Mitä tästä nyt pitäis päätellä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimi"

Vieras
Pakko johonkin vähän purkautua ennenkuin nostan kissan pöydälle kotona.

Eli taustatietoina että ollaan 29v. pariskunta, yhdessä reilut 2 vuotta oltu. Itselläni reilut puoli vuotta ollut pienoista vauvakuumetta, varsinkin kun alkaa 30v. olla lähellä niin mielestäni olisi korkea aika alkaa yrittämään lasta. Ollaan siis joskus alkuaikoina keskusteltu ja mies on tehnyt selväksi että ehdottomasti haluaa saada omia lapsia. Otin sitten tuossa keväällä asian puheeksi enkä saanut oikein mitään vastausta, eikä asiasta saanut keskustelua aikaiseksi sitten millään. Loppujen lopuksi sain nyhdettyä sen verran että kuulemma pitää olla omakotitalo ensin (nyt asutaan omassa rivarikolmiossa) No, sitä projektia on nyt suunniteltu vuoden alusta eikä meillä ole vielä edes tonttia...eli tällä menolla se omakotitalo on todellisuutta joskus parin vuoden päästä jos sillonkaan. Enkä todellakaan halua odotella niin kauan enää, varsinkin jos käykin niin että yrityksestä huolimatta en tulisikaan raskaaksi.

No annoin asian olla koska en halunnut ahdistaa toista. Nyt kuitenkin edelliset kuukautiset oli viikon myöhässä ja ehdin jo asiasta miehelle sanoa ja kyselin että mitä jos olen raskaana. Siihen sanoi että sitten vain odotellaan että millainen vesseli sieltä tulee ja kuulosti jopa vähän innostuneelta. Menkat kuitenkin alkoi seuraavana päivänä, mutta sai vauvakuumeen kovasti päälle itselle. Ajattelin sitten että sopivana hetkenä otan asian puheeksi että jätetään "ehkäisy" (keskeytetty yhdyntä) pois. Eilen siinä hommailessa sitten sanoin että mun puolesta voit tulla sisälle. No, melkein samassa mies alkaa kaivaa kortsua yöpöydän laatikosta ja jatkaa hommia niinkuin ei mitään. Mullahan meni totaalisesti fiilikset ja aktin jälkeen vaan käänsin kylkeä ja toivotin hyvät yöt. Mies kyllä kyseli että mikä nyt tuli ja tokasin vaan että ei mikään ja hyvää yötä...

Siis mitä mun nyt pitäis tästä kaikesta ajatella ja miten otan asian puheeksi etten ahdista toista nurkkaan...?

Jos ottaisit asian uudestaan puheeksi jossain muussa tilanteessa kuin petipuuhissa?

Joo, munkin mielestä näin. Toi että sanot tollaista kesken hommien , saa varmuudella miehen kuin miehen säikähtämään. Toi kortsun kaivaminen oli uroteko mieheltäs tuossa tilanteessa, heikommilta ois varmaan seisokki lopahtanut saman tien. Tiedäthän että varmaan suurin osa miehistä tarvitseee oikeasti aikaa ajatelle tuollaisia juttuja hieman pidempään kuin muutaman minuutin. Vaikka ehdottaisit lasten hankkimista kesken päivällisen ihan rauhallisessa tilanteessa, voit olla varma että meis ei välttämättä ainakaan riemusta kiljuen hyppää kattoon.

Minä olen sitä mieltä, että mies vain tulkitsi asian toisin. Ette olleet puineet mahdollista raskautta tarpeeksi etukäteen, joten hän vain ajatteli, että ei sitten kuitenkaan viitsi tulla sisälle ilman kumia.

