Miten saada miehestä romanttisempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tai hyväksyä ettei hän ole sitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jälleen Valentinen päivä tulossa. Ja mieheni ei ole moksiskaan. Ja kun ja jos ei ole, mökötän viikon, lähden hänen töistätultuaan kukkakauppaan ja tuon tullessani konditoriasta itselleni Valentinen -leivoksen. Ja kiukkuan jokaisena päivänä näin, kunnes tonttu oppii tavoille. SILLÄ MINÄ HALUAN VALENTINEN PÄIVÄNÄ HUOMIOITAVAN.

Pirulle, ei niin pienelle:

Miten olisi jos jo ennakkoon kertoisit haluavasi tänä vuonna jotain Valentinena? Sanot että tuntuisi hyvältä ja merkitsisi sulle jotain. Katos, sitten se on melkein kuin testi, että ellei mies ota huomioon tuntemuksiasi ja pientä pyyntöäsi ja ole huomioinut sinua Valentinena niin huonompi homma, sitten voit pistää mökötysvaiheet ja muut päälle. Ja voit samalla vedota siihen, että sinä vielä nimenomaan kerroit ennen Valentinea että joskos mies voisi mitenkään huomioida sinua...

Alkuperäinen kirjoittaja piru:
Jälleen Valentinen päivä tulossa. Ja mieheni ei ole moksiskaan. Ja kun ja jos ei ole, mökötän viikon, lähden hänen töistätultuaan kukkakauppaan ja tuon tullessani konditoriasta itselleni Valentinen -leivoksen. Ja kiukkuan jokaisena päivänä näin, kunnes tonttu oppii tavoille. SILLÄ MINÄ HALUAN VALENTINEN PÄIVÄNÄ HUOMIOITAVAN.

Mitäs jos mies ei osta kalkkunaa ja maissintähkiä Kiitospäiväksi? Tai entäs jos mies ei ole moksiskaan Halloweenista? Entäs jos Heinäkuun Neljäs unohtuu?

Oletko tosiaan noin tyhmä vai oletko käynyt jonkun kurssin?

Naisillekin vastedes lapsuudessa pikkuautoja ja sankarileikkejä niin loppuu turhat romanttiset höpinät! Nuket veks ja hämähäkkimies-asut päälle niin ei tule mieleen haaveilla prinsseistä ja prinsessoista. Kun näin toimitaan niin aikuisena ei tarvitse tapella romantiikasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Miesten kaavan mukaan:
Naisillekin vastedes lapsuudessa pikkuautoja ja sankarileikkejä niin loppuu turhat romanttiset höpinät! Nuket veks ja hämähäkkimies-asut päälle niin ei tule mieleen haaveilla prinsseistä ja prinsessoista. Kun näin toimitaan niin aikuisena ei tarvitse tapella romantiikasta!

Tai sitten pojille lapsena prinssinkruunu päähän niin kasvaa romanttisempia miehiä :-) Nukkeleikkien ohella myös miekkaleikit sallittakoon, onhan urhean prinssin osattava vanhemmitenkin pelastaa prinsessansa pulasta :-) Sitäpaitsi näin mies säilyy miehenä, vaikka muuttuukin romanttisemmaksi ja empaattisemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
Jälleen Valentinen päivä tulossa. Ja mieheni ei ole moksiskaan. Ja kun ja jos ei ole... quote]

Mitäs tyhmää siinä on, että haluaisi Valentinena itseään huomioitavan, jos on parisuhteessa? Useimmat ihmiset tietävät, että Valentinen päivä on ystävyyden ja rakkauden päivä. Jos ei ole perillä siitä, että Valentine on romanttinen päivä ystäväjutun lisäksi... on tietämättömämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisi tietää:
Jälleen Valentinen päivä tulossa. Ja mieheni ei ole moksiskaan. Ja kun ja jos ei ole... quote]

Mitäs tyhmää siinä on, että haluaisi Valentinena itseään huomioitavan, jos on parisuhteessa? Useimmat ihmiset tietävät, että Valentinen päivä on ystävyyden ja rakkauden päivä. Jos ei ole perillä siitä, että Valentine on romanttinen päivä ystäväjutun lisäksi... on tietämättömämpi.

