elokuu 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amorphis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amorphis

Vieras
Joko täällä on muitakin vastikään plussanneita?

Minulla laskettu aika 10.8.2010. Oireita on jonkin verran mm. rintojen arkuus, väsymys ja iltaa kohti paheneva olo.

Perheessämme on kaksi lasta. Esikoinen on eskarilainen ja kuopus täytää keväällä 5. Pähkäiltiin miehen kanssa alkusyksystä, että kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen ja toisesta yrityskierrosta tärppäsi. Jos kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti, saan sitten olla kotona laittamassa esikoista koulutielle ensi syksynä.

Mitäs ne viikot nyt onkaan... 5+3 tänään.

Tervehdys. Olipas kiva kun olit jo aloittanut ketjun meille elokuun odottajille. Tein eilen testin ja haalea plussa tuli, joten hyppäsin tuolta haaveilijoiden puolelta tänne odottajiin.

Meille tulossa myös kolmas lapsi ja laskettu aika olisi kaiketi 24.8. Kierto heitellyt muutamilla päivillä, eli tuo laskettu aika saattaapi vielä muuttua. Syyskuun vauveli tästä voi muutenkin tulla. Kaksi edellistä on mennyt yli roimasti lasketun ajan.

Mulla oireina närästystä, ja rintojen paisumista sekä pientä kihelmöintiä masussa.

Koskas meinaat neuvola-ajan varata? Mä ajattelin odotella vielä parisen viikkoa ennen kun soittelen neuvolaan.

Vointeja ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Heissan,
Ajattelin uskaltautua myos nyt vihdoin ja viimein kans tanne odotus puolelle kirjoittelemaan. Jokin aika sitten saimme sen niin todella kauan kaivatun plussan tikkuun ja elokuussa olisi laskettua aika.
Todella paljon pelottaa koska tama on ensimmainen vauva joka oisi tulossa ja tata on nyt kaksi vuotta yritetty. Saimme plussa viime vuonna marraskuun alussa mutta oli keskeytynyt keskenmeno. Koko alkuraskauden oli hieman verista vuotoa ja muutenkin outo fiilis koko raskaudesta ja kesken se oli sitten mennyt. Mutta en sen enempaa tuosta huonosta ajasta. Nyt koitan kovasti positiivisella mielella menna matkaa todella hitaasti paiva kerrallaan eteenpain. Asustelemme mieheni kanssa ulkomailla mutta naissa asioissa on jotenkin mukava saada suomalaista kanssa seuraa ja tukea.
Oireita ei ole talla hetkella juuri laisinkaan, joten se tietenkin huolestuttaa. Aluksi oli hieman rintojen arkuutta ja vasy. Vasy on tallakin hetkella mutta aristus on kadonnut. Mutta toivotaan etta ne oireet sitten myohemmin jatkuu.
Neuvolaa en ole viela varannut. Taalla ensimmainen neuvola viikolla 8 muistaakseni joten taitaa venya koska olemme jouluksi matkalla suomeen.
Unelmoija 6+0

Kiva että muitakin plussanneita löytyy. :-) Onnittelut iloisista uutisista!

Kirsikka kyselit neuvola-ajasta, mulla on jo varattu tammikuulle aika. Paikkakunnallani on tällä viikolla uusi sikainfluennsarokotuspäivä raskaana oleville ja kyselin jo viime viikolla neuvolasta, onko tuonne mahdollista päästä jo näin aikaisessa vaiheessa. Terveydenhoitaja sanoi, että jos varaamme ajan ensi käynnille jo nyt, niin näkevät sitten rokotuspaikassa koneelta, että olen neuvolan asiakas.

Olen toisaalta miettinyt uudestaan tuota rokotusasiaa.. Viimeeksi tällä palstalla lukenut ikäviä kokemuksia ja tietysti alkanut pelottaa koko piikki. Ilmeisesti kuitenkin suurimmalla osalla tuo ei aiheuta mitään ongelmia, mutta entä jos lukeutuukin juuri siihen vähemmistöön??