No joo, me oltiin puhuttu vauvasta nelisen vuotta ja kun tuli aika jättää ehkäisy niin kyllä mies oli ihan OMG. Koko ajan oli sitä mieltä että vauva on tervetullut kun tietyt asiat on saatu kuntoon ja kun niin oli niin rimakauhu hälle tuli. Noh, äkkiä se meni ja tuli takas vasta kun lapsi syntyi, sen jälkeen meni hetki että sisäisti kaiken ja nyt mennään jo toisella kierroksella, ihan hänen halustaan :) Miehet ajattelee liikaa tuota rahapuolta ja muuta ei ihan niin oleellista kun taas naisetmenee biologian ja vaistojen varassa sydäntä seuraten. Miten nämä kaksi sitten kohtaa? En tiedä mutta innolla mies nyt jo seuraavaa odottaa, eikä enää edes tullut alkupaniikkia :D

samanlainen tilanne ollut, yhdessä oltiin kahdeksan vuotta ja alussa mies sanoi haluavansa lapsia vähän myöhemmin! asiasta välillä keskusteltiin, en halunnut painostaa liikaa. sitten eräänä kertana mies vaan paukautti ettei halua ikinä lapsia, pitkitti jos minunkin mieleni olisi muuttunut. erohan siitä tuli.

Meillä mies halusi enemmän lasta kuin minä alkuun. Itse halusin opiskelut alta pois. Kun sain sitten valmistuttuani vakipaikan, niin olin heti valmis. Meillä ei tosin ikä tullut vastaan.

[QUOTE="vieras";24265153]samanlainen tilanne ollut, yhdessä oltiin kahdeksan vuotta ja alussa mies sanoi haluavansa lapsia vähän myöhemmin! asiasta välillä keskusteltiin, en halunnut painostaa liikaa. sitten eräänä kertana mies vaan paukautti ettei halua ikinä lapsia, pitkitti jos minunkin mieleni olisi muuttunut. erohan siitä tuli.[/QUOTE]

Mitäh??? Ihan hirveä mies, voi että kun ketuttaa sun puolesta. Hitsit kun uhraa aikaa parisuhteelle sen hoitoon ja mieheen ja sitten läps, isku vasten kasvoja :O

Niin en usko että mies ei haluaisi lapsia koska monesti ollaan juteltu asioista tyyliin että "sitten kun meillä on lapsia" ja "meidän lapset kasvatetaan sitten näin" jne. Ja olenhan häneltä pariinkin otteeseen tästä kysynyt. On muutenkin sellainen "perinteisten" arvojen mies johon perheen perustaminen vahvasti kuuluu.

Mutta voiko tosiaan olla niin ehdotonta että pitää olla se oma talo, kaikki muut asiat kun on kunnossa (molemmilla hyvät vakityöt ja opiskelut aikaa sitten takana eikä mitään teini-ikäisiä enää olla)...

[QUOTE="Mie vaan";24265195]Mitäh??? Ihan hirveä mies, voi että kun ketuttaa sun puolesta. Hitsit kun uhraa aikaa parisuhteelle sen hoitoon ja mieheen ja sitten läps, isku vasten kasvoja :O[/QUOTE]

oo, kyllä nuo asiat pitää heti kertoa. Tosin joillakin mieli voi muuttua. Itse olen tehnyt heti selväksi etten halua lasta, että mies on vapaa etsimään sellaisen joka haluaa.

No te olette olleet vasta aika vähän aikaa yhdessä. Kauanko olette asuneet yhdessä? Oletteko kihloissa tai naimisissa? Lähinnähän tuo kuulostaa siltä, että mies ei ole vielä valmis ryhtymään yrittämään lasta.

[QUOTE="eee";24265950]No te olette olleet vasta aika vähän aikaa yhdessä. Kauanko olette asuneet yhdessä? Oletteko kihloissa tai naimisissa? Lähinnähän tuo kuulostaa siltä, että mies ei ole vielä valmis ryhtymään yrittämään lasta.[/QUOTE]

Niin no, miten sen nyt ottaa...Ei olla kihloissa eikä naimisissa, miten se edes liittyy asiaan? Edellinen suhteeni eteni avioliittoon saakka ja olen melko varma etten halua mennä enää naimisiin toista kertaa.

Yhteistyössä