Valentinen päivä on amerikkalaista markkinahömppää! Siitä eivät iloitse kuin Tiimarin kauppiaat, teinipissikset ja tekstiviestioperaattorit!

Alkuperäinen kirjoittaja sotaleikeistä seuraa sotaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miesten kaavan mukaan:

Tai sitten pojille lapsena prinssinkruunu päähän niin kasvaa romanttisempia miehiä :-) Nukkeleikkien ohella myös miekkaleikit sallittakoon, onhan urhean prinssin osattava vanhemmitenkin pelastaa prinsessansa pulasta :-) Sitäpaitsi näin mies säilyy miehenä, vaikka muuttuukin romanttisemmaksi ja empaattisemmaksi.

Ihana ehdotus! Tämä maailma kaipaa enemmän inhimillisyyttä, romantiikkaa ja empatiaa, vähemmän väkivaltaa, kylmyyttä ja kovia arvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja V:n päivä on V:stä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisi tietää:
Valentinen päivä on amerikkalaista markkinahömppää! Siitä eivät iloitse kuin Tiimarin kauppiaat, teinipissikset ja tekstiviestioperaattorit!

Kumpi on tärkeämpää, ilahduttaa sitä rakasta jolle Valentine on jtk romanttista vai pitäytyä omassa näkemyksessä, että Valentine on paskaa. Toisen tunteiden huomiointi vai oman egon pönkitys.
"Syntymäpäivät ovat paskaa." "Joulu on markkinavoimien keksintöä, paskaa sekin, en osta lahjaa, koska Minusta joulu on paskaa." "Kaikki on paskaa. En huomioi toista, koska kaikki on kuitenkin paskaa."

Sitten kaikki kyllä jo onkin paskaa.

No mulla on helvetin hyvännäköinen ja tyylikäs mies... ei avio-, mutta voi kai sanoa että seukataan. Se on hyvää sukua, hyvä ammatti ja AH, niin syötävän hyvä sängyssä.
MUTTA miehessä on pari huonoa piirrettä:
se ei ole romanttinen vaikka haluaisin,
se ei välitä kotinsa siisteydestä kuten minä haluaisin (ei ole mikään sika kuitenkaan),
se ei halua lapsia, eikä oikeen tunnu edes välittävän lapsista, vaikka minä voisin hankkia sen kanssa samantien vaikka kolmoset,
se tykkää enemmän jääkiekosta ja jalkapallosta kuin lenkkeilystä ja pyöräilystä, vaikka haluaisin häntä seurakseni ulos,
se ei tykkää teatterista, mutta tykkää elokuvista ja tuossakin meillä menee täysin ristiin,
sitä ei kiinnosta sisutaminen vaikka minua kiinnostaa, vaan se mieluiten ostaa palvelut joltain ulkopuoliselta.
Haluan silti tämän miehen. Miten muutan hänet toisenlaiseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen-:
No mulla on helvetin hyvännäköinen ja tyylikäs mies... ei avio-, mutta voi kai sanoa että seukataan. Se on hyvää sukua, hyvä ammatti ja AH, niin syötävän hyvä sängyssä.
MUTTA miehessä on pari huonoa piirrettä:
se ei ole romanttinen vaikka haluaisin,
se ei välitä kotinsa siisteydestä kuten minä haluaisin (ei ole mikään sika kuitenkaan),
se ei halua lapsia, eikä oikeen tunnu edes välittävän lapsista, vaikka minä voisin hankkia sen kanssa samantien vaikka kolmoset,
se tykkää enemmän jääkiekosta ja jalkapallosta kuin lenkkeilystä ja pyöräilystä, vaikka haluaisin häntä seurakseni ulos,
se ei tykkää teatterista, mutta tykkää elokuvista ja tuossakin meillä menee täysin ristiin,
sitä ei kiinnosta sisutaminen vaikka minua kiinnostaa, vaan se mieluiten ostaa palvelut joltain ulkopuoliselta.
Haluan silti tämän miehen. Miten muutan hänet toisenlaiseksi?

