Hei kaikki Ellit!
Minulla on tilanne, että "menkat" alkoi ennenaikojaan. Tai siis jonkinlaista ihan pientä tiputteluvuotoa oli kierron päivät 23 ja 24 (joka siis voisi olla jotain "kiinnittymisvuotoa koska ovulaatiosta 8-9 päivää), sitten päivänä 25 tuli pikkasen enemmän verta ja vähän "menkkatyyppistä" kipua mutta kipua oli hyvin vähän ja vuoto loppui nopeasti ja sitten tuli vielä päivänä 26 ihan pientä tiputteluvuotoa. Se niistä menkoista - jos ne sitä oli??
Sen sijaan muita oireita on ollut tosi paljon: rinnat on todella suurentunu näkyvästi, vatsaa en pääse unohtamaan hetkeksikään kun siellä koko ajan tuntuu jotain: välillä kireyttä, välillä nipistelyä, se on todella turvoksissa (on tosin myös pahat ilmavaivat!). Lisäksi on ollut päänsärkyä, huimausta, heikotusta (ihan niin etten meinaa pysyä pystyssä vaan on pakko istahtaa), pahoinvointia sekä aamulla että välillä muutenkin ja olen kerran oksentanutkin. Iho myös kukkii eikä se ole tehnyt sitä vuosiin.
Tehtiin ns. "herkkä" raskaustesti pariin otteeseen ja pari kertaa on ollut (jo ennen päivää 28) ihan, ihan pieni "haamuplussa". En tiedä voiko siihen luottaa?
Tänään on päivä 28 (jolloin menkat yleensä alkais) ja vuoto on jo kokonaan ehtinyt loppua. Kävin terveyskeskuksessa verikokeessa ja se oli negatiivinen. Mutta olen lukenut, että ne "ON-OFF" verikokeet ei olisi kovin herkkiä: on vähän ristiriitaista tietoa ollut netissä: jotkus on kirjoittanut, että ne mittaa vasta 50 yksikköä ja jotkut että ne mittää vähempääkin. Ne herkät kotitestit mittaa jo 12,5 yksikköä ja kahdesta on tullut sellainen ihan aavistus-haamu: sellainen, ettei tiedä voiko sitä uskoa vai ei....
En tiedä onko mulla mitään kysymystä teille....asia vaan askarruttaa kovasti. Mies on tulossa kohta apteeksista ja on ostanut lisää niitä herkkiä kotitestejä, katotaan sitten taas aamulla uudestaan.
Ja varmaan pitää mennä terkkarille uudestaan: tällä kertaa sellaiseen verikokeeseen joka mittaa myös sen hormonin määrän eikä vaan anna KYLLÄ/EI vastausta.
Odottelua siis vieläkin.....ja me siis todella toivotaan tärppiä!