Naiseni ystävien käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
Kysyisin asiaa joka askarruttaa minua, enkä sitä ymmärrä. Olemme asuneet yhdessä 5 vuotta ja olemme rakastuneita edelleen.
Naiseni on ennen parisuhdettani elänyt kohtuullisen "railakasta ja vapaamielistä" elämää, nyt asiat ovat muuttuneet ja suhteessamme on luottamusta.
Kuitenkin heti seurustelumme alusta alkaen hänen tärkeimmät kaksi ystäväpariskuntaa käänsivät meille selkänsä (pariskunnat eivät tunne toisiaan). Tyttöystäväni on muutaman kerran yksin tavanneet heitä, mutta yhdessä emme koskaan ole tavanneet.
Minusta tuntuu loukatulta, enkä pdä siitä, että hän lähtee heitä tapaamaan toiselle paikkakunnalle kun he eivät halua tavata meitä parina.

Mistä johtuu tällainen minulle vieras ystävien käytös?

Tällaista tapahtuu muutenkin, eikä vain teillä.

Ja olisitko sinä halunnut olla niiden kahden pariskunnan ystävä? Muussa tapauksessa mitä väliä? Kaippa parisuhteessa on lupa olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa, vaikka puolisko ei heitä tuntisikaan?

Edell. poiketen minusta taasen tuo on aika outoa. Miksi eivät halua tavata teitä parina? Eri asia jos olisitte todenneet yksissä tuumin ettei ole varsinaisesti kiinnostusta suuntaan tai toiseen pitää yhteyttä parina ja siinä mielessä toki saa olla omat ystävät molemmilla.
En tykkäisi yhtään tuommoisesta ja ymmärrän että tunnet loukatuksi olosi.

Hmmm... mikähän voisi olla syynä? Ovatko he kovin läheisiä naisesi exän kanssa, jättikö naisesi exänsä ja liittyykö siihen jotain ikävää, esim. liitytkö sinä siihen? Onko tapahtunut jotain, mistä et edes tiedä? Jos sinut on näin heti kättelyssä hylätty, asialle on takuulla olemassa selitys. Eikä sillä tarvitse olla mitään tekemistä sinun kanssasi.

No ei tuossa nyt välttämättä mitään sen kummempaa ole, kuin että he ovat naisesi ystäviä eivätkä sinun. Ei kaikkea tarvitse jakaa kumppanin kanssa, ei edes kavereita, eikä naisesi ystävien ole mikään pakko olla sinun ystäviäsi ellei heitä kiinnosta.

Jos minä kutsun ystäväni kylään tai kahville tms, niin kutsun silloin nimenomaan ystäväni enkä hänen miestään, koska haluan tavata hänet enkä hänen miestään. Ei se mies minun ystäväni ole, eikä minua hirveästi kiinnosta tavata häntä, joten miksi miehen pitäisi hengata mukana?

Samoin oma mieheni ei ole erityisen kiinnostunut tapaamaan minun ystäviäni ellei kyseessä nimenomaan ole joku pariskuntajuttu, hänen mukaansa "ne on sun kavereita, mitä mä siellä tekisin?".

No ei tuossa nyt välttämättä mitään sen kummempaa ole, kuin että he ovat naisesi ystäviä eivätkä sinun. Ei kaikkea tarvitse jakaa kumppanin kanssa, ei edes kavereita, eikä naisesi ystävien ole mikään pakko olla sinun ystäviäsi ellei heitä kiinnosta.

Jos minä kutsun ystäväni kylään tai kahville tms, niin kutsun silloin nimenomaan ystäväni enkä hänen miestään, koska haluan tavata hänet enkä hänen miestään. Ei se mies minun ystäväni ole, eikä minua hirveästi kiinnosta tavata häntä, joten miksi miehen pitäisi hengata mukana?

Samoin oma mieheni ei ole erityisen kiinnostunut tapaamaan minun ystäviäni ellei kyseessä nimenomaan ole joku pariskuntajuttu, hänen mukaansa "ne on sun kavereita, mitä mä siellä tekisin?".

Kyllä minä tuntisin samoin oloni loukatuksi jos minut jätetään ulkopuolelle. valinta poisjäämisestä pitäisi tulla sinulta , ei muilta. jos menette naimisiin tyttöystäväsi kanssa, miten sitten. Liitossahan jaetaan kaikki, surut ja ilot. tyydytkö olemaan ulkopuolinen.

Viimeksi muokattu:
Jos olette jo viisi vuotta asuneet yhdessä ja puolisosi on tavannut yksin ystäviään, niin minä ainakin katson, että tämä on vakiintunut tapa teillä ja puolisollasi se on tapa pitää lomaa. Anna hänen pitää vapautensa.

Jos olisit kysynyt asiaa neljä vuotta sitten, niin en olisi niin hyvin ymmärtänyt tilannetta, mutta kyllä sinä olet ollut hyväksymässä käytäntöä.

