Olen kysynyt poikaystävältäni onko hän masentunut tai painaako jokin, mutta niin ei kuulemma ole, vaan hän on kuulemma "elämänsä vireessä". En siksi ole tähän asti oikein ajatellut hänen käytöstään sairauden oireina, vaan pitänyt sitä vain outona.
Ja miksi minun pitäisi vain antaa? Onko itsekästä toivoa saavansa myös jotain? Ja enkö ole antanutkin, kun olen yrittänyt keskustella poikaystäväni kanssa tapahtuneesta, viettää hänen kanssaan aikaa, tehdä asioita joista hän on ennen nauttinut? Hän ei halua tehdä asioita joista ennen piti, ja tyrmää keskustelunavaukseni aloittamalla riidan. Hän ei suostu perustelemaan ratkaisujaan mitenkään, ja pitää kaikkia keskustelunavauksiani härnäyksenä.
Minusta en ole itsekäs ihmetellessäni, miksi ihminen on muuttunut aivan yhtäkkiä varjoksi entisestä.
Tai kuvitelkaa vaikka itse tilanne, jossa puolisonne on ollut esimerkiksi työssäkäyvä, vapaa-ajallaan liikuntaa ja vaikkapa pianonsoittoa harrastava ihminen, jolla on paljon ystäviä. Kuvitelkaa, että hän hylkäisi työnsä, jossa on aiemmin kertonut viihtyvänsä, ja vaihtaa sen aivan toiseen, lopettaa liikuntaharrastuksen ja antaa pianon kerätä pölyä, ei suostu tekemään kanssanne asioita yhdessä, eikä tapaa vanhoja ystäviään kuin satunnaisesti. Ettekö potisi tilanteessa yhtään negatiivista tunnetta? Hyväksyisittekö sen noin vain? Ettekö reagoisi mitenkään?
Tottakai haluamme puolisoltamme tiettyjä asioita. Jos emme haluaisi, voisimme pariutua ensimmäisen vastaantulevan ihmisen kanssa.
Elämä on arvoituksellista. Minäkin olin täysin toisenlainen ihminen 20+ ikäisenä. Arvostin
asioita, jotka ovat menettäneet merkityksensä.
Puolisoni oli ihana ihminen. Mutta sitten hän muuttui ja loput varmaan muistattekin. Ainakin Wiltsu on lukenut juttujani kommenttiensa perusteella.
Elämässä ei ole käsikirjoitusta. Toisen pään sisälle ei voi mennä koodaamaan mieleistä ihmistä.
On vain otettava vastaan se mitä ylhäältä tarjotaan.
Kohdallesi on osunut arvoituksellinen ihminen.
Tyttäreni kertoi ostaneensa kengät ja miettivänsä palauttaako ne. Muuten hyvät kengät olivat yhdessä asiassa epämieluiset. Mietin tässä ottaisinko vastaan nämä kengät. Mutta taidan jättää väliin. Olen jo käyttänyt niin paljon liian isoja kenkiä elämäni varrella. Halua kulkea itse ostamissani kengissä. Kengännumero on 35 tai 36 riippuu valmistajasta.
Pienijalkaisen ei ole helppoa löytää kenkiä.
Vaikea käsittää miksi et hyväksy miehesi elämänvaihetta. Hänellä on joku vaihe menossa.
Tunnen sivutyössäni paljon akateemisia. Moni tekee pätkätöitä ja elättää itsensä sivutyöllä.
Olen aikoinaan harkinnut jatko-opintoja, mutta kaikki kaatui lasten isän sairastumiseen.
Lapseni ovat korkeakoulutettuja. Luultavasti he tulevaisuudessa suorittavat toisenkin tutkinnon ties useampiakin.
Tiedän älykkyydestä melko paljon, mutta se siitä. Olen luvannut jättää tietyt asiat omaan tietoon netissä ja live-elämässä.
En harmittele, että olen kätkenyt kynttiläni vakan alle. Esim. musiikin alalla tunnen syvää sääliä ja myötähäpeää Idols-touhuista. Olisi kamalaa katsoa lastaan niissä ympyröissä.
Suomalaiset ovat kateellista kansaa. Olipa miten hyvä tahansa niin aina tulee takkiin.
Katsokaapa vaikka Kotikatu-keskustelua ellien palstalla. Hirveää mollaamista.
Eipä ihme, että meitä rivityöntekijöitä on pilvin pimein. Tälle kansalle ei halua vetää pärstäänsä framille.