Pakko kirjoittaa. Jos se helpottais. Tässä sekoaa minä ja mies. Tässä ei ole mitään järkeä. Mä en todellakaan tiedä mikä muhun on tullut. Ennen en ole tällainen ollut ja olen pitänyt itseäni suhteellisen järkevänä ihmisena... Huoh.
Tämän selvempiä merkkejä rakastumisesta ei juuri voi olla. Se on tullut suhun, järjettömyyden tila, riippumatta mistään ihmisen ominaisuuksista, kuten esimerkiksi järkevyydestä.
Käyttäytymispsykol. prof. Dorothy Tennov mukaan rakastumisen seurannaisilmiöitä ovat depressio, epävarmuus ja sosiaalisten suhteiden vaikeutuminen. Rakastuneet käyttävät olotilaansa kuvatessaan useammin sanaa depressio kuin rakastuminen. Tunteet ovat liian ristiriitaisia.
Alusta asti on ollut hankalaa
Ahdistaa ja vituttaa koko ajan. Kun tietäisikin sen ongelman niin sen voisi ehkä ratkaista..
Sitä ei voi ratkaista. Pitääkö sitä ongelmana on henkilökohtainen suhtautumistapa. Monet haaveilevat ko. ongelmasta ja voivat olla kateellisiakin. Ahdistus kuuluu rakastumiseen erottamattomasti. Sille halutaan etsiä jokin muu syy, koska rakastumista ihannoidaan ja se käsitetään vain puoliksi, mielletään vain onnellisuuden lähteeksi. Eräs psykologikin kirjoitti: "Aina kannattaa rakastua, koska se on niin mukavaa".
Mutta silti rakastan enkä osaa päästää irti vaikka tiedän että se olisi järkevin vaihtoehto. Mä en jaksa mutta rakastan silti. Voi olla että pelkään sitoutumista.
Pakko. Enempää ei voisi enää olla sitoutunut. Kammo tuleekin siitä kun on täydellisen sitoutunut, psyykkisesti riippuvainen ja pelkää yksin jäämistä ja menettämistä, tulevansa hylätyksi.
Mies on ihan hulluna minuun. Sen hän on kertonut monta kertaa, ei kuulemma koskaan ole tuntenut ketään kohtaa näin. Tässä sekoaa minä ja mies. Sen myös huomaa
Huomaa hyvinkin! Ei tuosta kuitenkaan enempää sekoa. Samassa kaksihaaraisessa koukussa riiputte, luota siihen. Olisi mukava kuulla pystyttekö samastumaan toisiinne, kun rakastumisen kokemus on jokaisella samanlainen ja teillä yhtaikaa.
En tiedä. Eilen mies lähti Leville työporukan kanssa. Meillä oli samana aamuna iso riita (juuh, minun vika, tiedetään). Minua ahdisti sen lähtö ja se ettei taas nähdä.
Jätit sitten häveliäästi mainitsematta jotakin paheksuttavaa. Ei ole oikeasti häpeä olla mustasukkainen, kun sekin kuuluu asiaan, siis tuossa tilassa. ("Mitään en ole sitten kuullut sen jälkeen. Kun mies kotoani lähti oli sillä riidan takia itku silmässä...")
Ole huoletta, mies on yhtä monogaaminen kuin itsekin olet. Hassunkurista että kumpikin rakastunut pelkää eniten juuri sitä mitä kumpikaan ei tosissan ja aidosti pysty edes kuvittelemaan. Mahdollinen alkoholin nauttiminen lievittää ikävää. Yö voi tietysti olla uneton ja aika pitkä, mietiskellessä tekstarien lähettelemisiä ahdistuksiensa vallassa. On aina liian vähän aikaa, ja liian vähän sanotaan, vaikka jatkuvasti hoetaan <3 <3 <3.
Silloin kun ollaan yhdessä kaikki on hyvin. Niin kuin sanoin niin silloin kun ollaan yhdessä niin ei ole ongelmaa... Aikaisemmassa suhteessani ei mielestäni ollut ahdistunut. Alussa ehkä vähän mutta se meni ohi.
Siitä on niin pitkä aika ettet muista kaikkea ja silloinkin selittelit varmaan pelkojasi kokonaan muilla syillä. Ei auta sinkkuilu, eikä muuttuminen onnistu mihinkään suuntaan, mikään ei ole yhtään helpompaa. Viisainta on nyt välttää kauaskantoisia päätöksiä, olla käyttämättä niitä järjenrippeitä liian vaativiin suunnitelmiin. Hyväksykää ilmiö kakkinensa, nauttikaa miten voitte ja tehkää uusi tilannearvio vaikka vuoden päästä, kun palailette todellisuuden ylittävistä ikuisuushetkistä takaisin maailmanaikaan.
Mahdollisuus ratkaisevien päätösten tekemiseen olisi suljettava pois rakastuneilta henkilöiltä.
Avioliitto kahden rakastuneen henkilön välillä on avioliitto ilman pienintäkään realiteettipohjaa.
(Tennov)