tässä kerroit. Mutta tuollainen loukkaava tunnekylmyys on ihan perseestä, eikä se ole reilua sinua kohtaan. Miksi niin monet naiset kestävät tuollaista? Parempaakin on mahdollista saada.

Hyvä kommentti!! Itsekin olen kokenut tuollaista tunnekylmyyttä mieheltä, ei kannata kestää sellaista! on olemassa miehiä jotka osaavat ilmaista tunteitaankin.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna sen mennä!;11044905:
Sinä kelpaat miehelle mutta et ole parasta ja rakasta hänelle. Hän nauttii sinun ihailusi paisteessa.
Jos hän "olisi hulluna" sinuun, miksi viettäisitte aikaa niin paljon erillään? Ehkä hänelle riittää seksi ja ruoka, vaikkakin sinä teet molemmat =D
Tai sitten hän on täysin tunnevammainen moukka, joka pönkittää itseään sinun avullasi?

Just, nauttii sinun ihailusi paisteessa ja pönkittää itseään!
Tää kolahtaa nyt niin minuunkin, mieti jos vaan pystyt hänet jättämään, mutta kuuntele kuitenkin sydämesi ääntäkin. Nää voi olla vaikeita juttuja, kun ratkaisua miettii. Mun kohdalla AIKA on ollut apuna.

Yhteistyössä