V
vastauksia
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaksoiselämää;10375516:Miksi aina oletetaan, että pettäjällä on huono olo pettämisen jälkeen? Kun ei aina ole. Ei vaikka tietää toimineensa periaatteessa yleisesti ajateltuna väärin. Ei vaikka tuntee ehkä jonkinlaista surua siitä, että petti rakkaan luottamuksen, vaikka tämä ei sitä tiedäkään. Ei ole omantunnontuskia. Ei pahaa mieltä.
Koska yleensä pettäjällä ON paha olla. Jos ei nyt ole kostona tms pettänyt, tosin silloinkin paha olo tulee yleensä jossain vaiheessa.
Tiedätkö mistä tunnistaa psykopaatin? Siitä etteivät he tunne mitään. Pettäjä joka ei kadu, ei sure eikä tunne mitään muutakaan, hänellä on jotain vialla päässä.
Miksi aina oletetaan, ettei pettäjä ole puhunut ongelmista petettävän kanssa? Kun joskus on. On puhuttu, hyvällä ja pahalla. Toinen tietää ongelmat, muttei halua tehdä asioille mitään. Haluaa silti olla yhdessä, vaikka on sanottu suoraan, että tilanne johtaa ennen pitkää eroon tai pettämiseen.
Minäkin olen eräässä suhteessani puhunut asioista moneen kertaan. Mikään ei muuttunut koska olimme erilaisia, halusimme eri asioita. Lopputulos oli myös ero tai rakastajan hankkiminen. Ero tuli.
Jos kumppani ei halua tässä vaiheessa erota, niin ethän sinä sitten petä, koska hän tietää että sinä naiskentelet ympäriinsä. Onhan olemassa avoimia suhteita joissa tätä harrastetaan. Muussa tapauksessa kumppanisi on typerä; jos kerran vaihtoehdot on ero tai pettäminen, ettekä ole eronneet, niin mitä hän kuvittelee sinun touhuavan?
Miksi aina oletetaan, että pettäjä haluaa keventää omatuntoaan kaatamalla paskan petetyn niskaan? Kun ei halua. En minä halua kertoa puolisolleni yhtään mitään touhuistani. En vaikka se oletetusti voisi parantaa mun haavani ja aiheuttaa hänelle omansa. En odota synninpäästöä tai anteeksiantoa. En edes vaikka kiinni jäisin.
Miksi aina oletetaan, että pettäjä ei voi kokea silti toimivansa väärin, vaikkei sirottelekaan päällensä tuhkaa? Kun ei se näinkään ole. Ymmärtäähän sen, että petetyllä olisi oikeus tietää. Ymmärtää sen, ettei ole itse toiminut korrektisti. Mutta elämä ei vain mene aina "oikein". Toiset meistä pystyvät elämään virheiden kanssa ja vähän väärinkin. Koska sellaista on elämä. Elämässä on paljon kaunista ja hyvää. Mutta on myös rumaa ja vähemmän hyvää.
Ei kaikki haluakaan keventää omaatuntoa, eikä se niitä omia haavoja edes paranna. Mutta puoliso ansaitsee tietää.
Typerää syyttää elämää sitä että asiat ei suju, kun itse pettää. Sen oman elämän kun saa ihan itse rakentaa sellaiseksi kuin se on. Saa pyrkiä mahdollisimman oikeaan ja hyvään eikä tarvitse rypeä siellä pettämisen mutalammikoissa. Itse pyrin jatkuvasti parantamaan omani ja kumppanini elämää, en tuhoamaan sitä.
[/quote]Täällä nämä tuomitsijat elävät hyvän ja pahan maailmassa, jossa asiat on äärimmäisen helppo lokeroida kahteen kategoriaan: oikeaan ja väärään. En minä sitä ihmettele. Joskus on vaikea ymmärtää, että elämä on monisyistä. Eikä kaikkea tarvitse ymmärtää. En minäkään ymmärrä sitä, että pidetään itseään automaattisesti parempana ihmisenä vain koska on uskollinen. Tai koska on siniset silmät ja valkoinen iho. Tai koska ei juo kahvia tai polta tupakkaa. Tai koska täyttää ristisanatehtäviä ja käyttää jotain tiettyä hammastahnaa.
Olen hyvinkin harmaansävyinen ihminen, mietin asioita aina monelta kantilta. Silti on asioita jotka on lokeroitavissa joko hyväksi tai pahaksi, pettäminen on yksi niistä.
En pidä itseäni parempana ihmisenä siksi että en petä, mutta pidän itseäni viisaampana. En anna "elämän kuljettaa" tai "tunteiden viedä" ja perustele sillä väärää toimintaa. Noita muita esimerkkejä en viitsi kommentoida koska ne eivät ole millään tavalla rinnastettavissa pettämiseen.