Unelmoija78; Minullakin on pelkoa keskenmenosta. Olen aiemmin kokenut muutaman varhaisen keskenmenon ja lisäksi yksi keskenmeno on keskeytynyt. Selvisi vasta 10-viikolla ultrassa, että pieni alku oli pysähtynyt ihan alkumetreille. :-( Nyt vahtaan oireita ja jos välillä ei olekaan mielestäni tarpeeksi "raskautunut" olo, niin ajatus lähtee lentoon. Rintoja edelleen aristaa, heikotusta ja palelua riittää. Välillä pahaa oloa ja jotkut hajut tekevät huonoa. Alavatsa on jokseenkin pinkeänä ja pientä nippailua esiintyy pitkin päivää. Väsymys vaihtelee.

Kirsikka saako udella, minkä ikäiset lapset sinulla on?

Pirtsakkaa pakkasviikkoa ja hyviä vointeja! Unelmoija78:lle paljon positiivista mieltä!

Hei!

Keskenmenoja on takana mullakin. Ennen esikoista, jota tahkottiin pari vuotta oli keskenmeno alkumetreillä ja kohdunulkopuolinen raskaus. Poika täyttää tammikuussa neljä ja pikkusisko on juuri täyttänyt kaksi vuotta. Hulinaa ja vilskettä siis riittää. Kotiäitinä olen ollut koko ajan ja toivottavasti tämä kotiäitiys jatkuu vielä pari kolme vuotta.

Nyt löhöilemään telsun ääreen. Ollaan kuulolla:)

Ikava kuulla etta teilla on myos ollut kokemusta keskenmenoista :( mutta kiva etta on ymmartavaa seuraa talla palstalla kun alkaa hysterisoitumaan jokaisesta pikku oireen puutteesta taikka vuodosta. meilla kans tuo keskeytynyt keskenmeno todettiin melkoisen myohaan. Oli vuotoja alkuraskauden aikana ja takana pari ultraakin jossa syke oli loytynyt mutta viikolla 12 sitten tuli se lopullinen isku. Nyt on aina valilla ollut hieman vaalean beigen tyylista valkkaria joten se nyt tietenkin huolestuttaa, pelottaa tuulimuna/keskeytynyt keskenmeno jalleen, mutta tassa mennaan paiva kerrallaan. Varasin eilen itselleni alkuraskauden ultran joka on 23/12 suomessa ollessamme, mutta nyt hieman jannittaa etta apua etta jos siella ei olekaan kaikki kunnossa niin kuinkas sitten kay joulun, mutta toisaalta haluan tietaa mahdollisimman pian mika on tilanne. Huoh en viela tieda mita oikein tehda, mutta on tassa viikko viela aika mietiskella.
Mitenkas teilla on oireet jatkunut? Onko tullut uusia? Olettekos viela kertoneet raskaudesta kenellekaan? Me olemme viela pitaneet suun supussa, mutta taitaa joulun aikana tula selville kun en alkoholiin koske laisinkaan.

Ja kiitos teille positiivisista tsemppauksista

Mulla on ultra varattu 22. päivä. Jos kaikki on silloin hyvin, niin jouluna varmaan kerrotaan perheille, kun mummoloissa kyläillään. Tähän mennessä olen kertonut parille ystävälle, joiden kanssa olen voinut purkaa ajatuksia. Anoppi on vähän pitkään katsonut, kun ollaan pariin otteeseen tässä nähty, mutta ei ole sanonut mitään. Olen todella kalpea, pelkää varmaan mun sairastuneen johonkin vakavaan tautiin! On tehnyt mieli sanoa, että ei tämä vauvakuumetautia pahempaa ole..!