Jos suhde on kunnossa, niin älä anna tuon asian pilata sitä.

Jos olette jo viisi vuotta asuneet yhdessä ja puolisosi on tavannut yksin ystäviään, niin minä ainakin katson, että tämä on vakiintunut tapa teillä ja puolisollasi se on tapa pitää lomaa. Anna hänen pitää vapautensa.

Jos olisit kysynyt asiaa neljä vuotta sitten, niin en olisi niin hyvin ymmärtänyt tilannetta, mutta kyllä sinä olet ollut hyväksymässä käytäntöä.

Jos suhde on kunnossa, niin älä anna tuon asian pilata sitä.

Ei suhde ole kunnossa, jos ap on loukkaantunut ja kokee olevansa torjuttu. Epäilyn poikanen naista kohtaan on myös huolen aiheena.

Jos tilanne ja naisen toiminta olisi ap:n kannalta ok, niin ei kai hän tänne kirjoittelisi. Häiritsee, mikä häiritsee, ja mielikuvitus alkaa laukata.

veikkaisin, että ap:n jättäminen ulkopuolelle liittyy erilaisiin elämäntapoihin tai moraaliin. (Viittaus railakkaaseen elämään :).) Joko pareilla on railakas elämäntapa tai sitten ap;n moraalissa on jotain, mikä ei sovi näille pareille. Varmaan ap osaa arvata, jos yhtään tuntee naistaan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä;10659238:
K
Kuitenkin heti seurustelumme alusta alkaen hänen tärkeimmät kaksi ystäväpariskuntaa käänsivät meille selkänsä (pariskunnat eivät tunne toisiaan). Tyttöystäväni on muutaman kerran yksin tavanneet heitä, mutta yhdessä emme koskaan ole tavanneet.

Mistä johtuu tällainen minulle vieras ystävien käytös?

A) Nämä parikunnat eivät jostain syystä pidä sinusta. Kaikki eivät tule kemioiltaan toimeen ja et vain sovi porukoihin.

B) Pariskunnat on ns kimppakivaystäviä ja naisesi tietää ettet sinä lähtisi siihen touhuun mukaan, mutta haluaa itse silloin tällöin hurvitella railakkaasti. Tähän viittaa sekin, etteivät pariskunnat tunne toisiaan ja asuvat eri paikkakunnilla. Kuinka usein hän tapaa näitä pareja? Sanoit, että muutaman kerran ovat viidessä vuodessa tavanneet -se ei ole paljon, jos parit ovat (mukamas) tärkeitä.

C)Teet kärpäsestä härkäsen.

D) Tyttöystäväsi häpeää syystä tai toisesta näitä parikuntia eikä siksi tahdo esitellä heitä sinulle.

Miksi et keskustele tyttöystäväsi kanssa asiasta? Olette olleet jo viisi vuotta yhdessä, rakastatte (ja taas se mukamas) toisianne, mutta ette pysty puhumaan noinkin simppelistä asiasta.

Mutta ajattele, mitä yleisluontoista lätinää nää pariskuntavierailut pitää sisällään. Ei se ole sama kuin olla aidosti ystävän kanssa. Sinuna antaisin olla näin. Älä loukkaannu äläkä osoita mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Väkinäistä;10661336:
Mutta ajattele, mitä yleisluontoista lätinää nää pariskuntavierailut pitää sisällään. Ei se ole sama kuin olla aidosti ystävän kanssa. Sinuna antaisin olla näin. Älä loukkaannu äläkä osoita mieltä.

jos asia vaivaa , puhukaa asia selviksi. häpeääkö tyttöystäsi sinua vai ei ? onko heillä kolmen kimppa ? loukkasitko pariskuntia ensitapaamisella ? jos olet normaali käytöksinen niin etköhän tule toimeen pariskuntien kanssa jos et niin vika heissä ja tyttöystävisi saa valita joko tai.

No minä olen ehkä kyynisempi kuin monet muut, mutta pisti silmään se kun sanoit ettette ole koskaan yhdessä tavanneet näitä pariskuntia. Oletan että tuo tarkoittaa ettet ole tavannut heitä sitten ollenkaan, onko näin? Mistä tiedät että moiset pariskunnat edes ovat olemassa? Tuli heti likaiseen mieleeni että kysessä on vain tyttelin bs peitetarina tarina tuttujen pariskuntien tapaamisesta, joihin sinä et ole tervetullut. Mukava yhteensattuma kun pariskunnat eivät tunne toisiaan ja molemmat parit asuvat vieläpä toisella paikkakunnalla, eikä kumpikaan pari halua nähdäkään naamaasi. Vähän liikaa yhteensattumia minun makuuni. Mitähän siellä vieraalla paikkakunnalla oikeasti tapahtuu.

Joo, varoitin jo että olen kyynisempi kuin useimmat.

Yhteistyössä