C
cinnamon
Vieras
Meillä mies halusi ehdottomasti tulla mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille, ja hyvä että tulikin. Vaikka paljolti keskityttiin minuun, kysyttiin myös mieheltä mm. hänen sukunsa sairauksista sekä alkoholinkäytöstä ym. Lisäksi saimme molemmat arvokasta tietoa mm. np-ultrasta, rakenneultrasta ja raskauden seurannasta yleisesti. Ainakin meillä (neuvolatädin mukaan) miehet ovat aina tervetulleita neuvolaan mukaan. Luulen, että nämä ensimmäiset kuukaudet mieheni on mukana neuvolassa (ja ulrissa ehdottomasti), mutta katsotaan tilannetta sitten tapauskohtaisesti myöhemmin. Tilannetta tietysti helpottaa meidän molempien liukuva työaika.
Täälläpäin iltapahoinvointia, näläntunnetta parin tunnin välein sekä väsymystä - edelleen. Rinatojen arkuus on hieman helpottanut, mutta kuppikoon verran ovat kasvaneet ja urheilurintsikat ovat edelleen ehdottomat, etenkin yöllä. Vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin ja nivusissa, häpyluun molemmin puolin, näkyy "kohoamat" - jonkinlainen vatsa on siis kai jo alkanut "kasvaa". Olen hoikka ja kohtu on melko edessä. Lääkäri sanoi jo rv 6+6, että kohtu "pullottaa" selkeästi.
Muutenkin olen nakannut suurimmat keskenmenopelkoni romukoppaan. Nautin tästä hetkestä - olen nyt raskaana, ja jos jotain pahaa tapahtuu, sitten tapahtuu. Etukäteen en sitä nyt sure, mutta tiedostan sen. Nyt nautin siitä, että olen raskaana ja haluan nauttia tästä olotilasta niin pitkään kun se kestää - mieluusti aina sinne lokakuun alkuun saakka 
Ihania ja huolettomia kevättalven päiviä myös teille muille pienten ihmeiden odottajille!
Cinnamon 8+5. Kohta kolkutellaan kymppiviikkoa, huh.
Täälläpäin iltapahoinvointia, näläntunnetta parin tunnin välein sekä väsymystä - edelleen. Rinatojen arkuus on hieman helpottanut, mutta kuppikoon verran ovat kasvaneet ja urheilurintsikat ovat edelleen ehdottomat, etenkin yöllä. Vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin ja nivusissa, häpyluun molemmin puolin, näkyy "kohoamat" - jonkinlainen vatsa on siis kai jo alkanut "kasvaa". Olen hoikka ja kohtu on melko edessä. Lääkäri sanoi jo rv 6+6, että kohtu "pullottaa" selkeästi.
Ihania ja huolettomia kevättalven päiviä myös teille muille pienten ihmeiden odottajille!
Cinnamon 8+5. Kohta kolkutellaan kymppiviikkoa, huh.