K
Kerrasta poikki
Vieras
Eiköhän kantani ole tullut varsin selväksi jo aiemmin.
Näytätkö Suomen laista, jota mainostit, sen kohdan jossa sanotaan kenellä on oikeus tuuppia ja kenellä ei?
Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eiköhän kantani ole tullut varsin selväksi jo aiemmin.
Näytätkö Suomen laista, jota mainostit, sen kohdan jossa sanotaan kenellä on oikeus tuuppia ja kenellä ei?
Se, että tartun kiinni paidasta on sekin väärin, mutta se EI ole tuuppimista.
En aiheuttanut kipua, en vahingoittanut , en satuttanut, en tuhonnut omaisuutta. Tartuin kiinni puserosta. Loukkasin siis miehen koskemattomuutta. Ja sekin oli väärin se.
Mutta käsittääkseni sekään ei todellakaan oikeuta millään muotoa tapaan, jolla EX miesystäväni toimi.
Älä turhaan jumitu siihen tuuppimiseen.
Sen sijaan voit olla itseohjautuva, ja selvittää ihan itse, kenellä ja missä tilanteessa on oikeus käyttää voimakeinoja.
On paljon järkevämpää touhua, kuin jäädä tänne jankuttamaan. Koska olet selvittät asian ihan itse, saatat oppiakin jotain ja voit itse arvioida lähteesi luotettavuuden.
Hauskaa illan jatkoa aiheen parissa!
Eli sinulla ei riitä pokkaa myöntää, että olit väärässä. No, se on sinun häpeäsi. Ei se minua haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11011076::-O
Ilmeisesti tämän kirjoittaja kuvittelee, että esim poliisi pyytää kauniisti ja jos heitä ei totella, he kohauttavat olkapäitään ja poistuvat paikalta.
Esim opettajilla on oikeus poistaa voimakeinoin oppilas luokasta, jos tilanne siihen menee. Samoin poliiseilla on oikeus voimankäyttöön. Ja on tosiaan olemassa jokamiehen kiinniotto-oikeus, jonka yhteydessä saa käyttää voimaa.
Kuten nimimerkki voima kanssanne, en ala näitä lakikohtia linkittämään. Löytyvät varsin helposti netistä.
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11011076::-O
Kuten nimimerkki voima kanssanne, en ala näitä lakikohtia linkittämään. Löytyvät varsin helposti netistä.
En kuvittele mitään tuollaista. Poliisilla on tosiaan oikeus. En tiedä onko palomiehillä.
Opettajilla ei ole mitään oikeutta poistaa oppilasta luokasta voimakeinoilla. Siinä tapauksessa, että oppilas uhkaa toisten koskemattomuutta kuka tahansa voi poistaa hänet luokasta tai muuten tehdä hänet vaarattomaksi. Koulu ei kuulu minkään kotirauhan piiriin.
Väitätkö, että vartijat ja järjestysmiehet rikkovat joka viikko lakia?
Jos vaikkapa lapsesi kaveri ei suostu lähtemään pois kotoasi, niin kutsutko poliisin?
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11011097:Täytyy todeta, että en ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. KUKAAN KOSKAAN MISSÄÄN EI SAA käyttää voimakeinoja, ei selkeästi kuitenkaan päde kohdallasi enää.
Olet selvästi kehityskelpoinen.
Voin tietysti laittaa linkin Finlexiin josta jokainen voi itse lukea koko lakikirjan läpi ja todeta ettei siella sanota opettajista yhtään mitään mutta jos sinä kerran väität jotain jonka voi helposti osoittaa todeksi, niin mikset sitten tee niin?
Sinun tarvitsee linkittää vain se kohta missä sanotaan opettajan oikeuksista. Se riittää. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11011102:FINLEX - Säädökset alkuperäisinä: 477/2003
Ei ollut vaikeaa, minulle.
Sinulle sen sijaan oli ja mieluummin nolasit itsesi.
Ole hyvä. Ei tarvitse kiitellä. Eikä pyytää anteeksikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11011131:Noloa asiasta tekee se, että ollaan varmoja siitä, että ollaan itse varmasti niin oikeassa ettei viitsitä edes ottaa selvää yhden klikkauksen päässä olevasta asioista.
Mieluummin omaksutaan kiukuttelevan, vähättelevän ja jankkaavan lapsen rooli, kuin viitsitään googlata itse. Se on vaan niin..niin..
...niin noloa.
Miksi minä soittaisin poliisille poistaakseni kotoani 5- vuotiaan ipanan? En ole sellaistakaan tainnut mennä väittämään..
Lupaan etten enää vastaa, sinulle. joten annan sinulle mahdollisuuden tässä eipäs-juupas-laita linkki-hähähäähhhäähh et pysty laittamaan linkkiä kun olet väärässä- kilvassa viimeisen sanan.
