Missä mukavat munkkeja syövät rouvat??

• Viestiketjun aloittaja Toripolliisi
  • Ensimmäinen viesti
Parvekeparatiisi
Minä taidan tuoda rinkiläni kekoon . Parhaita munkkeja olivat äitivainajani leipomat munkit tuoreena. Ei ne huonoja olleet kellarissa säilytyksen jälkeenkään. Osaan itsekin leipoa hyvää pulla, mutta en viitsi kun täytyy sitten aivan kahvitella ja pullitella.

Nykyisellä kotikadullani on ihana pieni leipomo, jonka syytä ovat monen tämän kaupunkilaisen liikakilot. Onneksi täytyy käydä töissä eikä ehdi hakea joka pullan himoon sieltä syötävää. Minulle ei kaikki pullat kelpaa, onneksi.

Se olisi sitten perjantai. Ei tunnu yhtään kivalta viikonloppupäivältä kun on joutunut olemaan töistä pois flunssan takia. Iltaisin menee ääni lähes kokonaan. Olin eilen illalla jo sängyssä makaamassa kun lehden kaupustelija soitteli. Hyvin veti rimpsut jostain paperista ja minä kuuntelin kiltisti möräyttäen sitten miehen äänellä, että olen jo lehden tilannut. Säälin näitä puhelinmyyjiä, mutta en suostu sen vuoksi tilaamaan lisää lehtiä.

Jääkaapissa on jäljellä enää sellaista, jota syödään viime hädässä. Olen vähän kranttu ruuan suhteen ja tykkään herkuista. Onneksi painoindeksi on vielä siellä missä sen pitääkin.

Nyt tekisi mieli grillimakkaraa, nam! En edes muista milloin olisin sellaista syönyt.

Voisikohan laittaa jo vähän valkoisia jouluvaloja ikkunaan?

@-*****
"Nyt tekisi mieli grillimakkaraa, nam! En edes muista milloin olisin sellaista syönyt."

Minä muistan missä söin viimeksi grillimakkaraa. Kävin lähiseudulla latotansseissa
katsomassa erästä naisartistia. Pihalla söin grililmakkaraa.

Jos olet toipilas etkä pääse ruokakauppaan niin ehkä pizzataksista olisi iloa.

Sain omenakanelikranssista vatsapuruja. Pärjäsin iltatyössä parilla mandariinilla.
Nyt lähden kotimatkalle. Jutellaan joku toinen päivä lisää elleissä.

Omenahyve
Aina kun käyn Oulusa, käyn Antellin konditooriossa juomassa kupin kahvia a syömäsä Katri Antellin omenahyvettä. Se on minun pahe. Ja Jumprussa juomassa kolpakon olutta.

Harmi, että teekkarit möivät Rattori-Lupin liikemiehille. Lupia ei enää ole.

Toripolliisi
Kuvitellaanpas vähän, suurempien maailmoja siirtävien oivallusten ja tieteellisten totuuksien piileksiessä yhä vaan missä lie.

Kaleva.plus - Tuoreimmat uutiset, kuvat, videot ja keskustelut

Se munkki taas löytynee ainakin Pyynikin näkötornin ja Kaunispään Huipun mainoksista, arvelisin, niin ja Valamon kotisivuilta.
Omenahyve näytti yhtä houkuttelevalta kuin ennenkin, vähän kuin mukava nainen jota ei saisi maistaa, mtta ei voi vastustaa kiusausta...
Oulussa asuessani tämä kondotorio/kahvio oli myyös minun lempipaikkojani.

Viimeksi muokattu:
@-*****
"Oulussa asuessani tämä kondotorio/kahvio oli myyös minun lempipaikkojani."

Kuvittelin tähän aamun asti toripoliisin asuvan Oulussa. Kannattaa pysytellä "omenahyveissä."
Vieraita naisia saa katsoa mutta ei koskea. Sääntö koskee sitoutuneita ellejä.

Ntt:n linkissä ihailin kuurankukkaa. Luonnossa kukka sen kuin kaunistuu vaikka kuura
peittää. Ehkä sama luonnonlaki pätee myös ellien suhteen.

Toripolliisi
Olen aina ollut sitä mieltä, että nuoret naiset ovat usein ilo silmälle ja aikuiset naiset korvalle.
On mukava kuunnella ja jutella kypsien, elämää nähneiden naisten kanssa, heillä on usein viisaita ajatuksia.
Jaa, että tuntoaistia ei saa vieraiden kanssa käyttää, mutta jos toinen tahtoo...;)

Oulussa olen asunut joskus yli kymmenen vuotta, nykyisin pohjoisempana.

@-*****
Olen aina ollut sitä mieltä, että nuoret naiset ovat usein ilo silmälle ja aikuiset naiset korvalle.
On mukava kuunnella ja jutella kypsien, elämää nähneiden naisten kanssa, heillä on usein viisaita ajatuksia.
Jaa, että tuntoaistia ei saa vieraiden kanssa käyttää, mutta jos toinen tahtoo...;)

Oulussa olen asunut joskus yli kymmenen vuotta, nykyisin pohjoisempana.
Herkut.net-resepti

Ajatusten viisaudesta en mene takuuseen. Mutta googletin omenahyvereseptin.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Olen joskus kirjoitellut elleissä Teboil-reissuistani. Muistan aina kerran kun huollatin autoni
Teboililla. Korjaamon esimies kaatoi kahvia kuppiini ja kahvilassa oli erittäin ihana tunnelma.
Sitten nousin autooni ja käänsin nokan kohti Kuopiota.

Mutta pampun pelossa välttelen Teboilia. Munkit siellä varmasti ovat edelleen hyviä, mutta
minä pelekeen polliisia varsinkin oolulaesia
Alusta taas vaihtui. Moni on pahoillaan vanhojen juttujen häviämisestä.
Löysin kirjoituksiani ja niitä on ollut hauska lueskella itsenäisyyspäivän aattona.
Jatkakaa kirjoittelua.

Yhteistyössä