Hysterian puolelle välillä mennään, kun oireet mukamas katoavat tai eivät muuten vaan ole niinkuin "pitäsi". Eilen tuli uutena oireena iltapäivällä ilmestyvä järkky turvotus! Tänään sama juttu, iltapäivällä alkoi vetää pinkeäksi tuosta rintojen alta aina alavatsalle asti. Muistelen ainakin nuoremman lapseni kohdalla olleen ihan samanlaista vaivaa. Onnistuin syksyllä tiputtamaan painoa ja sain vatsakumpua lukuunottamatta etumukseni aika kivaan kuosiin.. nyt kiristää uudehkot liivit päällä, kuppiosa varsin täysi ja ympärys ahdistaa turvotusen iskiessä. :-)

Meillä oli tänään piparkakkutehdas käynnissä. Lasten kanssa leivottiin ja koristeltiin, koko keittiö saatiin aikamoiseen kuntoon.. ;-) Jaksaiskohan sitä joku ilta alkaa paketointihommiin? Muutama lahja taitaa olla vielä kaupassa..

Mukavaa (joulun)odotusta!

Amorphis 6+1

Heippa!

Täällä jännäillään kans näiden oireiden kanssa. Parina päivänä tullut vaalean ruskeaa vuotoa, onneksi niukasti. Ihan erilaista tuhrua kun normaalisti ennen menkkoja, silti olen tietenkin huolissani, vaikka molemmissa raskauksissani olen vuotanut ekat pari kuukautta enemmän tai vähemmän ja silti kaikki on ollut hyvin. Esikoistani odottaessa tuli jopa hieman veristä vuotoa ja tuossa tuo mölyapina hyppii onnillesena ja terveenä. Alkuraskaudessa pienet tuhruvuodot ovat normaaleja ja aika yleisiä. Toki voivat olla merkki myös keskenmenosta....

Rinnat ovat suurentuneet ja lievää kuvotusta on ajoittain. Pinna on normaalia kireämmällä, mikä johtuu varmaan huolesta, että meneekö kaikki hyvin. Ei auta muu kuin yrittää ottaa päivä kerrallaan. Taas muistui konkreettisesti mieleen tämä koko raskauden kestävä huoli, että onko kaikki hyvin. Synnytykseen asti joutuu miettimään ja murehtimaan, eikä se toki siihen lopu....huoli sen kun kasvaa mitä vanhemmaksi lapset tulee....murrosikä se vasta hurjaa varmaan onkin.

Kierron mukaan mulla tosiaan noita viikkoja vasta kasassa tuo vähän päälle neljä. Närästys ja muut oireet, joista epäilin olevani raskaana alkoivat kuitenkin niin hyvissä ajoin, että itse epäilen olevani hieman pidemmällä raskaana. Vielä ei olla kerrottu kellekään. Ajattelin kertoa vasta tammikuun lopussa. Onneksi täällä palstalla saa edes kertoa:) Turvotusta on jonkin verran mullakin havaittavissa. Masu pönköttää pikku pallona, vaikka normaalisti on ollut melko litteä (hurjan kuntoilun tuloksena).

Tsemppiä molemmille! Ja tervetuloa uusiakin elokuun mammoja mukaan!

Hei,
Minäkin ilmottaudun jo ketjuun vaikka vähän pähkäilinkin uskallanko vielä..
Minä olen 27 ja mies 29v.Meille on tulossa toinen ja la olisi 22-23.8. vähän laskureista riippuen. Odotan juuri soittoa neuvolasta, että milloin varattaisiin aika.

Jätettiin pillerit pois marraskuun alussa ja heti tärppäsi, melkoinen yllätys kun suunniteltiin, että jos sitten keväällä aletaan vähän yrittämään.. Toisaalta esikoinenkin tuli kyllä kun jätin kaksi pilleriä väliin. Ollaan kai miehen kanssa erityisen helposti lisääntyvää sorttia.

Ensimmäiset oireet olivat kamala metallin maku suussa, jonka muistínkin edellisestä raskaudesta ja ryntäsin ostamaan testin, silloin ei näkynyt vielä mitään, mutta parin päivän päästä oli jos selvä plussa. Koko ajan on vähän etova olo ja palelee. Vielä ei ole kova väsymys onneksi iskenyt.

