Mitähän tästä pitäis päätellä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmatta odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmatta odottava

Vieras
Heips!
Olen 7. viikolla raskaana (vai olenko?).. Olen tuntenut nyt noin neljän päivän ajan "liikkeitä" masussani. Epäilin kyllä olevani raskaana jo ajat sitten, kun oli raskauden oireita (pahoinvointia, väsymystä, rinnat kipeät). Silloin minulla oli hormonikierukka, mutta kuitenkin kävin testissä, joka näytti miinusta. Tämän jälkeen päätimme mieheni kanssa alkaa vauvan tekoon kunnolla ja kierukka otettiin pois. Lääkäri sanoi, että kierukka oli ollut kohdussa vinossa ja oli sen vuoksi myös vaikea ottaa pois. Kierukan poiston jälkeen tuli "menkat" (vai oliko ne menkat?). Ja sitten olinkin jo saman tien raskaana..

Niin se mikä siis mua nyt ihmetyttää on noi liikkeet mitä olen tuntenut. Myös maha on vähän kasvanut (kumpu näkyy) ja paino on noussut n. 3kg. Ei 7. viikolla varmaankaan ihan tällaista pitäis vielä olla. Joten onkohan raskaus jo pitemmällä? Laskujeni mukaan olisi mahdollista, että voisi olla jo 17. viikolla.

Onko kenelläkään mitään vastaavanlaisia kokemuksia? Olisin tosi kiinnostunut kuulemaan niistä.
Vai joko mulla iso pyörä heittää!... He...

eiköhän se olisi siinä kierrukan poiston yhteydessä näkynyt jos olisit ollut raskaana? Tai en minä sitä tiedä, mutta kierrukan laiton yhteydessä sen näkee onko raskaana... Kannattaa silti käydä siellä ultrassa!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kyllähän lääkäri kierukkaa poistaessaan ois varmasti huomannu raskauden, onhan kohdunsuu ihan erilainen ja kiinni kunnolla sillon??

Niin kyllähän mä sitä itsekin ajattelin, mutta kun se kierukka oli muutenkin siellä miten sattuu.. Niin olisko se kuitenkin voinut sen takia jäädä huomaamatta.. Ja tosi vaikea oli saada pois. Ja lukenut olen että yllättävän moni on tullut raskaaksi vaikka ollut hormonikierukka.

Ja entäs noi liikkeet sitten? Uskaltaisin kuitenkin väittää, että kaksi raskautta kokeneena tietäisin mitkä on liikkeitä ja mitkä jotain muuta. Mutta en tiedä sitten.. Ärsyttävää tää epävarmuus.. Ja (eka) neuvola-aika olis 11.8. että sinne asti pitäis odotella.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Tee testi.

Ai raskaustestiäkö tarkoitat? Olen kyllä tehnyt ja varmasti raskaana olen. Kysymys vaan kuuluu, että kuinka pitkällä..

Niin, oliko kellään niitä omakohtaisia kokemuksia vastaavasta?

Eikös hormonikierukan pitänyt estää raskauden erittämällä sitä hormonia, että sillä ei ole väliä miten se siellä on? Mäkin uskon, että lääkäri olisi huomannut raskauden. Onhan kohtu jo eri kokonen, kohdunsuu eri tavalla auki/kiinni, pehmeä/kova, eri värinen jne. Kävisin alkuraskaudenultrassa siellä se selviää. Ellei sitten halua, että np-ultra muuttuukin rakenneultraksi yllättäen :D ;)

Heips! En nyt sano että aivan samanlain mutta itsekkin luulin olevani enemmän raskaana kun pitäisi olla. Ah miten vaikeeksi tämä menee, no ehkä ymmärrät mitä yritän kertoa. lahes tulkoon heti menkkojen loputtua alkoi sitten hirmuset aamupahoinvoinnit,väsymys jne. Elikkä itselläni pahoinvointi jne alkoi aivan lähes heti raskauden alettua ja oli sellainen olo että raskaus onkin pidemmällä ( mahotonta tietenkin ) sekä mahani oli jo näkyvissä ennen raskausviikkoa 10, siis oikeasti näkyvissä ( kumpu ). Työpaikalla pomo huomasi jo siellä joskus 8 viikon paikkeilla kummun ( olin ennen todella todella laiheliini ja käytin tiukkoja vaatteita ) ja itselläni oli olo kuin raskaus olisi pidemmällä,sekä hassua kyllä lääkäri huomasi vaavin olevan tyttö viikolla 16 mutta ei sanonut kummiskaan että raskaus on pidemmällä. Miulla on edelleen olo että raskaus on pidemmällä kuin lääkäri väittää . nyt viikkoja menossa 34 saa nähdä josko se pian sieltä tulis kun kutkuttaa ajatus että kohta se tulee. itse olen kuullut että lapsen sukupuolen näkee vasta viikolla 20 mutta miksi meillä sit näky jo viikol 16 ?? vai kehittyyks meiä lapsi ennen aikojaan.. jotenkin vaan tuntuu että raskaus on pidemmällä!