Helpommalla pääset, kun muutat itsesi tai etsit uuden miehen. Eihän teillä synkkaa muuten kuin materialistisesta näkökulmasta. Vai voitko sanoa miestäsi sielunkumppaniksesi? Epäilenpä ettet...

muutu varmana tuo mies toisenlaiseksi. Kyllä on kateltava toinen ihminen.

Tuon ihanan ja komean miehen kanssa on kivaa sängyssä ja edustamisessa, mutta jos kotielämästä ja perheestä haaveilee, hän on mahdollsimman epäonnistunut kumppani.

Kai se asia jota naiset eniten kaipaavat on juuri se että mies vaivautuu hiukan ottamaan selvää mikä tämä heidän kanssaan elävä ihminen oikein on naisiaan. Miten häntä voi ilahduttaa? Miten osoittaa kiintymystä niin että nainen tajuaa viestin. Jos miehellä ei ole aavistustakaan vaimonsa mieltymyksistä ja haaveista, nainen vetää lopulta loogiset johtopäätokset että mies ei välitä. Mikä on ihan totta. Miten joku oikeasti rakastunut muka voisi asua yhdessä naisen kanssa vuosikausia ilman että viitsisi sen vertaa vaivaa nähdä? Miksi naisen pitäisi tyytyä siihen?

Sitten kyllä tehtäisiin vaikka mitä kun vuosikausia itsestäänselvänä kodinkoneena ollut nainen ottaa ja lähtee pystyynkuolleesta liitosta. Miksi pitää odottaa ensin niin kauan että naisen tunteet kuolevat kokonaan?

"Ystävänpäivän ongelmat. Dr. Phil ja hänen vaimonsa Robin neuvovat Carlyeta ja Darlaa, joiden aviomiehet ovat toivottoman epäromanttisia."

Tänään klo 15 alkaen tai laitatte boxit tallentamaan ja mies nenä kiinni ruutuun. Tosin, yleensä neuvonsa ovat niin simppeleitä, että eiköhän täällä ole jo kaikki konstit lueteltu (en lukenut ketjua)?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuli vain mieleen:
Pirulle, ei niin pienelle:

Miten olisi jos jo ennakkoon kertoisit haluavasi tänä vuonna jotain Valentinena? Sanot että tuntuisi hyvältä ja merkitsisi sulle jotain. Katos, sitten se on melkein kuin testi, että ellei mies ota huomioon tuntemuksiasi ja pientä pyyntöäsi ja ole huomioinut sinua Valentinena niin huonompi homma, sitten voit pistää mökötysvaiheet ja muut päälle. Ja voit samalla vedota siihen, että sinä vielä nimenomaan kerroit ennen Valentinea että joskos mies voisi mitenkään huomioida sinua...

Missä lukee, ettei tästä asiasta ole koskaan miehen kanssa keskusteltu. Miksi näillä palstoilla miehiä pidetään aivottomina imbesilleinä, joille pitää vääntää rautalankaa tosissaan -tai nainen saa syyttää itseään. Aina sama vastaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
"Ystävänpäivän ongelmat. Dr. Phil ja hänen vaimonsa Robin neuvovat Carlyeta ja Darlaa, joiden aviomiehet ovat toivottoman epäromanttisia."

Tänään klo 15 alkaen tai laitatte boxit tallentamaan ja mies nenä kiinni ruutuun. Tosin, yleensä neuvonsa ovat niin simppeleitä, että eiköhän täällä ole jo kaikki konstit lueteltu (en lukenut ketjua)?

Niin, naiset ottavat oppia, ei miehet -joiden pitäisi.

Mitäs jos mies ei osta kalkkunaa ja maissintähkiä Kiitospäiväksi? Tai entäs jos mies ei ole moksiskaan Halloweenista? Entäs jos Heinäkuun Neljäs unohtuu?

Kun suomipoika ei hempeile milloinkaan, otetaan kalenteri käyttöön ja vaaditaan etikettiä. Tai minä vedän alushousut lipputankoon itsenäisyyspäivänä.

Ja turhaan lainaat minun sitaattiani. "kurssit ja koulut on käyty, toisin kuin sun kotitalouskerhosi."

Minä aikoinaan kärsin tuosta "epäromattisesta möllistä", vihjailin ja viljailin mutta eipä mölli vaan tajunnut.

