Leskeyden trauma miehellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valse triste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovin vähän saan tällä hetkellä.

Olen niin tosikko, että kun mulle sanotaan, että soitan sulle maanantaina niin uskon sen tarkoittavan sitä, virittäydyn odottamaan, vaikka ei se muuten ollut mitenkään tärkeää, että hän soittaa silloin. Koen vaan itseni täysin arvottomaksi jos luvataan eikä sitä pidetä. Olisiko mies nyt voinut ajatella, että kun sunnuntaina viestitin, että ei tarvi soittaa jos on kiirettä niin että se voisi jotenkin koskea tätäkin.

Olisin halunnut vielä nauttia siitä onnentunteesta, jonaka sain siitä että hän sanoi tykkäävänsä minusta, mutta nyt voin taas aika huonosti. Ajattelin, että kun yritän antaa kaiken, tilaakin, saan jotain takaisin, mutta onko se sitten niin, että jollei mitään vaadi, ei saa yhtään mitään. Olen ollut aina valmis tapaamisiin, kun mies on ehdottanut, siis aina saatavilla.

Nyt vaihdoin puhelimeeni hänen nimensä kohdalle ""Mulkku"". Se helpotti edes vähän. Sunnittelin myös, että jättäisin vastaamatta, kun hän soittaa vai miten ottaisin etäisyyttä?

Mies ei vastannut mitään, että sori viestiini, jossa ilmoitin arvostavani ilmoitusta jos ei ehdi soittaa, kun on luvannut. Sori olisi ollut paikallaan. Mies ei taida arvostaa minua ollenkaan.

Ehkä hän vähän pitää siitä, että voi kiusata naista, leikkiä hiiren kanssa. Ehkä hänessä ei olekaan minulle mitään turvaa.

Kommentoin vielä.

Kyllä hän koko ajan miettii, että mihin suhteenne menee. Ja jokainen negatiivinen viesti sinun suunnalta saa häntä aina varmemmaksi, että tämä ei taida olla hänen juttunsa.
Katso nyt aivan rauhassa mitä hän tekee, jos hän ei ota mitään yhteyttä pitkään aikaan, niin anna olla.

Toisaalta, jos sinä vaihdat hänen nimensä kohdalle sanan ""mulkku"" yhden soittamattomuuden takia, niin uskon miehen vaistonneen sen jo paljon aiemmin.

Ei ole kyse yhdestä soittamattomuudesta vaan siitä, että annan kaiken jopa sen tilan ja etäisyyden. Odotan silloin, että lupaukset pitää. Kerro mies mitä se sitten tarkoittaa, ettei soita, ylireagoinko?

Minun on purettava myös hieman vihaa, aiemmin olen vain vaipunut hätäännykseen ja suruun.

Pyrin sillä luettelon nimenmuutoksella hieman vierottamaan itseäni hänestä. Olen ajatellut aina häntä niin turvallisena, miltä tuntuu olla hänen sylissään. Mutta ehkä mies vain leikittelee. Ehkä säälin häntä turhaan ja minun pitäisikin sääliä itseäni tai hoivata.

Jos hän ei muutamaan päivään soita, niin ei hän haluakaan soittaa. Ja jos soittaa, niin kyllä hänellä on syy miksi ei ole soittanut. Odota vain, se on sinulle selvin merkki, mitä hän ajattelee. Väkisin ei kannata yrittää.

Luulen, että minun pitäisi Meikä-Maijan ohjeiden mukaan ajatella vähän itseäni ja sitä kuinka vähän mies antaa, siis suojella itseäni. Onhan minulla sentään se vapaus, että otan etäisyyttä mikäli itseltäni pystyn.

Kun mies on tosiaan ollut henkistä väkivaltaa sisältävässä seksittömässä suhteessa niin onko hänellä tarvetta tällaiseen? Hänen äitisuhteensa on myös huono, minun samoin. Ehkä emme osaa luotta ihmisiin ja elämään.

Ja joku tolkku sentään, nimimerkki mies ajattelet, että yli vuoden kestänyt suhde voitaisiin lopettaa vain siihen, että jätetään soittamatta, kummallista. Ehkä samastut myös aika helposti miehen näkökulmaan, luonnollsssista tietenkin.

Minä olen kyllä niin miehinen, että jos jotain lupaa, se täytyy myös pitää.

Kyllä minusta mies ehkä jollain tavalla haluaa minua alistaa ehkä sitten tiedostamattaan.