Enempää en viitsi työaikaa kuluttaa täällä, mutta kuullaan vielä :) Toivottavasti meillä kaikilla menee hyvin ja päästään varmemmille viikoille turvallisesti!

Heippa,

mahtuneehan joukkoon yksi mamma lisää. Eilen plussasin ja laskettu aika olisi ihan elokuun loppupuolella eli hhyvin hyvin alussa ollaan, mutta uskaltauduin silti tänne jo kirjoittelemaan kun mitään keskenmenoja ei takana ole, jotka olisivat varovaisemmaksi tehneet.

Olen just 32täyttänyt 9kuisen pojan äiti Kainuusta ja olen parasta aikaa miehen kanssa työmatkalla Saksassa jo viidettä viikkoa, jouluksi Suomeen ja onpa täältä kiva joululahja menossa mukana kotiin :) Ihan tarkotuksella tämä pikkusisar on väännetty eikä tarvinnut siis kauaa yrittää, yhtä helposti lähti poikakin alulle.

Edellinen raskaus oli alkupahoinvointia lukuunottamatta todella helppo, synnytyssalille lähtöaamuun asti kävin päivittäin pitkällä lenkillä koirien kanssa, edellisenä päivänä maalasin keittiöstä seinät ym eli minua ei raskaus hidastanut vaikkakin paino nousi 20 kiloa. Sokereita seurattiin loppuajasta kun poika oli niin iso, syntyi loppupelistä keisarinleikkauksella kun paikat eivät avautuneet ja painoa pojalla muutamaa grammaa vajaa 4 kiloa. Synnytys käynnistettiin 39.viikolla kohonneiden maksa-arvojen vuoksi.

Uusi raskaus ei siis pelota vaikkakin sairaalassa meni moni asia vähän prinkalleen, sain mm kohtutulehduksen ym inhottavaa ja kohdussa on tälläkin hetkellä appelsiinin kokoinen patti, joka ei suostu sieltä häviämään mutta nythän tuota ainakin sitten taas tullaan seuraamaan säännöllisesti tämän raskauden myötä.

Mitään isoja oireita ei ole vielä tullut, vatsa ollu kipeä muutamana päivänä mutta samanlaista oli esikoisen kanssa, tuttu juttu siis :)

Kivat päivänjatkot kaikille!

Joko täällä on muitakin vastikään plussanneita?

Minulla laskettu aika 10.8.2010. Oireita on jonkin verran mm. rintojen arkuus, väsymys ja iltaa kohti paheneva olo.

Perheessämme on kaksi lasta. Esikoinen on eskarilainen ja kuopus täytää keväällä 5. Pähkäiltiin miehen kanssa alkusyksystä, että kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen ja toisesta yrityskierrosta tärppäsi. Jos kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti, saan sitten olla kotona laittamassa esikoista koulutielle ensi syksynä.

Mitäs ne viikot nyt onkaan... 5+3 tänään.

Olen jo kirjoitellut tuonne heinäkuun palstalle :) mutta tulin lukemaan ketjua, enkä voinut olla kirjoittamatta kun eilen kävin ultrassa ja laskettu aikani vahvistuikin elokuulle ja Amorphis minunkin laskettu aika on 10.8 :) ja minäkin olisin laittamassa lastani koulutielle ensi syksynä ;)

Varauksella menen eteenpäin, monta keskenmenoa takana ja yksi lapsi siis

Mutta liitynpäs siis tänne ketjuun.

rv 6 + 2

Viimeksi muokattu:
Heippa! Kiva juttu, että uusia mammoja ilmottautuu. Eikös täällä kuulu olla jonkun sortin lista meistä???...lisätkää tietoja jos haluatte, laitan vain nuo lasketut ajat, jotka ovat monella vielä arvioita. Muutellaan niitä sitten matkan varrella.

