Matka etelään - menkkojen siirtäminen, miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkalla etelään!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkalla etelään!

Vieras
Olen lähdössä etelään ja en halua menkkoja silloin. Kiertoni on usein 24 päivää mutta välillä se hieman heittelee. Laskin, että jos seuraavat ja sitä seuraavat menkat tulevat 24 päivän kierrolla ne alkavat n. viikkoa ennen reissuani ja ehtivät loppua ennen etelän matkaa. Itse en tietenkään voi tarkasti tietää tulevatko menkkani nyt kahtena peräkkäisenä kertana 24 päivän kierrolla vai ei. Mikäli ne eivät tule, todennäköisesti menkat osuvat etelän lomalleni. Luin Primolut Nor valmisteesta jota käyttäessä pitäisi kai aloittaa pillereiden syönti 2-3 päivää ennen oletettavaa kierron alkua.. En kuitenkaan voi olla täysin varma tulevatko menkat 24 päivän kierrolla vai ei. Ostanko pillerit ja toivon että menkat tulevat sinä päivänä kun oletan niiden tulevan, jolloin ne ehtivät olla ennen lomaani, vai aloitanko pillereiden syönnin 2-3 päivää ennen oletettua päivää ja siirrän menkkoja? Mikäli siirrän menkkoja joudun syömään valmistetta n. 2 viikkoa ja Primolut Noria ei kai saa syödä enempää kuin 10 päivää. Tämähän menee jo aikamoiseksi arpapeliksi. Jos menkat eivät tule kahtena seuraavana kertana tasan 24 päivän kierrolla menee etelän matkastani ainakin muutama päivä pilalle.. vai pitääkö sitten tyytyä toivomaan että ne tulevat silloin kun niiden pitäisi ja jos eivät niin täytyy pelleillä tamponien kanssa? Haluan nimittäin nauttia lomastani, uida ja lokoilla rannalla!

Mulla on täysin sama juttu kuin sullakin. MUlla oli menkat nyt myöhässä aika reilusti kierto 52 vrk...eli johtui varmaan stressistä. yleensä kiertoni on ollut 24-28 vrk. En itsekkään ole varma miten seuraavat tulevat mutta ajattelin että jos normaalisti mennään niin otan kolme päivää ennen tuota kiertoa( 24 vrk) mutta jospa mun koko kroppa on sekaisin niin sama juttu tulee olemaan että kahden viikon lomamatkan aikana alkaa...en tiedä miten pitää toimia mutta näin ajattelin seuraavaksi että jospa kierto olisi nyt normaali seuraavaksi.

Suosittelen muuten kuukupin käyttöä, sen kanssa voi uida ja olla lyhyessä hameessa ja nukkua vaikka ilman housuja. Tärkeintä on vain, että kun sen tyhjentää niin on mahdollisuus pestä kädet ja huuhdella kuppi. Itse olen monesti kuukuppia käytteässäni unohtanut menkat. Ei hierrä, ei hiosta. Itse käytän kuukuppia mukavuuden takia. Itse en koskaan tykännyt tamppooneista, mutta kuukupin kanssa pääsin heti sinuiksi. Sen laittaminen ja pois ottaminen ei satu missään vaiheessa. Tamppoonin pois ottaminen sattui ainakin minulla.

Mulla on täysin sama juttu kuin sullakin. MUlla oli menkat nyt myöhässä aika reilusti kierto 52 vrk...eli johtui varmaan stressistä. yleensä kiertoni on ollut 24-28 vrk. En itsekkään ole varma miten seuraavat tulevat mutta ajattelin että jos normaalisti mennään niin otan kolme päivää ennen tuota kiertoa( 24 vrk) mutta jospa mun koko kroppa on sekaisin niin sama juttu tulee olemaan että kahden viikon lomamatkan aikana alkaa...en tiedä miten pitää toimia mutta näin ajattelin seuraavaksi että jospa kierto olisi nyt normaali seuraavaksi.

Mitä pillereitä olet ajatellut käyttää/käytät?