Älä analysoi liikaa. Suhteenne on kuitenkin jollain tapaa etäsuhde: ette asu yhdessä, vaan tapaatte mahdollisuuksien mukaan. Älä mieti liikaa, koska hän soittaa tai ei. Ota itsellesi oma elämä, mene ja tee kaikenlaista muutakin, suunnittele elämääsi itsenäisesti pidemmälle kuin pari päivää eteenpäin. Mies sopii sinne jonnekin väliin, jos sovitat, ja jos hän haluaa tulla. Älä yritä hallita häntä, äläkä kiukuttele. Hänellä on varmaan jokin hyvä selitys, mutta älä ala vaatia selitystä. Tällä käytökselläsi tukahdutat suhteenne jatkomahdollisuuden. Mitä kertoo sinusta, jos hänen nimensä kännyssä on M.Ulkku? Ota itsellesi tilaa, niin samalla annat sitä hänellekin, säilytä kuitenkin kunnioittava käytös, ole aikuinen, nainen! Hanki elämä.
Tilanne saattaa muutaman kuukauden kuluessa muuttua.

Analysoin liikaa, totta on, mutta yritän käsittää mistä on kysymys ja ymmärtää itseäni ja miestä. Mitä kännykkäjuttu kertoo minusta? Rakastan miestä ja olen pettynyt tai oikeastaan se ristiriita loukkaa paljon, olisin pärjännyt viikon sillä, että hän kirjoitti tykkäävänsä minusta, mutta on ristiriitaista, ettei sitten soita jos on luvannut. En ainakaan itse käsitä. Ristiriitaisuus syö niin paljon ihmistä. Ei tiedä mihin luottaa-. Miksi minun pitäisi vain kärsivällisesti taipua ja odotaa, häviän varmaan kohta olemasta?

Homman idea onkin siinä, että lopeta odottaminen. Keskity omaan elämääsi. Jos hän sinne haluaa tulla mukaan, niin sitten tulee. Jos ei halua, niin olet jo liikkeellä, jatkat matkaasi ja löydät tarkoituksen elämällesi oman itsesi kautta, et toisen ihmisen kautta.
Eihän sitä tiedä, mitä tästä vielä tulee, mutta lopeta se päätoiminen odottaminen. Anna asian olla.
Tsemppiä sinulle, kyllä tästä selvitään. Välillä voi olla murhetta, mutta ei se jatku loputtomiin, lähde silloin elokuviin tai lenkille.

Kiitos Siivooja. Mies soittikin ja pyysi anteeksi, ettei ollut ehtinyt eilen soittaa. Tulin siitä iloiseksi. Minun pitäisi luottaa enemmän, tunnen niin helposti itseni hylätyksi. Pitää luottaa siihen siteesee mitä meillä on, niin paljon se on kuitenkin kestänyt.

Sinulla on kyllä nyt tekemistä itsesi kanssa. Niin kuin itsekin huomasit niin et luota, et luota itseesi. Silloin kun sinä luotat itseesi, niin et ole riippuvainen toisesta. Ja kun tiedät olevasi hyvä, niin olet tehnyt parhaasi. Aina ei ole viisasta järjestellä ja elää asioita etukäteen, koska olet aika voimaton, niin kuin tästäkin huomasit. Sitä tarkoittaa, kun sanotaan, että ihminen on pieni. En nyt tarkoita, että pitäisi heittäytyä virran vietäväksi, mutta vie sekin eteenpäin ja varsinkin jos vähän ohjaa, omaa venettään.
Olen iloinen , kun mies soitti sinulle, ole kuitenkin oma itsesi.

Olen välillä voimaton, välillä voimakas. Ihminen on haavoittuvainen jos on asettanut itsensä alttiiksi rakastumalla, se voi satuttaa.

Olen aina pyrkinyt olemaan oma itseni, silläkin riskillä, että olen mennyt liian pitkälle. Mutta aion yrittää myös nöyrtyä Rakkaudenosoitus voi olla myös se, että antaa toiselle aikaa ja tilaa jos hän sitä tarvitsee. Ihminen on aika hidas.

Sittenkään en ihan ymmärrä miksi mies ei voinut eilen soittaa, kun kerran lupasi, mutta hyvä, että soitti nyt, varsinkin hyvä, että ei loukkaantunut viestistäni, joka oli ehkä suorasukainen, ei siis syllistynyt eikä suuttunut. Tuntuu tosi ihanalta, kun ihminen osaa pyytää anteeksi. Se antaa paljon toivoa.

Sinä taidat tehdä analyyseja aika nopeasti:)

Suosittelan kymmeneen laskemista ennen kommenttia.