Amorphis la 10.8.
Santtu81 la 10.8.
Neppu la 22.-23.8.
Unelmoija la
kirsikka la 24.8.
AnuMK la elokuun loppu

Olen jo kirjoitellut tuonne heinäkuun palstalle :) mutta tulin lukemaan ketjua, enkä voinut olla kirjoittamatta kun eilen kävin ultrassa ja laskettu aikani vahvistuikin elokuulle ja Amorphis minunkin laskettu aika on 10.8 :) ja minäkin olisin laittamassa lastani koulutielle ensi syksynä ;)

Varauksella menen eteenpäin, monta keskenmenoa takana ja yksi lapsi siis

Mutta liitynpäs siis tänne ketjuun.

rv 6 + 2

Meitä on sitten jo kaksi 10. päivälle ja toivottavasti ensi syksynä jatketaan juttua vauva- ja koululaisarjesta. :-)

Pakko kysyä, koska kävit ultrassa ja näkyikö syke hyvin? Kun tuo oma ultra on ens viikolla ja olen miettinyt, voiko käydä niin ettei sykettä löydetä. Hedelmöittymysajankohta on parin päivän varmuudella tiedossa, että ei sen puoleen pitäisi laskettu aikakaan siirtyä.

Mukavaa että uusia odottajia on tullut mukaan ja Kirsikalle kiitokset tuosta listasta. Toivottavasti pysytään kaikki listalla loppuun asti.

Amorphis 6+2

Viimeksi muokattu:
Amorphis olen käynyt jo kolmesti ultrassa ja elänyt aivan järkyttävässä epätietoisuudessa, koska tämä minun raskaus ei ollut ihan varma et mikä on lopulta, ja minulla on rypäleraskaus takana..niin olen sit ollut viikottain seurannassa. vasta eilen nähtiin siis lopultakin se sikiökin, sydämen syke...mutta oli tosi pieni ja meinasi yhdesti kadota näkyvistä. Olen kyllä lukenut ja kuullut itsekkin juttuja ettei niitä kaikilla näy myöhemmässäkään vaiheessa.

Minullehan kävi niin kaikenkaikkiaan että tein raskaustestin, en ollut uskoa..samana päivänä menin yksityiselle joka ultrasi ja laittoi suoraan lähetteen kaavintaan sairaalaan. Olin shokissa tosiaankin. no naistenpolilla lääkäri ultrasikin vielä ja otti hcg:n joka oli ihan vähän kohonnut, ultrassa ei näkynyt mitään, suttua vain..mutta lääkäri oli siis sitä mieltä että voi olla niin alussa vasta et kudos vaan näkyy...silloin lähdin siis kotiin odottelemaan seuraavaa ultraa ja onneksi tein sen. Tuosta kulunut siis kolme viikkoa ja nyt ollaan tässä...onneksi.

Amorphis olen käynyt jo kolmesti ultrassa ja elänyt aivan järkyttävässä epätietoisuudessa, koska tämä minun raskaus ei ollut ihan varma et mikä on lopulta, ja minulla on rypäleraskaus takana..niin olen sit ollut viikottain seurannassa. vasta eilen nähtiin siis lopultakin se sikiökin, sydämen syke...mutta oli tosi pieni ja meinasi yhdesti kadota näkyvistä. Olen kyllä lukenut ja kuullut itsekkin juttuja ettei niitä kaikilla näy myöhemmässäkään vaiheessa.

Minullehan kävi niin kaikenkaikkiaan että tein raskaustestin, en ollut uskoa..samana päivänä menin yksityiselle joka ultrasi ja laittoi suoraan lähetteen kaavintaan sairaalaan. Olin shokissa tosiaankin. no naistenpolilla lääkäri ultrasikin vielä ja otti hcg:n joka oli ihan vähän kohonnut, ultrassa ei näkynyt mitään, suttua vain..mutta lääkäri oli siis sitä mieltä että voi olla niin alussa vasta et kudos vaan näkyy...silloin lähdin siis kotiin odottelemaan seuraavaa ultraa ja onneksi tein sen. Tuosta kulunut siis kolme viikkoa ja nyt ollaan tässä...onneksi.