Itse aloitin meillä romantiikka-projektin, järjestin möllille romantiikka/hemmottelu hetkiä (ei mitään ylitse pursuavaa koska inhoan itsekin sellaista) ja mun mölli oli ihan otettu. Ei tiennyt mies mitenpäin ois pyörinyt.

Eipä aikaakaan kun huomasin että arkeemme on tullut ripaus romantiikka ja tuo mölli oli hävinnyt:)

Tosin meitä romantiikan nälkäisiä naisiakin on monenlaisia. Itselleni riittää hellyys, kauniit sanat ja katseet, huomioonottaminen, kunnioittaminen ja ne ihanat kahdenkeskiset kesäiset piknik-retket joita ex-mölli minulle suo:)

Erittäin hyvä vinkki "mitäpä jos..."! Miten toiselta voi vaatia romanttisuutta, jos ei itse myös anna sitä toiselle. Pätee kaikkeen muuhunkin. Tehkää naiset miestenne elämästä unelmaa, niin alatte saamaan samaa kohtelua takaisinpäinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja no öh höh:
Missä lukee, ettei tästä asiasta ole koskaan miehen kanssa keskusteltu. Miksi näillä palstoilla miehiä pidetään aivottomina imbesilleinä, joille pitää vääntää rautalankaa tosissaan -tai nainen saa syyttää itseään. Aina sama vastaus.

Missä lukee että siitä olisi keskusteltu? Järkevämpää on etukäteen ottaa asia puheeksi kuin jälkikäteen. Voihan olla että huomioimisesta ON puhuttu yleisellä tasolla ja voi olla että on puhuttu joulusta jne, mutta voipi olla ettei puhetta Valentinen käytännöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kerrankin rakentava ehdotus:
Erittäin hyvä vinkki "mitäpä jos..."! Miten toiselta voi vaatia romanttisuutta, jos ei itse myös anna sitä toiselle. Pätee kaikkeen muuhunkin. Tehkää naiset miestenne elämästä unelmaa, niin alatte saamaan samaa kohtelua takaisinpäinkin.

Olin aikoinani aviossa ei-suomalaisen kanssa ja ihastuin korviani myöten hänessä juuri tuohon piirteeseen, aivan ihanaa. Ja sitten suomalaiset naiset vielä ihmettelevät kun miehet ottavat vaimon jostain toisesta kulttuurista.
Ehdotankin että rauhassa ja ilman ennakkoasenteita tutustuisitte suomen naiset siihen miten hienosti käyttäytyviä naisia on ..................

Alkuperäinen kirjoittaja sanoi Putkinen:
Kerrankin rakentava ehdotus ja Camel Boots: esimerkiksi ap on kertonut olleensa miestään huomioiva, lukee aloitusviestissä.

Kommenttini ei ollut erityisesti ap:lle tarkoitettu, vaan ihan kaikille.

Jos mieheni ostaa minulle jotakin, niin hän sanoo, olin kaverin kanssa ja kaveri sanoi :osta tuosta vaikka vaimollesi jotain. Kaikki ne lahjat ja huomioimiset , jota olen saanut olen saanut siks , että joku hänen kaverinsa on hänelle asiasta huomauttanut. Muutoin ei ikinä mitään. Ja sitä paitsi hänen mielestään on idioottimaista tuoda lahjoja. No , jotain käytännöllistä kuten porolihaan, josta teen sitten ruokaa. Tai kattilan tai jotain muuta tarpeellista talouteen.Ovat kuulemma koko suku samanlaisia. En kyllä ihmettele. kun näin äitinsä ensimmäisen kerran, niin tämä sanoi, että älä laita minulle joululahjoja, kun en tarvitse mitään , enkä osaa ostaa sitten sinulle mitään. minulla on jo kaikkea , en tarvitse mitään. Osoitti siis todellista kiitollisuutta lahjan saatuaan. Ehkäpä tämäkin on yksi syy siihen, etten saa mitään. Jos äiti on hänellekin sanonut, en minä tuollaista tarvitse, miksi turhaan ostit , minulla on jo kaikkea. Kertomuksen opetus; kiitä aina lahjasta

Yhteistyössä