Pikku riidat ja virheet pitäisi ohittaa.

Minusta tuntuu, että sinä hallitset nyt itsesi.

Olen liiankin nopea reagoimaan, se on totta, eikä kaikki ole aina harkittua. Olen kyllä myös nopea antamaan anteeksi.

Suhteessa luodaan kuitenkin käytäntöjä ja näytetään missä omat rajat kulkee. Mielestäni toiseen pitää voida luottaa pienissäkin asioissa, on toisen kunnioittamista jos ei pidä häntä odottamassa. Reaktioni on kyllä liian voimakas, se kertoo sisäisestä turvattomuudestani. Yritän kehittää itseäni ja toivon löytäväni sen positiivisen spiraalin mistä suhteemme lähtee taas nousuun.

Mies ehkä pitää sitä kauniina eleenä, että en vaadi häneltä nyt aikaa, uskon kyllä, että meillä on henkinen yhteys, joka kestää vähälläkin näkemisellä. Tärkeintä on olla hyvällä mielellä ja luottavainen.

Mies soitti perjantaina työn jälkeen, olin lähettänyt jo kaksikin tekstaria. Mies kertoi olleensa palaverissa, nyt aikeissa kotiin, lapsen kanssa ulkoilua seuraavana päivänä etc.

Eilen sain tietää ystävättäreltäni, että mies oli ollut ystäviensä kanssa kaljalla, tapasi nämä tosi vauhdissa ravintolan sulkemisaikaan.

Olin todella loukkaantunut siitä, että mies ei maininnut mitään, ei pyytänyt pistäytymään, minulle ehdotti vain lounasta ensi viikolla.

Sinulla on yksi mahdollisuus jatkaa hänen kanssaan. Puhu asiasta ja kerro hänelle, että jos hän menee kaljalle, niin sen voi kertoa aivan suoraan, eikä valehdella.

Sinä teet omat ratkaisusi, toisaalta kaljalla saa käydä? Mutta jotenkin tuntuu siltä, että mies ei ole valmis vakavaan suhteeseen tämän viimeisen tiedon perusteella??

Tai sitten hän pelkäsi kommenttiasi ja sitä että et hyväksy ja se ajoi hänet valehtelemaan.
En tiedä.

Edelleen olen samaa mieltä, kuin edellisessäkin. Mies tulee itse, jos tahtoo. Nähdäkseni hänellä ei ole samoja tunteita sinua kohtaan, kuin mitä sinä olet itsellesi kehitellyt. Hänen puoleltaan ei ole kysymys rakkaudesta eikä edes sen kaltaisesta tunteesta.

Mies on ja tuntee olevansa vapaa mies, joka tapailee sinua aina joskus, kun on aikaa - suorasukaisesti ilmaisten - seksin tarve. Ei se ole lainkaan tavatonta, se on tavallista. Hyväuskoisia, rakkautta kaipaavia naisia on pilvin pimein kanssasi samassa tilanteessa. Toivotaan ja kuvitellaan enemmän, kuin mistä todellisuudessa on kyse. Sitä yritin hieman hienovarasiemmin ilmaista jo aiemmin.

Ota siis elämä omiin hoteisiisi ja lakkaa odottamasta jotain, mitä ei oikeasti ole. Ylistit anteeksipyyntöä, jonka mies esitti, kun ei soittanut. Se oli vain ihan tavanmukainen aloitus, siinä ei ole mitään syvällistä tai tunteita.

Sinulle on olemassa toinen ihminen, joka vastaa tunteisiisi, kunhan irtaudut tästä ja annat tilaa hänen tulla.

Kun viestejäsi luen, tulee sellainen olo, että sinä hiukan ahdistat miestä. Kaikki on suhteellista ja kyseessä on hyvin herkkä mies. Epäilen, että hänellä on yhä syyllisyydentunteita vaimon kuolemasta ja hänen oma minänsä ei annan lupaa kiintyä uuteen suhteeseen. Vanha minä alkaa siellä taustalla heti kopuloida.
Voin neuvoa sinua yhdellä ajatuksella.Mies on tässä tapauksessa kuin varjosi. Seuraa sitä, niin se pakenee. Pakene sitä, niin se seuraa. Sinun on annettava miehen tehdä kaikki siirrot toistaiseksi.