No on sulla tosiaan ollut värikäs alku! Tuolla vauvahaavepuolella oli vastaavanlainen tapaus, oliko kenties sinun kirjoittama? Kuulostaa hurjalta, että ollaan heti suin päin lähettämässä kaavintaan. Onneksi kaikki on nyt hyvin, olet nähnyt sykkeenkin - ihanaa!

Amorphis

Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Santulle! Onpa ollu melkoista epätietoisuutta sun alku. Itse en varmaan pysyis nahoissani jos noin kävisi. Mitä tarkalleen ottaen tuo rypäleraskaus tarkoittaa?

Tein testin vielä varmuuden vuoksi uudestaan eilen kun viime perjantaina oli niin heikko haamu plussa. Nyt olikin sitten ihan selkeä homma. Jotenkin rauhoitti, vaikkei se mitään takaakaan.

Etova olo ja rinnat pinkeenä edelleen.

Hyvaa Perjantaita kaikille
Tervetuloa joukkoon Neppu, AnuMK seka Santtu.
Kamala miten paljon olet jo joutunut kokemaan Santtu alkuraskaudessa, mutta onneksi viela tosiaan sitten ultrattiin eika heti vain viety kaavintaan. Pelottavaa tuo, mutta sinun raskautta taidetaan nyt vissiin melko tarkasti seurata? Toivottavasti saat pidettya mielen muualla ja hieman rentoutua joulun aikana.
Kiva lukea etta Kirsikan viiva oli vahvistunut. Taalla mennaan mielialan muutosten mukana. Yhtena paivana mietin etta juu kylla kaikki on hyvin ja seuraavana hetkena paniikki etta apua ei tasta tule mitaan. Tanaan on onneksi ollut hieman parempi paiva. Helpottaa kun on Perjantai :) Melkoinen kuvotus on tanaan ollut varsinkin tassa ennen lounasta mutta oksentamaan ei viela ainakaan ole tarvinnut menna. Muuten oireet vaihtelee melkein paivittain. Vasymysta melkolailla ja rintoja aristelee enimmakseen aamusin ja iltasin.
Ensi viikolla olisi sitten se Ultra ja nyt jo pelottaa niin kamalasti mutta talla hetkella halu tietaa on vahvempi kuin pelko. Kenellas olikos se Amoriinilla kun oli myos ultra ensi viikolla?
Unelmoija 6+4

Unelmoija la 09.08
Amorphis la 10.8.
Santtu81 la 10.8.
Neppu la 22.-23.8.
kirsikka la 24.8.
AnuMK la elokuun loppu
Elikka netin laskettu aika laskurin mukaan mun la oisi 09.08.2010 mutta katotaan ensi viikolla ultran jalkeen miten oikeasti on.

Sopinee liittyä joukkoon :)?
Plussatesti tehty digitaalisella CB:llä lauantaina 19.12. ja tässä sitä nyt ollaan, onnen kukkuloilla! Keskenmenoja on takana mullakin kaksi (1 spontaani ja yksi keskeytynyt). Toinen lapsi olisi siis tästä meille tulossa :). Oon päättänyt olla panikoimatta turhia, ainakaan ennen kun (tai pikemminkin jos) on sen aika. Laskettu aika osuisi jonnekin elokuun lopulle, tarkennellaan sitten ultran tietojen mukaan. Varhaisultraan aion siis todennäköisesti 8. tai 9. viikolla :). Tänään tai huomenna teen vielä toisen testin, vaikka kyllä mahassa on ihan raskas olo ;).

Kirsikka, mä hyppäsin kans tuolta haaveilupuolelta samasta ketjusta ja meillä sattuu näköjään samalle päivälle lasketut, ainakin näin alkuun. Mullakin meni esikoisen kanssa roimasti yli lasketun, joten syyskuun vauva tästäkin varmasti tulee :).

Pitäiskö tuohon listaan muuten lisäillä muutakin tietoa? Esim ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi ym?