Viimeksi muokattu:
Suosittelen muuten kuukupin käyttöä, sen kanssa voi uida ja olla lyhyessä hameessa ja nukkua vaikka ilman housuja. Tärkeintä on vain, että kun sen tyhjentää niin on mahdollisuus pestä kädet ja huuhdella kuppi. Itse olen monesti kuukuppia käytteässäni unohtanut menkat. Ei hierrä, ei hiosta. Itse käytän kuukuppia mukavuuden takia. Itse en koskaan tykännyt tamppooneista, mutta kuukupin kanssa pääsin heti sinuiksi. Sen laittaminen ja pois ottaminen ei satu missään vaiheessa. Tamppoonin pois ottaminen sattui ainakin minulla.

Kuullostaapa hyvältä, voiko kuukupin kanssa siis myös uida? Ja mistä kuukupin saa hankittua?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Matkalla etelää!;10605194:
Mitä pillereitä olet ajatellut käyttää/käytät?

En käytä mitään ehkäisyä,siksi varmaan on niin epäsäännölliset. Käytin joskus pillereitä mutta kyllästyin syömään niitä.

En käytä mitään ehkäisyä,siksi varmaan on niin epäsäännölliset. Käytin joskus pillereitä mutta kyllästyin syömään niitä.

Okei, kyselin vaan jos oisit keksinyt jonkun ratkaisun omaan ongelmaasi, koska itse en tiedä mitä kannattaisi tehdä.. menkkoja en todellakaan lomamatkalle haluaisi ja Primolut Nor valmistetta saa syödä kai vain max. 10 päivää..ja itse joutuisin tässä tapauksessa syömään ainakin 18 päivää..

Viimeksi muokattu:
Hei!
Olen käyttänyt kuukuppia vuodesta 2004 ja se on todella hyvä!! Ei hierrä, hankaa eikä haudo. Plumpsauttaa paikoilleen, välillä muistaessa tyhjentää ja huuhtoo, ja taas mennään.
Minkään muun kuukautissuojan kanssa en olisi uskaltanut snorklata Korallisärkällä Australiassa kuukautisten alettua..

Olen jo vuosikausia käyttänyt em. valmistetta menkkojen siirtämiseen jos ne ovat uhanneet alkaa matkan aikana, sillä itse kärsin ihan helvetillisistä kivuista vaikka vuoto ei runsas olekaan. Oma kiertoni ei ole mitenkään erityisen säännöllinen, mutta aloitan pillereiden syönnin keskimääräisen kierron alkamisen mukaan, eli tosiaankin sen 2-3pv ennen kuin kuvittelisin menkkojen alkavan. Aina on siirto onnistunut, vaikka joskus on alkuvaiheen tiputtelua kerinnyt jo tapahtua ennen primolutin aloittamista.

Itse kuitekin yritän ennakoida tulevan tilanteen, eli jos matkalle lähtö on jo hyvissä ajoin tiedossa, siirrän menkkoja jo huomattavasti ennen matkan alkua. Esim. jos nyt tietäisin että lähden syys tai vaikkapa lokakuussa lomalle ja allakka näyttäisi sen että ehkä mulla sattuu menkat matkan aikana, niin hankkisin primolutia jo nyt ja siirtäisin tässä vaiheessa menkat alkamaan niin, etteivät ne matkan ajalle sattuisi vaan joko ennen sitä, tai sen jälkeen! Eipähän sitten matkan aikana tarvitse ylimääräsiä tabletteja syödä eikä kärsiä turvotuksia joita siirtyneet menkat aiheuttavat.

Hei! Mulla alkoi menkat tänään ja lähden lomamatkalle poikaystäväni kanssa perjantaina. Olisko jotain ratkaisua, miten voisin vielä siirtää tai "ehkäistä" menkkojani, jotta voisimme poikaystäväni kanssa tehdä jotain muutakin, kun vain halailla. Help!!!

Hei! Mulla alkoi menkat tänään ja lähden lomamatkalle poikaystäväni kanssa perjantaina. Olisko jotain ratkaisua, miten voisin vielä siirtää tai "ehkäistä" menkkojani, jotta voisimme poikaystäväni kanssa tehdä jotain muutakin, kun vain halailla. Help!!!

Ei ole. Käyttäkää kortsua, eikös noi ole jo melkein ohi perjantaina.

Viimeksi muokattu:
Vastaus tulee myöhässä, mutta niillä Primoluteilla tai e-pillereiden syömistä jatkamisella ilman taukoa olisit onnistunut.

Ei niihin hormoneihin kuole. Jos menkat on alkamassa, Primolutia kunnolla naamaan ja kyllä menkat loppuu.

Yhteistyössä