Kun ilmoitat ilostuvasi hänene soitostaan, sekin on ahdistavaa. Olen kokenut saman miehen suunnasta. Tässä vaiheessa mies tarvitsee enemmän tilaa kuin maltat antaa. Mitä väljempi olet yhteydenotoissasi, sitä lähemmäs hän tulee. Lopulta hänen luottamuksensa kasvaa riittävän isoksi. Jos malttia on, kaikki menee vielä hyvin.Mieti, kannattaako tämä panostus ja elä silti kuten sinua on neuvottu. Kaikki tuska ei lähde syömällä eikä kaikki onni tule miehen kainalosta.

Marjatta, taidat aavistaa minkälainen mies on.

Hän soitti taas, kerroin tavanneeni paljon ystäviä ja mainitsin myös kaksi nimeä, jotka olivat nähneet miehen ihan vain kaiken seassa. Mies kyseli olinko ulkoillut ja kerroin bailanneeni ankarasti. Mies kysyi mitä muuta kuuluu. Minä: ei kummempia. Mies: soitan sulle huomenna. Minä: on vähän kiirettä. Mies (yllättyneenä): ai huomenna, no mä soitan sitten tiistaina.

Kun sain tietää jutusta niin minulla oli vastustamaton halu tekstata jotain kiukkuista. Ystäväni kuitenkin sanoi, että olisi parempi hillitä itseään.

En ole kuitenkaan kiinnostunut enää mistään lounaista tämän jälkeen. Jos mies ei voi järjestää kunnolla aikaa. Revin itseni hänestä irti.

Olen nyt sitten ruvennut pelaamaan miehen kanssa. Ennen ilmaisin suoraan suruni ja toiveeni. Nyt vain vihjasin tavanneeni nämä naisystäväni, jotka olivat hänet nähneet.

Meikämaijalle: kyse ei ole sillä tavalla seksisuhteesta, käymme myös ihan elokuvissa tms. ravintolassa syömässä. Olemme käyneet myös syvillä vesillä tunneasioissa, ainakin minä olen paljon kirjoittanut. Ehkä se sitten avaa miehessä jotain, ainakin häntä kiinnostaa.

Mutta olen varmasti ahdistava, hyvä pointti, että ilokin voi olla ahdistavaa ja se varjojuttu.

Tässä on kyse jostain todella monisyisistä vaikeista tunneasioista. Olen myös muuttunut miehelle alun rakastetusta ahdistavaksi kiukuttelijaksi, mutta mies on, väittäisin suuremmassa vastuussa siitä, että näin on käynyt. Näin ajattelee myös ystävättäreni, joka tuntee meidät molemmat.

Ei oikeastaan muuta sanottavaa, että jos mies haluaa soittaa, niin hänellä on tunteita sinua kohtaan. Jos hän ei soita, niin sitten on asia niin kuin kuvitteletkin. Älä tee mitään ilkeää, katso tuleeko mies luoksesi.

Itse 6 vuotta leskenä olleena ja nykyisin seurustelevana 2 lapsen yksinhuoltajaäitinä voin kertoa sinulle, että siitä puolison kuolemasta ei pääse milloinkaan yli täydellisesti eikä asiaa unohda koskaan, joka päivä se on mielessä, mutta kunhan sen karun totuuden kanssa on oppinut elämään, niin kyllä uusikin parisuhde saa mahdollisuutensa.

Tosin itsekin tunnustan että muita helpommin osoitan käytännössä sen, että mikä pelko lasten menettämisestä minulla on. Joten älä missään nimessä änge tämän lesken ja hänen lapsensa väliin, vaan elä heidän molempien kanssa yhdessä. Se lapsi on tärkeintä tämän ihmisen elämässä, ja sen asian voit joko hyväksyä tai sitten unohtaa koko parisuhteen.

Jäi vain mitetityttämään, että paljonko sinä sitä aikaa tarvitset mieheltä vain itsellesi ja paljonko nyt sitä saat? Ne on aika suhteellisia käsityksiä. Toisen mielestä 3 kertaa viikossa tapaaminen on riittäävää ja toisen mielestä ei edes joka päivä ole riittävää.

Alkuaikoina tapasimme pari kolme kertaa viikossa. Nyt todella vähän, iltatapaamista ei varmaan kuukauteen, lounas ja jotain pientä. Mies soitaa parin päivän välein. Minä olen kirjoittanut meilejä montakin päivässä, mutta olen nyt lopettanut ja ottamassa etäisyyttä.

Olen loukkaantunut siitä, että mies antaa mieluummin aikaa kaljakavereilleen kuin minulle ja vielä valehteli siitä juuri kun minä olen nöyrtynyt antamaan tilaa. Ei siis ole luottamusta välillämme.