Mä odottelen nyt kolmatta viikolla 17 ja tuli mieleen, että todennäköisesti jos olet pidemmällä kuin rv 7, niin tunnet aika hyvin kohdun tuossa vaiheessa jo itse käsinkin. On joko navan korkeudella tai jonkin verran alle, jossa sulla on 17 viikkoa...Ja jos olet rv 7, niin tuskin tuntuu vielä kovin selvästi? Tosin kyllä mäkin varmaan ultrassa kävisin, mutta tuosta kohdun koostakin vois saada jo vihiä:)

Ilma suolistossa voi aiheuttaa samantapaisia tuntemuksia kuin vauvan liikkeet. Itselläni oli "vauvan liikkeitä" synnytyksen jälkeenkin, vaikka mitään ilmavaivoja ei ollutkaan.

Ultrassa näkee missä vaiheessa raskaus on. Kyllä ne korjaavat laskutun ajan oikeaksi, jos näyttää siltä, että raskaus on alkanut jo aiemmin.

et ole sitten ikinä kuullut haamupotkuista? niitä tulee toisille äideille.
kyllä lääkäri olisi huomannut raskauden. vähän liian monta asiaa sanoo että olet todellakin vasta rv7.
-nega testi
-lääkäri ei huomannut
-hormonikierukka on varmin hormonaalinen ehkäisymenetelmä
-menkat
-maha turpoaa alkuraskaudessa näyttämään isommalta kun mitä onkaan.

jä tälle toiselle ihmettelijälle: luuletko ihan oikeasti että lääkäri pimittäisi sun oikeat raskausviikot? ettei hän olisi viitsinyt kirjata niitä kiusallaan vai?
kyllä, sukupuolen voi nähdä rv16, taitava ja kokenut ultraaja jo aiemminkin.

kyllähän ne raskaushormonit kaikenlaista tekee, mut tää menee jo vainoharhaiseksi..

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
kyllä lääkäri olisi huomannut raskauden. vähän liian monta asiaa sanoo että olet todellakin vasta rv7.
-nega testi
-lääkäri ei huomannut
-menkat

jä tälle toiselle ihmettelijälle: luuletko ihan oikeasti että lääkäri pimittäisi sun oikeat raskausviikot? ettei hän olisi viitsinyt kirjata niitä kiusallaan vai?

kyllähän ne raskaushormonit kaikenlaista tekee, mut tää menee jo vainoharhaiseksi..

Ei ei ei ei, siis emmie sillä että lääkäri muka ei haluis kertoa tai tommosta,ei mitään sinne viittaavaa.. Taisin selittää asian melko huonosti että sait / saatte väärän käsityksen. Kyllä mie sitä lääkärin sanaa uskon tietenkin ja eiköhän hän tiedä asioista paremmin kuin itse mutta sellainen olo vaan on kutkuttanut.En väitä että en usko lääkärin sanaan. Uskon toki mutta meinasin tossa että minuu kutkuttanu ennenaikanen synnytys jo lähes alusta asti.. Jos nyt joku ymmärtäs to
n viestin tai sitte ei, miust ei kyl oo kunnon selittäjäks :D

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
-nega testi
-lääkäri ei huomannut
-menkat

En ole kyllä ikinä kuullut haamupotkuista.. Ai, sellasiakin on! Ja elkää nyt pitäkö ihan hulluna näitä mun epäilyjä, mut mä vaan oon miettinyt myös tätä mahd. (että olis pitemmällä), kun oireet viittas siihen. Ja olisin lähinnä halunnut kuulla jos jollain on jotain vastaavia kokemuksia.

Mutta sellanen juttu vielä, että noi aamupahoinvoinnit mulla oli jo silloin, kun epäilin ekan kerran olevani raskaana. Siis silloin kun testi näytti negaa (voinut olla niin alussa että näytti miinusta sen takia). Ja siitä asti myös väsymys ja rinnat turvonneet ja kipeät, myös vessassa on joutunut ramppaamaan jne.

Kyllä mä aion siellä neuvolassa käydä ens viikolla. Heti maanantaina soitan, jos pääsis käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nintsu:
Mä odottelen nyt kolmatta viikolla 17 ja tuli mieleen, että todennäköisesti jos olet pidemmällä kuin rv 7, niin tunnet aika hyvin kohdun tuossa vaiheessa jo itse käsinkin. On joko navan korkeudella tai jonkin verran alle, jossa sulla on 17 viikkoa...Ja jos olet rv 7, niin tuskin tuntuu vielä kovin selvästi? Tosin kyllä mäkin varmaan ultrassa kävisin, mutta tuosta kohdun koostakin vois saada jo vihiä:)

Millä lailla sitä kohtua voi parhaiten kokeilla?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmatta odottava:

en kyllä usko että kolmatta odotat anteeksi vain.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmatta odottava:

en kyllä usko että kolmatta odotat anteeksi vain.

Jaa, ja mistähän niin päättelet? Siitäkö kun en tiedä miten kohtua voi parhaiten kokeilla niinkö? No eipä ole ennen juuri nimenomaan sitä kohdun kokoa tullut kokeiltua..

Ja kyllä mulla on kaksi lasta. Poikia 11v. ja 2,5 v.