![]()
Ikävää, että näet perustelujen pyytämisen jonain kilpana. e.
Meinaako Maallikko, että mies toimi tässä hätävarjeluksessa? Vai miksi siitä olisi pitänyt jankuttaa? Päivänselvä tilanne, mitään hätävarjelutilannetta ei ollut olemassa, joten se siitä.
Ja poliisi kutsuu aikanaan kuulusteluihin, joissa asianomistajan ja todistajien on puhuttava totta. Pahoinpitelyrikosten eteenpäin viemisestä eivät asianomistajat voi päättää. Onneksi näin. Niinpä ap:n ei tarvitse sitäkään miettiä, ilmoittaako nimi vaiko eikö ilmoittaa. Kyllä se poliisi sitten kertoo ap:lle tilanteen kokonaisuudessaan.
Minä taas olen edelleenkin sitä mieltä, ettei ketjun aloittajalla ollut mitään oikeutta töniä tai tuuppia miestä em. tilanteessa.
Ja en pidä teitä lukijoita niin tyhminä pilkun viilaajina, että minun pitäisi selvittää yksityiskohtaisesti virkansa tai työtehtäviensä perusteella pakkotoimiin oikeutettujen oikeudet. Kun kirjoitin, ettei kukaan saa..., tarkoitin, että kukaan ei saa aloittaa fyysistä tappelua, ei edes tökkäsemällä toista. Yhteenkään ihmiseen (nussimalla pilkkua poissulkien ne virka.....) ei saa koskea ilman toisen lupaa - ei hyvässä eikä pahassa. Ja muistakaa nyt, että kirjoitan vain ja ainoastaan kanssakäymisestä aikuisten tavallisten ihmisten kesken. Olen pahoillani, että ilmaisin itseäni liian riittämättömästi.
Hätävarjelu ei oikeuta tässä tapauksessa tuuppasemaan miestä ulos ovesta tai edes yrittämään sitä! Eikä missään muussakaan tapauksessa, ellei alla oleva pilkulleen toteudu:
Hätävarjelutilanteelle on asetettu aikarajat. Uhkaavalta vaikuttavassa tilanteessa ei ole oikeutta käyttää hätävarjelutoimia liian aikaisin, vaan hätävarjelun aloittaminen edellyttää aina jo aloitettua tai välittömästi uhkaavaa hyökkäystä. Esim. uhkaaja käyttäytyy aggressiivisesti ja on jo valmistautumassa hyökkäämään kohottamalla käden lyöntiasentoon.
Pitäisikös meidän nyt tulkita Wiltsu niin, että sun mielestä aloittaja sai mitä ansaitsi????
Kannattaa selvittää itselleen perustelun ja todistamisen ero. Perusteluksi riittänee, että asia on lakisääteinen. Jos taas haluaa todistaa asian, niin mikä ettei olisi valmis näkemään itsekin hiukan vaivaa.
Jos ystäväsi toteaa, ettei hän pääse enää lähtemään töistä yhtä nopeasti kuin aiemmin, koska työpaikalla on ollut uudelleenjärjestelujä (perustelu) niin pyydätkö nähtäväksi hänen työmääräyksensä ja työpaikan uuden organisaatiokaavion (todistelu).?
Mielikuvaharjoituksena seuraava:
Ketjun aloittaja kertoo eläneenä kolmen vuotta aioliitossa , heillä on yksi lapsi ja he rakentavat omakotitaloaa. Viime aikoina mies on ollut haluton rakastelemaan ja vaimo epäilee impotenssia joka johtuu pikkuvauvan ja talonrakennuksen aiheutamasta sressistä. Epäilynsä vaimo perustelee sillä, ettei mies ole ikinä ennen ollut haluton, ja on aina olut ylpeä mahtavasta erektiostaan. Toisaalta vaimo myös pelkää, että mies on ajautunut suhteeseen toisen naisen kanssa.
Ensimmäiset kaksi sivua esitetään linkkivaatimuksia.
Tuskainen aloittaja toimittaa ellelle seuraavat dokumentit:
avioliittotodistus, laspen syntymätodistus, tiliote (varmuuden vuoksi, sitä kuitenkin kysytään myöhemmin) , kotivideo tilanteesta jossa mies torjuu naisen. Kovan jankutuksen jälkeen aloittaja toimittaa lisäksi salaisesta kuva-arkistostaan elleile myös kuvan ajalta jolloin miehellä oli kaikki hyvin ja todistaa elleille väitteensä miehen varustuksesta. Samoin hän toimittaa miehen taskusta löytyneet ravintolakuiti ja viimeisen puhelinlaskun.
Tämän materiaalin toimittamisen jälkeen ellit kykenevät uskomaan aloittajan väitteet ja asiallinen keskustelu voi alkaa.