Selia rv 4+6

Unelmoija la 9.8
Amorphis la 10.8.
Santtu81 la 10.8.
Neppu la 22.-23.8.
kirsikka la 24.8.
Selia la 24.8.
AnuMK la elokuun loppu

Tervetuloa Selia joukkoon. :-) Pakko kommentoida, että minäkin kokeilin digitestiä. Olin kyllä plussannut jo Prisman halpistestillä, mutta kaikessa turhamaisuudessani hommasin vielä tuon CB:n ihan vaan kokeilumielessä. Siinä ei todellakaan tarvinnut miettiä viivojen vahvuuksia tai muuta, kun tulos on niin selkeä. :-)

Huomenna ultraan, käyn varmaan illemmalla kertomassa kuulumiset.

Mukavaa alkanutta jouluviikkoa kaikille!

Amorphis

Heippa Selia ja tervetuloa tälle puolelle! Eiköhän sieltä haaveilijoiden ketjusta vielä joku muukin tänne tupsahda.

Mä olen viime päivät ollut jotenkin tosi rauhallinen tämän raskauden suhteen. Oireita on tasaisesti, mutta onneksi ihanan vähäisesti ainakin toistaiseksi. Edellisillä kerroilla on pahoinvointi ollut jo tässä kohtaa voimakkaampaa. Joulukin saa tulla tänä vuonna ilman stressiä. En meinaa turhia suursiivouksia tehdä, paikat tietenkin suurin piirtein järjestykseen ja iloinen mieli:) Ollaan oman perheen voimin kotona aatto ja kahvitellaan sukulaisissa sitten muina pyhinä. Mieli tekisi jo kertoa lähimmille, mutta maltan vielä. Mieheni meni jo isälleen asian paljastamaan, mutta mitäpä sekään haittaa. Saa nähdä miten sukulaiset reagoi kolmannen lapsen tuloon.... lähipiirissämme on lapsiluku perheissä maksimissaan kaksi...

Mielessäni olen tehnyt jo lupauksen koskien tätä raskautta. Päätin olla lihomatta samalla mitalla kuin kahdella viime kerralla. Painoa on tosiaan tullut molemmilla kerroilla 25 kiloa ja sitten niitä on laihduteltu vuoden ajan. Suht helposti olen päässyt takaisin aina mittoihini, mutta jos nyt malttaisi olla mässäämättä niin helpommalla pääsisin. Saa nähdä nyt kuinka emännän käy...:)

Jouluna kuitenkin herkutellaan. Rauhallista joulua teille kaikille elokuun mammoille!

Unelmoija la 9.8
Amorphis la 10.8. kaksi lasta, 34v
Santtu81 la 10.8.
Neppu la 22.-23.8.
kirsikka la 24.8. kaksi lasta, poika -06 ja tyttö -07, 30v.
Selia la 24.8. yksi lapsi -08, 28v.
AnuMK la elokuun loppu

Kirsikka, hieno lupaus, koitahan pitää kiinni :). Mulla tuli esikoisesta 11 kg ja tarkkana pitää olla nytkin, koska mulla oli häiriöitä verensokereiden kanssa viimeksikin.

Mulla taas on alkanut pää mennä pyörälle oireiden kyyttäämisestä. Kuuntelen jokaista mahan nippausta tarkkaan ja mietin vessassakäyntivälejä ja väsymystä ja janoa ja ja ja ja... Näyttää keskenmenot jättäneet muhun jälkensä :/. Pitäis vaan luottaa nyt siihen, että mulla _ei_ ole nyt sitä oloa, mikä on ollut km:jen kohdalla, että kaikki ei olis kunnossa. Testasin eilen vielä uudelleen ja olin ihan kauhuissani, kun se testiviiva ei ollutkaan NIIN paksu, kun sen oisin kuvitellut olevan. Voi jestas sentään... Montakohan testiä mä vielä ehdin käydä hakee, ennen kun uskon :D.

Selia rv 5+0

Ps. Jännityksestä soikeena Amorphiksen puolesta :).

Yhteistyössä