mököttävä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiljaista on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiljaista on

Vieras
Mies pitää mykkäkoulua ja viikonloppu lähestyy ja mies sitten kotona, en haluaisi olla saman katon alla (siis asutaan yhdessä). Minulla ei oikein ole kyläpaikkoja tällä paikkakunnalla eikä oikein rahaa mennä mihinkään. Kirjastoon ajattelin suunnistaa ja ulkoilla, mutta mitä katsoin säätä niin lupaili aika huonoa ilmaa viikonlopulle. Yleensä en ole pakenevaa tyyppiä, mutta olen kyllästynyt, että se olen aina minä joka nostaa kissan pöydälle ja aloittaa keskustelun. Nyt ajattelin kokeilla toisenlaista toimintatapaa ja antaa miehelle tilaa ja lähteä itse päiväksi jonnekin. Jos tällä kertaa ja tällä toiminnalla mies aloittaisi keskustelun.

Mies pitää mykkäkoulua ja viikonloppu lähestyy ja mies sitten kotona, en haluaisi olla saman katon alla (siis asutaan yhdessä). Minulla ei oikein ole kyläpaikkoja tällä paikkakunnalla eikä oikein rahaa mennä mihinkään. Kirjastoon ajattelin suunnistaa ja ulkoilla, mutta mitä katsoin säätä niin lupaili aika huonoa ilmaa viikonlopulle. Yleensä en ole pakenevaa tyyppiä, mutta olen kyllästynyt, että se olen aina minä joka nostaa kissan pöydälle ja aloittaa keskustelun. Nyt ajattelin kokeilla toisenlaista toimintatapaa ja antaa miehelle tilaa ja lähteä itse päiväksi jonnekin. Jos tällä kertaa ja tällä toiminnalla mies aloittaisi keskustelun.

Omistuisia pelejä jaksatte pelailla tärkeimmässä ihmissuhteessanne molemmat.

Viimeksi muokattu:
Mistäpä mykkis alkoi? Ilmeisesti miehellä paljon käytetty keino? Useinkin? Jos usein, niin käytä viikonloppu asunnon etsintään, jos miehen kämpässä asutte. Jos sinun, niin auta miestä pakkaamaan.

Juu aika monesti on mykkäkoulu. Tällä kertaa en edes tiedä syytä siihen. Ilmeisesti tullut jotain sanottua mikä ei ole häntä miellyttänyt. Asutaan yhteisessä asunnossa. Eli vuokrasopimus on kummankin nimissä. Että tiiä sitten, että jos alkaa itse etsimään uutta asuntoa niin mistä vuokratakuurahat, kun en ole nyt töissä.

Mykkäkoulun pitäminen on toisen mitätöimistä ja vallan käytön väline. Omalla pian ex miehelläni on tämä ah niin ihana taipumus...

Paras konsti siitä pääsemiseen on jättää se täysin huomiotta. Puhu huolettomasti miehelle, mutta niin ettet edes odota vastausta, eli ei kysymyksiä. Keksi tosiaan itsellesi tekemistä, äläkä anna mökön vaikuttaa millään tavalla. Asennoidut olemaan kärsivällinen ja kohtelet miestä, kuin hän olisi vähän yksinkertainen tai lapsi.

Ei riitojen sopimisen pidä olla yhden harteilla. Valitettavasti mököttäjä harvemmin lopettaa tapaansa, se tulee aina olemaan hänen "riitelytapansa". Mitä minun ukkooni tulee, mököttäköön tästä eteenpäin jollekkin toiselle! :P

Kun puoliso pitää mykkistä kauan, voi koettaa sellaista, että alkaa penkoa kaikkia komeroita ja kaappeja sun muita lokeroita (voi viedä useita tuntejakin). Jatkaa sitä hommaa niin pitkään, että mykältä pettää pinna ja tämä kysyy: "Mitä helevettiä sinä etsit?" - Silloin vastaat vain: "Juttukaveria!"

P.S. Homma toimii vain kerran, mutta jos et ole ennen kokeillut, niin kokeile nyt...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksen rintaääni;10892996:
Kun puoliso pitää mykkistä kauan, voi koettaa sellaista, että alkaa penkoa kaikkia komeroita ja kaappeja sun muita lokeroita (voi viedä useita tuntejakin). Jatkaa sitä hommaa niin pitkään, että mykältä pettää pinna ja tämä kysyy: "Mitä helevettiä sinä etsit?" - Silloin vastaat vain: "Juttukaveria!"

P.S. Homma toimii vain kerran, mutta jos et ole ennen kokeillut, niin kokeile nyt...

Kuka jaksaa penkoa joitain laatikoita vain pelatakseen joitain pelejä tuntitolkulla? Aikuisten (?) parisuhteessa?

Yhteistyössä